Keresés

Részletes keresés

Vmotoros Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19339

Most olvastam az írásodat, és gyorsan le is fotóztam, hogy milyen a kialakítása a rendszernek.

 

Az első fotó a padlókört és a radiátorok becsatlakozását mutatja.

 

A másik kép a gázkazán bekötése

 

Majd a vegyes kazán a tágulásival és a többi dolog

 

Na így néz ki az egész. Ezt kellene normális fűtéssé alakítani.

Előzmény: Csavarhúzós (19335)
Csavarhúzós Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19338

Én ilyenkor azért visszakérdeznék, hogy elsűlyed-e a vízben ez a tömör fa...

Előzmény: Hooliboy (19336)
vtechun Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19337

jó tömör fa lehet :)

Előzmény: Hooliboy (19336)
Hooliboy Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19336

Az előbb hívtam egy faárust!

Azt mondta tölgy gurigázva 1500/q, amikor rákérdeztem a köbméterre azt mondta ugy is tudja és 15q egy köbméter!

Erről beszéltem ott vernek át ahol akarnak!

Csavarhúzós Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19335

Ez azért nem szavazás kérdése :)

Az automata légtelenítőt szívott rendszerban (mint ez) NAGYON át kell gondolni (úgy értem minden előfordulható üzemállapotra), különben megeshet hogy beszippantja ott a levegőt, a vizet meg felnyomja a tágulásiba.

 

Szóval a jelenlegi rendszerrel az a legnagyobb baj, hogy szívott. Alapismeretek: a szivattyú és a tágulási becsatlakozása között nyomott a rendszer, onnan a szivattyú szívócsonkjáig szívott. Itt ugye az van, hogy ha 80 fokos a víz, akkor a padlókör alig enged már magára abból, az szinte mind a radiátorokon át fordul. Tehát ilyenkor nagyobb a nyomásesés. Akár még az is lehet, hogy a szivattyúnál már a légköri nyomás alatt van, azaz a víz alacsonyabb hőfokon is forr. De az szinte biztos, hogy nincs meg a kavitáció elkerüléséhez szükséges hozzáfolyási nyomás.

 

Én úgy javítanám a rendszert, hogy a tágulásit a kazán visszatérőjébe kötném be. Így csak a kazán lenne a szívott, de ott kicsi a nyomásesés, mert a kazánnak kicsi a hidraulikai ellenállása. A kazán tetejéről indítanék egy függőleges csövet ("gőzvezeték") a tágulásiba felülről (magasabb pontból visszahajlítva) bevezetve, utána jönne a szivattyú. Ha szükségesnek mutatkozik (hozzáfolyási nyomás) akkor lemenni egy vastagabb csővel a padlószintig, és ott tenni rá a szivattyút. Ez a biztos módszer, a többi csak próbálkozás - persze előfordulhat hogy máshogy is működik.

 

Ha csak áttesszük a kazán elé a szivattyút, akkor a rendszer továbbra is szívott marad, csak a kazán nem. Előfordulhat, hogy megjavul, mert mélyebbre kerül a szivattyú, és a szükséges hozzáfolyási nyomás hőmérséklettől is függ, tehát a némileg hidegebb víz is segít. De ha mondjuk pár radiátort lezárnak, és nem veszik vissza a keringető teljesítményét, akkor simán lelevegősödhet a rendszer. Mint ahogy a jelenlegi állapotban is, a szerelő tehát mondhatni nem igazán látja át ezt a levegősödés-problémát, ha amiatt tette a kazán elé.

Előzmény: Les Grossman (19333)
joebazi Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19334

Les Grossman, van meg a szabalyzokbol ? Ha igen, meg amugy is, nezd meg a mailod :D

Előzmény: Les Grossman (19333)
Les Grossman Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19333

Teljesen egyetértek az előttem szólókkal: szivattyút a visszatérőbe. A légtelenítéssel nem lesz gond :) Persze a rendszerbe még elférne 1-2 automata légtelenítő.

Előzmény: Vmotoros (19320)
csiba00 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19332

Igen, nekem a visszatérő ágban van, a kazántól kb 2m-re.

 

Igazából úgy kellett volna írnom, hogy el lehet képzelni mi lett volna nálam akkor, ha a kazán fölött, az előremenőben van a keringető.

Előzmény: Zs:) (19330)
Vmotoros Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19331

Nincs autómata légtelenítő tudtom szerint.

A válaszaitokból az jön vissza amit én is gondoltam már kezdetek óta, hogy sz.. helyen van a szivattyú. Nincs más megoldás rakja át a visszatérőbe és kész. Ebből pedig semmi féle képpen ne engedjek. Bármi mást is csinál, az sem fog jó eredményt produkálni. Csak bosszankodhatok aztán.

 

Azt viszont meg tudnátok nekem mondani, hogy a puffer töltésére hogy csatlakozzon rá a kazán? Mert akkor már most megcsináltatnám, de persze jól!!! Nehogy már azzal is szívjak a jövőben.

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (19325)
Zs:) Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19330

De neked ha jól tudom, a kazán előtt van a szivattyúd, nem?

Én arra értettem, ha a kazán után van a szivattyú. A gőz felfele igyekszik, így a szivattyú is gőzt fog kapni, a visszacsapó meg kérdéses, mit csinál.

Persze csak elmélkedem :)

Előzmény: csiba00 (19328)
nandi80 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19329

Tisztelt Fórumozók!

 

Érdeklődni szeretnék ismeri-e valaki a Cseh Kovalsmat F3031 típusú kazánt???

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.:Nándi

csiba00 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19328

Volt már rá egy-két példa, hogy sikerült a kazán hőmérőjét 100-110 közé terelnem. No akkor rendesen sistereg a kazán, sőt még szinte kicsit bugyog is. Ekkor gyorsan rákapcsolom a keringetőt, tekeri rendesen, és vissza is esik a hőfok. Persze utána pár radiátorból tudok kiengedni elég szépen levegőt. De a szivattyút soha nem zavarta. Eleve azzal a nagyon meleg vízzel sem találkozhat, hiszen addig átmegy az egész rendszeren, mire odaér.

Előzmény: Zs:) (19327)
Zs:) Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19327

De jó eséllyel ez a helyzet azért tudott kialakulni, mert a kazánban melegedő vízből kiválik az oxigén. Ezért kell a visszatérőbe tenni a szivattyút. Ha elkezd a kazánban forrni a víz, akkor is szivattyú leállás fog bekövetkezni.

Előzmény: Vmotoros (19324)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19326

Ugye nem automata légtelenítőid vannak?

Előzmény: Vmotoros (19324)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19325

Pontosan ezért nem szabad a "meleg" ágba tenni, főleg a kazán után azonnal és elé meg egy visszacsapót. A Kazánban kialakuló helyi források miatt lassan termelődik annyi levegő, hogy idönként ezt fogja produkálni.

 

Ha a kazán elé a "hideg" ágba teszitek, semmi gondod nem lehet a légtelenítéssel, amit a faszi mondott, azt nem minősíteném, de nem vall nagy fizikai értelemre, valamint nem fog bekavarni a kazánban létrejövő helyi buborékolás.

Előzmény: Vmotoros (19324)
Vmotoros Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19324

Azzal magyarázta, hogy onnan levegőt szív be, mikor légteleníteném. Sterintem ez nem igaz, hiszen, igaz, hogy a szivattyú a radiátorok felől szívja a vizet, de ugyan azzal a teljesítménnyel meg tolja maga előtt. Tehát a levegőnek távozni kell, és nem szívhatna vissza levegőt. Vagy marad az a verzió, járatom a rendszert, felviszem a víz hőmérsékletét,  leállítom a szivattyúkat, akkor légtelenítek. Ezek csak találgatások, én se vagyok szerelő.

 

Igen de ettől nem leáll a szivattyú, hanem elkezd kavitálni szörcsögni, zörögni. Ugyanis, ha levegő van a szivattyú előtt, akkor egy idő után nem tudja átnyomnyi a visszacsapón. Én is jártam így.

 

 Ez a jelenség volt, így ahogy írod. A megragadt levegő végett nem ment át a víz, a kazán nem tudta leadni a hőt és megrottyant a víz. Ha időbe észrevettem, akkor még tudtam rajta segíteni, hogy ki-be kapcsoltam a szivattyút, és egy fél óra játszadozás után helyreállt a rendszer. De persze közbe kurottyolt, durrogott, hörgött minden elképzelhető hangot kiadott magából.

Előzmény: csiba00 (19323)
csiba00 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19323

Nem vagyok fűtés szerelő, de nem értem, hogy mi köze lehet a légtelenítésnek ahhoz, hogy a szivattyú a visszatérő ágban van.

 

Nálam ott van, és a radiátorokból gond nélkül ki tudom engedni a levegőt, ha van bennük.

Előzmény: Vmotoros (19320)
nixon70 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19322

Ragaszkodj a visszatérőhöz!

Előzmény: Vmotoros (19320)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19321

Azt mondja, hogy a visszacsapó szelep és a sziv. közt túl kicsi a távolság, ez is okozhat problémát.

 

Igen de ettől nem leáll a szivattyú, hanem elkezd kavitálni szörcsögni, zörögni. Ugyanis, ha levegő van a szivattyú előtt, akkor egy idő után nem tudja átnyomnyi a visszacsapón. Én is jártam így.

Előzmény: Vmotoros (19320)
Vmotoros Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19320

A tágulási a földtől majdnem 4m magasan van a betöltő nyílás, és úgy 50l-es lehet. A szíivattyú ez alatt van úgy 2m távolságban.

A szerelő volt már megnézni közölte pénteken jön, átépíti a szivattyút, de úgy vettem ki a szavából, hogy még mindig a melegvizes ágba akarja hagyni a szivattyút. Azt mondja, hogy a visszacsapó szelep és a sziv. közt túl kicsi a távolság, ez is okozhat problémát.

Nem tudom mit csináljak vele. Engedjem, hogy ott babráljon megint, vagy erősködjek, márpedig nekem a visszatérőbe kell az a szivattyú, oldja meg.

Ja és még régebben azt mondta, hogy azért ne oda rakjuk, mert nehéz légteleníteni a rendszert. Ez így lehet??

Előzmény: Les Grossman (19310)
piripitty Creative Commons License 2011.02.23 0 0 19319

hali. miben kulombozik a grundfos UPS 25 ,es az  UP Basic 25 ?

PapiTibi Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19318

Üdv!

 

Nem tolakodnék, egy-két raklap engem is érdekelne, ha lehet róla szó. Ja és, ha nem Pécs a lepakolás helye (hajdú-bihari vagyok).

Előzmény: sajtkereskedő (19305)
mitvisz1 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19317

Bocsi nem akarlak megbántani de ugy tűnik valami összekavarodott nálad.

Előzmény: kiváncsi56 (19315)
csiba00 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19316

"akkor a hírdetett 4.2 m3 platótérfogat elvileg 4.2*6->25 mázsa"  Ez így szerintem csak akkor lenne igaz, ha nem ömlesztve pakolnák föl, hanem szépen katonás sorban. Akkor kb 6q az 1x1x1m. Ömlesztve inkább csak 4-4,5q.

Előzmény: Sandor (19312)
kiváncsi56 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19315

Én azt írtam grafitost rakjon mert az jó a vályogra!

Esp az nemgrafitos

Előzmény: tibierdrol (19308)
Sandor Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19314

és még egy idézet az árakról egy másik lapról:

 

TŰZIFA: (tölgy, bükk, gyertyán, igény esetén tiszta akác) hasított, ömlesztve:

12.000-Ft / m3 (1m×1m×1m)

21.000-Ft / erdei m3 (1m×1m×1.7m)

1.800-Ft / mázsa (tölgy, bükk, gyertyán)

 2.000-Ft / mázsa (akác)

 

ez így korrekt?

 

 

Előzmény: Sandor (19313)
Sandor Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19313

ja és itt a link, ahonnan az "okosságot" merítettem:

 

http://www.jaheko.hu/hasznos/amit_a_tuzifavasarlasrol_tudni_erdemes.htm

 

 

Előzmény: Sandor (19312)
Sandor Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19312

nos ezért is kérdeztem, hogy mi a "megfejtés".

 

ez volt a kérdéses oldal:

http://www.akactuzifa.fw.hu/

 

ezt olvasom:

 

"Az ömlesztett köbmétert nem szabad összetéveszteni a sorba rakott köbméterrel, fõleg az árát

Körülbelül 4 ömlesztett normál m3 felel meg 2.5-3 sorba rakott m3-nek.
Egy ömlesztett m3 fa, fafajtától és nedvességtõl függõen 5-7 mázsának felel meg.

Erdei köbméter:  1m × 1m × 1.7 méter, általában erdészeteknél, méteres hosszra vágott tûzifáknál (ágfáknál, ölfáknál) használják, ami annyit jelent, hogy az 1 méter hosszra vágott tûzifák 1.7 méter magasra, sarangba vannak rakva, és ebbõl veszünk 1 méter hosszúságot. Ez körülbelül 10-13 mázsa keményfának felel meg, fafajtától és nedvességtõl függõen.

"

 

namármost ha ezt elfogadom, akkor a hírdetett 4.2 m3 platótérfogat elvileg 4.2*6->25 mázsa. (tölgyre 24-25 mázsát ír a weblapon lentebb)

ha átszámolgatom sorbarakott m3-re akkor is legalább ennyi jönne ki.

erre elfogadható ár lenne a 44e Ft, vagy nem? ezzel kb 1800 Ft lenne egy mázsa, ami ha nedves még éppen bele is fér, ha száraz meg örömésbodottá, mert hamarabb tüzelhető.

kérdésem továbbra is? hol a bibi?

 

egyébiránt errefelé az idei vágásért szoknak 2200-2400 Ft-ot kérni a viszonteladók.

 

nincs valakinek egy bevált szállítója erre felé? ;-)

 

Előzmény: csiba00 (19288)
Cubaipeti_ Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19311

Rönköt azért nem raknak erdei méterbe mert kevés levegő maradna közte. Erdei méterbe kb 10-30cm ha vastagabb elhasítják hogy meglegyen levegő. Gyéritésből általában vékonyabb fák kerülnek az erdei méterbe azért is olcsóbb mert több a levegő.

Előzmény: vtechun (19309)
Les Grossman Creative Commons License 2011.02.22 0 0 19310

A szivattyú 80c-os leállását én sem értem. Igaza van az olvtársnak, lehet hogy a hozzáfolyási nyomással lesz probléma. Egy átlagos Grundfosnál (25-60), 90 fokos víznél, nyitott rendszerben 0,27 barnak kell lennie minimum. Ha ez alatt van a nyomás a szivattyú nem képes továbbítani a vizet. A 0,27 bar az azt jelenti, hogy a tágulási tartály vízszintje a földtől legalább 2,7 méter magasan van. Javaslom tegyél egy nyomásmérőt a kazánkörbe vhova. (A kazánon levő nyomásmérőről általában nehéz konkrét pontos értéket leolvasni.)

Előzmény: Vmotoros (19299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!