A végén, a tartalomjegyzék alatt van a kiadás éve, legalábbis a 2008-as Bakony atlaszban, melynek térképén még a régi jelzések vannak. A legújabb Cartographia kiadványoknál nem tudok "hivatalosabb" információról, letölthető térképet efemm linkelt.
fedvény: "az egyesületnél az szerepeljen, ami szkennelt anyagban van" + de ha a könyv adata jobb, vagy érthetőbb, akkor a kettőből kell a legjobb megoldást választani.
Példa: szkennelt: D.V.T.K
könyv: Diósgyőri V.T.K. < itt a könyv nyert
Helyesírási hibákat természetesen javítani kell (akad).
Vagy én vagyok béna, vagy nem tudom, de a Bakony turistaatlaszomon (Cartographia) nem találtam a kiadás évét. A 2007-es vasútmegszűntetések már jelezve vannak benne.
Az atlaszt tavaly vettem, a címlapon a cseszneki vár van.
A tervem:
Döbröntéről a Z jelzésen a Csurgó-szikla, Csurgó-kút érintésével Farkasgyepüre. Onnan át Bakonyjáróra, ezek szerint már az S jelzésen. Bakonyjákóról Dönröntére vissza az S jelzésen tervezek menni, a Bitva-patak völgyében.
Ezekről a változásokról van valahol hivatalos információ is? Esetleg letölthető, kinyomtatható térkép?
Nem tudom, mikori térképed van, de Bakonyjákó környékén az elmúlt években változások történtek. Farkasgyepűtől Bakonyjákóra S sáv vezet az S+ helyett, ami természetesen összekötésre került a Döbrönte felől érkező S sávval. Bakonyjákótól Döbrönte felé az S+ megszüntetésre került, beszámolók alapján az út sem járható. A 2007-es térkép még a korábbi, a 2010-es az új állapotot mutatja, a felfestések is e szerintiek.
Most nézegetem a visszakapott OKT teljesítői listákat. Már küldtem is néhány levelet.
Az egyesületek szakosztályok nevénél komolyabb egyszerűsítések, elhagyások vannak. Ez bántja a legjobban a szemem, hogy itt talán megérne egy teljes revíziót a Vízkeleti-féle lista. Tehát az lenne a kérésem, hogy az egyesületnél az szerepeljen, ami szkennelt anyagban van, felülírva a könyv eredeti adatait.
P.l.: érdekes, hogy pont a Lokomotív T.E. különböző osztályai úgy vannak említve, hogy sokszor maga a Lokomotív T.E. marad ki. Szerencsére ebben az időszakban sok volt a csoportos teljesítés, így lehet copy-zni a korrigált neveket.
Még lehet hogy a "gótbetűs" részeket kiadom másnak is, hogy két ember silabizálja ki a nehezebben olvasható neveket, tényleg van belőlük. Furcsa hogy valaha ez volt a természetes kézírás...
Amit használni szándékozom: Bakony túraatlasz és turistatérkép. Ha az alapján nem lehet végigjárni, akkor nem indulunk el. 25 gyerekkel semmiképpen sem.
Hát a saját jogon (=lábon) való teljesítésre még kicsit várni kell, de mi ültetgetjük már a magocskát.. :) Amúgy is mindig akkor alszik a legjobban, amikor köveken, gyökereken és gödrökben rázzuk szét a babakocsival :)))
A gyerkőc ma végigmentaludta élete második kéktúraszakaszát, az első hétfőn volt egy Árpád-kilátó kurfli (Gugger-hegy), ma meg a Hűvösvölgy-Nagyrét etapot "teljesítette" :)
Az őssze jártam arra, ezen a TT-n: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=2592, ami elég jól lefedi az általad írtakat, nem volt gond sehol emlékeim szerint a jelzésekkel. Még tán valahol az itiner is megvan.
Tudtok arról valamit, milyen a jelzések állapota a Bakonyban Döbrönte környékén? Osztállyal megyünk arra, és egy Döbrönte - Csurgó-szikla - Farkasgyepű - Bakonyjákó - Táncsics-kilátó - Döbrönte útvonalon tervezek nekik körtúrát. Persze, csak akkor, ha vannak jelzések.
Sajnos, csalódást kell okoznom, ugyanis nem vagyok bennfentes sem az MTSZ berkeiben, sem sehol máshol... :-) Egyszerűbben szólva szó szerint kell értelmezni azt a megjegyzésem, hogy "...engem benn már ismernek évek óta személyesen...". Ennyi, nem több.
Ezért az ágasvári stempli tekintetében sem fogok tudni érdemi információval szolgálni a jövőben. Nekem az állandó információs forrásom a pecsétekkel kapcsolatban a http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/okt_forum, itt gyakorlatilag minden fontos dolog megtalálható, persze némi fáziskéséssel, hiszen a bélyegzők eltűnését/feltűnését először észlelni kell valakinek, aki aztán be is írja a fórumra.
Lenne egy kérésem,- te mint benfentes- jeleznéd itt a fórumon nekünk, ha az Ágasvári pecsét kikerül- persze ha tudomást szerzel róla! A közeljövőben érintve lészen részemről is ez az pecsételőpont, s pecsét hiányában más megoldást kell keresni az igazolásra. Mit javasoltok, mi az amit elfogadnak?
Kezdő Kéktúrázók vagyo(un)k. Mit kezdő? Még csak a tervezés fázisában vagyok. Hollóházáról kezdünk és a nyáron a zempléni részen kívül biztosan bele fog férni a Cserehát, Aggteleki karszt is. Legalábbis remélem. Szóval egy kis segítséget szeretnék kérni.
Keresem annak az üzletnek címét, elérhetőségét, ahol meg tudom vásárolni a Kéktúra könyvekben, honlapokon, magában az igazoló füzeben is jelzett Cserehát (1:50000) térképet, kiadó: Csereháti Településszövetség. Mifelénk hiánycikk. A neten meg nem találom, vagy csak béna vagyok. Találtam egyéb, más Cserehát tájegységet is magába foglaló térképet, azok vajon jók-e? Pl.: a Gömör-Tornai karszt Cserehát turistaatlasz, kiadó: Cartographia
Érdekes problémát feszegetsz. Én a magam részéről úgy gondolom, hogy a pecsétek helyszínre való kiszállítását és felszerelését meg tudnánk mi is oldani - bizonyos keretek között. Néhány szerszám szükséges csupán a munkához: markosabb fogók, kalapács, csavarhúzó, fűrészlap és némi barkács-tapasztalat. Sajnos erre a munkára az MTSZ-nek nem nagyon van sem embere, sem pedig pénzügyi kerete. Ráadásuk a pecsétekről szóló információ is lassan jut el hozzájuk, mert nem böngészik végig naponta - de még hetente sem - a pecsételőhelyek többszázas listáját, hogy éppen hol van baj a stemplikkel.
Ennek az egésznek a legfőbb akadálya talán a bizalomhiány lehet a szövetség részéről. Mondjuk engem benn már ismernek évek óta személyesen, ezért rámbízták a stemplit, de ha valaki csak úgy bemegy az utcáról, hogy kivinné a bélyegzőt valami jól eldugott helyre, mondjuk a Cserepeskői-barlanghoz, ami sok órai menet mindkét irányból és autóval abszolut nem megközelíthető, még akkor is úgy néznének rá, mint tyúk a piros kukoricára. De megpróbálni mindenképpen érdemes! :-)
Végül is azért írtam le a sztorit, hogy más is tudjon erről a lehetőségről.
Asciimo, Visztula!
Ha még akarjátok ezt a témát folytatni, menjünk át ide:
A háromnapos hétvégéből két napot sikerült túrázásra fordítani (majd beszámoló is lesz, egyszer) most csak két észrevétel
Ágasváron nem kaptam OKT bélyegzőt, mert állítólag "tönkrement" (legutóbb 2009 januárjában szerettem volna ott bélyegezni, akkor sem volt :-S
Az lenne a kérdésem -ha ezt az MTSZ-ből valaki olvassa- hogy ha esetleg kész az új bélyegző, annak kiszállításában nem tudunk segíteni?
Olvastam itt legutóbb hogy hörpölin vitt ki új bélyegzőt (talán valahová a Cserhátba), ehhez mennyire kell beépített embernek lenni? Szóval csak azt szerettem volna mondani, hogy ha csak azért nem kerülhet ki hamar az új bélyegző mert nem jár senki szervező arra, akkor szerintem nem rossz ötlet egy olyan akciót megszervezni mint amilyen hörpöliné volt.. Hátha innen hamarabb megy arra valaki
Másik dolog: Parádsasvár
A bekötőútnál van egy autós büfé, és a mellette levő hirdetőtábla szerint ott emlékbélyegző található a Rákóczi túrához (kipróbálni nem tudtam, mert f8-kor mintha még nem lett volna nyitva)
Nevezett túrát már pár éve letudtam, emiatt lehet hogy nem tudok minden friss infót róla, de nem emlékszem hogy pl. itt a fórumon olvastam volna róla. Pedig az ilyen örömteli dolgokról mint új bélyegzők kihelyezése, jó lenne innen a fórumról is tájékozódni.
Ez a pöcsét mindenesetre most jól közhírré tétetett :-)
Szerintem akkor jársz a legjobban, ha tartod magad a hivatalos úthoz: bejelented az MTSZ-nél az általam korábban említett személynek a munkálatok tényét, és hogy ez érinteni fogja az OKT útvonalát. Ezzel Te tökéletesen lefedezted magad, többet nem is kell tenned! Pláne akkor, ha általad is elismerten nem a Te feladatod!
Egyébként az MTSZ nem egy nagy szervezet. Az egyeztetés, bejárás, új útvonal megtalálása, lefestése, egy hónapon belül is megvalósulhat, ha lesz rá akarat.
Asciimo:
Ez megfordult már az én fejemben is: kék bársonypárnákon vinné az utolsó utamon a ládám után négy kéktúrázó, fehérruhás szűzleány (van ilyen vajon?) a jelvényeimet! :-D
A piros a völgy jobb oldalán halad, az országos kék a bal oldalán, a vadászlesnél a távolságuk kb. 150 méter. Jó alaposan bejártam a területet, patakon (amely itt már egész szép bevágásban szald) - erdőn-bokron áttörve lehet átmenni, út, de még ösvény sincs. A Kerek-hegy előtt lehet, hogy van átjárás, meg kell nézni, azonban ez a feladat nekünk nem kompetenciánk, és főleg nem hatáskörünk. Lehet hogy a probléma nem kritikus, tekintettel az éppen ebben az időben kéktúrázók (általam csekélynek gondolt) számára, de természetjáróként gondoltam felvetem a dolgot a szaktopicban. Elképzelhető, hogy a bürökratikus utat választva okafogyottá is válik a dolog, mert kész lesz a tározó, mire az illetékesek elkezdenek vele foglalkozni. Az érintett párszáz méteres szakasz valóban nemzeti park már, de erősen a széle (messzebb van a fedetlen karszt), átmeneti zóna, magán hordozva annak minden jelét, gondolok itt a tüzelési céllal kivágott fákra, nyesedékekre, egy-két szemétkupacra, a vadászat melléktermékeire, koponyákra, csontokra, bőrökre, szőrökre, miegymás.
A Jósvafőn töltött négy napba sok minden belefért,egyik reggel korán úgy döntöttem hogy elindulok,és felfedezem a januári topiktúra Lófej-völgyben vezető szakaszát a Lófej-forrásig a 10 éve megszüntetett kék útvonalán.
Kissé nagyképűen vágtam neki az útnak,semmit nem néztem,sem térképet,sem GPS-t (azt el sem vittem),így rövid,kb fél órás,nézelődős séta után elértem...a Vass Imre barlangot!:-O
Tehát az egyetlen elágazást is elvétettem,így ezek után térképpel a kezemben a helyes útra visszakocogva,újra nekivágtam az egyébként elég jól jelzett régi kéknek a Lófej-völgyben.
Nagyon szép tavaszi időben,gyönyörű tájon sétálgattam békésen,mikor egyszerre csak tompa lódobogás,csilingelés ütötte meg a fülem,ijedten fordultam hátra,és lám a ménes a fenti képen látható csermelyhez jött le inni!
Mint később megtudtam a lovász hölgytől odahaza,ő hajtotta őket,azt mondta nem veszélyesek,de azért nem szerencsés a robogó ménes útjába állni.:-)
Jó tempóban haladtam a lassan szurdokszerűvé szűkülő völgyben,egészen addig,míg eszembe nem jutott remélemilyennicknincs intelme,hogy bizony farkasok is vannak az ANP területén,na innentől minden neszre figyeltem,egyedül voltam,és még egy rossz kis bicska sem volt nálam!Volt hogy percekig álltam egy-egy hülye,furcsán krákogó madár miatt,elég izgi volt akkor és ott,így a "célunikum" nagyobb részét már errefelé megittam.:-) Ily módon felbátorodva határozott léptekkel haladtam a cél felé,egyre kövesebb,egyre vizesebb patakmederben,míg egyszerre csak felbukkant a forrás!Elégedetten ültem le pár percre,és fotózgattam is.Találgattam hogy merre folytatódhat a kék ösvény,de nem bírtam rájönni...
Visszaindulva a már ismert,és addig emelkedő,immár ereszkedő ösvényen kb 20perc alatt értem vissza a rétre a völgy bejáratához,majd rövidesen újra otthon voltam.
Másnap a faluban megtudtam hogy nem bántanak a farkasok sem,talán egy család lehet fent a hegyekben,és még inkább őket kell(ene) védeni,és lehet sajnálni,mert nem nagyon képesek szaporodni,kevesen vannak,és a kölykök közül alig-alig marad meg egy-kettő,vad pedig van bőven(őzek,szarvasok,vaddisznók).
Észrevettük igen,csodálkoztam is hogy ki akar pont ide építkezni?:-)
Viccen kívül,lehet egyszerűbb lenne nektek kijelölni egy pár száz méteres kerülő utat a piroson,és még a Kerek-hegy előtt minél előbb visszavezetni az eredeti útvonalra a terelést,egy nagyon rövid kis átkötéssel,addig jóformán együtt halad a két jel párhuzamosan.Mert ahogyan Hörpölin is mondja,mire az egész procedúra lefutna addigra valszeg okafogyottá válna.
Nagypapi,ez az az ominózus vadászles,a tervezett munkálatok felső határa,azért ez még nem az a kimondottan fedetlen karszt,az valamivel feljebb kezdődik.
A Magyar Természetbarát Szövetségnél Pálmai Vencelt kellene keresni. Őhozzá tartoznak ezek a dolgok. De azt hiszem, mire ez a dolog végigfut, és a terelő jelzések elkészülnének, már kész lesz a tároló, és akkor felesleges volna az egész munka. Aztán meg le kellene festeni, vagy szerelni az ideiglenes jelzéseket.
nagypapi:
A tározót oda kell építeni, ahol szükség van rá! És szerintem a dombok tövében lakók - Bódvaszilas - érdeke itt fontosabb, mint a természetvédelem! Bár ők most kaptak a Bódvából is derekasan az utóbbi időkben! :-( Én úgy tervezem, valamikor június elején járok majd arra, akkor majd alaposabban is körülnézek.
Talán Hobo Bobo is észrevette, hogy Bódvaszilason a település fölötti erdészház kerítése utáni kéktúra szakasz közvetlen közelében fakarók, illetve a fákon narancssárgaszínű festések találhatóak, nagyjából a kerítés és a vadászles között. Ezen a területen ugyanis záportározó fog megépülni (ez nagytömegű földmunkával, műtárgyépítésekkel jár kb. június-július végéig) a közeljövőben, ezért megfontolandó a kéktúra ideiglenes áthelyezése. Véleményem szerint a Pocsa-kőtől nyugatra le kellene vinni a jelzést a Szabó-pallag felé menő széles dózerútra, onnan pedig a piros jelzésre, és így bemenni Bódvaszilasra (vagy fordítva). A barlangkutató forrás felülről a Pocsa-kő felől addig is megközelíthető. Nem tudom kinél, hogy kell az ideiglenes elterelést intézni (gondolom természetbarát szövetség, erdészettel, nemzeti parkkal karöltve), én szóltam mert nem szeretném ha kellemetlenségbe kerülne egy kéktúrázó társunk sem az építkezés idején. A záportározó megépítése után kis módosítással, de visszaállhat az eredeti útvonal. Geodétaként a munkálatokban részt veszek, ha van kérdésetek jelezzétek, igyekszem válaszolni (kultúrált mederben történő beszélgetés formájában, ahogy ezen a topicon az szokott lenni).
Szerintem nem kereskedő. Mindenesetre most alaposan belegondoltam abba, mi lesz, ha én már az égi turistamezőkön, az ottani kéktúrán fogok bóklászni. Ha &son akkor el merészeli adni az örökségem részét képező kéktúra jelvényeket, akkor kísérteni fogom! ;-D