Fogok feltenni képeket még a hétvégén. Őszintén szólva nem hiszem hogy túláraztam az autót. Tisztában vagyok vele hogy a karosszéria munka nem olcsó mulatság. Azért hozzá kell tennem hogy nem annyira vészes a helyzet mint ahogy az autót megtekintő kollega állítja. Persze ez nézőpont kérdése. Aki 35 ezerért akar autót venni az ne is keressen. Az autón kettő ponton van klasszikus értelembe vett rohadás. A többi inkább felületi rozsda kategóriába tartozik.
Nem hiszem hogy az ilyen korú autók között lenne olyan amivel ne kéne foglalkozni. Ahogy néztem az a kombi Moszkvics is elkelt ami a pusztuló rovatba volt berakva ( igaz nem tudom mennyiért), pedig az ehhez képest egy rakás szar volt. Nem akarok senkit megbántani de ezek a tények.
Mindegy. Felteszek képeket aztán mindenki megítéli hogy tetszik neki avagy sem.
Az ár nem fog változni. Ennyiért elmegy vagy ittmarad még vagy 20 évet. :)
Még valami! Ilyen gyorsan emelkedő benzinárak mellett az autózás lassan extra szórakozás lesz,és csak a nagyon tehetősek engedhetik meg maguknak.Mi meg nézegethetjük a full tutira restaurált járgányunkat a garázs mélyén,hacsak nincs hangárunk hozzá!De benzinünk biztos nem lesz!
Az nem rossz dolog ha nincs agyon használva egy autó,de miért az a legfőbb értéke hogy 20 vagy akárhány évet állt!!!
Ha ma 2011-ben vennék egy új autót,bármilyet,és 1 év használat után kihúznám a slusszkulcsot,majd 20 év után feltenném hirdetni hogy eladó,szerintetek hányan szaladnának össze?Mi maradna épen abból az autóból? Restaurálni kéne az egészet.
Ismerek olyan 1972-es autót, amit 1980-ban állítottak le és abban 46000 km van. Az is ígéretes darab. Sőt a saját kismotoros gépem is 1986 óta áll; igaz darabokban.
Nyilvánvalóan a használtautón ismét megjelent XVI. kerületi gépről van szó. Nem először látjuk a hirdetést, de a leírásban szereplő karosszériahibák miatt még mindig nem tolerálja a piac az árát. Illetve a megtévesztő fénykép miatt gondolom sokan megnézik, és csalódottan távoznak.
A vásárlók vagy érdeklődők a konkrét autóról szeretnének képeket. Nem egyet, hanem minél többet! Egy kép többet mond ezer szónál. (egy ideig ingatlanoztam és tudom, hogy a kép nélküli hirdetéseket meg sem nézik) Gyakorlatilag ez is kép nélküli. Kell 4 kép a négy sarkáról, azután az előlapról, a csomagtérről, (hogy látszódjanak a tornyok), a motortérről és az utastérről. Nem kell szégyellni! Itt volt pl. VivaGT kolléga M-es autója, amiről azt írta a hirdetésben, hogy az állapota elkeserítő. Ő rosszabbat írt, és gondolom az érdeklődők kellemesen csalódtak.
A másik az ár. Ismerek valakit, aki megnézte már az autót, és szerinte a karosszériahibák miatt az ár-érték viszony nem lett jól beállítva. Sajnos tudomásul kell venni, hogy a karosszériahibáknak erősen árcsökkentő hatása van. Itt a motorikus részek nem sokat nyomnak a latban. A kevés km pedig ilyen hibák mellett lényegtelen. Egyébként tudok 11700 km-t futott Zapiról is (az nem eladó). Azon is van mit dolgozni, igaz nem sok.
Ha lenne egy nagy hangárom, és persze jó sok pénzem, begyűjteném ezt is; kerül amibe kerül. De ez csak a szokásos közhely. Ettől függetlenül kívánom, hogy gondos új gazdára leljen a gépezet!
Érdekelne valakit egy Zaporozsec 968/A tipusú gépkocsi? Azért tettem ide a pusztuló rovatba mert a kasznin kéne kicsit melózni ( nem vészes).
Ha érdekel valakit itt van pár infó: 1 tulaja volt ( édesapám szomszédja), 1978-as kiadás, fehér, kopoltyús kivitel. 1980 óta forgalomból ideiglenesen kivonva (a bácsi egészségügyi problémái miatt), szürke forgalmija megvan. 19070 km van benne. Motorja nincs beállva szépen lett elrakva. Sajnos a kasznit az idő kicsit kikezdte de bőven menthető, a beltér gyári állapotú. Van hozzá két láda alkatrész és 2 pótkerék valamint kurbli. Eredeti szovjet virsli gumikkal szerelve mindegyik kerék.
6 éve fűtött garázsban áll felbakolva. Felújítás el lett kezdve de abbamaradt előre nem látott anyagi gondok miatt. A motorháztető valamint a csomagtértető, a díszlécek a légterelők és a lámpák lettek róla leszerelve de minden megvan hozzá hiánytalanul.
Nagyon szomorú szívvel válok meg tőle, szeretném ha jó helyre kerülne, olyanhoz aki vigyáz rá és felújítja.
Ha valakit érdekel akkor képeket tudok küldeni.
Az autó Budapesten található. Érdeklődni a bzoltangabor@gmail.com-on vagy a +36-30-466-04-74 telefonszámon lehet.
Ahogy nézem NIVA alapok. Tudom, hogy nincs ízlésem, de tetszik.
Azon feküdtem ki a múltkor, hogy az OKA '72-ben már javában tervezőasztalon(Sőt proto állapotban) volt az E2121 (Első NIVA kísérleti előzmény) protója mellett.
Hát azért nem semmi,Brezsnyev elvtárs a macsó T-short-jében,és ami az autót illeti 79-ben ez nem volt egy utolsó technikai dolog a ruszkiktól. :-) megelőzte a korát.
No igen, elég igénytelen megoldások. Erre legjobb bizonyíték a hátulról fotózott M-es, a baloldalra, fejjel lefelé szerelt jobbos hátsó lámpával. Mondjuk a kabrio kevésbé tűnik fércmunkának.
Hát ezek a szelepek valamilyen másik autóba valók.A szelepvezető perselyek magyon hasonlítanak a tavriáéhoz,de ez nem jelent semmit,bármilyen autóé lehet.Add oda valakinek,vagy hajítsd el jó messzire mindet,csak nehogy bedobd vele a szomszéd ablakát!
Jaj, de jó! Nekem is megvolt, de néhány éve eladtam a vaterán. Talán nem kellett volna…
De ha már az érdekességeknél tartunk; az amerikai ebay-en van színes alkatrészkatalógus M-hez és A-hoz. Gondoltam, hogy megveszem, de a kettő postaköltséggel együtt nagyjából 35 eFt lenne, amit nem vagyok hajlandó kifizetni érte. Ám ha valaki szeretne rámozdulni, itt a két termék kódja (a keresőjébe be kell írni):
120561114454
170403986462
Találtam más érdekességet is a neten. Papírból kivágható autómodellek:
Látod én is így vagyok ezzel. Az én szívem választottja a TATRA. Évszázadokig járkálhatnék bármilyen cetlivel,akkor sem találnék még egy darabot belőle az utcán. Tehát megértelek. :-)) Bár azért Zapit lehet látni,ritkán. Tavriát picit sűrűbben. Tőlem nem messze lakik egy napi használatú. Zapiról,egy leállítottt 968M-ről tudok itt a környezetemben.
Hová tűntek ezek az emberek? Rajta voltak a címlistán? Akiknek élt még a telefonjuk, beszéltem is, de sokan voltak, akik már eladták a gépet. A többiek pedig valószínűleg a visszahúzódó embertípusba tartoznak.
Zalaegerszeg egyébként válaszolt, csakhát messze vagyunk tőle.
A cetlizés nem rossz,csináltam a Tavriásokkal kb.7-8 évvel ezelött.A baj csak az hogy ha lenne nálam 10 cetli,valószínüleg 5-6 év múlva is meglenne mind.Esetleg május 1-én tudnám a haverok kocsijára rátenni a városligetben.Hát ez a baj.
Sokszorosítani kell és mindenkinek a saját környezetében osztogatni (ha van kinek).Persze ha a honlap működne mindjárt más lenne de már a fórum is jó kis gyülekezőhely.Idővel talán a 'találkozóinkat' is rá lehetne tenni (pl.: Tavaszi bontás)hátha még beesne valaki...
Ez jó! Nekem is eszembe jutott valami cetli, de a klubos szórólap lesz a nyerő. Annál is inkább, mert a trabantosok is így kezdték, de még a Vauxhall Viva Owners Club is küldött nekem ilyen, levelezőlap formájú kártyákat, hogy ha látok idehaza márkatársat, akkor adjam neki (eddig még nem találtam).
A kékséget átfényezték, de alatta látszik az eredeti szín, ami ugyancsak kék, méghozzá majdnem ebben az árnyalatban.
Igazad van, kicsit viszketett a tenyerem, hogy megszabadítsam szegénykét a rárakódásoktól, de más autójához természetesen csak felkérésre nyúlok.
Egy volt kollégám mondta, hogy hol találom az autót, de most csak arra volt időm, hogy megnézzem a gépet az utcáról. Ha legközelebb arra járok, (és nem hétköznap munkaidőben) akkor becsöngetek.
Ma délben egyébként megnéztem Clio R3 kolléga korallpiros gyöngyszemét. Ebben az autóban tényleg csak 27 ezer km van. A pusztulásnak indult jobb tornyon kívül csak minimális kasznimunkát igényel a bal első sárvédőnél. Sajnos a bal hátsó sarka valamikor kapott egy kokit, és a javítás után eltérő színnel festették; itt és még néhány ecsettel pöttyözött helyen majd fényezni kell. A fűtés elektromos AC-pumpája le volt kötve a rendszerről, tehát itt valami eddig nem tisztázott gond lehetett. Az autónak egyébként teljesen eredeti, még a fényszórók is, csak a kipufogórendszerrel kapcsolatban vannak kétségeim.
Nyomtatni kell egy Zapi-fórumos szórólapot (a matrica kicsit erős lenne) és odatenni a kocsira hátha idenézne...
Ezeken a képeken nem tűnik veszélyesnek a kocsi állapota.
Bár szerintem a ködlámpa nem az ukrán gyárból jött úgyhogy Vaskalapot be fogjuk öltöztetni kommandós cuccba és lecsavaroztatjuk vele azokat a csúfságokat...és a fazon örülhet ha nem csiszolja síkba a Mester az egész járművet.... :))