Én azt értem hogy ne ma DPF el van a baj.(lehet mégis mert amig rossz volt az EGR 15ezret mentem el)
De már nem kormol az autó csak nagyon minimálisan inditáskor és gázadásnál egy pár másodpercre.(150.ezerkmnél ennyi még talán belefér.) jó az EGR. jó a turbó ( uj részecskeszűrővel együtt volt cserélve)
Minden érték rendben, a DPF adatok nullázva stb...
ami Schumi irt arra vagyok még kiváncsi. hogy mi a megoldás arra.
mert mondom az olajszint növekedést tapasztaltam de majd nézegtem msotanság is hogy fent áll-e még.
A Te alapvetésed: a DPF túl gyakran regenerál -> a DPF-fel baj van.
Ha a DPF elemek rendeben vannak és a nyomás szenzort cserélték, akkor lehet, hogy a kérdés helyesen: mi okozza, hogy a normálisan 5-800 km-enként regeneráló DPF most 300 km-enként regenerál? Szvsz nem a DPF.
Mondod, hogy nem volt komolyabb füstölés. Nyilván nem volt, azért van a DPF (dízel részecske szűrő). A kormolást kezeli a gyakori regenerálással. Azt mondod, új az EGR, tehát azt működőnek veszed. Vagyis amiatt nem kormolhat. Akkor más miatt kormol.
Van egy tüneted, aminek van egy oka. A tünet (gyakori DPF regenerálás) megszüntetése nem eredméynezi az ok megszűnését.
Annak nézz utána, hogy mitől kormol a motorod, mert sztem az az ok. Ha nem lesz ok, akkor nem lesz tünet sem.
A motort magában is vizsgáltátok már? Pl. üzemanyagnyomás, turbónyomás.
Tud-e valaki nekem segíteni abban, hogy a klíma beszívott levegő hőmérséklet érzékelője egybe van-e a levegőminőség érzékelővel, ami kívül van a szélvédő alatt az ablaktörlő fészekben?
Az a problémám,hogy a klímám nem indul el. A diagnosztika szerint a jeladó beszívott levegőre -50C fokot mutat és ezért nem indítja el a kompresszort.
Nem találtam más jeladót és egy vélemény szerint egyben van a két jeladó,de nem biztos benne.
Üdv. 1 éve(mikor autot kerestem) néztem egy ilyet feketében matt fekete kerekekkel Stb... Az ára 2.5milla volt gyönyörű volt akkor, a tulaj építette sajátmagának.... ...Nekem viszont kevés volt a kavics, úgyhogy hagytam. Mai napig tetszik nagyon aszem ezt hívják első látásra dolognak. Gondolom azért csak kitróbálod miután megvolt a service? (meg a turbocsere...) :))))
a második az olajszint növelés már volt de azthittem arégi faszkalap szerelő öntötte túl...
ő van egy kisebb cső ami jön a motor bal oldalán lentről (szemből bal) az belemegy egy vastag csőbe ami szerintem alégszűrőtől jön és megy be a turboba. na ebbe a vastag csőbe belecsatlakozik a vékony cső és ott folyik az olaj nagyon kicsit bár most viszapattintom a helyére azóta nem mert egy picit elállt.
Én már beszívtam 2 db BPW motort is ilyen hibával!
- vezérműtengely bütyök elkopott és nem tudott elégé kinyitni a szelep( a részecskeszűrösnek más a vez tengelye)
- a motor növelte az olajszintett, azaz gázolaj keveredett a motorolajba. A tandem szivatyúnál vagy a porlasztó gumiknál tudja beengedni a motorolajba a gázolajat! ( a regenerálás folyamán csak a kormot tudja kiégetni a motorolajat nem) A részecskeszűröt ki lehet mosni már én is mostam ki van hozzá direkt egy anyag. Nézd meg a nívót
Katalizátor van, azt csak simá kiszedem, részecskeszűrő mivel már computeres történet is, ahhoz computeresen is kell variálni h nelegyen hibakód meg még mittudomén mi. ( eddigi ismereteim szerint, de lehet fullhülyevagyok ;) )
Az a baj, hogy eddigi tapasztalataim szerint ( sok a hallomás köztük) a részecskeszűrő csak gondot fog okozni( nem megy a kocsi, füstöl!!!!, ha nemjó az öblítése nyomás keletkezik a motor és a részecskeszűrő között a kipuffogóban-> turbo károsodhat, egr-ed azt a kormot fogja visszaengedni tiszta levegő helyett ami ott felhalmozódik ) egy idő után pedig már nemlehet kiégetni( ami szintén lehúzás, mert hatalmas pénzt kifizettetnek érte szakszervízben) hanem cserélni kell, ami irdatlan zsebbe nyúlós...
közvetlen környezetemben számtalan autót tudok amiben nincs már részecskeszűrő, egr ki van kötve( jobban megy a kocsi ha nincs benne, mert a motor tiszta levegőt kap, nempedig kipufogógázt) és semmi féle negatív tapasztalat nincs a hiányuk miatt.
Hibakódok nagyrészét pedig lehet tiltani, vagy egy megfelelő ellenállást be kell tenni és nemfogja jelezni.
NEKED KELL ELDÖNTENI, hogy midnent hagysz gyáriban, és lesz 2 felesleges pénznyelő alkatrész az autódban, vagy kiiktatod aztán pont... az ÉN ÉS ISMERŐSEIM VÉLEMÉNYE az, hogy nemkell, nemlesz gond.
Sok kocsiban már nemis nyit az egr( full nem működik) és fel sem tűnik senkinek, részecskeszűrő meg hát csupán EU norma... egr szelepnek vanegy sokkal jobb felhasználási módja, ami tuning esetén marhajól jöhet, én mindet átalakitanám ;) XD
Még lentebb irtam. 2006 A4 avant 2.0pdtdi 8 szelep 14 ló BPW multitronic.
Nem akarok annyira belenyúlni az az igazság, hogy kivágassam a helyéről.
Szerinted a computeres nagy kiégetés segithet nekem? mert amikor cserét ir a kocsi sokszor még akkor ismegoldható a nagykiegéetés szervizben. Ami 1-2 órás.
Esetleg nem tudod hogy működik az? Nem veszélyes álló kocsinál ilyen ?
milyen kocsi ez pontosan amúgy?? utánna kérdeznék 1-2 embernél, hogy mi a legolcsóbb és legokosabb megoldás! ael és akn motorkódú kocsi nekünk még sosem dobott hibajelet egr miatt! de szerintem lelehet tiltani aztis, hogy ne jelezze, részecskeszűrőt meg igényesen kell kiszedni, megtartani majd eladás előtt igényesen vissza építeni, hibakódját szerintem annak is lelehet tiltani ( szerintem)
Egy barátomnak van egy A8 3.3 TDI-je eladó. Most került hozzá, üzleti célból vette. 2001. decemberi ezüstmetál, fekete bőrbelső, fűthető-memóriás első ülések, napfényrolók, napfénytető, állófűtés, xenon, navi, gyári telefonkihangosító, elől-hátul parkolóradar, sport-tiptronik váltó. Motorja ABT-tuningos, állítólag bitang jól megy. Éppen egy próbakörnél tört el a bal turbó tengelye, most cserélem éppen a bal turbóját. Le fogom szervizelni, enélkül nem adom ki a kezemből. Irányára:1.9 mFt.
Ki lett cserélve az a nyomás szenzor a részecskeszűrönek, és ugyan úgy 300km elenként regenerál. és nagyon zavar.
új az EGR új a részecskeszűrő a szenzor is.
Azt mondták hogy ha CSAK város akkor is 500-800kmerenként kellene regenerálnia.
Nálam mindegy hogy város vagy pálya stb mindig szinte pontosan 300km.
Lehet hogy a rossz EGR ennyire eltömitette az új részecskeszűrőt? (15ezer kmet mentem úgy hogy rossz votl az EGR és az új szűrő volt benne) Bárannyira rossz nem volt az EGR nem volt az a brutál füstölés csak minimálisan több.
Szerintek a computeres 1-2 órás égetés segithetmég ezen? vagy mi a probléma egyáltalán? NAGYON kivagyok már!!