Keresés

Részletes keresés

Laudat Creative Commons License 2011.05.01 0 0 4114
Laudat Creative Commons License 2011.05.01 0 0 4113

http://forum.robogo.org/index.php?PHPSESSID=44c63fcc28c5a00d7a14a05a3055f15b&board=3.0

Valakinek van valami tanácsa, hogy jó-é?

Arra gondoltam, hogy én magam is egy "szélfogó" vagyok a motoron, és nem tudom, hogy egy Plexi menyivel jobban, fogja vissza a motort ?

Mivel szombaton jól eláztam a motoron, esetleg ez segítene rajtam ?

sexpistols Creative Commons License 2011.05.01 0 0 4112

Valahol falsot szív! Üdv!

Előzmény: Gyurma60 (4105)
Laudat Creative Commons License 2011.05.01 0 0 4111

Szerintem ,a szabadonfutó a rossz.

Könnyen meggyőződhetsz róla, ha már szétszedted, van benne 3 görgő, amit 3 rugó tart a helyén, ha valamelyik rugó "bent marad" akkor van gond !

Vagy veszel egy újjat (7000-10000ft), vagy megpróbálod "kipecázni" a rugót, ez olyan

mint egy töltőtoll rugó, majd megcsiszolgatod,ami a görgőt nyomja , hogy ne ragadjon be többet.

Így ne használd, mert ha megszorul, akkor vagy ez törik, vagy a főtengely, mivel az hajtja.

Ha így akarsz motorozni, akkor vedd ki azt a kis "áttét" fogaskereket, ami az önindító

és a fogas koszorú  közt van, ( két csavar fogja), és így megszűnik az állandó kapcsolat

az önindító, és a fogas koszorú közt.

Igaz hogy csak rúgásra indul, de tudod használni a "mocít" :-))

 

http://5mp.eu/honlapkepek/tamareplica/8u3mU3OZIC/eredeti/minarelli_robbantott.jpg

 

61 számu alkatrész.

 

A berúgó kar visszarakásánál, (dekli visszarakás) ügyelni kell, hogy a visszahúzó rugó,

vissza kerüljön a helyére (egy kis házba), mert különben kiakad.

 

Előzmény: Viper (Nexia) (4109)
nagya2 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 4110

Hali!!

Az hogy a berugókar lentmaradt, az annak az oka, hogy a zégergyürü a berugótengelynél kiakadt, és a berugótengely eltudott mozdulni a főtengely felé, és a csikorgás az az, hogy a berugóracsni a főtengelyen lévő racsnival összeért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ne használd így!!!!!!!!!!

Üdv Nagya

UI: én is így jártam

Előzmény: Viper (Nexia) (4109)
Viper (Nexia) Creative Commons License 2011.04.30 0 0 4109

jelentem, beindult a kis hurricane! rúgásra.

miután kicsit bemelegítettem, utána már önindítóval is, pöccre.

összeraktam az egészet, majd újjabb próba, elöszőr önindítóval, úgy nem indult.

aztán rúgás, de furcsa hangot, olyan visítósat adott ki és a berugókar lent maradt.

alig akart visszamenni a helyére, de miután megvolt, újjabb rúgás, megint visított kicsit.

a következőre beindult, húztam neki egy kis gázt, aztán abbahagyta a visítást.

akkor lehet hogy mégiscsak igaza lesz itt a kolégának, hogy a szabadonfutó megszorul néha???

na utánajárok ennek a témának is majd, addig is jó utat és gumifákat mindenkinek.

 

Üdv: Viper (Tomi)

_kombany_ Creative Commons License 2011.04.30 0 0 4108

Nem biztos, hogy a sok kuncsaftos szervíz  jó szervíz..

én az Érdi keeway márkaszervízzel nagyon nem voltam megelégedve, sem a munkájukkal, sem a hozzáállásukkal.

Míg a Diósdi szervíz sokkal kissebb volumenű, de egy olyan profi, és normális szerelőjük van, hogy le a kalappal!

Előzmény: Macsek1988 (4104)
Viper (Nexia) Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4107

nagya!

 

köszi a manualt.

legalább van benne egy kis elektromos rajz, ami alapján ellehet indulni.

mégegyszer köszönöm :)

 

Üdv: Viper (Tomi)

Előzmény: nagya2 (4099)
Viper (Nexia) Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4106

szia!

egy autó akksiról lett próbálva és az önindítő működik rendesen.

holnap este vázolom majd, hogy meddig jutottam.

 

Üdv: Viper (Tomi)

Előzmény: nagya2 (4096)
Gyurma60 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4105

Sziasztok...

Hogy lehet az,hogy ARN-125-nél akár hova csavarom a levegőcsavart,semmit nem veszek észre /menetteljesítményre értem/

Macsek1988 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4104

Hasonlóan én is inkább megcsinálom otthon az egyszerűbb dolgokat, de egy 1-2millás motoron nem akarok gyakorolni. Én is nagyon bizalmatlan vagyok a szerelőkkel, de hát nem érthet az ember mindenhez. Meg ha mondjuk megbontja az ember és meg is tudná csinálni, de nincs megfelelő speciális szerszám, akkor ba**hatja. :)

Olyan helyre kell vinni, ahol van tapasztalat a munkával. Ahova sok motort visznek nyílván nem lehet rossz szervíz/szerelő. Nagymotorom most kénytelen voltam szerelőre bízni.(nagyszervíz) Szelephézagig nem bontok szét egy Kawasakit :)

Előzmény: Laudat (4103)
Laudat Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4103

Köszi a válaszokat.

8850 km van benne, így vettem, a varriátor tengely csapágyat már kicseréltem (kiütni)

így már van némi gyakorlatom.

Szerelőhöz nem viszem, mert nem hiszek bennük :-((

Én a "csináld magad mozgalomba" hiszek, mert igy megismerem a motorom működését

és itt olyanokat kérdezgetek, amikben nem vagyok "kellően tájékozott" :-))

Inkább ráköltöm a motorra , és amit megtanultam, azt szívesen megosztom másokkal is.

Valóban a legnagyobb gond a megfelelő célszerszámok hiánya, de ezt megpróbálom

után olvasással, infó gyűjtéssel pótolni.

Valahol olvastam ,hogy milyen könnyen kivette a csapágyakat (első kerék) ?

A szabadonfutóval is megszenvedtem, de meg tudtam csinálni, és így már beindul öninditóval is.

 

Elöl nincs semilyen rugózása, mert a legkissebb "huplikat" is megérzem  (92kg) alatt ?

nagya2 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4102

Hali!!

Nem féregcsavar az, hanem hernyócsavar:-)))

Üdv Nagya

Előzmény: Kee Matrix (4100)
nagya2 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4101

Hali!!

Ha felbővíted a légszürő beszívó csövét azzal gondot nem csinálsz(max könnyeben kap levegőt).

3.5l fogyí jó.(cca olyan 60-as fuvókára utal)

Naszóva, melegítsd be a mocit, adj neki egykis alapjáratot, majd kezd el kitekerni a levegő csavart.(keresd meg azt a pontot ahol lefullad, majd egy kicsit tekerj ki, hogy beinduljon)

Ha nagyon pörögne ahogy tekered kijjebb a levegő csavart akkor állitsd vissza az alapjáratot.

Lényeg az, hogy megtaláld azt a pontot ahol már nem nő tovább az alapjárat, akárhogy tekered kifele a levegőcsavart.

Mindíg a dúsabb keverék irányból haladj a szegényebb keverék irányba, mert itt gyorsabb a változás, ne kapkodj, hagyj időt a változásra.

Ha megvan az a kezdő pont amitől már nem változik a motor fordulat(nagyon fontos a kezdőpontot keresd!!!!!), akkor egy nagyon picit tekerd be, hogy dusabb legyen a keverék.(olyan 1/10-et)

Ja igen és mindíg a lehető legalacsonyabb alapjáraton keresd az optimális pontot.

Ennek a pontnak nagy a jelentősége, ugyanis ez nagyon beleszól a gyorsulásba, a gázállás 1/4-1/2-állásáig!!!

A leirást a szocimotorosok oldalon is fenn van onnan lehet puskázni.

Jó kis turelemjáték sok sikert hozzá.

Üdv Nagya

UI:Előtte nézd át a karburátor-motor közti csöveket, ne szívjon falsot seholse, mert az nagyon megtréfálja az embert.

Előzmény: Kee Matrix (4100)
Kee Matrix Creative Commons License 2011.04.29 0 0 4100

Szia Nagya !

Köszi a gyors választ. Próbálgatom még állítgatni, hátha be lehet modosítások nélkül teljesen jóra beállítani. Az állító csavar eléggé ki van tekerve szerintem teljesen, mert ha még tekerek ki rajta akkor már nem változik. Most egy szintben van a féregcsavar a karbi falával.

Szerinted ez esetben is be lehet állítani karburálással ??? Gondolom azért a rendszer arra is van méretezve ha nincs bent a szűkítés a sportkipufogóban, nem ? Fúvókát nem tudom mi van benne, de. kb 3,5L eszik, gondolom elég nagy van benne. Ha felbővítem a szívó pipát azzal nem tudok gondot okozni, rosszabb nem lehet ???

Köszönettel !

Előzmény: Kee Matrix (4097)
nagya2 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4099

Hali!!

Itt a Pixel Manualja:

http://addat.hu/71698242/Manual.rar.html

Üdv Nagya

Előzmény: nagya2 (4092)
nagya2 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4098

Hali!!

Ha teligáznál megy mint az állat, akkor nem a levegőutánpótlással lesz a baj, hanem inkább karburálással.

Próbáld meg beállítani a egy régebbi leirásom által.

Az hogy a légszürő szivocsonkot (10,5-os gumicső) felfurod 15-16-osra az még nem baj, én a helyedbe ezzel kezdeném, majd karburálással.

Üdv Nagya

Előzmény: Kee Matrix (4097)
Kee Matrix Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4097

Sziasztok !

 

Segítség kellene.

Van egy Kee Matrixom 50 2T sport kipufogós. Tegnap a szerlővel kivetettem a hengerből lejővő cső végéből a folytást legalább is én annak gondolom. Egy tölcsérhez tudnám hasonlítaniami egyeletesen beszűkült ( nem az alátétes megoldás ). A lejövő cső végén volt ott van egy illesztés és jön a "husi" kipufogó dob (asszem azt hivják rezonátornak) és mindkét cső sokkal nagyobb keresztmetszetű meg a tömítés is mint amire beszűkítette az a "tölcsér" 

 

Most megy mint akit segberugtak, sokkal erősebb lett :D

 

Gond : Teli gáznál húz mint állat és egyenletesen szépen jár a motor. Viszont finom elindulásnál kis vagy fél gáznál dadogva megy olyan mintha fulladozna ropogós a hangja és gyengécske. Olyan 4500 tól kezd el kisimulni és meglódulni. Én arra gondoltam utánna kell most állítani a karbinak meg is kértem a szerlőt de azt monta nem az a baj. Szerinte fúvóka csere meg légszűrőnél kell bővíteni-furkálni. Hozzátenném, hogy sztem nem egy profi szerelő...... Kicsitt álítottam a karbin most jobb, de nem tökéletes.

 

Mi lenne a tehendő szerintetek ???

nagya2 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4096

Hali!!

Akkor akksiról próbáld ki az önindítót.

Üdv Nagya

Előzmény: Viper (Nexia) (4095)
Viper (Nexia) Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4095

nagya!

ööö végül is mindegy milyen manual :) több, mint a semmi.

nincs összerakva a gép, mert önindító és a gyujtáskapcsoló is kivan véve.

majd szombaton szétszedem az egészet atomjaira és végignyálazok mindent.

addig  meg marad a gondolkodás :)

amilyen szerencsém van, a szabadonfutó lesz és azt nehéz lesz kiszednem,

mivel se szerelő állványom nincs, se garázsom :(

a motort meg nem cipelném fel a 3. emeletre :)

 

Üdv: Viper (Tomi)

Előzmény: nagya2 (4092)
nagya2 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4094

Hali!!

Egü motors, kedvedre válogathatsz.

Üdv Nagya

Előzmény: krissztoth (4093)
krissztoth Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4093

sziasztok van egy 2005 focusom és a kipufogóm kezdi magát megadni . A szervízbe azt mondták hogy egy új 50.000 ft de én szeretnék valami ólcsóbb megoldást ha tud valaki segíteni azt  megköszönném.

nagya2 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4092

Hali!!

Nem service, hanem csak sima manual!!!!!

Lehet nálad a szabadonfutó ragadt meg, és azért nem indul???, ha kiveszed az önindítót akkor sem megy??

Üdv Nagya

Előzmény: Viper (Nexia) (4091)
Viper (Nexia) Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4091

nagya!

Előre is köszi, ha segítesz rajtam ;)

 

Egyébként a probléma még mindig fenn áll :(

indító relé működik, önindító működik, ahogy kell.

már kezdem feladni a dolgot és épp ezért is lenne szükségem arra a service manual-ra.

a hétvégén átnézek minden kábelt, kapcsolót, kábelköteget és valahogy csak megtalálom a hibás alkatrészt, vagy jobb esetben a hibás kábelt.

jó kis házi feladat lesz, már érzem, de a szombatot rászánom :(

a fejleményekről beszámolok majd.

 

Üdv: Viper (Tomi)

Előzmény: nagya2 (4071)
ugyörgy Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4090

a kidobott régi csapággyal is vissza lehet ütni...:)

Előzmény: nagya2 (4089)
nagya2 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4089

Hali!!

Szépen csavarhúzóval (lakatos menyus) benyulsz a csapágyhoz ellentétes oldalról, és kiütöd.(feltéve ha a távtartó persely engedi, hogy a csavarhúzóval hozzáférj)

Visszarakásnál keress egy ollan csövet, mint a csapágy külseje(nagyon picivel kissebet), és azzal üsd vissza (a szimeringet is).

Üdv Nagya

Előzmény: Laudat (4087)
Macsek1988 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4088

Szerintem gyári betétet vagy egu-n néz szét(http://www.egumotors.hu/). Mennyi km van a motorodban, hogy elkopott? Nekem 8620 körül, 1,5 éves, de én szinte nem is használom, inkább a hátsót. (motorfék powa :) ) Pedig városban kígyózok vele. ABS ezekre felesleges, ígyis-úgyis megcsúszik, túl könnyű az eleje. Első fék vészfékezésre van ezeken kb :D Nagymotoron meg szinte csak elsőt használsz. (tudom, hogy az első az üzemi fék...)

 

Csapágyak a kocsinál-motornál is préselve vannak. Szóval tényleg ütni kell nagyon macerás. Visszafele is egyenletesen kell visszaütni. Vannak ehhez szerszámok is. Gondolom jó drágán. Jobban jársz, ha szerelővel csináltatod meg. Nem hiszem, hogy sokban lenne. Nekem is búg valami, de nem érdekel míg nem recseg. :)

Előzmény: Laudat (4087)
Laudat Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4087

Ma kivettem az első kereket, és megnéztem , hogy milyen csapágy van benne.

6201 2R 2db, és egy szimering a féktárcsa felöl, meg is vettem.

Most már csak arra kellene rájönnöm, hogy lehet kivenni ?

A csapágyas azt mondta, hogy ki kell ütni , de kettő közt van egy persely, vagy mi.

 

Milyen megoldással lehet kivenni ?

Ja és a fékbetétem is majd hogy nem teljesen elkopott, milyent érdemes venni

ami nem csikorog ?

Sajnos ABS nincs rajta :-((



Macsek1988 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4086

Hali!

 

Nekem is ki ment 7500km körül az "indexrelé", ami valójában egy szar kis villogó, nem értem minek van túlbonyolítva. Én nem vettem meg a gyárit 1800 pénz körül, helyette egy Lada indexrelét vettem 3 lábút(350 Péééz), a motorban a gyári csak 2 lábú, de simán rádugod és megy. Sőt ez még kattog is, mert nem villogó hanem bimetálos? relé. A Hurricane-omban (4T) az óra alatt van a relé. Azért azt nézd meg, hogy a biztosítékok nem mentek-e ki. Mert az index akksiról megy, csak fordulaton lévő motoron indexel ha az akksi előtti bizti kiment.

 

üdv

Macsek1988

Előzmény: _kombany_ (4085)
_kombany_ Creative Commons License 2011.04.28 0 0 4085

Hmm. Meghalt az index-em.

Se jobbra, se balra, se kép, se hang.

Nem is kattog. Index-relé lehet a ludas, vagy előtte kezdjek el méricskélni, hogy esetleg valahol vezeték szakadás?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!