Mivel meszes anyag nem való erre a lábazatra, el kell távolítani az egészet, az sem baj, ha egészen a vályogig és új drótozás után visszavakolni misunggal. Ahogy húz, úgy vastagítani, de egy egyenesen elvágott vakolat után legetne egy a fal síktól beljebb levő lábazatot készíteni, így nem kell túl vastag lábazati vakolat.
Ennek eléréséhez könnyebb a lábazatnál a vályogot egyenesebb síkba faragni mint 5-10 cm-t vakolni
Építkezés előtt állok, de már olyan közel, hogy kb. 2-3 héten belül lesz építési engedélyem és 6 vállalkozónak leadtam az engedélyezési doksit ajánlat kérésre.
Amiért Hozzátok fordulok, az az, hogy sajnos nagyon sok homályos pont van még az egész építkezésben, felhasználandó anyagok ár-érték arányában, mit érdemes, mit nem, stb.
Az a helyzet, hogy a neten minden fent van, csak elveszek köztük. Ismerősök között vannak építészek, építési vállakozók, lelkes amatőrök, de ki ezt mond, ki azt.
Olvasgattam ezt a topicot is, amikor időm volt, de úgy látszik nem eleget, vagy nem szűrtem le megfelelően a dolgokat.
A lényeg, hogy egy 130 négyzetméteres házat akarok építeni, ami alatt szuterén (műhelynek) van. Tehát összesen kb. 260 nm. Hagyományos tégla épület lenne, egyelőre porotherm falazó elemek jöttek szóba, de már itt elveszem a részletekben, hogy 38-as fal hőszigeteléssel, vagy 44-es fal hőszigetlés nélkül, N+F, HS vagy Profi?
Szóval a topic olvasása közben azt már levettem, hogy van itt sok szakmabeli, profi. Azt kérdezném, hogy van-e itt valaki, aki egyrészt el tudná vállalni, hogy az engedélyezési doksi, statikai terv alapján egy pontos tételes anyaglistát összeállítana, illetve tud tanácsot adni, hogy milyen anyagokat alkalmazzak, amelyekkel minőségileg és anyagilag is a legjobban jönnék ki, illetve elvállalná-e, hogy az általa megnevezett helyen és időben elmagyarázza nekem, hogy hogyan épül fel egy tégla ház az alapoktól a végéig, részletekbe menően, buktatókkal. Természetesen tisztes honoráció ellenében gondoltam, nem puszira.
Műszaki ember vagyok (gépész mérnök), rááll az agyam az építőiparra is, tehát gyorsan értek, csak kéne egy jó "mentor", akivel A-Z-ig át tudom venni az egészet.
Szorult már a helyzetem, mert kevés idők állnak rendelkezésre eldönteni dolgokat, viszont azt tudom, hogy rossz döntések sokba kerülnek, nekem meg nincs sok pénzem :-)
Igen ott voltam a vakolásnál sőt a misungolást én és a sógor csináltuk csak a vakolást csinálta kőműves. Ott ahol levan válva a vakolat nem jött még le teljesen a misungig azért látszik egyszinűnek. Ott a vakolat kb 5-6 cm is van vagy még több is.
Kérdés, hogy miből tevődik össze a feltöltés. Egy megfelelően tömörített feltőltésre a válaszfalak alá elég a 8-as vasháló 2 db 10-es vassal történő erősítése.
A mai világban nehéz az sk ha nem szakmád mert számíthatsz ellenőrzésre, büntetésre. Persze ha a munkákat lefeded számlákkal úgy nem annyira necces, csakhát arra vállalkozót kell találni
Te tudod, te voltál ott vakoláskor, nem akarok vitatkozni, de ami a képről látszik:
A fennnmaradt vakolat színéről és mállékonyságáról ítélve nem misungra vall
A falon maradt vakolat egyszínű az egész felületen ezért vagy mindenhol misung a fedőréteg vagy sehol
Késő ősszel, gondolva a fagyásveszélyre a vakolatba kevesebb meszet és több cementet kell rakni
Végezetül: ha nem a járda emelte meg a vakolatot, ami lejött, akkor az allja nem lehet misung mert az ha megköt már szinte nem nedvszívó. Ha a lejött vakolat alatti vakolatot megkaparod, misung esetén annak beton keménységűnek kell lennie, ami a képről ítélve nem annak látszik.
És a válaszfalak alá szerinted is kell az alap a feltöltés miatt, vagy ott elég plusz vasalás a szerelőbetonba?
Szívesen fogadnék én kőművest, de sajna harmadannyit keresek mint egy mester, de addig még ki tudja, plusz ha nem sk lesz, akkor lesz viszonyításom, hogy mit is kellene csinálnia.
A fal elsőnek be lett drótozva utánna jött a misung úgy lett vakolva. A drótot azért nem látod mert csak a vakolat külső része jött még le. Néhol elég vastagon kelett vakolni .
Pont az a gond hogy betonozás után nem sokkal bejött a hideg és nem tudott rendesen megkötni. Először a vakolat készült el és utánna a járda. A falnak csak az alsó része fagyott föl ahogy a fal fölszívta a nedveséget a járdából. A fal is drótozva van úgy lett vakolva. A járda készítésénél betonvasat ütöttünk a falba hogy a járda később ne váljon el a faltól. dilatációs csík több is van a járdába csak a képen nem nagyon látszik.
Ha nem áll közel a szívedhez ez a szakma, akkor jobb ha az építészed, aki kítűzi az épületet, bekarózza azt a plusz alapot, ami a kémény alatt merőlegesen átköti a két hosszanti alapot, amihez csatlakozik a lépcsőalap és a vascsövet tartó alap is.
Szívesen segít itt mindenki, de ha laikusként állsz hozzá, ez a legbiztonságosabb megoldás
Segítségeteket szeretném kérni. Tavaly ősszel vakoltuk be a falat (vályog) és csináltunk járdát a fal mellé, de sajnos a télen helyenként felfagyott. Hogyan tudnám kijavítani, hogy a régi és az új vakolat és beton összekösön egymással. Milyen anyagal volna célszerű. Elég volna ha egy vékonyabb réteget ráhúznánk a tetejése vagy fel kellene verni az egészet?
Üdv. Sk akarod felépíteni? A kiviteleződnek a kérdéseidre tudnia kell a megfelelő választ, ha nem, akkor rosszul választottál, de a két hosszanti alapot a kémény alatt mindenképpen át kellene alapozni, amibe beleköt a lépcső alapja, és rátámaszkodik a lépcsőt tartó 2 pillér, mindezeket összevasalva
Tehát ki kell venni az üveget, és minden oldalon (a saroktól mondjuk 5 centire) egy lyukat fúrni. Legyen mondjuk 5-6 mm átmérőjű (óvatosan kell fúrni, hogy csak a külső felét lyukaszd át, szerintem kézzel forgasd csak)... A régi silica gel-t ki kell önteni belőle, és frissel pótolni. Ezután a szokásos módon butillal végighúzni körbe. Előtte persze alkohollal illik végigtörölni.
A problémát két dolog okozhatja. Kevés a lécben a silica gel, vagy valahol lyukas a butil, így bejutott a pára.
Amennyiben esetleg gázzal töltött volt, azt buktad. Viszont általában így olcsóbb mint az egész üveget cserélni.