Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vwopel Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88572

nem jön ki, forog körbe ???

Előzmény: GalaXYka (88526)
vwopel Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88571

""de akkor jobban alászedve és terhelve miért nem adja ugyanezt a hangot? Egyébként a féltengely külső és belső csuklón nem érezhető "lógás" semilyen helyzetben.""

 

ha 1 ponton van kopva akkor nem mindíg adja a hangot

nem a lógás a lényeg, szét kell szedni és bele nézni

Előzmény: petyarider (88554)
vwopel Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88570

Mint a mesében, eccer volt hol nem volt..............

 

Ui: nem is kérdeztem , mennyi volt a zöld kár? :-DD

Előzmény: Paco155 (88567)
vwopel Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88569

én is értem, csak ............

Előzmény: Dorka 57 (88564)
vwopel Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88568

Ez a 75w80 GL5 elég specc követelmény, nem kell eltérni tőle.

Vagy nem ez van benne vagy más a gond

 

Előzmény: ferixa (88565)
Paco155 Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88567

Mivel már megbontottad a motort sok lehetőséged nincs, mint úgy összerakni, hogy jól működjön.  De én a helyedben amikor a pénzt átvettem már, de mielőtt a kulcsot odaadnám, szépen szelíden megmondanám a tulajnak, hogy ez az utolsó alkalom amikor látni szeretném.

Előzmény: hyuing (88549)
Paco155 Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88566

Mivel a hidegoldali viszkozitásod ugyanúgy 75W maradna, nem hinném. :P

Előzmény: ferixa (88565)
ferixa Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88565

Jó reggelt!

 

Xantiám kézi váltójába 75W-80 API GL-5 olajat ír elő a gyár. Hidegen viszont nagyon nehezen tudok visszafelé kapcsolni, pláne télen, sokszor csak gázfröccsel sikerül. Ha 75W-90 olajat tennék bele, segítene a problémán?

 

Köszi!  ferixa

Dorka 57 Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88564

Én már értem, de minek cifrázni? (valaki megint gondolkodott)

Simán jó a rövid laposvágó kalapács kombó.

 

Pl: Ford, a csonkállvány a bilincs, a teló csöve sima.

Kiveszed a csavart, helyére bedugsz 2 stiftet, a csavart befelé hajtva kifeszíti a ,,bilincset''

Előzmény: vwopel (88514)
cam aro Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88563

suzuki samuraj volt, mi oval volt 0.15-ot.. mar nem tudom elozmenyt. valszinu olajhiany. 

az egy het alatt verte ki az uj csapagysort probacseresznye alapon. 

Aztan kerekitve lett .. meg papirozva csapagy.. megy talan azota is. 

(csiszpap. mikro, nuku koszoru. ) 

 

viszont 5E km olajcsere utan. 270E futott 1.4B motor.. es durrog a tulaj..

max munkadijat nem kernek. ha cimbi..  egyeb esetben meg nyasgem. 

Kawabiker Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88562

Én tuti elküldeném az illetőt a gecibe!

1. belenyúlt más

2. hazudozik

3. 5ekm az 5ekm

 

mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2011.03.28 0 0 88561

küldj egy mélt, segítek.

Előzmény: frendboy (88540)
409 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88560

"Mértél már természetes kopás eredményeként 0,15mm ovalitást?"

 

 Nem. Még közel ennyit sem. Ennél többször nagyobb csap esetében sem.

Előzmény: henger fej (88559)
henger fej Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88559

Csak visszakérdezek.:-)

 

Mértél már természetes kopás eredményeként 0,15mm ovalitást?

Mert én még nem, max. csapágyhézagot, de az még elmegy.

Ha tovább nőne a hézag, (vagy) meglép az olaj, akkor megyen át oválba.

 

A "szerintem" meg nem kell oda, mert még elbizonytalanodhat az, aki olvassa.

 

Szerintem.:-)

Előzmény: 409 (88555)
henger fej Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88558

Azzal, hogy lelocsolja az égett dolgokat olajjal, attól még szabad szemmel simán látszik megbontás nélkül is, hogy melyik csap körül van a baj.

 

Ha tényleg 0,15mm az ovalitás.

 

 

Előzmény: 409 (88557)
409 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88557

"..ilyenkor száraz/égett a hatókar és a főtengely.."

 

 Közben fejembe jutott, hogy öntöztek bele olajat (ha igaz), így meg bármi lehet. :-//

Előzmény: 409 (88555)
409 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88556

Elképzelhető.

Előzmény: petyarider (88554)
409 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88555

"Ha tényleg 0,15mm az ovalitás,"

 

Hááát, ezaz! Ha valóban ennyi és ez a "természetes" kopás eredménye, akkor valószínűbb, hogy ez az ovalitás verte szét a csapágyat, aminek következtében végül megforgott a hajtókarban, majd a nagy "hézag" miatt oda lett az olajnyomás. Ha olaj hiányában megy tönkre, akkor összerágja a forgattyúcsapot, meg a hajtókart is, meg ahogy mondod, ilyenkor száraz/égett a hatókar és a főtengely ezen forgattyú része is.  Szerintem.

Előzmény: henger fej (88552)
petyarider Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88554

Sziasztok,

 

Segítségetekre lenne szükségem: adott egy Citroen Xsara 1.4, 2000. Nyújtott jobbos kanyarban terhelés esetén egyenletes kopogás jön baloldalról. Jobban vagy teljesen alászedve nem ad semilyen hangot. Elképzelhető hogy a féltengely kopása okozná ez?

A hang egyébként nagyon hasonlít a rossz féltengely hangjához, de akkor jobban alászedve és terhelve miért nem adja ugyanezt a hangot? Egyébként a féltengely külső és belső csuklón nem érezhető "lógás" semilyen helyzetben.

 

köszönettel:Petya

409 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88553

"..hajtókart alaposan mérd meg,.."

 

Ha megforgott benne a csésze, azt felesleges mérni, el kell dobni!!

Előzmény: Quattroman (88550)
henger fej Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88552

A 0,01mm nem igaz, a 0,05mm az igaz.

 

Ha tényleg 0,15mm az ovalitás, akkor az a hajtókaron is látszik, meg van égve és az is kuka.

A főtengelyt sem zárnám ki. Köszörülésnél derül ki, hogy maradhat, vagy az is kuka.

Előzmény: hyuing (88548)
409 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88551

"mennyi egy ilyen motor, 20ezer?"

 

 Használható állapotú, sallangok nélkül is inkább 60eFt.

Előzmény: őrült elmebeteg (88529)
Quattroman Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88550

hajtókart alaposan mérd meg, nehogy onnan induljon újra a hiba.....

Előzmény: hyuing (88549)
hyuing Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88549

Igazad van ezt még mielőtt kivenném a motort megnézem ill megmérem.  Tényleg nincs különösebb nyoma csak megfordult a két csésze, semmi szineződés.

Előzmény: tigronca (88547)
hyuing Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88548

Hameg hátatfordítok neki örökre köpködne,+ vagy, szaladgálhatnék bíróságra persze lehet így is, bár mostmár tudom, hogy olajnyomás nélkül ment vele így a balhét ő vinné el. Viszont a kabátlopás esetét ismerve, tudod mikor valaki lopott kabátgombot és mire sokadik ember mesélte már kabátlopásról volt szó. Szoval sokan csak azt hallanák, hogy volt valami űgye pl. nem is cserélt olajat csak felszámolta. A suzuki azt mondja a fötegö forg. csapra, hogy  kuposság, ovalitás  max.  0,01mm lehet.   Azt hiszem vehetem ki a motort.

Előzmény: Quattroman (88543)
tigronca Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88547

  Szerintem!   Bontsd le egy másikat is ,,akár mindet ,mérd meg   ,azt is .( ugy is csak garnitúrában kapsz

hozzá csapágyat ,tehát pénzbe ugyanott vagy) Ha ott is ez az ovalitás akkor  ez a természetes elhasználódás,  amit ennyi km  után elfogadok.  Ez esetben  hajtókar csapágy csere,új tömités ,teknő fel ,  a tulaj hozzon gyári szűrőt és olajat bele,igy lenne  fifti-fifti ,mivel senki igaza nem bizonyitható.

A tizenöt század sem életveszéles.Ha olajhiány miatt pusztult , akkor az a csapágy kiolvad ,megég  a hajtokar ,elszineződik ,  akár a tengely is.Szerintem.

 

Előzmény: hyuing (88534)
henger fej Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88546

0,05mm a megengedett ovalitás.

 

A 0,15mm az a megengedett maximális kopásra, csapágyhézagra igaz, de akkor is 0,05mm-en belül kell lennie az ovalitásnak.

 

Hogy meddig bírná? Semeddig.

Főtengely ki, köszörülni kell.

Előzmény: hyuing (88542)
Quattroman Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88545

ettől miért nézne ki a hajtókar? max hamarosan újra kopogni fog

Előzmény: VWTD (88544)
VWTD Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88544

Én nem probálkoznák vele .

Mert holnap meg kinéz a hajtokar . ugy többe fog kerülni !

 

onno egyszer én is csináltam hasonlot 1.4 ford benyást ott lepoliroztam a fötengelyröl a csapágymaradékot és uj csapággyal összeraktam ügyfelet tájékoztattam garancia nincs ,és a mai napig megy az auto kb 5 éve volt :) de nem mértem meg a kopást mert mindenkép össze kellet rakni ........

Előzmény: hyuing (88542)
Quattroman Creative Commons License 2011.03.27 0 0 88543

darabig elmegy

de most hogy hozzányúltál, nyertél egy örökgaranciás javítást:(((

Előzmény: hyuing (88542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!