A dryvit az maga a rendszer..... hőszigetelő+ragasztó+(dűbel)+háló+ragacs+szín....
Tehát akkor a barátod nem dryvit előtt, hanem háló-ragacs-szinezés előtt van......nem?
A felrakott 5cm, már dűbelezve van?
Itt korábban azt írták,hogy a hozzá való PUR ragasztóval lehet......többen rakták fel 2 rétegben a hősziget....Első réteg rendes ragasztóval, majd a következő pur-ral.
Hogy dűbelezni mennyit(re) kell a +15cm-t, vagy kell-é ha az alsó normálisan-megfelelődbszámú- dűbellel lett felrakva , azt majd a szakik megaszondják.
Most ott tartok, hogy bennmaradó fakeretet kellene bezsaluznom a betonba, az ablakot kitolni a szigetelésbe amennyire lehet és a keretre kívűlről ráfordulni a polisztirollal.
Lehet, hogy mégis a haveromnak van igaza és nem szabad túllihegni ezt a kérdést.
Sziasztok! Talán segít, ha elmondom, nálam egy B30-as tégla lesz elfordítva, T alakban elhelyezve a 30-as falra. a T felső szárára (ami befele néz) megy az ablak konzol, az üres részre meg EPS. Így 3 nyereségem van egyszerre: 1. van 17.5 cm-nyi hanggátlás (hátul van a tömör tégla)2. van előtte EPS hőszigetelés 3. nem kell drága toktoldó + XPS se (mivel a konzol tartja az ablakot). Ablak konzol persze kell, de az jóval olcsóbb, mint a többiek..
Aki már túl van ezen, vagy ért hozzá: külső ablakkáva hőszigetelését hogyan érdemes megoldani? A standard 2cm-es befordulást kevésnek tartom, kéne 5 centi legalább, mert a falra 15 cm megy majd. Bár ha azt nézem, hogy a tégla szigeteletlenül is jobb U-értékkel bír (azzal együtt meg pláne), mint az 1,1 körüli ablak, lehet, hogy fölösleges ezen agyalni. Tudom, az lenne az optimális, ha külső falsíkra kerülne az ablak, de ha azt nem szeretném, akkor mi az optimális megoldás? Hallottam olyat, hogy legyen 5-5 centivel nagyobb az ablaknyílás, és kerüljön a teljes falvastagságba polisztirol hab az ablak köré. Így viszont a hangszigetelés kvázi megszűnik. Vagy legyen toktoldó körbe az ablakra és akkor rátakarhat a szigetelés? Köszi előre is a hozzáértők segítségét.
Milyen célra kell a polisztirolbeton? Valami furcsa formájú üreget kell feltölteni és csak könnyű anyaggal lehet? Mert erre a célra a polisztirolbeton kitűnő.
De ha hőszigetelni szeretnél, arra inkább használj hőszigetelő anyagot ;)
Ha polisztirolt kevés kötőanyaggal keversz, az egy puha (= nagyon nem lépésálló), morzsalékony anyag lesz, aminek még tűrhető a hőszigetelése
ahhoz viszont, hogy a polisztirolbeton teherbíró (pl.lépésálló) legyen, ahhoz olyan magas arányban kell kötőanyagot belekeverni, ami sajnos erősen lerontja a hőszigetelési tuladonságait.
Tehát különítsd el a funkciókat: a hőszigetelést és a mechanikai feladatokat (teherelosztást) szerintem ne akard egy anyaggal megoldani. Ami mindenre jó egy kicsit, az ritkán jó bármire is nagyon.
Ha jól értem akkor nincs a szigetelés alatt párazáró fólia a szögek miatt? Milyen lett így a szigetelés? Azt olvastam előzőleg, hogy ha nincs párazárás akkor a felszálló párától bevizesedik és tönkremegy.
Sziasztok! Tanácsot kérnék alapozás hőszigetelésével kapcsolatban. A talajon felfekvő födémlemez alá tennék kb. 10cm XPS-t, vagy 15cm thermobetont, P250-est. Utóbbi árban kedvezőbb, de nem tudom milyen a vízfelvétele. Ha kell alá szivárgólemez, vagy valamilyen nedvesség elleni szigetelés, akkor máris nem éri meg. Egyáltalán, elegendő a P250 minőség? de talán még alapvetőbb kérdés: ha a falak tervezett U értéke kb. 0,18, a tetőé 0,16; milyen U értéket célszerű megcélozni a talajjal csatlakozó szerkezeteknél? A felületek valahogy így néznek ki: tető ~160m2; homlokzat ~120m2; alapterület ~90m2. Az építész 10-16cm XPS-t ajánlott a padló alá, én a 16cm-t kicsit sokallom, ha igaz az hogy a talaj felé az össz hőveszteség mindeössze 10%-a távozik. Ebben kérnék segítséget. Előre is köszi!
"Felszedtem a felső deszkákat és most a fólia beterítése következik a gerendákra."
Egy hasonló födémnél amikor felszedték a felső deszkát, az üreg alján sok ezer öt centis szög hegye nézett farkasszemet velük (a mennyezetet alkotó nádszövetet rögzítő szegek). Nem tudtam mást tanácsolni, mint azt, hogy felejtsék el a párazárást és a perlit ömlesztést (már meg volt véve) és lehet kezdeni az üveggyapottal centizést.
Az eredeti terv az volt, hogy (hidegben, marhagyorsan):
- felső deszkasor feltép
- párazáró fólia leterít
- perlit villámgyorsan beleönt (gerenda felső síkig)
- gerendák tetejére 10 centis lépésálló eps csíkok gyorsan odaszegez
- perlittel szintig felönt
- páraáteresztő fólia ráhajít
- felső deszkasor eredeti helyére visszadobál
- ebéd ;)
A perlit magasabb árát a marhagyors munkavégzés segítségével megtakarított munkadíj-forintok kompenzálták volna.
Nálam pontosan így van, ahogy a felső képen látszik, nem volt lezárva az a rés a szarufák között (jól átszellőzött a padlás). Most, hogy kívülről szigeteltem, feltoltam a 10 cm-es grafitost a lambériáig így lezárva a szarufák közötti rést. (az EPS 50 cm-ből csak 30 cm fekszik a falnak, a felső 20 cm mögött levegő van, ill. a talpszelemen) A padlás felől pedig teríteni fogok a jelenlegi 15 cm-es közetgyapot rétegre (20-as gerendák között) még legalább 15 cm-t és a garfitos homlokzati és talpszelemen között kitömöm gyapottal. Így lezárom szigeteléssel a Nopánick által említett védendő területet.
Tanácsaid alapján elkezdtem a födém szigetelését. Ez egy régi fafödémes ház, a gerendák csak a falra vannak ültetve, és ezekre csatlakoznak a szarufák. Felszedtem a felső deszkákat és most a fólia beterítése következik a gerendákra. A födémgerendákat teljesen hosszában beburkolni nem tudom , a szarufákkal való találkozásnál. Elég ha csak addig burkolom be ahol a két gerenda találkozik? Az ereszben lévő burkolatlan rész nem fog problémát okozni? Úgy láttam, hogy a gerenda és a szarufa találkozása a fal külső szélénél van. Teljesen laikus vagyok a témában ezért lehet, hogy kissé érthetetlenül fogalmaztam. Később esetleg tudok képet is küldeni, de most valamiért nem akar feltöltődni.
Ez egy régebbi beírásom, de nem nagyon reagált rá senki, kérek némi véleményt ha van, mert nem vagyok jártas ebben a témában.
Idáig csak a hobbiasztalos topikban nyomultam, de mivel mi is hőszigetelés elött állunk, így gondoltam megosztom azt amit gondolok, hátha valaki reagál valami okosat.
Egy régi téglaházunk van idáig csak a padló van 4 cm lépésállóval szigetelve a betonok közt, és a padlástéren van szorosan jól illesztve 10 cm közetgyapot.
Most a külső hőszigetelésen gondolkozunk,40cm kistéglafalak, 10 -vagy 12 cm grafit reflexre gondoltam, mert erről jobb véleményeket lehet olvasni, a lábazatra pedig XPS lapot gondoltam olyan 8 cm vastagságban , és akkor alul nem vakolva lenne, hanem lehet rá ragasztani műgyanta alapu műkövet. "hungarostone" Ez csak 3,5 kg /nm ehez talán nem kell alapozni, mint a lábazati kőburkolathoz.
Érthető....42 fm a ház kerülete, ebből 15m a régi, 45-ös fal....többi új mindenhol körbe...kapott koszorút, új E gerendás. kefnis födémet, 125cm-es térdfalat tetőkoszorúval és utána a 45 fokos nyeregtető...
EPS idén tuti nem fog körbeérni a házon mindenhol, északi, keleti falazat a koszorúig van kész sk, terveim szerint idén körbe az egész meg lesz a koszorúig, és a tetőtér leszigetelése+válaszfalak a feladat...
koszorútól felfelé állvány kell meg majd szaki, 8.5m magas a ház....nekem elég a 4m-es koszorúmagasság is, azt még létráról megoldom...:)