Fv./helyi (Pontos időpontot és rendszámot szándékosan nem írok – habár megtehetném –, de tényleg gyalázatos, mik elő nem fordulnak most már. A közelmúlt történései; bárminemű hasonlóság a valósággal nem csupán a véletlen műve.)
Az egyik 16-os forda végez a napi szünetét követően a déli órákban egy 14-es járatot. Azt hiszem, enyhe szépséghibának tekinthető ilyenkor, ha a kijelzés (EMKE billenő szegmenses) 14-esen marad, de itt még gondolhatná az ember, hátha csak elromlott – pl. egy tartalék DAB-nak is nemrég befuccsolt, "12Y"-ként futkosott, egy 20-as táblával csak elöl. De ebben az esetben a 16-os tábla is kinn maradt, márpedig az nem tudott beragadni (nem is volt táblatartó a buszon, csak úgy oda volt vágva a tábla – napjaink jó szokása szerint.) Igen bizarr jelenség volt látni a Piac téren "16-ost menetrend szerint közlekedni", és elég kellemetlen azoknak az utasoknak, akik így lemaradtak róla. Mert a Köfémnél már lehet esetleg gondolni, hogy na jó, ez nem lehet más, megkérdezni a buszvezetőt, no de a szedreskerti indulásakor, a Liget soron tényleg akár 16-os is lehetett volna, és a figyelmetlen utas (akinek mondjuk önhibáján kívül nem tűnt fel, hogy 16-os akkor nem is közlekedik) esetleg várta tovább a 14-esét.
A 19-es forda végez délután egy M26–23E-t, általában végig "23E" jelzéssel szokott közlekedni, ami szintén nem idilli, de ez még hagyján. Egy eset: a gkv.-nek minden Fiskális úti megállóban lassítania kellett vagy meg is állt az ott lévő utasok miatt, akik azonban jellemzően nem erre a járatra vártak. A Budai útra kifordulva a sofőr megunta a banánt, levette a viszonylatot, és onnantól kezdve "szolgálati menet"-ként haladt az autóbusz; általában azért lassított v. megállt a megállókban, ahol volt utas, bár főleg leszállás céljából. Csak egy utas kérdezte meg, hogy ez mégis milyen járat – rajta kívül aki 23E-re várt, az bukta.
Ha ezeket rajtam kívül mindenki tök normálisnak tartja, akkor elfogadom, biztos tényleg velem van a baj.
Igen lehetett volna még vele számolni. A bontóba is mondták,hogy ilyen jó állapotú buszt még nem bontottak szét. Ennél rosszabb állapotúakat csinálnak meg,hogy forgalomba menjenek. Eladhadták volna de senkinek nem kéne az egyedisége miatt ezt mondták ott.
Hát nagyon szomorú… Azon gondolkodom, vajon mikor közlekedhetett utoljára… Én 2010 második felében úgy emlékszem nem is láttam már. (Valaki más esetleg igen…?) R.I.P.
GVP-951 ma egész nap Lajosban pihent, Enying - Siófok táblával. A Lepsény - Szabadhídvég járatokat ezalatt HOG-410 csinálta, a Dunaújváros - Siófok járaton pedig a kulcsi JSZ-150 futott.
Ne haragudj, azt hittem, hogy mivel "csak egy Vivaro", így nem érdekel, ezért nem írtam be. :) Holnap leszek otthon, akkor megnézem a rendszámot, talán még képet is küldök. :)
Más: kutakodtam a helyi járatok után, íme egy-két információ:
- Seregélyesen 2001 és 2005 között a Helyibusz 2001 Kft. szolgáltatott egy 263-as és egy 260-as Ikarus autóbusszal.
- Sárbogárdon 2004. december 8. és 2010. május 31. között szolgáltatott a Heti 2002 Kft.
- Pusztaszabolcson 2006. május 1. óta szolgáltat a Pusztaszabolcsi Helyi Buszközlekedési Kft. Ők végzik az off szécsényi helyi járatot is, ex-transmanos 263-as Ikarussal.
- Kálozon és Lajoskomáromban 2006. május 23. óta közlekednek helyi járatok, mindkettőt a Kálozbusz Kft. végzi.
- Abán pedig 2006. május 1. és 2010. április 30. között az Abai Kistérségi Kft. közlekedtette a helyi járatot. Itt nem tudom, volt-e azóta szolgáltatóváltás, vagy csak a dokumentum keltezéséig írták a referenciát.
Akit érdekel, itt olvashat a fentiekről (remélem, mind megnyitható):
GVY-398 ma délelőtt 17 perces késéssel produkálta a menetrendszerűséget. (És még csak nem is a reggeli csúcsról beszélünk ám!) Szóval ennyit erről a buszról, szépnek szép, hogy flottaszínbe öltöztették, de valami nem kóser vele. Ahogy a tartalékkocsi-kiadásokkal sem: ma DUD-689 egy darabig JXF-356-ot helyettesített 36-oson, majd aztán 31-esen KJR-761-et délután. Ilyet – napon belüli "váltást" – én még nem is láttam. Továbbá, pl. IDZ-466 helyett JHZ-327 közlekedett; viszont LOH-463 hiányában meg szóló tartalék, GSR-217 személyében! Na most akkor ezen tessék kiigazodni…