Szelephézag állítás lenne esedékes- kb 110.000km nél vagyok, meg 1 honap mulva a gázt is belerakatom.
Kérdésem:
Mennyiért csinálnak egy ilyent, mert én még pénzt nem fizettem ilyenért, mindig beállítottam magam, minden eddigi kocsimon, de ennél meg ez miatt a lapkás megoldás miatt gondolom nem tudom!Vagy igazából nem ismerem, de ha lennének különböző lapkáim gondolom meg tudnám...
Nem úgy, mint Pesten. Tegnap pl balról elhúzott előttem egy BMW. Még jó, hogy nem dugtam ki a kocsi orrát. Dudát meg hiába nyomtam, észre se vette magát.
Dunaújvárosban öngyi lennél :D 2 hetente megyek arra, de teljesen más világ ott a közlekedés. Jobb kezes utcánál, ha VALÓBAN 500méterre közelít már az elsőbséget élvező autó, akkor a többiek biztos hogy meg sem mozdulnak
Engem nem érdekel ha a sötétitett audi buszávon előz pl. de aki indokolatlanul tartja a forgalmat,nem bir elindulni lámpánál azok basszák fel az agyamat.
Multkor egy versenyző egy A4 es méretű szórólappal a szélvédőjén közlekedett.Ha ez nem zavarja,akkor tényleg minek a tükör meg más hülyeségek...
Az a minden autószervíz túlzás, hehehe... A kertvárosi Bosch szervíz egyik villamosságisával csináltattam meg pár dolgot magánban. Megkérdeztem tőle, hogy milyen lámpabeállító műszerük van ( mert nem egy ember panaszkodott, hogy szervizes beállítás után lett kancsal az autó, meg levillogták a szembejövők ), mert esetleg bemennék. A Bosch csak egy elismert név, és adnak a munka minőségére. Meg ahogyan Mórizcka elképzeli itt Magyarisztánban.
Azt mondta, a műszer nem rossz, de ne menjek be, semmi értelme, mert nincsen ( vagy nem használják ) hozzá a keretcucc. Ami biztosítja a műszer és az autó egymáshoz képesti merőlegességét. Ami nélkül odatolják az autó elé a műszert, állítanak, de így akár neki se lássanak, mert vagy eltalálta szemre a merőlegességet, vagy nem. Ha a németek látnák...
5X114.3 17"X7.0 Fekete+ezüst polír peremmel HRS 255 BLACK&SILVER Nincs javítás sem sérülés sem külső sem belső peremen KÖZÉP AGYFURAT 70 NAGYON SZÉP ÁLLAPOTBAN, 1-2 KISEBB KARC! gumik pirelli 205/45 r17 2 DB 3MM 2 DB 2-3 MM KB
Felelőtlen fax, ha száraz időben, de eső után elhalad mellette egy ponyvás teher kanyarban, aminek a tetejéről a sáros retkes víz pont telibekapja a szélvédőjét, mi a faszt csinál ablaktörlő nélkül???
Jogsi el az ilyentől azonnal.......
A tükrökről nem is beszélve, és a forgalom feltartása miatt szívlapáttal jutalmaznám!
Volt,hogy szar helyen tankoltam olcsóbban, és lám a blokkon feltüntetve 20% etanol.
Szarabbul is ment. Ha hátrairányba kapcsoltam,nem adtam gázt,lefulladt. Allig vártam, hogy lefogyjon a tank,és tankolhassak rá rendes benzint minőségjegyzett kútnál.
Kaptam is szépen. Aki megértett,az megértett.:-)) Nem akartam okos lenni,szervízes sem vagyok,de azért minimálisat értek hozzá. Van szervízes családtag a családban, és senkit nem baszalint át,mert az állásába kerülhet. Attól független a márkaszervízbe viszem a szekeret,és a dolgokat megbeszéljük. Nincsenek is furcsaságaim,mint hogy kevesebbet mutat a beletett kilóméter,meg hogy többet zabál mint a könyv adatai.
Lámpabeállításnál meg nem elég odaállni,és meddig világít el,hanem compúteres beállítás a biztos. Minden autószervízben ingyenesen megcsinálják.
Mindenkinek jó autózást,és jó szórakozást,biztonságos vezetést kívánok.
Jaaa!
A CDU tanítható,de minden esetben a gyári beégetésre áll vissza,ha feszkimaradása volt.:-)))))
nem beáll az általános adatokra hanem újraírja magát az optimális értékekre:)
szép is lenne ha mindig az előre beírt értékeket venné figyelembe.állandóan tanul az ECU!
nekem pl első új swiftemben cellazárlatos volt az aksim.a szervízben magasból szartak pufferaksira.
6 év alatt kb 10 ECU resetem volt és soha nem volt semmi gondom belőle.ebben volt olyanis amikor még átalakító nélkül egyre több E85-öt kapott és sárga lámpát kaptam.így szedtem ki belőle a hibajelzést.a fogyasztásomra se volt soha hatással.
Sötétben szállj ki, és először az egyik, majd a másik lámpa elé. Mindkettőnek a vetítési képe bal szélen vízszintes, jobb szélen feltört. Ahol a két sík talkálkozik, ott kell a lámpa középpontjából merőlegesen előrevetített képzeletbeli vonalnak metszenie. Ezt a pontot egy kis karika jelzi az autók lámpabúrájában. Azután ennek a függő síkjához képest kell a megadott méteren H magassággal lentebb lennie. Mindkét oldalon.
Amikor kiállsz előlük, akkor a bal lámpa jobbra feltörő síkja révetül a jobb vízszintes szakaszára, így tűnik úgy, hogy a jobb oldalon magasabbra világít. Ha tényleg, akkor baj van. Amúgy tányleg a padka miatt van a feltörés, hogy a lámpák balra ne vakítsák el a szembe jövőt, jobbra meg kihasználják a lámpafelületet. Úgyhogy alapból eléggé felvilágít arra a jól beállított fényszóró, nem kell még plusszban azt az oldalt megemelni. Da ha jól megnézi az ember, látni a jobb vízszintes részét is. Én a kocsi elejét nyomkodva szoktam benézni, hogy egyforma magasra legyenek állítva.
Az amcsik meg ugye szimmetrikus fényszórókat használnak, és náluk nincsen feltörés, vízszintes síkban világít a lámpa ( de hülyék, mi, leszarják a padkát, de a soksávos autósztrádákon lehet, hogy nem akarják a másik sávot hátulról vakítani, mert náluk több van ), és ott egyszerű beállítani a magasságot szemre. De nehéz oldalirányban beállítani, mert nincsen a vetítési képen támpont, hol a közepe.
az ott a KET lampa vetitesi kepe. mindket lampa jobbra felfele is vilagit. ha falat vilagitasz vele meglatod. ez mar a wartburgnal is igy volt... a tudatlansag nem bun, csak ne hivatkozz a sajat hozzaertesedre :P
"Mert az odáig rendben van, hogy újra indul,és beáll az álltalános adatokra. Node a teljesítmény optimális,és maximális kihasználása miatt történt lapitopis szervíz cd progival,a futópadon történt finombeállítások törlődnek. Lehet vinni diagnosztizálásra nem kevés loviért."
Ez jól hangzik, kíváncsi lennék erre a szerviz cd-s programozásra... Ugye tudod mi a különbség egy standard gyári, és egy írható ECU közt? Szerintem téged egy kissé megvezettek...
Ez nem megszokás. Rendesen viszem szervizeltetni,volt egy műszakija is, és így hagyták. Sőt,más szervízben is voltam egy hátsó lámpa kiégése miatt,mert 500Ft ért nem kínlódok vele,és ott is megnézték a fényszóró beállítást műszerrel,és mondták hogy jó.
Jó hogy nem vagy rendőr,mert lehet,hogy a betörőt hagynád futni,az áldozatot meg bekaszliznád.
Na és mi állítja vissza a kitörlődött értékeket? Mert az odáig rendben van, hogy újra indul,és beáll az álltalános adatokra. Node a teljesítmény optimális,és maximális kihasználása miatt történt lapitopis szervíz cd progival,a futópadon történt finombeállítások törlődnek. Lehet vinni diagnosztizálásra nem kevés loviért.
Dehát van akinek döcögősen is jó,és utánna meg panaszkodik,hogy millyen sz..ul menő járgány.:-))) Esetleg a kilóméteróra is elállítódik,sokat zabál,nem pörög,nem húz,Neadj isten a központi zár,indításgátló nullázódik,stb.
Ezt olvasva nem csodálkozom miért áll csálén ennyi autó lámpája. A lámpatest vetítési képe _/ _/ alakú, hogy az útszéli táblákat megvilágítsam vagy jobbra kanyarodáskor beláthatóbb legyen merre is mész. A vízszintes részeket egy vonalba kell állítani, különben egyrészt vakít, másrész foltos lesz a megvilágított rész. De mindig van aki okosabb, mint az a sok hülye mérnök az autógyárban... És mikor megmutatják miért rossz, akkor még jön az agresszív kismalac féle: "kuss, én így szoktam leszállni" hozzáállás.
Nagy szerencse, hogy nem vagyok rendőr, ezzel kezdeném.
Ok rendben van. De én továbbiakban is így használom,sőt nappal a finombeállítási tekerőgombot 4es pozícióban is használom. Nemakarom senkinek a szemét kisütni.:-))
Találtam egy műszaki vizsgás oldalt is, ott is láthatod, a H értéket mindkét lámpára azonosan értelmezik, nem adnak meg oldalankénti adatokat külön-külön.
Sajnálom, de a gyárban mindkét lámpát azonos magasságba állítják ( igaz, olvastam használtautó katalógusban panaszként rosszul beállított lámpákról ). Ez az általános autóipari norma.
Itt van a Swift szervízkönyvből, hogy milyen a gyár által megadott vetítési kép ( de az összes Suzuki szervízkönyvben a régi Swifttől a Splash-ig ezt látni ). Mint látható, nincsen külön H érték bal és jobb lámpára, azonos magasságba kéretik állítani mindkettőt. Lehet, hogy távolra nézve úgy tűnik a két lámpa fénykévéjének összeolvadása miatt, hogy jobb oldalon magasabb, mert a jobb vízszintes részére rávetül a bal felfelé húzó jobb fele, és így az út széle felé nagyobb fénytömeget látsz, míg bal szélen látni a bal vízszintes részét is. De külön külön pont egy síkra kell belőni őket. Nem csak a Suzukinál, minden autógyárban.
Régen, amíg nem műszerrel állították külön lámpánként a meósok, hanem simán leereszkedett az autó elé egy nagy tábla, arra az ábra szerinti azonos sík volt mindkét oldalra bejelölve, amire a lámpákat be kellett lőni függőben.
Ugyanis nagyon sok helyen előfordul többsávos közlekedés, és nem biztos, hogy jó, ha te a belső sávból kisütöd a külsőben haladó szemét a tükörben a magasabbra állított jobb lámpáddal.
Sajnos sokszor hallani a szakiknál is elterjedt tévnézeteket, lehet, hogy te is onnan hallottad.
Nekem is 2006-os gépem van. Tavasszal kellett akkut cserélnem,mert 2x bikáztatnom kellett. Elmentem az akkukereskedőhöz,találtam megfelelő áron. Mondtam fizetek,és viszem,majd kicserélem. Kérdezte van e pufferakkum. Kérdeztem az meg minek. Ő megkérdezte,ha kiveszem a tápellátást,mit szól hozzá a fedélzeti compúter?
Egyszóval segített ott a boltnál kicserélni.
Akkurögzítés ki, a szivargyujtónál,illetve a helyén csatlakoztatta a puffert,gyujtás bekapcsolás után a saruk levétele,régi ki,új be,saruk vissza,motorindítás,puffer kihúzás. Motor leállítás,akku berögzítése. Az akkus hozott valami műszert, mérte a töltést,és az indításnál fellépő feszültségesést. Áment mondott rá,és így mán indulhatott a jótálás is. Nálam a középen lévő óráknak a tápellátása közvetlen az akku sarura van kötve. Az időmérő órából ki is esett 15 perc,amit utánna kellett állítani.
Az akkuban mindíg marad akkora feszültség,hogy a compútert életben tartsa. Nemszabad kivenni,ha másnem bikával kell elindítani.
Miért akarsz rajta állítani? A jobb oldali fényszóró magasabbravan gyárilag állítva,hogy a padkán haladó járművek,emberek hamarabb láthatóak legyenek,de a szembe jövő forgalmat ne zavarja. Sok barom a baloldali lámpát hozzáállítja jobbhoz. A szembejövő meg vakuljon. Jól megis büntetném őket.