Nem kell lekötni az akkut, csak a gyújtásra kell vigyázni. Én a múltkori nagytakarítás alkalmával kivettem az üléseket és közben hallgattam a rádiót. Nem lett semmi hibakód beírva. Azért nem ártana kiolvasni, mert a visszajelző nem szokott csak úgy villogni.
Ha nekem is így szaporodna a km akkor én sem váltanék szervízperiódust.
Az első fékbetéteim is kicsit asszimetrikusan voltak kopva, kb 1mm különbség volt vagy mindkét belső vagy mindkét külső betéten egyformán(már nem emlékszem).Szerintem ez természetes lehet a felfogatás kialakításából adódó erőhatások miatt.
Más: tegnap este kigyulladt a légzsák hiba visszajelző, és elkövettem a tipikus hibát , egyből széthúztam és visszadugtam az ülés alatti csatikat. Utána olvastam hogy mostmár töröltetni kell a jelzést ,ha egyáltalán csak kontakt hiba volt.
Ha nem egyenletesen van kopva akkor annak oka van és azt fel kell deríteni. Nekem a bal oldalon az alsó nyeregtartó tüske volt beszorulva és ezért a belső betét vasra kopott.
A szerviz dolgában te tudod, de szirt véleményével értek egyet és én bíznék az autóban. Nekem 6-7 hónap alatt megvan a 30 ezer km ezért sem gondolkodom azon, hogy átálljak 15 ezres periódusra.
Nekem eddig (150 000km alatt) az első betétek (90 000-nél), az első kerékcsapágyak (120 000-nél), a hátsó betétek a fent említett okok miatt (140 000-nél) és a hátsó csapágyak most (150 000-nél) lettek cserélve.
Nem egyenletesen van kopva, valamelyik oldala vékonyabb . Azért térek át, mert nekem a 30000 km kb 2 év alatt jön össze, nem hiszem hogy ez idő alatt az olaj tökéletesen ellátja feladatát. Amikor látom hogy télen kirakódás képződik a betöltő sapkán , ill letekerés közben hullik bele a kondenzvíz, kétségeim támadnak. Az esetek 80 százalékában vároban járok sok indítózással, főleg télen. Hosszútávra kell a gép. Nekem ennyit megér.
Ha egyenletesen van kopva, tehát mind a négy betét egyforma vastag, akkor még az sokáig bírja. Ne feledd, hogy az új betéten is csak 6-8mm. Egyébként miért térsz át a 15000-es periódusra?
Köszönöm megkaptam a leírást, az enyém is kb 3mm körüli . Most cserélek szűrőket olajat és folyadékokat, áttérve a 15000-es periódusra, legyen új a betét is.
Skoda (és más PoHu) szerviztől nem érdemes árajánlatot kérni, mert egy belső rendelkezés értelmében csak horror árat mondhatnak (a számla nem lehet magasabb összegű, mint amit a telefonban előre mondtak)
Kedvencem ebben a műfajban egy P betűs budai szervíz, ahol a legegyszerűbb vezérlés cserére (1 szíj+1 görgő+1 pumpa) bemondtak 180 ezret :)
Természetesen messze elkerülöm őket, ha annak a bizonyos belső rendelkezésnek ez volt a célja, akkor eredményes volt.
Lehet, h ma már nem csereszabatos... de anno simán működött a dolog..
Az mikori Polo is volt? ;-)
Azóta lényegesen komplikáltabbak lettek a motorok, elsősorban környezetvédelmi szempontok miatt.
Ahol chiptuningot csinálnak, nem véletlenül töltik át és mentik le az autó eredeti szoftertartalmát a módosítás előtt: annyiféle egyedi szoftverváltozat van (mert mondjuk az egyik jeladó beszállítóját lecserélték), hogy nincs egy olyan alap verzió, amivel minden, elvileg ugyanolyan motor működne. Gondolj csak bele, hányféle motorkód alatt fut egy-egy motor... és mégis, ha alkatrészt akarasz rendelni, kell az egész alvázszám hozzá! (Egy tökegyszerű lambdaszondát is úgy tudott csak Donibcsi megrendelni nekem, hogy kellett az alvázszám hozzá.)
Elképzelhető, ha egy másik motor vezérlőjét tesszük rá egy motorra, az mennyire fog
normálisan működni...
De ha csrélték a kompútert benne, mindenképpen tisztázni kell, h mi is van ott a gépház alatt még....!!!!
Ha tényleg egy 1.6-os kompjúter van benne, akkor ott nagy dúlás lehet. Nyilván elromlott a saját vezérlője, és éppen egy ilyen volt a bontóban, a csavarhelyei ugyanott voltak, hát betették. De az ilyen igénytelen és olcsójános javítások arra utalnak, hogy az előző tulajok igyekeztem a szervizszámlát alacsonyan tartani. Mondjuk olajcsere során. (Ha egyáltalán volt olajcsere.)
Az is egy vicc, hogy eddig már több szervizben járt az autó, mégsem szúrták ki, hogy 1.6-osként jelentkezik be...
Lehet, h ma már nem csereszabatos... de anno simán működött a dolog...! Megrendeltem a csipet, rajta felirat, VW 1,4, aztán épp a Lurdy parkolójában szétkaptam a Polo kompúterét, csip csere... pöcc-röff indult, és jobban húzott vele :-))) najah, kopogott kicsit, de addigra már egy 1,6-os VW veztengely volt az 1,3 -as mociban :-)))))
De ha csrélték a kompútert benne, mindenképpen tisztázni kell, h mi is van ott a gépház alatt még....!!!!
Első körben kipróbálnám [...] Második körben [...]
Nem nem nem!
Első körben ezt a vezérlőkompjúter dolgot kell rendbetenni. A vezérlő szoftverek (illetve a paramétertáblázatok) egyáltalán nem csereszabatosak egymással.
Itt nem az a meglepő, hogy zajos a motor, hanem az, hogy egyáltalán beindult.
No én igazán laikus vagyok, DE.... anno ugyanígy kelepelt a párom ibizája is, no az pl hidrotőkés lett egy elégtelen (márkaszervizes!!! ) olajcserét követően, utána mindenki azt hitte, h egy dízel masina... Anno a Polomnak volt efféle szívátültetése ECU téren... 1,3-asba ment bele az 1,4-es procija... olcsó tuning :-))) No az pl meg kopogott rendre, ha 95-ös benya volt benne...
Első körben kipróbálnám kelepel-e mondjuk 98-as anyaggal, vagy tegyél a 95-höz némi E85-öt... oktánszám növelésnek, ha megszűnik, szerencséd van, max többe fáj majd a tankolás :-))))
Második körben hidro csere, az sem olyan nagy tétel....
Szigorúan SZVSZ :-) én azé kifaggatnám az előző gazdit, vajon miféle rejtett tuning lokazik még ottan ....
Ha adalék próbáld ki a Rimet 100 nevű adalékot valaki ajánlotta itt a fórumon kipróbáltam és lényegesen csendesebb lett a dizeles hang,de amit igazán ajánlok neked az Donibcsi: octaviához ő a legjobb "adalék" :)
Sziasztok! Nem tudtok nekem a Moszkva tér környékén, esetleg Hűvösvölgy felé jó skoda szervízet kettes (2008 decemberi) Octavia winterhez fékbetétcserére? Egyszerűen nem találok erre, és itt dolgozom. Hiába mondanak jó szervízet Vecsésen meg Újpesten, egyszerűen nem tudom megoldani:( Nagyon köszönök minden javaslatot
Én is nyomtam egy hasonlót, csak az én b***megem úgy hangzott, hogy "ezt a múltkor ki tetszett felejteni..."
De a lényeg nagyjából ugyan az. Mint ahogyan egy szív átültetésnél, úgy egy ECU "átültetésnél" sem jó az első arra járó donor.
Bár, mint mondtam laikusként nem igazán értek a dologhoz, de egy 16 szelepes ~1400cm3-es motor teljesen más paraméterekkel működhet mint egy 8 szelepes ~1600cm3-es.
Persze megeshet, hogy a vezérlő hardver mindegy és csak a szoftver számít, az meg ki lett cserélve, de ilyen mélységekben nem értek a dologhoz. Tipikusan ilyen esetekben szoktuk emlegetni Donibcsit.
Köszönöm a kultúrált választ!:) Ezzel sokat segítettél! Nem autó szerelő vagyok nem értek hozzá akár hülyeséget is mondhattak akkor én is hülyeséget mondtam!! De szerintem azért van ez a fórum ,hogy talán segítsenek egymásnak!
A hátsó nyeregnél ott a kézifék mechanizmusa is, amit könnyen tönkre lehet tenni. Biztosan cserélni kell a hátsó betéteket? Nekem 140 körül csak azért kellet mert a bal oldalon az alsó nyeregtartó tüske megragadt és ezért a belső betét elkopott, de a többi 3 még simán bírta volna, 3-4mm-es volt. Kicsit később küldöm a leírást a mail címedre.