Tegnap este jöttem haza Hannoverből és az EC 175-tel volt alkalmam majdnem végigutazni a Berlin Hbf.-Lipcse útvonalat. A vonat a lipcsei deltákon elment Drezdának, de ez éppen elég volt arra, hogy megállapítsam: eltűntek a balízok! (Aki nem emlékszik: Ez a vonal volt a DB ETCS-L2 pilóta megvalósítása ETCS témakörben.)
2-3 éve, amikor írtam róla, ott voltak a sárga Siemens-es cuccok, de már semmi. Ennyit a DB ETCS-L2 koncepciójáról ...
A pálya mentén kinn vannak az LZB táblák és az ennek megfelelő szakaszhatárt jelölő kerek táblácskák.
Csodálkoznék, ha itt most egy ETCS-L2+LZB kombó megoldásról lenne szó!
Sok sikeret neked ETCS!
Egyébként a DB köszöni szépen, jól megvan, építi és felújítja a berendezéseit, de a kapott állami támogatáson kívül majdnem semmiben se másabb, mint a mi vasútunk. (volt szerencsém megélni egy pénteki 8:30-11:30-as mv. figyelmeztető sztrájkot, de túlzottan nem akadályozott az S-bahn közlekedésben - nem így a távolsági vonatoknál, de aznap csak S-bahn-oztam)
Csináltam 1-2 képet. Ha nem túl tosszak lettek, majd felteszem (pl. Berlin Hbf. váltó 3 jelző).
Kápnyékről annyit tudok, hogy az ideiglenes bizbert 3 évre tervezik.
Ehhez a megjegyzés:
DB+ÖBB-nél a pálya még nincs ott, de a pl. a váltóhajtómű és a jelző oda van készítve, jelzőlap kifordítva, hogy ne látszódjon, drótok - vonatból nézve - bekötve, látszólag a külsőtér kész.
Nálunk miért a pálya UTÁN 3-4-5 évvel ér oda a biztber és szöttyögi el a maga 1-2-3 éves építési idejét? Ha kisarkítom, mire az első vonat áthalad a vadi új berendezésen, a pályát lehet ismét felújítani, mert 4-8 év eltelt az építése óta.
Érdeklődnék, hogy vannak-e valakinek képei a következő berendezések kezelőfelületéről:
1. fonyódi KÖFI (az eddigi)
2. debreceni KÖFI
3. FC-s kódos kezelő
4. bármely osztrák, német, svájci, oldasz, vagy portugál KÖFI
Végül érdekelnének képek, illetve leírások hazai, vagy külföldi MERÁFI-rendszerekről. Ezekre az anyagokra egy dolgozat megírásához lenne szükségem. Választ e-mailben várok: matthias.manhardt [kukac] gmail [pont] com
Dinnyésen az Integra kapott TSZ-t, nagysugarú kitérőket (jelenleg 40-es a váltókörzete). BJ és KJ között teljes fékkút nincs meg.
Kápolnásnyék ideiglenes bizbere Integra, de a működése szinte megegyezik az SH-val (jelző hozzájárulás bakterektől stb stb, kezelése a rendelkező és a két bakter részéről történik). Bejárati jelző sárga ej-t ad, kijárati jelzői v-f-v árbócúak, kezdőtérközjelzőként funkcionálnak, váltokörzeten kívül helyezkednek el.
Ha a tétényhez közeli kénsavgyári kiágazásra gondolsz (6-os út mellett, közvetlenül az AS szomszédságában), melyet egy v-f-v árbocú jelző fedez, akkor azért.
30-as vonal, Nagytétény és Belváros között jártam, az egyik irányba továbbhaladást adott a tk jelző, a másik irányba M!-t. Ez utóbbi miért nem volt sötét?
Tapintósines foglaltságérzékelés és fehér emeltyűje volt. Arra szolgált, hogy a kb. határon álló kocsiról el lehessen dönteni, hogy határon belül vagy határon túl áll-e.
"A tapogató 2 méter hosszú, 10 centiméter széles vaslemez volt, a sínszálak mindkét oldalán. Közvetlen a sín tövében húzódott az ugyancsak 2 méter hosszúságú vasrúd, s ebből ágazott ki a 3 darab -az elején, közepén és a végén odahegesztett- talán 20 centiméteres tartórudacska. Ehhez voltak hegesztve a már említett tapogatólemezek, amelyek szabványos állapotban lesimulva a talpfákon nyugodtak. (...) a váltókezelő (...) a tapogató állítókarját szabványos helyzetből kimozdította, erre a tapogatólemezek nyugalmi állapotukból 90 fokos szögben felágasdodtak, azaz karolómozgást végeztek a sínszál felett, s gyengén egymáshoz koppantak. Ekkor a tapogató állító karokat a váltókezeló szabványos állásba (...) simán ki tudta mozgatni. Ha ez nem sikerült, tehát az állítókarok csupán félállásig, netán háromnegyed állásig voltak csak mozdíthatók, akkor beleütköztek a a sínen álló járművek kerekeibe. Ez egyben annak a jele volt, hogy a vonat vége kívül maradt a biztonsági határjelzőn, s ebben az esetben nem lehetett a bejárati jelzőket "Szabad!"-ra állítani." -rövid leírás Halas György "Vörös lámpák az utolsó kocsin" című könyvéből a "tapogatóról".
Eddig még nem hallottam erről a berendezésről, biztos másnak is újdonság lesz!
Valakinek van képe róla? Mi volt a hivatalos neve? Meddig, és hol használtak ilyet?