"-A céljelző előtti utolsó csík lesz fehér, a többi marad vörös.
-Fehér fényszakaszok a startjelzőtől majdnem végig
Most akkor melyik?"
Mindkettő igaz. ;)
A céljelző előtti utolsó vágányszakasz sötét vagy vörös, kivéve a CL fényablakát, ami a feltételek teljesülésétől számított további 1-2 perc időtartamra fehér fényű. Fogltalt szakaszra állított tolatóvágányút esetén a fényablak egyszerre fehér és vörös fénnyel világít.
Fehér fényszakaszok a startjelzőtől majdnem végig, és a vágányútban érintett váltók és védőváltóik (+ keresztek) lezártsága, és a startgomb, célgomb villogásának megszűnése. Ahogy általában is. :)
Én a mostani állapotot irtam. Tudom h tervbe van átkötés reptér felöl a fövonalra, h csinálják-e ?arról tudtok bövebbet? Areptér alatti részt mint alagut, biztos a mostani beruh.hal elkészitik. Nekünk egyébként jó lenne, családi szinten többször repülünk évente Schwechatrol.
Már nem sokáig. Aztán megcsinálják a Schwechat-Trautmannsdorf átkötést, és a CAT közvetlen Wien-Mitte - Schwechat - Pozsonyligetfalu vonalon fog járni. Később persze lemegy majd a pozsonyi belváros alatti alagútba is.
Ettől nem fogom ide leírni a szakmai önéletrajzom. Nem azért nem, mert szégyelném, vagy titkolnám.
Aki ismer, tudja mivel, milyen mélységben foglalkozom.
ETCS nem a szakterületem. Igaz. Ettől még voltam oktatáson, foglalkoztam a diszpécseri oldalával, láttam a jelfogóban az illesztő felületét, kesestünk benne hibát, láttam balíz és LEU programolást, kerestem ETCS működéshez kapcsolódo eseményt és annak előzményeit, hozzáférek a dokumentációhoz.
Ezek alapján merem a bátorságot venni, hogy egy olyan kapcsolódo rendszerről is merjek véleményt formálni, amit csak az ablakból láttam, mert a tovasuhanó Euro-loop hurkok mellől nem a konkrét akármilyen nyelven megfogalmazott programot és/vagy áramköri megvalósítást bíráltam.
Igazad van. Szerintem akkor a legeszerűbb, ha lezárjuk a vitát azzal, hogy mindenki olvassgassa www.etcs.hu -t. Abból sok minden okosságot meg lehet tudni, és tekinthető féligmeddig hivatalosnak is. Lévén, hogy az ETCS könyvben is az van, ami a honlapon. Úgyhogy én is átolvasom még egyszer, és azt ajánlom a többi topiclakónak is, beleértve tisztelt etwg topictársat. Részemről én befejeztem.
Új hozzászólást írok, mert többeteknek válaszolok.
Az a bajom, hogy ez így parttalan. Valaki ír valamit (ami infót valahonnan vesz), majd más közli erre, hogy "de nem úgy van, tudhatnád te is, ha tényleg értenél hozzá".
A lényege: a hozzászóló leírja, hogy ő mit tett le az asztalra, mihez ért, ezután oszt észt. Azzal, hogy súlytalan mondatokkal dobálóztok, úgysem győzitek meg egymást, csak Wágner úréknak gyűjtitek a kattintást (és a sört).
Amiért hozzászóltam, az az, hogy unom már ezt az izomszagot, pedig nem is férfiöltözőben vagyok. Ha nem pörög a fórum, akkor nem pörög. Inkább süllyedjen kicsit, mintsem tele legyen szájkaratéba illő hozzászólásokkal. :-(
Felőlem igazából folytathatjátok, de tuti, hogy nem értelmetlen?! :S És szerintem az okos enged. Általában. ;-)
Ha 2006-ban átadták a Lipcse-Berlin ETCS-L2-es szakaszt, akkor itt valami nem gömbölyded, nem? A feltételeket pedig 2009-ben fogalmazták meg.
Gratulálok!
Az pedig nem lenne baj, ha a vonat ablakából is azt látnám, amit az SRS-be leírtak. Persze a német tömegmassza is csak utazik a vonaton, mint a csomag. Én meg látok is, nem csak nézek. Bebukták. Mázzal le lehet önteni természetesen azt a bizonyos dolgot, csak az attól még az marad, ami.
Neked mi a hiteles, amit az aruzsi kolléga mond, vagy amit ide voltam szives belinkelni hivatalos helyröl? Az SRS-t (szintén linkeltem) a DB csak 2009 végén dolgozta ki igy az nem lehetett 2006-ban a kisérleti pályán.
Mi lenne ha ti linkelnétek már valamit, ha már ennyire okosok vagytok, hivatalos forrásból s nem a vonat ablakábol nézve.
Nem muszáj. Csak tele az egész fórumnak a hócipője már a kedves topictárssal, hogyha előkerül az ETCS témaköre, akkor mindig megmondja a frankót. Amivel önmagában nem lenne probléma, ha legalább hiteles adatokat mondana, és azt a látszatot tükrözné, hogy látott már ilyet működni, és valamennyi fogalma van a rendszer alapjaival. Ehhez képest soha semmi konkrétum. Megy a levegőbe beszélés. Most akkor ezek után az ember mit mondjon? Jó tudom, rá kell hagyni. Csak rettentő unalmas már....