Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2011.03.07 0 0 14648

ETCS ismét. Külföld.

 

Tegnap este jöttem haza Hannoverből és az EC 175-tel volt alkalmam majdnem végigutazni a Berlin Hbf.-Lipcse útvonalat. A vonat a lipcsei deltákon elment Drezdának, de ez éppen elég volt arra, hogy megállapítsam: eltűntek a balízok! (Aki nem emlékszik: Ez a vonal volt a DB ETCS-L2 pilóta megvalósítása ETCS témakörben.)

2-3 éve, amikor írtam róla, ott voltak a sárga Siemens-es cuccok, de már semmi. Ennyit a DB ETCS-L2 koncepciójáról ...

A pálya mentén kinn vannak az LZB táblák és az ennek megfelelő szakaszhatárt jelölő kerek táblácskák.

 

Csodálkoznék, ha itt most egy ETCS-L2+LZB kombó megoldásról lenne szó!

 

Sok sikeret neked ETCS!

 

Egyébként a DB köszöni szépen, jól megvan, építi és felújítja a berendezéseit, de a kapott állami támogatáson kívül majdnem semmiben se másabb, mint a mi vasútunk. (volt szerencsém megélni egy pénteki 8:30-11:30-as mv. figyelmeztető sztrájkot, de túlzottan nem akadályozott az S-bahn közlekedésben - nem így a távolsági vonatoknál, de aznap csak S-bahn-oztam)

 

Csináltam 1-2 képet. Ha nem túl tosszak lettek, majd felteszem (pl. Berlin Hbf. váltó 3 jelző).

aruzsi Creative Commons License 2011.03.07 0 0 14647

Kápnyékről annyit tudok, hogy az ideiglenes bizbert 3 évre tervezik.

Ehhez a megjegyzés:

DB+ÖBB-nél a pálya még nincs ott, de a pl. a váltóhajtómű és a jelző oda van készítve, jelzőlap kifordítva, hogy ne látszódjon, drótok - vonatból nézve - bekötve, látszólag a külsőtér kész.

Nálunk miért a pálya UTÁN 3-4-5 évvel ér oda a biztber és szöttyögi el a maga 1-2-3 éves építési idejét? Ha kisarkítom, mire az első vonat áthalad a vadi új berendezésen, a pályát lehet ismét felújítani, mert 4-8 év eltelt az építése óta.

Gazdag ország vagyunk...

Előzmény: 53FLIRT41 (14639)
D55 Creative Commons License 2011.03.03 0 0 14646

Szia!

 

Szembe kijáratra (=vonatkeresztezés) gondolsz? Sajnos nem kéri el a térköz menetirányt, vagyis ilyenkor kézzel meg kell nyomni a kék gombot.

Előzmény: pista88 (14645)
pista88 Creative Commons License 2011.03.03 0 0 14645

D70-nél, ha a bejáratra rá van tárolova egy kijárat, akkor hogyan vált irányt?

D55 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 14644

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy vannak-e valakinek képei a következő berendezések kezelőfelületéről:

 

1. fonyódi KÖFI (az eddigi)

2. debreceni KÖFI

3. FC-s kódos kezelő

4. bármely osztrák, német, svájci, oldasz, vagy portugál KÖFI

 

Végül érdekelnének képek, illetve leírások hazai, vagy külföldi MERÁFI-rendszerekről. Ezekre az anyagokra egy dolgozat megírásához lenne szükségem. Választ e-mailben várok: matthias.manhardt [kukac] gmail [pont] com

anemo Creative Commons License 2011.03.02 0 0 14643

Dinnyésen az Integra kapott TSZ-t, nagysugarú kitérőket (jelenleg 40-es a váltókörzete). BJ és KJ között teljes fékkút nincs meg.

 

Kápolnásnyék ideiglenes bizbere Integra, de a működése szinte megegyezik az SH-val (jelző hozzájárulás bakterektől stb stb, kezelése a rendelkező és a két bakter részéről történik). Bejárati jelző sárga ej-t ad, kijárati jelzői v-f-v árbócúak, kezdőtérközjelzőként funkcionálnak, váltokörzeten kívül helyezkednek el.

 

 

Előzmény: pista88 (14638)
anemo Creative Commons License 2011.03.02 0 0 14642

Talpfény, KO időzítés, Ej visszajelentés, Vonali TSZ

Előzmény: 53FLIRT41 (14641)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 14641

Húú köszönöm!

 

A/Ej szakasz és az állomásköz foglaltság visszajelentés

Én fogalmaztam rosszul, a jelzővel egy vonalban lévő, kör alakú visszajelentő lámpákra voltam/vagyok kiváncsi. (;

Előzmény: meteo93 (14640)
meteo93 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 14640

Hali !

- mi ez a sok gomb az átmenőn?  Tengelyszámláló KO

- mi ez a sok visszajelentő a bj előtt?  A/Ej szakasz és az állomásköz foglaltság visszajelentés

- miért van a célgomb kockáján is kettős nyíl kijelző? Elő és visszablokk visszajelentései

 

röviden ennyi

 

Előzmény: 53FLIRT41 (14637)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 14639

Dinnyésen megmaradt az egyközpontos Integra, csak átalakították:

Kápnyékről annyit tudok, hogy az ideiglenes bizbert 3 évre tervezik.

Előzmény: pista88 (14638)
pista88 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 14638

Dinnyés, Kápolnásnyék milyen berendezést kapott?

53FLIRT41 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 14637

Akkor lehet, hogy én néztem be, este volt már és csak a főlapot néztem. Köszi!

 

Újabb talányaim:

 

- mi ez a sok gomb az átmenőn?

- mi ez a sok visszajelentő a bj előtt?

- miért van a célgomb kockáján is kettős nyíl kijelző?

 

Na ha ezeket is megtudom, mára megszűnök. (:

Előzmény: anemo (14636)
anemo Creative Commons License 2011.03.01 0 0 14636

Ez is páros irányban ad vöröset :) Páratlan oldal felől pedig Nagytétény fedezi.

Előzmény: 53FLIRT41 (14635)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 14635

Nem, a Déli felé néző jelzőről beszélek, páros vonatoknak adott vöröset. Ergo csak fehér árbocos lehetett.

Előzmény: anemo (14633)
Vendégsín Creative Commons License 2011.02.28 0 0 14634

Nyuszi most megleptél! Te erről hol hallottál?

 

Amekkora fülei egy Nyuszinak vannak, azokkal akkor is hallghat valamiről, ha nincs is ott... :-)

Előzmény: Törölt nick (14628)
anemo Creative Commons License 2011.02.28 0 0 14633

Ha a tétényhez közeli kénsavgyári kiágazásra gondolsz (6-os út mellett, közvetlenül az AS szomszédságában), melyet egy v-f-v árbocú jelző fedez, akkor azért.

Előzmény: 53FLIRT41 (14632)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 14632

Na ha már erre jártam. (:

 

30-as vonal, Nagytétény és Belváros között jártam, az egyik irányba továbbhaladást adott a tk jelző, a másik irányba M!-t. Ez utóbbi miért nem volt sötét?

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14631

Emelem kalapom szakmai tudásod előtt! :-)))

Előzmény: _Nyuszi (14630)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14630

Valamelyik biztberes könyvben olvastam róla. Fogalmam sincs, hogy mettől meddig használták és melyik vasutakon. :)

Gondolom az SH-k megjelenésével (pontosabban az egyenáramú oldóáramkör elterjedésével) kopott ki.

Előzmény: Törölt nick (14628)
kerala Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14629

Köszönöm, így már beugrott.

Előzmény: Vendégsín (14625)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14628

Nyuszi most megleptél! Te erről hol hallottál? Jó kis cucc lehetett.

Előzmény: _Nyuszi (14627)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14627

Tapintósines foglaltságérzékelés és fehér emeltyűje volt. Arra szolgált, hogy a kb. határon álló kocsiról el lehessen dönteni, hogy határon belül vagy határon túl áll-e.

Előzmény: V43 1113 (14626)
V43 1113 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14626

Sziasztok!

 

"A tapogató 2 méter hosszú, 10 centiméter széles vaslemez volt, a sínszálak mindkét oldalán. Közvetlen a sín tövében húzódott az ugyancsak 2 méter hosszúságú vasrúd, s ebből ágazott ki a 3 darab -az elején, közepén és a végén odahegesztett- talán 20 centiméteres tartórudacska. Ehhez voltak hegesztve a már említett tapogatólemezek, amelyek szabványos állapotban lesimulva a talpfákon nyugodtak. (...) a váltókezelő (...) a tapogató állítókarját szabványos helyzetből kimozdította, erre a tapogatólemezek nyugalmi állapotukból 90 fokos szögben felágasdodtak, azaz karolómozgást végeztek a sínszál felett, s gyengén egymáshoz koppantak. Ekkor a tapogató állító karokat a váltókezeló szabványos állásba (...) simán ki tudta mozgatni. Ha ez nem sikerült, tehát az állítókarok csupán félállásig, netán háromnegyed állásig voltak csak mozdíthatók, akkor beleütköztek a a sínen álló járművek kerekeibe. Ez egyben annak a jele volt, hogy a vonat vége kívül maradt a biztonsági határjelzőn, s ebben az esetben nem lehetett a bejárati jelzőket "Szabad!"-ra állítani." -rövid leírás Halas György "Vörös lámpák az utolsó kocsin" című könyvéből a "tapogatóról".

 

Eddig még nem hallottam erről a berendezésről, biztos másnak is újdonság lesz!

 

Valakinek van képe róla? Mi volt a hivatalos neve? Meddig, és hol használtak ilyet?

Előzmény: Törölt nick (14624)
Vendégsín Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14625

Kissé később, bal átmenő, tehervonat a rendező szabad K 1akárhánynál, gépmenet a torony tövéből zöld vezetőállásjelzővel neki.

Előzmény: kerala (14621)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14624

Hali! Megköszönném, ha valaki tudna küldeni (vagy ide felrakni a köz javára) képe(ke)t az alábbi berendezésekről:

Pécs kulcsrögzítő

Pécsbánya-Rendező kulcsrögzítő

Pécs-Külváros kulcsrögzítő

Áta kulcsazonosító (?)

Villány kulcsazonosító

Pécs-Felső SH

Magyarbóly SH

Beremendi Cementmű SH

Abaliget D55

Vásárosdombó D55

Bicsérd D55

Mecsekalja-Cserkút D55

kerala Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14623

Néhány üzembehelyezés, amit tudok:

Celldömölk D55 - 1962

Győrszabadhegy D55 - 1991

Tata SimisC - 1997

Almásfüzitő Eektra1 - 1998

Komárom VES - 1933

Komárom Elektra1 - 2007

Győrszentiván D55 - 1985

Győr D55 - 1963

Győr Elektra2 -2008

Öttevény D55 - 1982

Lébény-Mosonszentmiklós D55 - 1984

Kimle D55 - 1986

Mosonmagyaróvár D55 - 1989

Hegyeshalom kulcsrögzítő (tkp. nem volt az, csak a neve) - 1978

Hegyeshalom Elektra1 - 2000 (kiegészítve az új rendezői kulcsrögzítővel)

Rajka D55 - 1976

Előzmény: _Nyuszi (14612)
kerala Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14622

Zichiyújfaluban jónéhány győri D55-ös egység is landolt...

Előzmény: Törölt nick (14618)
kerala Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14621

Arra az esetre gondolsz, ami a nyolcvanas évek első felében történt?

Előzmény: Vendégsín (14619)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14620

Zichyújfalu

Végre mondhattam volna valami okosat, csak nem tudtam, mikor készült. ):

Előzmény: Törölt nick (14618)
Vendégsín Creative Commons License 2011.02.27 0 0 14619

Ez a a sok átalakítás szinte átláthatatlanná tette a berendezést

 

Nem szinte.

Annyira, hogy csak nagy szerencsével sikerült egy baleset kapcsán kihagyatni a buliból a rendező és személy közötti jelfeladás hibái miatt az átalakítás tervezőit...

Előzmény: kerala (14617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!