Megcsináltam a görgőcserét. Kicseréltem 4 gr. Sokkal jobban gyorsúl és a vége is 60-ról 65 lett. Nem egy nagy dolog azt hittem nehezebb lesz. Csak nehéz volt leszedni az anyát a tárcsáról. A gyertya is új. Ennek ellenére reggel megint csinálta azt mint a múlthéten és akkor mikor belementem egy úthibába.
Ha hirtelen oda rántodneki és akkor fulladbe akkor az lehet csak beállitás is. De lelet az is amit írtál azért írtam ha csinálja akkor le áll benzin szin elenőrzés.
Helló téleg az aksi volt vettemegy zselét minden ok, az elözönél ahol vettem nem adtak hozzá savat vagy mitkell bele önteni na midegy az a lényeg most jó!
A szívató kábel lehúzásának nincs túl sok értelme, mert alaphelyzetben nyitva van és ahogy megy rá a folyamatos feszültség egy ellenálllás felmelegszik benne, amitől a benne lévő viaszos folyadék kitágul és egy tüskét belenyom a karburátorba (ez max 1-2perc alatt végbemegy), így lezárja a szívató furatát.
na szóval széthúztam a szivató kábelét, de ugyanúgy indul mint eddig. Gyertyát meg egy hónapja cseréltem, mert akkor azt hittem, hogy gyertya baja van.
Üdv arona
Hát még nagyon nem szedtem szét,mert ahol én lakom,ott a garázsban az auton és a rossz mosogépen kivül csak a robogo van. MAjd holnap elmegyek muteromhoz,ott van egy mühely tele szerszámokkal. Amugy autoszerelö a szakmám,nagyjábol konyitok hozzá. :D Csak azért kérdezek itt,hogy hátha vki már járt igy és talán vmi tipushiba okozhatja-e.
Amugy az elözö tulaj idén nem is használta a motort,az akksi is tönkre ment,azt vettem bele tegnap a Norautoban egy Banner-t.
Na akkor majd holnap ha idöben érek haza,akkor meglesem a dolgokat.... :)
Igazad lehet, mert ha leállítom és újraindítom(már meleg a motor) úgy indulok el vele előszőr akkor megy ahogyan kéne neki,de ha egy 25 métert megyek vele és indulásnál újra dadog.
Ez pedig tipikus dugulás, vagy benzincsap hibának tűnik. Amikor hirtelen húzod a gázt, nagyon gyorsan fogy a karburátorból a benzin és nem tudja pótolni ilyen rövid idő alatt. Amikor lassan húzod, akkor nem fogy annyira hirtelen, ezért van ideje pótolni a szintet.
A vákuum csövet húzd le és nézd meg, hogy nem folyik-e belőle a benzin. Ha folyik, akkor lyukas a benzincsap membránja. Ez is okozhat ilyen hibát (sőt belefolyhat a motortb a benzin, ezért nehezen indul és dadog).
Ha lassan felpörgetes és nyélgázon egy idő után lefullad, akkor dugulás, ha ilyenkor nem fullad le, akkor benzincsap vákuum-cső repedés (nagyobb fordulaton a nagyobb szívóhatás még ki tudja nyitni a membránt, ha nem túl nagy a repedés).
Az üzemanyagszűrőt gondolom már nézted, hogy nincs-e eldugulva. Ha ezekkel is megvagy és nem javul a helyzet, akkor szedd szét a karburátort és pucold ki. Ne felejtds el megírni, hogy mi okozta a hibát :). Másoknak is hasznos lehet.
Sztem az lesz,hogy szétkapom a karbit,aztán átpucolom,mert a vákuumcsöveket is végig nézem.
Sztem tutira benzin-levegö keverék baj lesz,mert magas fordulaton és nagyobb gáznál fullad csak be. Ha szép finoman huzom neki és ugy megy el 40-45ig,akkor nem fullad be. Amint ráhuzom a gázt,picit megugrik,aztán befulladt és olyan,mintha levenném a gyujtást vagy elfogyna a benya. :S Ennek a karbija olyan felépitésü,mint a Simsoné vagy az MZ-é?
Jó eszme futtatás ehez még annyit hogy ha a motorrol lehuzza a vákum csövet ami megnyitja a benzin csapot meg sziv gálja akkor kilehet zárni a hibát ha jön a benya.
Azt is meg lehet csinálni hogy amikor elkezdi csinálni a dolgokat meg állni megnézni a benya szintett.
Szerintem nézd meg a karburátor és a motor közötti gumicsövet, hátha ki van repedve, valamint a karburátorból a tank felé menő 2 db vékony gumicsövet (benzin és vákuum cső), mert az hajlamos elrepedni. A vákuum cső az első számú gyanusított. Ott nem is szivárog semmi, ezért nem lehet könnyen észrevenni ha elreped, csupán nem nyit ki miatta a benzincsap membránja, ezért pillanatok alatt lefullad a rendszer.
(Persze lehet dugulás is a rendszerben, de abból iundulok ki, hogy amikor leszedted a légszűrőt, akkor a karburátor biztosan meg lett mozgatva és ilyenkor egy-egy elfáradt gumicső könnyen ki tud repedni. ) Mozgasd meg oldalra a csöveket, így láthatóvá válik, ha valahol meg van repedve.
Az én Keewayom is horog hidegen indulásnál. Sőt ha hidegen beindittom és nem huzok rá pár erős gázt akkor meg is áll , nem megy alapjáraton . Ha elindulok vele kb 30km/h-ig hörög aztán kezd jol huzni . Ezzel ténleg egyutt lehet élni :D . De karbi pucolás utan kb 1 hétig nem csinalja aztán meginn kezdi.
pl ha piros lámpánál állok és el akarok indulni vele, akkor csak hörog 4-5 másodpercet majd komótosan megindul. Próbálkoztam karbi beállítással, de semmi sem változott. Egy kisebb emelkedőn már segítenem kell neki, hogy elinduljon, de ha elindult utána megy rendesen
Üdv arona