820.2-esbe 6db rugóval van szerelve. 892.2-estől 9db rugóval van szerelve. Gondolom kiszámolták és elég. Erre mondtam, hogy csak látszólag nézz ki egyformának.
Jó a hagyományos is, de az mtz szerelés és alaktrész pótlás a cikkszám kezdő két számjegyében rejlik. Nem mindegy, hogy 50-el, 52-vel, 70-el, 72-vel, 80-al, 85-el kezdődik. Csak látszólag egyezik meg az alkatrész.
Akkor majd később megmondom hogy időközben jó lett-e a kuplung, mondjuk bátyámé is így csinált az új tárcsával és idővel jó lett.
Azért az MTZ kuplungját nem lehet szidni, nagyon sakat kell nyaggatni mire szaga lessz, más traktornál megsüllyedéskor egy előre egy hátra és már szaga van.
A kerámia betétes tárcsához meg a szerkezet lessz gyenge, meg azt állítólag nem lehet úgy csúsztatni mint a hagyományost, mondjuk én még nem próbáltam csak ezt hallottam róla.
Az excentert úgy állítsd, hogy a kormányt tekerd ki valamelyik oldalra teljesen. Középállásban a legkopottabb minden, ha ott állítod, akkor elfordításkor beszorul.
Azt 20 Nm-errel húztam meg, ahogy a könyv írja. A másik felén ahol bejön a kormányrúd, ott van egy excenteres hüvely, amit ha óramutató járásával megeggyezően fordítasz szorítja a csigatengelyt. Szerintem ezt állítottam túl szorosra.
Nem törik az olyan könnyen. De ha egyik oldalról valamilyen vasdarabbal támasztod, a másik oldalt meg ütöd, könnyebben ki fog jönni, mintha fával támasztanál. Mivel kúpos az illesztés, két oldalról egyszerre kellene megütni, hogy kirúgja magát a gömbfej az irányítókarból. Csak arra meg nincs hely...............
az hogy hirtelen fog az nem baj, majd összekopik. csak ezek a ma kapható tárcsák nem sokat érnek. sajnos! mi kb 2hónapja tettünk új tárcsát+villákat+kinyomócsapágyat a 892-es be mire végeztünk a szántásokkal már nem rángatott, de viszont már megint jön a szaga
(és az tuti hogy a holtjátéka megvan! a pedál kb 2-4cm-ert mozdul mire a csapágy a villákhoz ér)
valakinek van tapasztalata a kerámiabetétes kuplungtárcsákkal?