Az igért kép(talán elmegy?).A pirossal jelőlt a kioldó bovden és csak addig megy,műa zárókupak levétele után látható a bovden végén a kampó.Én meghúztam és kioldott,de utána 2-szer-3szor játszani kellett a kézi és lábfékkel,hogy helyre áljon.A zöld a tényleges kézifék behúzó.
Én voltam aki nem találta a kioldót. Az őszi gumi cserénél én is nagyon néztem azt a dobozt, de kiváncsían várom a fényképeidet! Aztán a nemsokára esedékes gumi cserekor (a gumisok nagy örömére) újra alá nézek...-:)
Lassan 1 éve vagyok 1.5dci tulaj,azóta olvasgatom a szakmailag is okos hozzászólásokat,tanúltam is belőle.Rgeben a kézifék kioldót én sem és más sem találta a csomagtartóban.Valószínű,hogy nem mondok újat,én megtaláltam,de nem a csomagtartóban.Jobbhátsó féktárcsa és gumi cserénél láttam meg.Van 1 elektromos doboz amiből két bovden jön ki. Eggyik a tényleges kézifék a másik(ami nem megy sehová) a kioldó.Kép holnap.
A egy egyszerű módszer, hogy megszámolod héány és milyen paraméterű izzó van, ami ilyenkor világít.
B megnézed a használati útmutatóban
C rámérsz az aksinál kikapcsolt és bekapcsolt állapotban (természetesen kiszedett első/hátsó helyzetjelző izzókkal)
D Úgy hagyod az autót (leállított motornál +természetesen kiszedett első/hátsó helyzetjelző izzókkal) és megnézed mennyi idő alatt szívja le az aksit (természetesen ilyenkor a többi fogyaszóval is számolni kell)
E Minden izzót kiszerelsz és külön külön beméred öket (lehet, hogy a ráírt 5 w nem pontos)
F a többieknek biztos jobb ötlete is van.
Egyébként az energia megtakarításnál azt is figyelembe kell venni, hogy az általuk megtermelt hő mennyivel nőveli nyáron a klima terhelését:-)
Egyetértünk abban, hogy csak az energiafelhasználás csökkentése miatt nem igazán érdemes foglalkozni a témával, a jobb láthatóság (ezt nem győzöm hangsúlyozni), ill. hogy így lehet megúszunk mondjuk az autónk nálunk eltöltött ideje alatt két műszerfal és 1 ablakemelő kapcsoló izzó cserét már elgondolkodtató.
Meg például úgy rémlik, az SII esetén nem ismeretlen a bal könyöklőn lévő kapcsolók észrevehető/zavaró melegedése.
Tegyük fel a tompított+helyzetjelző+belső fények 200W-ot fogyasztanak.
A 30%-ra dimmelt távfény (ami jobban is látható a tompítottnál) fogyaszt mondkjuk 40W-ot"
Belső fény tompítottnál és kikapcsolt lámpánál is van, most remélem nem az ablakkapcsolók világítására gondoltál. :) a hátsó lámpák is ledesek, tehát túlozva sincs 100 wattnál több pluszfogyasztás az autóval.
1x kipróbáltam a Yarisomon, 80nál 2.8at evett síkon pillanatnyiban
aztán egyszerre mindent benyomtam (lámpa, refi, hifi, mélynyomó, ablaktörlő, ködlámpa, ventillátor, ablakfűtés, tükörfűtés, mindent.
Ugyanúgy 2.8 maradt...
a klíma ami 2-3 kW, az okoz ilyenkor 3-4 plusz decit.
Én azt szoktam meg, hogy normál világítással megyek állandóan. Ebben mondjuk az autó is partner, mert ez nem olyan barom, hogy sipoljon ha égve hagyod, hanem lekapcsolja. Ezért hozzá se kell nyúlni. A 200w és a 40w közti különbség jelentős, bár ha hozzá veszem, hogy a klima 5-10 kW, 100-zal rángatni a bodét meg van vagy 50kW, akkor elenyésző.
De persze csak egy autóra vetítve.
Amúgy egy szép ledes megoldást nagyon tudnék komálni, csak gondolom az nem szabályos.
A helyzetjelző az szabályos, feltételezem, csak aza hátránya, főleg városban, hogy könnyen úgy marad az autó este is (mert a belsőfények, stb már égnek).
Sziasztok ! Egy 2005-ös RS II tulajdonosa vagyok ,és a segítségeteket kérném : Mindkét gyári kulcs egyszerre adta meg magát,inditani lehet velük,de a központi zárat nem kezelik.A belső központi zár gombja hibátlanul nyit ,zár. A szervizben már egy "mester kulcsot "is betanítottak ,de azzal sem működik a nyitás-zárás.Központi egység cserét ajánlanak,80 ezer körül,szerintem viszont csak valami jeladót romolhatott el.Van valakinek tapasztalata ebben a témában ?
Ha jól kialakított, akkor az autó jobban észrevehető vele (praktikusan az eddigi 10 hülye szembe előző közül 3 nem teszi meg), ill. kevesebbet fogyaszt (nekem az is szempont, hogy nem fognak, vagy csak később kiégni a beltéri fényforrások, az a kb 40 darab az utastérben szanaszét).
Nekem már akkor is megérte, ha az első pont miatt egyszer is megúszok egy csúnyább esetet.
Szerintem ez a menetjelző lámpa hülyeség, ill. fából vaskarika effektus. Sokkal egyszerűbb lenne kötelezővé tenni éjjel nappal a világítást, és akkor nincs gond. Én a helyzetjelzőbe építettem LED-es panelt, full gyári kinézet, és azóta működik probléma mentesen. Korábban tettem fel képeket is róla.
Én azzal kezdem, hogy a jobb oldolai kerékjárai borítást tartó csavarokat és patentet kiszedem, mert oda benyúlva érem el a lámpa hátulját. Lecsavarom a kupakot. Az izzó tartó nem a rugós kiakasztós, nem is a mágneses,hanem oldalra csavarós. (nekem is a vetítő lencsés van) Amikor kijött az izzó foglalat az izzóval együtt, akkor veszed le róla a csatlakozót. Vissza tenni nagyon nehéz, mert csak egy pozícióban lehet betenni a foglalatot a lámpa testbe és nagyon jó lenne látni, hogy hogy van. De sajna nem lehet. Csak érzésre.
Tudom, hogy nagyon soxor le volt már írva, de mivel most velem történt elbizonytalanodtam. Szóval kiégett az egyik tompított. Hétvégén google-iztam egy csomót. Ezexerint:
- Veszek egy H7-es izzót (nem gagyi kínait,lehetőleg Tungsramot, vagy Philipset)
- Lecsavarom a műanyag kupakot a lámpa hátulján (csavaros, vagy bajonettes?)
- Lehúzom az égőről a csatlakozót
- Ezután van egy rugó, azt kiakasztom (elvileg a jobb oldali tompítotton a rugó beakasztója az autó széle, jobb oldal felé, van) - Vagy mágneses? A Megan oldalon mintha olyan is felbukkant volna.
- Kiveszem az égőt.
Visszafelé fordítva.
Azt kipróbáltam, a kezem befér, de látni nem fogom mit csinálok. Ilyen "vegyük le az autó egész elejét" dolog meg nem annyira az én sportom.
Ez a fajta DRL abszolut műszaki képes. Egyrészt nem utólagos fényforás van felszerelve, aminek az megfelelőségét vizsgálni kell, valamint az elektronika a jogszabályi előírásoknak megfelelően vezérli a működését. Vagyis motor indításkor felkapcsolja, de ha tompítottat, ködlámpát kapcsolsz, akkor kioltja, fénykürt esetén pedig 100%-os fényerőt ad az izzókra.
Az automata fényszóró kapcsolással együtt pedig teljesen kerek a történet.
Én minden esetre nam akartam semmi utólagos LED-sort, vagy lámpát feltenni, amikor van ez a megoldás is ami teljesen gyári kinézetű.
Az, pedig, hogy a 2011-es modellévtől az új autókra kötelező, azt nagyon helyeslem. Volt nemrég a Totalcaron egy cikk a nótórikus nem világítókról. Na, azzal nagyon egyet értek!
Szépen néz ki ez a megoldás is, és biztos jó is, de nekem nem annyira tetszik. Másrészt műszakira megint lehet visszaalakítani, vagy ez a fajta nappali fény műszaki képes is?
Én többel találkoztam már amiknek alul a ködlámpa magasságában, abban a középső műanyag rácsba volt aplikálva a 4-4 ledes cucc.
Olyan is volt ami viszont a fölső hűtőrács műanyagba volt téve, a fényszóró mellé.
Én kb egy utóbbi megoldás felé hajlok, de még várok tapasztalatokat márkatársaktól, költségekről, és műszakiról.
Adalék, hogy új EU-s előírás gyanánt ennek a nappali menetfénynek a 2011-es modellévtől minden új kocsiban kötelezően ott kell lenni. Az egy hónapos új GS3-ban is ott van, és tényleg nagyon kényelmes, hogy nem kell kapcsolgatni elinduláskor, viszont ha valóban világításra van szükség, akkor akkor kapcsolja rögtön a rendes világítást. Megjegyzem, ebben már kanyar-bixenonok vannak, és miközben a normál (tompított) valamivel jobb, mint a GS2 xenonja volt, a kanyar-opció is tényleg érzékelhető, hasznos, összehasonlíthatatlanul jobban világítja az út szélét - addig a távolsági szerintem a régiben észrevehetően erősebb volt.
jó napot Fórumozók, ismét felteszem kérdéseim, hátha tud valaki segíteni!
"segítségért fordulok hozzátok, 1,5 dci, Grand Scenicem van, 2005-ös, 120e már elmúlt szegény, kezd köhögcsélni, alapjárati hiba-szerű jeleket tapasztalok, gyakran elejti a fordulatot, rendkívül ritkán már volt, hogy le is állt, befecskendező nem lehet, mivel gyorsul szépen, emiatt gondolom az EGR-szelep sem koszolódott, akkor viszont mi lehet vele, említettek üzemanyag-levegő keverési fúvóka gondot, ez vajon orvosolható?
a másik meg, az ablakemelőgomb nem világít, ez javítható vagy csere szükséges?
nincs valakienk egy elfekvő jobb hátsó prizmája?
ha van valami ötlet, esetlen szakvélemény, köszönettel olvasom"
Hacsak nem te vagy N'Kono Lumbana, akinek az apukája a nigériai Nemzeti Bank kormányzója volt, és tragikus reülőszerencsételnségben hunyt el, egy titkos bankszámlán 1,000,000,000 dollárt hagyva, amit pont az én segítségemmel szeretnél kicsempészni az országból ;-) ;-) ;-)