Keresés

Részletes keresés

Elemi Koczka Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36859

és ezek 15 év múlva valószínűleg már sokkal versenyképesebbek lesznek, mint ma, ugye?:)

Előzmény: nopánick (36825)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36858

nem értetted...csak viccőtem... :-)))

A dryvit az maga a rendszer..... hőszigetelő+ragasztó+(dűbel)+háló+ragacs+szín....

Tehát akkor a barátod nem dryvit előtt, hanem háló-ragacs-szinezés előtt van......nem?

 

A felrakott 5cm, már dűbelezve van?

Itt korábban azt írták,hogy a hozzá való PUR ragasztóval lehet......többen rakták fel 2 rétegben  a hősziget....Első réteg rendes ragasztóval, majd a következő pur-ral.

 

Hogy dűbelezni mennyit(re) kell a +15cm-t, vagy kell-é ha az alsó normálisan-megfelelődbszámú- dűbellel lett felrakva , azt majd a szakik megaszondják.

Előzmény: XPS epito (36854)
XPS epito Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36857

Most ott tartok, hogy bennmaradó fakeretet kellene bezsaluznom a betonba, az ablakot kitolni a szigetelésbe amennyire lehet és a keretre kívűlről ráfordulni a polisztirollal.

 

Lehet, hogy mégis a haveromnak van igaza és nem szabad túllihegni ezt a kérdést.

Előzmény: Claire cica (36855)
epitkezes1 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36856

Sziasztok!
Talán segít,  ha elmondom, nálam egy B30-as tégla lesz elfordítva, T alakban elhelyezve a 30-as falra. a T felső szárára (ami befele néz) megy az ablak konzol, az üres részre meg EPS. Így 3 nyereségem van egyszerre: 1. van 17.5 cm-nyi hanggátlás (hátul van a tömör tégla)2. van előtte  EPS hőszigetelés 3. nem kell drága toktoldó + XPS se (mivel a konzol tartja az ablakot). Ablak konzol persze kell, de az jóval olcsóbb, mint a többiek..

Előzmény: Claire cica (36855)
Claire cica Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36855

Neked is ez lett volna a jó megoldás? Most nem tudom, melyik ujjamat harapjam meg... Oszd meg kérlek, hogy mire jutottál a töprengésben!

Előzmény: XPS epito (36853)
XPS epito Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36854

a felrakott  5cm még nincs hálózva+ragacsozva.

 

Erre ragaszthat simán +15cm grafitosat?

Előzmény: joevagyok68 (36852)
XPS epito Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36853

teljes falvastagságba polisztirol hab az ablak köré. Így viszont a hangszigetelés kvázi megszűnik.

 

Érdekes felvetés!

Erre nem is gondoltam eddig, most újra kell gondolnom a dolgot.

Előzmény: Claire cica (36849)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36852

"Most még dryvitozás előtt áll"

Ez nálad és a barátodnál mit jelent ?? ....:-))))))))))))))

 

a felrakott  5cm még nincs hálózva+ragacsozva?

vagy

hálózva+ragacsozva van DE nincs még szinezve ?

Előzmény: XPS epito (36851)
XPS epito Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36851

Barátom feltett 5 cm polisztirolt a házára, homlokzatra normálisan rögzítve.

Most még dryvitozás előtt áll és agitálom, hogy tegyen még rá grafitosat 10-15 cm-t.

 

Ezt ragaszthatja csak simán hozzá?

Vagy átmenő dűbellel kellene a falhoz rögzíteni?

XPS epito Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36850

A thermobeton nem játszik?

Előzmény: hAnd (36847)
Claire cica Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36849

Aki már túl van ezen, vagy ért hozzá: külső ablakkáva hőszigetelését hogyan érdemes megoldani? A standard 2cm-es befordulást kevésnek tartom, kéne 5 centi legalább, mert a falra 15 cm megy majd. Bár ha azt nézem, hogy a tégla szigeteletlenül is jobb U-értékkel bír (azzal együtt meg pláne), mint az 1,1 körüli ablak, lehet, hogy fölösleges ezen agyalni. Tudom, az lenne az optimális, ha külső falsíkra kerülne az ablak, de ha azt nem szeretném, akkor mi az optimális megoldás? Hallottam olyat, hogy legyen 5-5 centivel nagyobb az ablaknyílás, és kerüljön a teljes falvastagságba polisztirol hab az ablak köré. Így viszont a hangszigetelés kvázi megszűnik. Vagy legyen toktoldó körbe az ablakra és akkor rátakarhat a szigetelés? Köszi előre is a hozzáértők segítségét.

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36848

Milyen célra kell a polisztirolbeton? Valami furcsa formájú üreget kell feltölteni és csak könnyű anyaggal lehet? Mert erre a célra a polisztirolbeton kitűnő.

De ha hőszigetelni szeretnél, arra inkább használj hőszigetelő anyagot ;)

 

Ha polisztirolt kevés kötőanyaggal keversz, az egy puha (= nagyon nem lépésálló), morzsalékony anyag lesz, aminek még tűrhető a hőszigetelése

ahhoz viszont, hogy a polisztirolbeton teherbíró (pl.lépésálló) legyen, ahhoz olyan magas arányban kell kötőanyagot belekeverni, ami sajnos erősen lerontja a hőszigetelési tuladonságait.

Tehát különítsd el a funkciókat: a hőszigetelést és a mechanikai feladatokat (teherelosztást) szerintem ne akard egy anyaggal megoldani. Ami mindenre jó egy kicsit, az ritkán jó bármire is nagyon.

Előzmény: hAnd (36847)
hAnd Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36847

Hello

Tud valaki segíteni, hogy miből építhető leggazdaságosabban lépésálló polisztirol beton, vagy azzal megegyező tulajdonságú aljzatbeton?

Vagy 30cm vastag kellene, 50nm területre.

Köszönöm

 

Alex Raps Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36846

Már látom hogy hol baxtam el. :/

Előzmény: nopánick (36844)
joci12 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 36845

Sziasztok!

Tudna valaki nekem segíteni?

Bejárati ajtó, terasz ajtó és emelő-toló ajtó csomóponti rajzokat keresek.

Főként a hőszigetelés szempontjábol.

Általában az éptárt "lapozgatom", de ott nem találtam.

 

A bejárati ajtó és a terasz ajtó alá elég szerintetek valamilyen kemény XPS lap, vagy kell oda mondjuk Ytong?

Az emelő tolónál nem kérdés, hogy valami stabilabb dolog kell. Azt hiszem ott maradok a beépítők által otthagyott kisméretü téglánál.

nopánick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36844

Gazdaságossági optimum alapján...

Ha, van padlófűtés, akkor 18-20 cm AT100 és,

ha nincs akkor 14-15 cm AT100 illik a padlóba.

 

A lábazatra ehhez minimum 10 cm XPS illik, úgy,

hogy a terepszint alá is lenyúlik legalább 60 cm-t....

 

Mivel lényegi különbség az AT100 és az XPS lamda között

nincs, így legfeljebb  1 cm-el kellhet kevesebb XPS oda.

 

Ebbe a rétegrendbe csak az XPS a jó, mivel közvetlenül a talajra kerül a hőszigetelés.

- padlóburkolat

- aljzat beton

- vízszigetelés

- szerelő beton

- XPS hőszigetelés (14 vagy 20 cm)

- döngölt kavics ágy (15-20 cm)

- döngölt altalaj

 

A másik rétegrendbe jó az AT100 hab vagy akár a könnyűbeton is.

(bár a könnyű betonból dupla vastag kellene cirka!!!)

 

- padlóburkolat

- aljzat beton

- technológiai fólia

- AT100 hőszigetelés (14 vagy 20 cm)

- vízszigetelés

- szerelőbeton

- döngölt kavicságy (15-20 cm)

- döngölt altalaj

 

----------

Jómagam a második rétegrendet választanám,

és a jó mély, de csak külső oldlai lábazat szigetelést,

ha még csak tervezési szinten van a dolog.

Ezen ábra tanulsága alapján...

 

------------

 

A fal milyen rétegekből áll ?

Előzmény: cigaro (36841)
nopánick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36843

Erre a födémre 20 cm gyapot illik minimum és 25 cm a gazdasásgi optimum.

(mármint az én elveim mentén...)

Előzmény: Karger (36837)
Gandolfíni Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36842

Üdv!

Ha jól értem akkor nincs a szigetelés alatt párazáró fólia a szögek miatt? Milyen lett így a szigetelés? Azt olvastam előzőleg, hogy ha nincs párazárás akkor a felszálló párától bevizesedik és tönkremegy.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (36840)
cigaro Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36841

Sziasztok! Tanácsot kérnék alapozás hőszigetelésével kapcsolatban. A talajon felfekvő födémlemez alá tennék kb. 10cm XPS-t, vagy 15cm thermobetont, P250-est. Utóbbi árban kedvezőbb, de nem tudom milyen a vízfelvétele. Ha kell alá szivárgólemez, vagy valamilyen nedvesség elleni szigetelés, akkor máris nem éri meg. Egyáltalán, elegendő a P250 minőség? de talán még alapvetőbb kérdés: ha a falak tervezett U értéke kb. 0,18, a tetőé 0,16; milyen U értéket célszerű megcélozni a talajjal csatlakozó szerkezeteknél? A felületek valahogy így néznek ki: tető ~160m2; homlokzat ~120m2; alapterület ~90m2. Az építész 10-16cm XPS-t ajánlott a padló alá, én a 16cm-t kicsit sokallom, ha igaz az hogy a talaj felé az össz hőveszteség mindeössze 10%-a távozik. Ebben kérnék segítséget. Előre is köszi!

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36840

"Felszedtem a felső deszkákat és most a fólia beterítése következik a gerendákra."

 

Egy hasonló födémnél amikor felszedték a felső deszkát, az üreg alján sok ezer öt centis szög hegye nézett farkasszemet velük (a mennyezetet alkotó nádszövetet rögzítő szegek). Nem tudtam mást tanácsolni, mint azt, hogy felejtsék el a párazárást és a perlit ömlesztést (már meg volt véve) és lehet kezdeni az üveggyapottal centizést.

Az eredeti terv az volt, hogy (hidegben, marhagyorsan):

- felső deszkasor feltép

- párazáró fólia leterít

- perlit villámgyorsan beleönt (gerenda felső síkig)

- gerendák tetejére 10 centis lépésálló eps csíkok gyorsan odaszegez

- perlittel szintig felönt

- páraáteresztő fólia ráhajít

- felső deszkasor eredeti helyére visszadobál

- ebéd ;)

A perlit magasabb árát a marhagyors munkavégzés segítségével megtakarított munkadíj-forintok kompenzálták volna.

Ha az a rohadt sok szög ott nem lett volna...

Előzmény: Gandolfíni (36836)
epitkezes1 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36839

Sziasztok!
Fibrostir XPS-ről van valakinek tapasztalata?Itt: http://www.hoszigeteles-webaruhaz.hu/products/labazatra--zart-cellas-88.html elég jó árakat adnak rá, olyan 10-15%-kal olcsóbb, mint az Austrotherm Expert..

FaEnd Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36838

Szia!

 

Nálam pontosan így van, ahogy a felső képen látszik, nem volt lezárva az a rés a szarufák között (jól átszellőzött a padlás). Most, hogy kívülről szigeteltem, feltoltam a 10 cm-es grafitost a lambériáig így lezárva a szarufák közötti rést. (az EPS 50 cm-ből csak 30 cm fekszik a falnak, a felső 20 cm mögött levegő van, ill. a talpszelemen) A padlás felől pedig teríteni fogok a jelenlegi 15 cm-es közetgyapot rétegre (20-as gerendák között) még legalább 15 cm-t és a garfitos homlokzati és talpszelemen között kitömöm gyapottal. Így lezárom szigeteléssel a Nopánick által említett védendő területet.

Előzmény: bossery (36829)
Karger Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36837

Köszönöm a válaszod! :)

Nos a födém az horcsíkos kialakítású, amin van kb 6-7 cm salak, és ezen beton.

Valóban nem sok plussz költség az a két centi, és talán meg is éri.

 

Előzmény: nopánick (36835)
Gandolfíni Creative Commons License 2011.04.27 0 0 36836

Tisztelt nopánick!

Tanácsaid alapján elkezdtem a födém szigetelését. Ez egy régi fafödémes ház, a gerendák csak a falra vannak ültetve, és ezekre csatlakoznak a szarufák. Felszedtem a felső deszkákat és most a fólia beterítése következik a gerendákra. A födémgerendákat teljesen hosszában beburkolni nem tudom , a szarufákkal való találkozásnál. Elég ha csak addig burkolom be ahol a két gerenda találkozik? Az ereszben lévő burkolatlan rész nem fog problémát okozni?  Úgy láttam, hogy a gerenda és a szarufa találkozása a fal külső szélénél van. Teljesen laikus vagyok a témában ezért lehet, hogy kissé érthetetlenül fogalmaztam. Később esetleg tudok képet is küldeni, de most valamiért nem akar feltöltődni.

nopánick Creative Commons License 2011.04.26 0 0 36835

http://www.austrotherm.hu/upload/austrotimes/austrotimes_2007_tel.pdf

6. oldalon az  "Elválik, hogy leválik-e?" című cikk...

 

A falra tervezett kb. rendben van.

Ha lehet akkoe a 12 cm-t... most nem nagy többlet költség,

viszont utólag már nem lehet bővíteni, ha akarnád sem.

 

padlástéren van szorosan jól illesztve 10 cm közetgyapot

Erről még hiányzik a födém típustól függően (5)-10-(15) cm gyapot, látatlanban is.

 

Lábazatra is inkább 10 cm, XPS hacsak lehet...

 

---

A fórum figyelmes átolvasása, mondjuk tavaly okóbertől,

egyébként, minden kérdésre részletes választ ad... :-)

Előzmény: Karger (36833)
KömKel Creative Commons License 2011.04.26 0 0 36834

Mi a kérdés? :)

Előzmény: Karger (36833)
Karger Creative Commons License 2011.04.26 0 0 36833

Sziasztok!

Ez egy régebbi beírásom, de nem nagyon reagált rá senki, kérek némi véleményt ha van, mert nem vagyok jártas ebben a témában.

Idáig csak a hobbiasztalos topikban nyomultam, de mivel mi is hőszigetelés elött állunk, így gondoltam megosztom azt amit gondolok, hátha valaki reagál valami okosat.



Egy régi téglaházunk van idáig csak a padló van 4 cm lépésállóval szigetelve a betonok közt, és a padlástéren van szorosan jól illesztve 10 cm közetgyapot.

Most a külső hőszigetelésen gondolkozunk,40cm kistéglafalak, 10 -vagy 12 cm grafit reflexre gondoltam, mert erről jobb véleményeket lehet olvasni, a lábazatra pedig XPS lapot gondoltam olyan 8 cm vastagságban , és akkor alul nem vakolva lenne, hanem lehet rá ragasztani műgyanta alapu műkövet. "hungarostone" Ez csak 3,5 kg /nm ehez talán nem kell alapozni, mint a lábazati kőburkolathoz.

bossery Creative Commons License 2011.04.26 0 0 36832

Érthető....42 fm a ház kerülete, ebből 15m a régi, 45-ös fal....többi új mindenhol körbe...kapott koszorút, új E gerendás. kefnis födémet, 125cm-es térdfalat tetőkoszorúval és utána a 45 fokos nyeregtető...

EPS idén tuti nem fog körbeérni a házon mindenhol, északi, keleti falazat a koszorúig van kész sk, terveim szerint idén körbe az egész meg lesz a koszorúig, és a tetőtér leszigetelése+válaszfalak a feladat...

koszorútól felfelé állvány kell meg majd szaki, 8.5m magas a ház....nekem elég a 4m-es koszorúmagasság is, azt még létráról megoldom...:)

Előzmény: nopánick (36831)
nopánick Creative Commons License 2011.04.26 0 0 36831

45-ös fal-on, 10cm EPS, új rész 30-as ytongján még semmi, az csupasz...

 

 

Ez még a helyzet a falakkal?

 

kb. ez a két eset adódik a tetőtéri térdfal lététől függően, ami eldönti,

hogy lesz-e eyg fagymentes kuckó a falon kívűl is... (2. eset)

 

 

A ??? jelőléső (ferde lambéria-falsík közötti) helyen kell megoldani a burkolatot.

 

 

Ami lehet akár szintén  "lambéria", akár a habszigetelés tovább vitele a falról.

 

A lényeg a gyapottal való résmentesen burkolása a védett részeknek....

Illetve a tetőfólia-cserép közti légáramlás biztosítása!

(eresz aljánál levegő bejutési lehetőség, gerincnél levegő kijutási)

 

A YTONG-os résznél gondolom nincs EPS hab a falon, de a megoldás elve azonos ott is.

Előzmény: bossery (36829)
Johnydio Creative Commons License 2011.04.26 0 0 36830

Hali!

Csak az EPS, vagy az univerzális ragasztó PUR habokat merem ajánlani. Pl.: Soudal easy bond.

 nem szükséges a teli felületű ragasztás sem. Üdv: Dio

Előzmény: hAnd (27680)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!