Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

btvszeged Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26843

Mielőtt "kigyulladt" volna a visszajelző , két vezetőülés mozgatás történt. Elviszem kiolvastatni . Jó volna ha Szegeden is volna spec Skoda Guru.

Előzmény: Octi19 (26841)
Octi19 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26842

Egy enyhe aszimmetria még belefér de ha mondjuk az egyik betét fele olyan vastag mint a többi akkor ott baj van.

Előzmény: btvszeged (26838)
Octi19 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26841

Nem kell lekötni az akkut, csak a gyújtásra kell vigyázni. Én a múltkori nagytakarítás alkalmával kivettem az üléseket és közben hallgattam a rádiót. Nem lett semmi hibakód beírva. Azért nem ártana kiolvasni, mert a visszajelző nem szokott csak úgy villogni.

Előzmény: btvszeged (26840)
btvszeged Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26840

Gyujtás nem volt , de olvasom hogy az akkusarut is le kell venni a széthúzás előtt.

Előzmény: szirt (26839)
szirt Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26839

Az "egyből" azt jelenti, hogy gyújtás volt rajta?

Előzmény: btvszeged (26838)
btvszeged Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26838

Ha nekem is így szaporodna a km akkor én sem váltanék szervízperiódust.

Az első fékbetéteim is kicsit asszimetrikusan voltak kopva, kb 1mm különbség volt vagy mindkét belső vagy mindkét külső betéten egyformán(már nem emlékszem).Szerintem ez természetes lehet a felfogatás kialakításából adódó erőhatások miatt.

 Más: tegnap este kigyulladt a légzsák hiba visszajelző, és elkövettem a tipikus hibát , egyből széthúztam és visszadugtam az ülés alatti csatikat. Utána olvastam hogy mostmár töröltetni kell a jelzést ,ha egyáltalán csak kontakt hiba volt.

 

 

Előzmény: Octi19 (26835)
szirt Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26837

Persze Te érzed, ha tipikusan 3-4 km-ket mész csak vele - sok a hidegindítás, ritkán üzemmeleg a motor- akkor jogos lehet a fix 15 ekm.

De én ey periódust végigvárnék...

Lehet nem lineárisan csökken a megtehető távolság - ezt passzolom.

Előzmény: btvszeged (26836)
btvszeged Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26836

Érdekes ,de igen elenged, amennyit megtettem és amennyit most kiír az pont 30000. Vagy a második 15000-en gyorsítja be a visszaszámlálást?

Előzmény: szirt (26834)
Octi19 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26835

Ha nem egyenletesen van kopva akkor annak oka van és azt fel kell deríteni. Nekem a bal oldalon az alsó nyeregtartó tüske volt beszorulva és ezért a belső betét vasra kopott.

A szerviz dolgában te tudod, de szirt véleményével értek egyet és én bíznék az autóban. Nekem 6-7 hónap alatt megvan a 30 ezer km ezért sem gondolkodom azon, hogy átálljak 15 ezres periódusra.

Nekem eddig (150 000km alatt) az első betétek (90 000-nél), az első kerékcsapágyak (120 000-nél), a hátsó betétek a fent említett okok miatt (140 000-nél) és a hátsó csapágyak most (150 000-nél) lettek cserélve.

Ezeket leszámítva semmi gond nem volt az autóval.

Előzmény: btvszeged (26833)
szirt Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26834

És ilyen használat mellett is "elenged" 2/év 30 ekm-ig az autó?

Azt gondolná az ember, hogy ilyen használat mellett nagyjából 20 ekm után cserére szólít fel...

 

Előzmény: btvszeged (26833)
btvszeged Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26833

Nem egyenletesen van kopva, valamelyik oldala vékonyabb . Azért térek át, mert nekem a 30000 km kb 2 év alatt jön össze, nem hiszem hogy ez idő alatt az olaj tökéletesen ellátja feladatát. Amikor látom hogy télen kirakódás képződik a betöltő sapkán , ill letekerés közben hullik bele a kondenzvíz, kétségeim támadnak. Az esetek 80 százalékában vároban járok sok indítózással, főleg télen. Hosszútávra kell a gép. Nekem ennyit megér.

Előzmény: Octi19 (26832)
Octi19 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26832

Ha egyenletesen van kopva, tehát mind a négy betét egyforma vastag, akkor még az sokáig bírja. Ne feledd, hogy az új betéten is csak 6-8mm. Egyébként miért térsz át a 15000-es periódusra?

Előzmény: btvszeged (26831)
btvszeged Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26831

Köszönöm megkaptam  a leírást, az enyém is kb 3mm körüli . Most cserélek szűrőket olajat és folyadékokat, áttérve a 15000-es periódusra, legyen új a betét is.

Előzmény: Octi19 (26814)
KOCZKY Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26830

OKs... dehogy IC vót az tutti, mert sok lába volt és nem mocorgott :-))))))

Előzmény: lmgs (26829)
lmgs Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26829

Nem csip volt az, hanem gyújtáselektronika.

Előzmény: KOCZKY (26828)
KOCZKY Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26828

93-as, őspoló vót ammég :-))) faragás nélkül ugrott bele az 1,6 tengelye, golf gti első tárcsája meg egyebek ... :-)

 

Csiptuning= régi csip kivesz, új berak.... mint régen a pc-ken :-)

Előzmény: stevie-w (26825)
KOCZKY Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26827

Azokat én is kerülöm messzire :-)))))

Előzmény: Traubi (26826)
Traubi Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26826

Skoda (és más PoHu) szerviztől nem érdemes árajánlatot kérni, mert egy belső rendelkezés értelmében csak horror árat mondhatnak (a számla nem lehet magasabb összegű, mint amit a telefonban előre mondtak)

 

Kedvencem ebben a műfajban egy P betűs budai szervíz, ahol a legegyszerűbb vezérlés cserére (1 szíj+1 görgő+1 pumpa) bemondtak 180 ezret :)

Természetesen messze elkerülöm őket, ha annak a bizonyos belső rendelkezésnek ez volt a célja, akkor eredményes volt.

Előzmény: stevie-w (26800)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26825

Lehet, h ma már nem csereszabatos... de anno simán működött a dolog..

 

 

Az mikori Polo is volt? ;-)

 

Azóta lényegesen komplikáltabbak lettek a motorok, elsősorban környezetvédelmi szempontok miatt.

 

Ahol chiptuningot csinálnak, nem véletlenül töltik át és mentik le az autó eredeti szoftertartalmát a módosítás előtt: annyiféle egyedi szoftverváltozat van (mert mondjuk az egyik jeladó beszállítóját lecserélték), hogy nincs egy olyan alap verzió, amivel minden, elvileg ugyanolyan motor működne. Gondolj csak bele, hányféle motorkód alatt fut egy-egy motor... és mégis, ha alkatrészt akarasz rendelni, kell az egész alvázszám hozzá! (Egy tökegyszerű lambdaszondát is úgy tudott csak Donibcsi megrendelni nekem, hogy kellett az alvázszám hozzá.)

 

Elképzelhető, ha egy másik motor vezérlőjét tesszük rá egy motorra, az mennyire fog

normálisan működni...

 

 

De ha csrélték a kompútert benne, mindenképpen tisztázni kell, h mi is van ott a gépház alatt még....!!!!

 

 

Ha tényleg egy 1.6-os kompjúter van benne, akkor ott nagy dúlás lehet. Nyilván elromlott a saját vezérlője, és éppen egy ilyen volt a bontóban, a csavarhelyei ugyanott voltak, hát betették. De az ilyen igénytelen és olcsójános javítások arra utalnak, hogy az előző tulajok igyekeztem a szervizszámlát alacsonyan tartani. Mondjuk olajcsere során. (Ha egyáltalán volt olajcsere.)

 

Az is egy vicc, hogy eddig már több szervizben járt az autó, mégsem szúrták ki, hogy 1.6-osként jelentkezik be...

 

 

 

 

Előzmény: KOCZKY (26824)
KOCZKY Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26824

Lehet, h ma már nem csereszabatos... de anno simán működött a dolog...! Megrendeltem a csipet, rajta felirat, VW 1,4, aztán épp a Lurdy parkolójában szétkaptam a Polo kompúterét, csip csere... pöcc-röff indult, és jobban húzott vele :-))) najah, kopogott kicsit, de addigra már egy 1,6-os VW veztengely volt az 1,3 -as mociban :-)))))

 

 

De ha csrélték a kompútert benne, mindenképpen tisztázni kell, h mi is van ott a gépház alatt még....!!!!

Előzmény: stevie-w (26823)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26823

Első körben kipróbálnám [...] Második körben [...]

 

 

Nem nem nem!

 

Első körben ezt a vezérlőkompjúter dolgot kell rendbetenni. A vezérlő szoftverek (illetve a paramétertáblázatok) egyáltalán nem csereszabatosak egymással.

 

Itt nem az a meglepő, hogy zajos a motor, hanem az, hogy egyáltalán beindult.

 

Előzmény: KOCZKY (26821)
bakibaby Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26822

"Mit kell tenni , hogy jól mérjen" - Adjál hozzá fejben 10%-ot ;-)

 

bb

Előzmény: amator11 (26818)
KOCZKY Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26821

Hi,

 

No én igazán laikus vagyok, DE.... anno ugyanígy kelepelt a párom ibizája is, no az pl hidrotőkés lett egy elégtelen (márkaszervizes!!! ) olajcserét követően, utána mindenki azt hitte, h egy dízel masina...  Anno a Polomnak volt efféle szívátültetése ECU téren... 1,3-asba ment bele az 1,4-es procija... olcsó tuning :-))) No az pl meg kopogott rendre, ha 95-ös benya volt benne...

 

Első körben kipróbálnám kelepel-e mondjuk 98-as anyaggal, vagy tegyél a 95-höz némi E85-öt... oktánszám növelésnek, ha megszűnik, szerencséd van, max többe fáj majd a tankolás :-))))

 

Második körben hidro csere, az sem olyan nagy tétel....

 

 

Szigorúan SZVSZ :-) én azé kifaggatnám az előző gazdit, vajon miféle rejtett tuning lokazik még ottan ....

Előzmény: imretisz (26809)
sergio1966 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26820

Ha adalék próbáld ki a Rimet 100 nevű  adalékot valaki ajánlotta itt a fórumon kipróbáltam és lényegesen csendesebb lett a dizeles hang,de amit igazán ajánlok neked az Donibcsi: octaviához ő a legjobb "adalék" :)

Előzmény: imretisz (26816)
Urbán Gorilla Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26819

Sziasztok! Nem tudtok nekem a Moszkva tér környékén, esetleg Hűvösvölgy felé jó skoda szervízet kettes (2008 decemberi) Octavia winterhez fékbetétcserére? Egyszerűen nem találok erre, és itt dolgozom. Hiába mondanak jó szervízet Vecsésen meg Újpesten, egyszerűen nem tudom megoldani:(  Nagyon köszönök minden javaslatot

amator11 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26818

Sziasztok,

 

mostanában egyre többet olvastam, hogy a fed. comp fogyasztásmérője csal, illetve azt is, hogy vannak akiknek "már" jól mér.

 

Mit kell tenni , hogy jól mérjen és mennyibe fáj ez?

Előzmény: Octi19 (26817)
Octi19 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26817

Nem megsértődni!

 

Én is nyomtam egy hasonlót, csak az én b***megem úgy hangzott, hogy "ezt a múltkor ki tetszett felejteni..."

 

De a lényeg nagyjából ugyan az. Mint ahogyan egy szív átültetésnél, úgy egy ECU "átültetésnél" sem jó az első arra járó donor.

Bár, mint mondtam laikusként nem igazán értek a dologhoz, de egy 16 szelepes ~1400cm3-es motor teljesen más paraméterekkel működhet mint egy 8 szelepes ~1600cm3-es.

Persze megeshet, hogy a vezérlő hardver mindegy és csak a szoftver számít, az meg ki lett cserélve, de ilyen mélységekben nem értek a dologhoz. Tipikusan ilyen esetekben szoktuk emlegetni Donibcsit.

Előzmény: imretisz (26815)
imretisz Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26816

Köszi a választ:)! Megprobálok valami adalékot bele tenni! üdv

Előzmény: Octi19 (26811)
imretisz Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26815

"Baaaaaaaazmeeeeg............"

 

 

 

Köszönöm a kultúrált választ!:) Ezzel sokat segítettél! Nem autó szerelő vagyok nem értek hozzá akár hülyeséget is mondhattak akkor én is hülyeséget mondtam!! De szerintem azért van ez a fórum ,hogy talán segítsenek egymásnak!

Előzmény: stevie-w (26812)
Octi19 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 26814

A hátsó nyeregnél ott a kézifék mechanizmusa is, amit könnyen tönkre lehet tenni. Biztosan cserélni kell a hátsó betéteket? Nekem 140 körül csak azért kellet mert a bal oldalon az alsó nyeregtartó tüske megragadt és ezért a belső betét elkopott, de a többi 3 még simán bírta volna, 3-4mm-es volt. Kicsit később küldöm a leírást a mail címedre.

Előzmény: btvszeged (26813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!