Senki nem küldte a vasútőröket a hajtányosokra. Az esemény egy "személyforgalom szünetel" besorolású vonal azon szakaszán történt, ahol teherforgalom sincs. A vonalon ezen szakaszán a vasgyűjtők már leszüretelték amit lehetett, ezt a vasútőrök sem tudták megakadályozni, nekik épp kapóra jött egy arra járó hajtány, bizonyíthatták éber szolgálatukat.
Szabályok kellenek, szerintem ezt minden hajtányos belátja.
Magánvéleményem, hogy a szabályozás mikéntje momentán nem a hajtányosok, a hajtányozás érdekében történik, ezáltal a többség részére továbbra is a kényszerű illegalitás marad. Az igény közben egyre nő, számtalan jólműködő példa található más országokban.
"szerintem nem annak kellene neki menni, aki felvállal egy problémát!"
Ha most nagyon udvariatlan lennék akkor azt mondanám a kutya sem kérte arra,hogy felvállajon egy problémát ! Az történ,hogy valaki a hajtányosokra küldte a vasútőröket ! erősen kétségbe vonom,hogy a feladataik közé tartozik .
Chikán Attila fel sem vállalta a problémát !
Nem ismerem aTanár úr munkásságát és az előadást sem pusztán felfigyeltem erre a cikkre. Hogy miért nem tartom igaznak az előadást.
Nekem érvényes kiskocsivezetői engedélyem van, rendszeres forgalmi oktatásban részesülök kétévente vizsgázok . Meg van az orvosi vizsgálatom és alkalmazásban állok a MÁV-nál.
A kézihajtányom a vasutnál volt rendszeresítve azon átalakítás szerkezeti módosítás nem volt és nem is lesz-igy gyönyörű !- Valószínű,hogy valakik anank idején legyártatták és megfelelt az üzemeltetési feltételeknek.
Az előadása azt sugallja,hogy a hobbi hatányosok ne is tudjanak ezentúl még legálisan se hajtányzni. Mindegyik vezetőnek MÁV alkalmazottnak kellene lennie.
"A kiskocsi fogalom felélesztése nem javasolt" idézet az előadásból.
Ez nem probléma megoldás,hanem szarkeverés ! Szerencsérea hajtányos társadalom normálisabb és ártó gondolatainak nem tudott érvényt szerezni a Tanár úr !
Ööööö....szerintem nem annak kellene neki menni, aki felvállal egy problémát! Eddig rajta kívül még senki sem hozta elő, inkább mindenki a homokba dugta a fejét!
Mondom ezt úgy, hogy a hajtányozás minden előnyét és hátrányát tapasztalom!
Egyetértek veled ! Ráadásul egy nagytekintélyű egyetemi tanár álláspontja ez. Nem csodálkozom,hogy igy állunk. A vasutőröknek meg igazán lenne ezenkívül is dolguk pl: kábellopás, vasuti sínek ellopása stb . Sajnos van egy kis tapasztalat ! Amig egy vasútőr óránként 3500 FT rezsiórabérért dolgozik könnyen talál elfoglaltságot.
Nem a néppel van a baj a vezérekkel akik ezt megengedik statisztálnak mellette és támogatják . Olvasd csak el pályahasználati díjért lehetne hajtányozni illetve,ha "leműszakiztatod" a járgányt, meg jó pénzért levizsgázol .
Ennek a 2008-as rajtaütésnek mi lett a szankciója?
Sajnos nem tudom ! Nagyon remélem csak néhány fontoskodó ember akarta megmutatni milyen okos is .
Végül is mások szórakozását elrontani a legnagyobb öröm . Hátulról, lesből, majd nyakkendőben kiállni egy projelktor elé és mondani a frankót, amig hajtányosaink éjt nappallá téve gazolnak, mentik a menthetetlent.
Belekötnek normálnyomtávú, keskenynyomtávú hajtányokba. Tönkretéve kisvasuti napokat, baráti és családi programokat.
Köszi, olvastam. Válasz ment. Részemről is befelyeztem, nem lobbizok tovább, úgyis hiába. Mindenki csináljon amit akar :-) Csak még annyit hogy van egy jó barátom aki nagyon szeretne eredeti PVG-t, venne ha lenne, ugyhogy aki tud ne fogja vissza magát. Jó helyen lenne a gép, és itthon.
Az eladó hajtány kérdésköréről is beszéltünk amikor lent voltunk, én ugye jó sokáig keresgéltem, mire ráakadtam egyre. DE. Előtte is volt eladó, csak éppen - számomra - megfizethetetlen volt. Talán azóta is ott van besüppedve a földbe a gazdájánál. Erre mondtam, hogy mindig van eladó, csak kérdés, tud-e annyit fizetni a leendő vevő ...
Itt most tényleg sajnálom, hogy szóba került Stefan neve, mert az esetek jó részében csak szállít, nem tulajdonol.
De túlbeszéltük. Inkább hajtányozzunk, amikor csak lehet. Jött válasz 15-ére, küldöm mailben hamarosan.
Hová került fel az eredeti kép, én azt sem tudom. Konkrétan amikor nálatok voltunk, akkor hallottam erről - meg beszéltünk is róla, meg most valaki belinkelte.
Volt még valahol erről szó? Amennyit fórumozok, nem vagyok képben. 7 topicom van a kedvencekben, elég azt követni.
Lehet hogy a "babakocsi" az unokádé, de nem egyről beszélünk. Az nem egy eredeti MÁV-os hajtány amit még apáink, vagy nagyapáink korú emberek épitették. Ha sok pénze van valakinek épithet akár gözmozdonyt is de az sem lesz ugyan az. De mondtam már, mindegy aki ezt ebből nem érzi át és nem fontos neki az késöbb sem fogja hiába magyarázom. Nem vagyunk egyformák na...
Én egyetlen szóval sem minősítettem B.I-t pedig tudtam volna... nyálasszályú észosztónak ő nevezett engem és a többi hajtányost aki úgy vélekedik mint én.
De hagyjuk is én lezártam a témát... adjatok csak el, tegyetek pénzé mindent... a pénzt úgyis elköltitek másra, az unokáitok meg majd megnézik fényképen.
"De továbbmegyek... adja el ha itthon nem kell senkinek."
Miért, kellett?
"Szólt egyszer is a közlekedési múzeumnak, vasúttörténeti parknak nem kell e nekik ha már annyira zavaró hogy valahol rozsdásodik."
Miért szólt volna, van nekik, az csak púp a hátukon.
"szólt valakinek is hogy hülye Magyar hajtányosok ( ö nyálasszályú észosztónak nevezné őket, ugye? )van eladó PVG, a német enyit adna érte, nem kell valakinek hogy itthon maradjon?"
Szerintem Te nem ismered B.I.-t, nem kellene minősítened.
Amúgy a képen látható második roncsot éppen a hajtányosoktól vették. Én voltam az egyik.
Nincs is ezzel a dologgal baj de a B.I. nevű úr ne a magyar vasúttörténeti emlékeinkből csináljon üzletet. Ebben a nyavajás országban mindenkinek az az üzlet hogy kiárusitja amink van a "nyugatnak". De egyszer majd mindenünk elfogy. Évekkel ezelött amikor még csak a fórumot olvasgattam mindenki (te is) azt irtátok hogy szinte lehetetlen eredeti PVG-t venni, átlag ember ne is sóvárogjon utána ugysem lehet, és ha valaki mégis odakerül akkor vegye meg ha van és amennyiért van mert nem lehet tudni meddig lesz. Mostmeg olyan egyértelmü hogy vegyen bárki van még... hol? Én is a szerencsés véletlennek, ismerösöknek és kapcsolatoknak köszönhetően jutottam hozzá és máig úgy gondolom életem egyik legnagyobb kincséhez jutottam. Én is adtam el a Németeknek versenyautómat(Lada VFTS) ami náluk kuriózum nálunk meg sok van és bármikor legyártható újra. De az nem egy 53 éves vasúttörténeti emlék. A németeknek a bőrük alatt is pénz van, gyártsanak maguknak nem olyan nagy ördöngösség, ők ugysem a történeti értékét nézik. Vagy jó, ritkaság a MÁV PVG, vegyen, legyen neki. De legyen elég 1-2 db. De továbbmegyek... adja el ha itthon nem kell senkinek. Rakott fel B. I. egyet is akár ide, akár a belső fórumra, szólt valakinek is hogy hülye Magyar hajtányosok ( ö nyálasszályú észosztónak nevezné őket, ugye? )van eladó PVG, a német enyit adna érte, nem kell valakinek hogy itthon maradjon? Szólt egyszer is a közlekedési múzeumnak, vasúttörténeti parknak nem kell e nekik ha már annyira zavaró hogy valahol rozsdásodik.
És végül: ha ez annyira korrekt és tisztességes dolog miért van a német úr (Stefan) és B. I. felháborodva hogy egy lelkes vasútbarát lefényképezi ahogy kiviszik a gépeket az országból? Akkor már legalább ennyi had maradjon meg nekünk :-((
Igen, de mi ezzel a gond? Akad itthon eladó hajtány, nem egy. Ha külföldön többet adnak érte, akkor oda kerül. Én ismerem már mindkét felet (eladó és vevő - utóbbival azért kicsit többet találkoztam) valamint adtam el külföldre én is PVG-t: egyszerűen azért, mert ott megvették, itthon pedig csak húháztak meg dejólennéztek rá, nekem pedig nagyobb szükségem volt az árára mint a vállonveregetésekre :(
Jó helyre kerülnek, a honlapra (www.draisine.de) nem nagyon van idejük de mailben fel lehet venni a kapcsolatot velük, igen komoly gyűjteményük van. Ami még fontos, hogy mindegyik jármű használatba kerül, ami itthon nem mondható el, sokat rozsdásítanak itt-ott, mondván majd egyszer. Egy jármű addig jármű amíg használják, ezeket pedig arra csinálták, hogy menjenek, minél többet. Sőt, Stefan megígérte, hogy idén vissza is hoz legalább egy járművet, erről persze majd írok még :)
És abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy egyre több vonalon nyitnak a hajtányosok felé, a szüneteltetett szakaszok némelyikét megnyitották számukra, ezek között van 50km-es szakasz is!