Gondolom palackról menne egy reduktoron át. Szerintem erre most nem találsz gázost, mint ahogy nem is jelentkeztek lelkesen a problémádra. Szerintem egy keverőfejes rendszert kéne beépíteni, egy nem elektromos reduktorral párosítva. Gondolom léghűtéses a gép ami kicsit komplikálja a megoldást, mert a reduktor fűtését a kipuf.gázokkal vagy csővel kell megoldanod. Ha állandó fordulatú a gép, az javítja a keverőfej motorhoz illesztés problémáját, Szóval kíváncsi vagyok mire jutsz vele.
A kollégám is mondta, jó lenne az aggregátorját PB-re átalakítani, én sem lelkesedtem nagyon az ötlettől.
Üdv! Autó eladás miatt feleslegessé vált 4 darab NGK LPG No-6 os gyújtógyertyám!Dobozában,eredeti Japán vadonat új!! A bolti ára a 4 darabnak olyan 28 és 30 ezer között van én odaadom 21500 forintért!
Tartarini szekvenciális rendszer. 90ekm van benne. Az utóbbi hetekben már nyorsításnál meg-meg torpant, de ralatíve jól működött. Mivel drága a felújító szett (igazából nem is lehet kapni) ezért beraktam egy Zavoli Zeta N redi-t ami sokkal olcsóbb volt mint a felújító szett.
Ez azt produkálta, hogy elkezdett 3 hengerezni (minden más az eredeti hardver maradt). A szoftverrel próbáltam valamit állítani de semmi javulás. A vákum jó volt stb. (igaz a nyomás 1,3 és fölötte)
Előszőr üzemmeleg motornál ment a Zavoli, de a programban átállítottam a reduktor-t 1 bar-ra (előzőleg egy "config2 felirat volt ott, ezért választottam ki az 1 bar-t). Ez után szinte egyből produkálta ezt a hibát.
Tegnap reggel "hidegen" elindultam vele és minden Ok volt. De ahogy melegedett egyre jobban jött a rángatás először csak gázadásra, majd alapjáraton is majd már le is állt alapjáraton, felette 3 hengerez.
Benzin üzem OK.
Ma visszaraktam a kipucolt tartarini reduktort (alig volt már hely a gáznak annyira retkes voltak a lamellák belül) és a jelenség hasonló: amíg be nem melegszik teljesen addig OK, majd ismét rángatós 3 hengerezős leállós. Ez tartja az 1,0 bar-t még nyorsításkor se csökken vagy nő az érték.
A map-hez nem férek hozzá hw klucs nélkül, de ha adok +60-at az utolsó menüben akkor simább a járás de nem egyenletes. A benzin nyitás felmászott 2,9-ről 3,6-ra alapjáraton és benzin üzemben is végig pirosban van a lambda.
Mielőtt felgyújtom az egészet valakinek valami tipp?
Nekem + jelű és nem igazán lehet befolyásolni a fogyasztást, lambda szonda korrigál a benzines Ecu öntanuló, gyorsan szalad az értékek után. Még télen is a legnagyobb hidegben is 1 percen belül megjelenik a lambda jel és már korrigálja is a keveréket. Én úgy láttam ez a hőmérséklet korrekcióval eltorzított befecskendezési értékre is igaz. Mivel a motor Eu4-es gondolom ez normális. Nem egyszerű a benzin gázos görbét egymásra tenni mert a benzines Ecu állandóan elmászik. Ha hosszú úton belövöd ott jó, de utána sok 10-20 Km-es szakasz átírja. Ez csak a Suzuki STag párosításnál fordul elő??
...akkor az megint egy független paraméter... tehát a visszaváltási idő...? csak azért kérdezek ilyesmiket , mert egy részt egy laikus használó vagyok akit érdekel valamelyesta technikai háttér is... valamint van egy olyan érzésem , hogy a szerelőm ugyan berakta de az ilyen finomítások már nem érdeklik.... te merre vagy egyébként....?
Szerintem Stag 4 es -nél csak a jobb lábaddal tudod leginkább befolyásolni a fogyasztást. Viszont a prémium és a + jelü lapos vezérlős Stag-nál valóban van egy hőmérséklet korrekciós mappa az talán változtat valamit . A kifogyás utáni váltást az átváltási idő-vel lehet állitani .
...na ez az összeállítás van benne....csak a szűrő fémházas...
...azért kérdeztem mert volt itt egy olyan vélemény , ha a gáz hőfokon feljebb vesznek akkor megszűnhet a hidegváltás utáni rángatás, valamint faragni lehet a fogyasztáson.... !!??
..mikor teljesen kifogy a tartályom a csipogás kiséretében egy rántással kapcsol vissza benzinre.... ez normális..??
Igen : két külön beállitási lehetőség , a vizhőmérséklet a benzinről gázra , a gázhőmérő jele pedig gázról benzire való visszaváltást irányítja . De a visszaváltást gyakorlatilag én fordulathoz kötöm mert ott van értelme, főleg VVT motoroknál..
Az elektronikus befecskendezés gázos kivitelében rengeteg villamossági trükköt kell alkalmazni ami a rendszer müködését fenntartja. Azonban vannak fontossági sorrendek amivel a fejlesztők szivesebben foglalkoznak mint a benzines szintjel , pl CNG -nél az előgyujtás eltolása stb.. Azért nem kell elkeseredni a gyári cng -s zafirán már jól mér mindent a mutató, gázt is benzint is :D
...Hali... nekem is AC stag van a gépben.. és azt szeretném kérdezni hogy ha a gáz hőmérsékletet szeretném feljebb állítani, akkor a átváltási vízhőmérsékleten kell emelni vagy ez két külön paraméter amin lehet variálni...??
Röviden : a BRC -nek legjobbak az injektorai viszont iszonyu bonyolult a programozása ,ráadásul baromi drága. AC : középkategória egyszerü program tomasettós szabályozós kittje egészen jó , többhengeres motorhoz is van megfizethető cuccuk. Zavoli : talán nekik a leggyengébbek az injektor készletük : pan evó -nak kikopik az oldala és sokan csak a függőleges beszerelést ajánlják , mátrix kicsi de folyamatosan átereszt hülyeségeket csinál , viszont a programhoz mindenki ért.
Ezzel a véleménnyel csak az a baj, hogy a szervizesek mást mondanak ezzel kapcsolatban. Ugyanígy működik a legtöbb német márkánál is a rendszer, csak ott gyakrabban néz rá a komputer a valós üzemanyagszintre. Viszont ezzel a megjegyzéseddel semmivel sem kerültem közelebb a probléma meoldásához, így nem értem, mire volt jó azon kívül, hogy valamivel lekösd magad, míg nincs más dolgod.
Szóval, továbbra is várom a segítő szándékú sorstársaktól a tippeket, hogy ők hgyan küzdötték le ezt a problémát.
Ha megkérünk leírnád az általad tapasztalt előnyöket és hátrányokat. Jó lenne látni egy szaki általi összehasonlítást, mert sajnos pont ez elég ritka és általában az általa forgalmazottat dicsőíti. Előre is köszi
Nem baj az hogy fejlődnek, csak az a baj ha tévútra visz a fejlesztés, akkor is görcsösen ragaszkodnak hozzá, pl PDTI motorok. Én imádtam a 25-ösöm a kényelme miatt, de eladtam mert tartottam a technika öregedésétől. Még nincs baj velük nagyon jók a francia kocsik.