Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemlaca1 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 22580

Még 1

Előzmény: EME (22578)
nemlaca1 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 22579

Hali!

Az igért kép(talán elmegy?).A pirossal jelőlt a kioldó bovden és csak addig megy,műa zárókupak levétele után látható a bovden végén a kampó.Én meghúztam és kioldott,de utána 2-szer-3szor játszani kellett a kézi és lábfékkel,hogy helyre áljon.A zöld a tényleges kézifék behúzó.



Előzmény: EME (22578)
EME Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22578

Én voltam aki nem találta a kioldót. Az őszi gumi cserénél én is nagyon néztem azt a dobozt, de kiváncsían várom a fényképeidet! Aztán a nemsokára esedékes gumi cserekor (a gumisok nagy örömére) újra alá nézek...-:)

Előzmény: nemlaca1 (22577)
nemlaca1 Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22577

Lassan 1 éve vagyok 1.5dci tulaj,azóta olvasgatom a szakmailag is okos hozzászólásokat,tanúltam is belőle.Rgeben a kézifék kioldót én sem és más sem találta a csomagtartóban.Valószínű,hogy nem mondok újat,én megtaláltam,de nem a csomagtartóban.Jobbhátsó féktárcsa és gumi cserénél láttam meg.Van 1 elektromos doboz amiből két bovden jön ki. Eggyik a tényleges kézifék a másik(ami nem megy sehová) a kioldó.Kép holnap.

GrG Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22576

Szia

 

A egy egyszerű módszer, hogy megszámolod héány és milyen paraméterű izzó van, ami ilyenkor világít.

B megnézed a használati útmutatóban

C rámérsz az aksinál kikapcsolt és bekapcsolt állapotban (természetesen kiszedett első/hátsó helyzetjelző izzókkal)

D Úgy hagyod az autót (leállított motornál +természetesen kiszedett első/hátsó helyzetjelző izzókkal) és megnézed mennyi idő alatt szívja le az aksit (természetesen ilyenkor a többi fogyaszóval is számolni kell)

E Minden izzót kiszerelsz és külön külön beméred öket (lehet, hogy a ráírt 5 w nem pontos)

F a többieknek biztos jobb ötlete is van.

 

Egyébként az energia megtakarításnál azt is figyelembe kell venni, hogy az általuk megtermelt hő mennyivel nőveli nyáron a klima terhelését:-)

G

Előzmény: szirt (22575)
szirt Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22575

Oké, a ráncfelvarrt SII esetén valóban ledes a hátsó helyzetjelző.

De (még) nem ez a tipikus.

SII digitális műszerfala valóban megint nem tipikus, az világít akkor is ha semmiféle lámpa nincs kapcsolva.

 

Érdekelne, de nem tudom pontosan mennyi lehet a helyzetjelzővel együtt világító belső fények összes felvett energiája.

Szerintem van vagy 50W-t egy átlagos (most nem SII-ről beszélek) autó esetén.

Előzmény: VDaNi (22572)
VDaNi Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22574

A vetítőlencsés lámpában a xenon nagyon szépen világít, nem vakít semmit este.

Cserébe a szórt fény kevés, nappal alig látszik.

Ez viszont a refi, szórt fény ad, tehát nappal sokkal jobban látszik.

Előzmény: legirepa (22565)
szirt Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22573

Egyetértünk abban, hogy csak az energiafelhasználás csökkentése miatt nem igazán érdemes foglalkozni a témával, a jobb láthatóság (ezt nem győzöm hangsúlyozni), ill. hogy így lehet megúszunk mondjuk az autónk nálunk eltöltött ideje alatt két műszerfal és 1 ablakemelő kapcsoló izzó cserét már elgondolkodtató.

Meg például úgy rémlik, az SII esetén nem ismeretlen a bal könyöklőn lévő kapcsolók észrevehető/zavaró melegedése.

Na ez sincs, ha DRL megy.

Előzmény: GrG (22570)
VDaNi Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22572

"

Tegyük fel a tompított+helyzetjelző+belső fények 200W-ot fogyasztanak.

A 30%-ra dimmelt távfény (ami jobban is látható a tompítottnál) fogyaszt mondkjuk 40W-ot"

Belső fény tompítottnál és kikapcsolt lámpánál is van, most remélem nem az ablakkapcsolók világítására gondoltál. :)
a hátsó lámpák is ledesek, tehát túlozva sincs 100 wattnál több pluszfogyasztás az autóval.

 

1x kipróbáltam a Yarisomon, 80nál 2.8at evett síkon pillanatnyiban

aztán egyszerre mindent benyomtam (lámpa, refi, hifi, mélynyomó, ablaktörlő, ködlámpa, ventillátor, ablakfűtés, tükörfűtés, mindent.

Ugyanúgy 2.8 maradt...

 

a klíma ami 2-3 kW, az okoz ilyenkor 3-4 plusz decit.

100w mindegy kb...

 

D

Előzmény: szirt (22569)
VDaNi Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22571

"A 200w és a 40w közti különbség jelentős, bár ha hozzá veszem, hogy a klima 5-10 kW, 100-zal rángatni a bodét meg van vagy 50kW, akkor elenyésző."

 

Klíma nincs 5-10kW, talán 2-3.

100al menni meg 30 ló is elég, az 20kW.

 

tényleg nem számít nagyon a lámpa, de ezeket hozzáteszem :)

Előzmény: GrG (22570)
GrG Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22570

Sziasztok

 

Én azt szoktam meg, hogy normál világítással megyek állandóan. Ebben mondjuk az autó is partner, mert ez nem olyan barom, hogy sipoljon ha égve hagyod, hanem lekapcsolja. Ezért hozzá se kell nyúlni. A 200w és a 40w közti különbség jelentős, bár ha hozzá veszem, hogy a klima 5-10 kW, 100-zal rángatni a bodét meg van vagy 50kW, akkor elenyésző.

De persze csak egy autóra vetítve.

Amúgy egy szép ledes megoldást nagyon tudnék komálni, csak gondolom az nem szabályos.

A helyzetjelző az szabályos, feltételezem, csak aza  hátránya, főleg városban, hogy könnyen úgy marad az autó este is (mert a belsőfények, stb már égnek).

De lehet hogy rosszul tudom, mint annyi mást.

G

Előzmény: szirt (22569)
szirt Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22569

Igen, leddel még több energia takarítható meg.

 

Tegyük fel a tompított+helyzetjelző+belső fények 200W-ot fogyasztanak.

A 30%-ra dimmelt távfény (ami jobban is látható a tompítottnál) fogyaszt mondkjuk 40W-ot

Míg egy pár tisztességes ledfényforrás meg mondjuk 15W-ot.

Szóval már a második esetben is jelentős az energiafelhasználás csökkenése.

 

Csak ha az autó gyárilag nem leddl jött ki, akkor lehet egyszerűbb a dimmelés.

 

 

Előzmény: Törölt nick (22568)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22568

Szerintem ennek a DRL-nek, nem csak a láthatóság a lényege, hanem az enegriatakarékosság is. Ezért nyerő a LED-es megoldás.

Előzmény: szirt (22566)
szabolcs III Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22567

Sziasztok ! Egy 2005-ös RS II tulajdonosa vagyok ,és a segítségeteket kérném : Mindkét gyári kulcs egyszerre adta meg magát,inditani lehet velük,de a központi zárat nem kezelik.A belső központi zár gombja hibátlanul nyit ,zár. A szervizben már egy "mester kulcsot "is betanítottak ,de azzal sem működik a nyitás-zárás.Központi egység cserét ajánlanak,80 ezer körül,szerintem viszont csak valami jeladót romolhatott el.Van valakinek tapasztalata ebben a témában ?

szirt Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22566

"Szerintem ez a menetjelző lámpa hülyeség,"

 

Ha jól kialakított, akkor az autó jobban észrevehető vele (praktikusan az eddigi 10 hülye szembe előző közül 3 nem teszi meg), ill. kevesebbet fogyaszt (nekem az is szempont, hogy nem fognak, vagy csak később kiégni a beltéri fényforrások, az a kb 40 darab az utastérben szanaszét).

Nekem már akkor is megérte, ha az első pont miatt egyszer is megúszok egy csúnyább esetet.

Előzmény: legirepa (22565)
legirepa Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22565

Szerintem ez a menetjelző lámpa hülyeség, ill. fából vaskarika effektus. Sokkal egyszerűbb lenne kötelezővé tenni éjjel nappal a világítást, és akkor nincs gond. Én a helyzetjelzőbe építettem LED-es panelt, full gyári kinézet, és azóta működik probléma mentesen. Korábban tettem fel képeket is róla.

EME Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22564

Én azzal kezdem, hogy a jobb oldolai kerékjárai borítást tartó csavarokat és patentet kiszedem, mert oda benyúlva érem el a lámpa hátulját. Lecsavarom a kupakot. Az izzó tartó nem a rugós kiakasztós, nem is a mágneses,hanem oldalra csavarós. (nekem is a vetítő lencsés van) Amikor kijött az izzó foglalat az izzóval együtt, akkor veszed le róla a csatlakozót. Vissza tenni nagyon nehéz, mert csak egy pozícióban lehet betenni a foglalatot a lámpa testbe és nagyon jó lenne látni, hogy  hogy van. De sajna nem lehet. Csak érzésre.

 Amatőr nőgyógyászok előnyben!:-) 

Előzmény: Jozsó (22563)
Jozsó Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22563

Tudom, hogy nagyon soxor le volt már írva, de mivel most velem történt elbizonytalanodtam. Szóval kiégett az egyik tompított. Hétvégén google-iztam egy csomót. Ezexerint:

- Veszek egy H7-es izzót (nem gagyi kínait,lehetőleg Tungsramot, vagy Philipset)

- Lecsavarom a műanyag kupakot a lámpa hátulján (csavaros, vagy bajonettes?)

- Lehúzom az égőről a csatlakozót

- Ezután van egy rugó, azt kiakasztom (elvileg a jobb oldali tompítotton a rugó beakasztója az autó széle, jobb oldal felé, van) - Vagy mágneses? A Megan oldalon mintha olyan is felbukkant volna.

- Kiveszem az égőt.

 

Visszafelé fordítva.

 

Azt kipróbáltam, a kezem befér, de látni nem fogom mit csinálok. Ilyen "vegyük le az autó egész elejét" dolog meg nem annyira az én sportom.

(2009, SCII, projektoros, nem xenon)

VDaNi Creative Commons License 2011.03.28 0 0 22562

"Másrészt műszakira megint lehet visszaalakítani, vagy ez a fajta nappali fény műszaki képes is?"

 

igen!!!

Előzmény: Törölt nick (22559)
EME Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22561

Ez a fajta DRL abszolut műszaki képes. Egyrészt nem utólagos fényforás van felszerelve, aminek az megfelelőségét vizsgálni kell, valamint az elektronika a jogszabályi előírásoknak megfelelően vezérli a működését. Vagyis motor indításkor felkapcsolja, de ha tompítottat, ködlámpát kapcsolsz, akkor kioltja, fénykürt esetén pedig 100%-os fényerőt ad az izzókra.

Az automata fényszóró kapcsolással együtt pedig teljesen kerek a történet.

Én minden esetre nam akartam semmi utólagos LED-sort, vagy lámpát feltenni, amikor van ez a megoldás is ami teljesen gyári kinézetű.

Az, pedig, hogy a 2011-es modellévtől az új autókra kötelező, azt nagyon helyeslem. Volt nemrég a Totalcaron egy cikk a nótórikus nem világítókról. Na, azzal nagyon egyet értek!

Előzmény: Törölt nick (22559)
szirt Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22560

Ez maximálisan szabályos.

Nekem már két éve is szó nélkül átment a nműszaki vizsgán az akkor ugyanígy megoldott DRL-es Lag II-esem.

 

Azzal egyetértek, hogy a tompított magasságában jobb helyen van, mint a földtől 20 cm-re.

Előzmény: Törölt nick (22559)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22559

Szépen néz ki ez a megoldás is, és biztos jó is, de nekem nem annyira tetszik. Másrészt műszakira megint lehet visszaalakítani, vagy ez a fajta nappali fény műszaki képes is?

Én többel találkoztam már amiknek alul a ködlámpa magasságában, abban a középső műanyag rácsba volt aplikálva a 4-4  ledes cucc.

Olyan is volt ami viszont a fölső hűtőrács műanyagba volt téve, a fényszóró mellé.

Én kb egy utóbbi megoldás felé hajlok, de még várok tapasztalatokat márkatársaktól, költségekről, és műszakiról.

Előzmény: EME (22556)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22558

 Adalék, hogy új EU-s előírás gyanánt ennek a nappali menetfénynek a 2011-es modellévtől minden új kocsiban kötelezően ott kell lenni. Az egy hónapos új GS3-ban is ott van, és tényleg nagyon kényelmes, hogy nem kell kapcsolgatni elinduláskor, viszont ha valóban világításra van szükség, akkor akkor kapcsolja rögtön a rendes világítást. Megjegyzem, ebben már kanyar-bixenonok vannak, és miközben a normál (tompított) valamivel jobb, mint a GS2 xenonja volt, a kanyar-opció is tényleg érzékelhető, hasznos, összehasonlíthatatlanul jobban világítja az út szélét - addig a távolsági szerintem a régiben észrevehetően erősebb volt.

Előzmény: EME (22556)
redlingg Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22557

Hello

 

Lehet, h elhánytam vhova a tetőcsomagtartó kulcsát.Lehet pótolni v qka?

 

EME Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22556

Kerhetek egy fényképet?

 

Kérhetsz:-)

 

Előzmény: GrG (22549)
Devo(209) Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22555

Szia!

Az első problémára sajnos nem tudom a megoldást.

Az ablakemelő kapcsolóban cserélhető az izzó, nekem is nemrég kellett.

Kis kézügyesség és 12V-os ø3,2 x 6,4 mm 50mA-es rízsszemizzó kell hozzá.

Kb. 50Ft darabja.

 

Előzmény: brucealmighty (22554)
brucealmighty Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22554

jó napot Fórumozók, ismét felteszem kérdéseim, hátha tud valaki segíteni!

 

"segítségért fordulok hozzátok, 1,5 dci, Grand Scenicem van, 2005-ös, 120e már elmúlt szegény, kezd köhögcsélni, alapjárati hiba-szerű jeleket tapasztalok, gyakran elejti a fordulatot, rendkívül ritkán már volt, hogy le is állt, befecskendező nem lehet, mivel gyorsul szépen, emiatt gondolom az EGR-szelep sem koszolódott, akkor viszont mi lehet vele, említettek üzemanyag-levegő keverési fúvóka gondot, ez vajon orvosolható?

a másik meg, az ablakemelőgomb nem világít, ez javítható vagy csere szükséges?

nincs valakienk egy elfekvő jobb hátsó prizmája?

ha van valami ötlet, esetlen szakvélemény, köszönettel olvasom"

sisti007 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 22553

Sziasztok cartársak! Pati II eltüntél? Tud esetleg valaki szemüvegtartót scenic II-be?

real_geri Creative Commons License 2011.03.26 0 0 22552
Nem, az en voltam, es megadnam ujra a szamlaszamot, hatha rosszul irtam le :)
Előzmény: stevie-w (22551)
stevie-w Creative Commons License 2011.03.26 0 0 22551

Stewie! az itteni címedre ment 1 mail!

 

Nem jött meg.

 

Hacsak nem te vagy N'Kono Lumbana, akinek az apukája a nigériai Nemzeti Bank kormányzója volt, és tragikus reülőszerencsételnségben hunyt el, egy titkos bankszámlán 1,000,000,000 dollárt hagyva, amit pont az én segítségemmel szeretnél kicsempészni az országból ;-) ;-) ;-)

Előzmény: VDaNi (22547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!