igen a kormányszivattyú szivó csövén 12, v 13 kulcsnyilású ott lehet leengedni a régebbi tipusoknál szembe a géppel szervoház jobb felóli részén alul jön ki egycső végén lefele van csavar azoknál ott lehet leengedni.
Sajnos most nemtudok tolattyu átmérő méretet irni mert nem találtam meg /van itthon szétszedve több is / , de hogy tudj esztergáltatni és beépíteni úgy is szét kell szerelned . Holnap azért előkeresek egyet . A meghuzási nyomatékot kell , hogy pontosítsam 20nm és nem 7nm mint ahhogy előzőleg írtam . Egyébként a kormánymű nagyságrendekkel jobb .
A szivattyú szívó csövét vedd le a kormány oszlop aljáról és kész. Egy nagy hollandis csőcsatlakozás. A híd alá tegyél edény mert arra fog rá folyni az olaj. :-))
Köszi ! ..most nézegetem az árakat....1 liter,850-900 forint...
10 literes kiszerelés,5-6000 ft....
Az olajleeresztő csavart,nem tudtam kivenni...:-( kúrva szar helyen van..
Le van már a csavar feje lapolva...elfordul a kulcs rajta....még egy betonacél darabot is hozzáhegesztettem,hogy majd azt csavarom (megindítom) de elvált....aztán,kifogytam az ötletekből...
Teleöntöttem a pupost múltkor, a beöntő szűrő aljáig ahogy a nagy könyvben meg van írva, és nem tetszett neki kinyomta a sapka alatt a felesleget, jól lekonzerválva a szervótornyot. :-)))
Motorolaj kell bele , azonos a motorban használt olajjal . Azért mert ha a szivattyú beengedi az olajat a motorba ne keljen az olajkeveredés miatt a teljes motorolajat lecserélni . Gépkönyv szerint .
Ma megcsináltam az 550-es kormányát is. Ugyanúgy 1 menetet vágtam le a rugókból.
Ugyanolyan könnyű lett mint a puposé.
Freddy, nem tudom a tied miért nem sikerült, én az anyát mindkét gépen kézzel betekertem ütközésig. Aztán kulccsal annyit húztam rajta, hogy az első lyukba ami szabaddá vált bele tettem a sasszeget. A végeredmény mindkét esetben jó lett. Énis felfigyeltem arra, hogy a stiftek kb. 1-1,5 mm-t lógnak ki az eredeti majd fél centihez képest.
Menet próba nem volt még egyikkel se, de majd lehetséges, hogy húzni kell az anyán, ha sétál majd az úton.
Nekiálltam még-egyszer......geryke89 elmondása szerint,csak egy fél menetet vágott le....én meg egyet....ezért,elősszőr úgy raktam össze,hogy egy vékony alátétet raktam a rugó mögé,és az anyát is túl húztam,de kézzel !! és nem is olyan nagyon...
Másodszor, kivettem az alátéteket és úgy raktam össze..és úgy húztam meg az anyát KÉZZEL !(alig) hogy a "stiftek" 2,5 mm-re állnak ki. Aztán próba....na most tényleg nagyon könnyű lett a kormány !!! Álló helyzetben 1 újas ! Éppen úgy,mint MTZ-Betyár videóján..:-)
Viszont az olaj,nagyon sűrű már benne....gondoltam felhígítom egy kicsit....tettem bele fél liter hidralika olajat..ennyi volt még itthon..:-) Aztán próbálgattam,és hirtelen,megint akadozott a kormány..főleg mikor telkeztem tekerni a kormányt..mikor már megindult,kicsit könnyebb lett..
Aztán észrevettem,hogy valami a szar,spriccelt kifelé..:-) Hát úgy fel habosodott az olaj,hogy a beöntő nyíláson nyíláson a sapka alól nyomta kifelé !:-)) ..gondolom,a kétfajta olaj,nem csípte egymást....
Szóval,teljes szervó olaj csere lesz ! Milyen olaj a legjobb bele ?
Most úgy gondolom,ha lecserélem az olajat,akkor minden fasza lesz....(remélem)