Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

525tédé Creative Commons License 2011.02.22 0 0 6967

zo525.tds

Powerpisti nemcsak írogat...

Az írogatóknak halotthalvány fingjuk nincs mit "tologatnak"

Nekem adott minden  hardveres és szoftveres hátterem,mégsem fognék hozzá soha az életbe.

Előzmény: zo525.tds (6965)
BMW Power Creative Commons License 2011.02.22 0 0 6966

Ne hidd hogy hagyományos adagolón csak úgy tekergetsz. Énis raktam tds-re mechanikust, összerakni nem egy nagy kunszt, adja magát minden, csak a torony tetejéből kell levenni fél centit mert beleér a szívócsőbe. A bowdenezés szebb feladat. De! a műszereidet úgy tudod megtartani ha a kábelköteg végén ottmarad az eredeti adagolófej és mozog ott magának.

Az adagolót beállítani sem egy kis játék. 

Ha ilyen berhelő vagy össze tudom állítani a progit, komplett know-how-val együtt csak a te vezérlődhöz. Nem kerűl többe mint ez a mechásítás.

Előzmény: zo525.tds (6965)
zo525.tds Creative Commons License 2011.02.22 0 0 6965

Pont ez a gondom hogy vigyem minden egyes kis módosításnál milliókért átíratni az epromot, a hagyományos adagolón meg csak teker az ember aztán kész.

Az igaz viszont hogy a tempomatot nagyon sajnálnám ha nem működne. Nem tudod véletlenül hogy mennyiért írogat BMWPowerPisti?

Vagy nem lehet valahonnan megszerezni a programot amivel módosítják az adatokat, epromégető van a közelemben?

Előzmény: Vojnó (6963)
Vojnó Creative Commons License 2011.02.22 0 0 6964

öööö, lehet a Szakál is csinál hengerfej felújítást én a dugókra gondoltam  :)

 

Azt tudd, ha most nincs "kedved" de már leszedted a hengerfejet, akkor hagyd a fenébe a dugókat ha használni is akarod, mert a dugók cseréjéhez megint le kell szedni a hengerfejet, mert csak felfelé tudod kihúzni a dugókat. (dizel motornál hengerfej leszedésénél minden esetben új csavart és tömítést /másoknak pakolást/ kell használni...)(persze benzinesnél is )

 

Motortartóhoz pedig annyit, hogy nézd meg nincs-e gázolaj szivárgás valahol?
Résolajcső, nyomó csövek és persze adagoló. Mert minden a motortartóra szeret folyni és ez hamar tönkre teszi az új bakot.

Előzmény: Zoller73 (6960)
Vojnó Creative Commons License 2011.02.22 0 0 6963

Annyira nem bonyi, csak szerintem felesleges szopás. (persze ha játszós autóról volna szó....)

A fordszámot valóban a lendkerékről veszi a motorvezérlő, de ha leszeded az elektromos fejet, már nem üzemszerű a motorvezérlés.

Nem tudom mit csinál, de szegény vezérlő nem tud mit kezdeni ha nincsenek meg bizonyos elemei.

Ezért is nem tud fogyit jelezni, hisz pont a fejben lévő poti/indukciós jeladó amitől a pillanatnyi menyiséget látná és ehhez jönne a fordulat meg sebesség jel amiből tud "fogyasztást" számolni.

Ha mindenáron menetteljesítményt szeretnél növelni akkor keresd meg az e39-n BMWPower Pistit és írass vele eepromot.

Ha a potis fej a gondod, akkor vagy vegyél újat, de garival, vagy keress donort és indukciós fejre cserélj, vezérlőstül.

Előzmény: zo525.tds (6961)
Popsi Creative Commons License 2011.02.22 0 0 6962

Egy barátom csinált nem rég egy TDS-t mechanikus adagolóval.Szal ő már végig járta a szopást.Tud segíteni ha kell.Bár kétségtelen,hogy a fordszámmérő nem műxik neki,de ő e30-ba tette a motort.Viszont kibaszottul megy tőle a szekér..

Előzmény: zo525.tds (6961)
zo525.tds Creative Commons License 2011.02.22 0 0 6961

Ráéreztél miben sántikálok, de amiket írtál az alapján elég bonyolultnak tűnik. A fordulatszámot nem a lendkeréknél lévő jeledóról szedi? A fogyasztási jel az csak a műszerfalon lévő kijelzőnek ad jelet vagy máshoz is kell?

Előzmény: Vojnó (6958)
Zoller73 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 6960

Sziasztok..

Köszi a reagálásokat a repedt dugattyútetővel kapcsolatban. Köszi Vojnó.

Vojnó! A Te véleményedre sokat adok, olvastam sok irásodat. Köszi.

Én is autóalkatrészben dolgozom (BÁRDI) és körbenéztem dugóval kapcsolatban.

A hengerfejet felküldtem a SZAKÁL-hoz, majd irom mibe került.

Kérdeztem több szakit, és Vojnóhoz hasonlóan nyilatkoztak. Meglátjuk.

Most nincs gempa, mert futómű, szervószivattyú, motortartó is gyengélkedik.

Ja, meg egy kis kasznimeló tavaszra.

üdv Mindenkinek....

 

Előzmény: Vojnó (6957)
chr_tds Creative Commons License 2011.02.21 0 0 6959

Üdv!

 

Én ugyanígy jártam,mint te. Hf gyanús volt a gép. Hf leszed, 6-ból 5 dugattyú elrepedve. Jobbnak látam már mindet cserélni. Rengeteg helyről kértem árat, de az autoteka2000 porig alázott mindenkit árban. Ha jól emlékszem 17000/db nural dugattyú goetze gyűrűkkel együtt. Mindenesetre megéri árat kérni tőlük szerintem, csak ajánlani tudom.

 

http://autoteka2000.hu/

Előzmény: Zoller73 (6952)
Vojnó Creative Commons License 2011.02.21 0 0 6958

pontosítok:

A fej (elektromos fej) az csak a mennyiséget befolyásolja, lényegében egy motor és egy visszaolvasó részből áll (meg hőmérő is van benne)

Alapjáratot a motorvezérlő állít a főtengely jele alapján.

De ha a visszaolvasó rész (ami lehet potis vagy induktív) hiba van, akkor válik bizonytalanná az alapjárat.

 

Ugye nem akarsz mechanikusra átalakítani???

A mechanikus adagolónak ugyan ilyen az alja csak a fej helyén egy röpsúlyos szerkezet van ami az alapjáratot és a mennyiséget befolyásolja.

Sok mindent kell cserélni/átalakítani: pedálsor + bovden, adagoló, turbónyomásos tornyos adagolót kell szerezni és persze kitalálni hogy honnan lesz fordszám, fogyasztási jel a bordnak...

Előzmény: zo525.tds (6956)
Vojnó Creative Commons License 2011.02.21 0 0 6957

Túl sokat nem láttam, de azért egy párat....
Szóval elég gyakori jelenség ez a repedés, s bár nem jó dolog, hidd el, elmegy vele sokáig.

Bár ennek is lehetnek válfajai.

Ha nem hajtod agyon /pályázgatáson elöltetve, esetleg ufót vontatva, vagy nyári kánikulába hegyre fel-le.../ akkor elmehet vele még sokat.

Ha meg akarod tartani és persze szereted akkor érdemes kicserélni ami persze nem olcsó!!!

NURAL gyártja és Szakál-metál a beszerzés lehetősége.

Előzmény: Zoller73 (6952)
zo525.tds Creative Commons License 2011.02.21 0 0 6956

Szia Vojno!

 

Az lenne a kérdésem hogy ugye a tds-nél az elektromos fejben vagy a poti vagy a tekercs szabályozza az alpjárat ingadozásokat, a régi mechanikus adagoló 524td hogyan csinálja ezt?

zo525.tds Creative Commons License 2011.02.21 0 0 6955

Küld egy mailt aztán majd összefuthatunk valamikor, addig meg válaszolok neked amire tudok ha van kérdésed!

Előzmény: Pali 325 tds (6954)
Pali 325 tds Creative Commons License 2011.02.21 0 0 6954

Két éve próbálok rájönni milyen állapotban van de nem lehet bele látni sajna pedig jó lenne Vojno azt mondta szépen jár, és még sokan mások is dehát senki sem röntgen szemű. Remélem veled is lessz szerencsém egyszer összefutni, aztán jól lerágjuk a BMW-ről a csontot :)))

Előzmény: zo525.tds (6953)
zo525.tds Creative Commons License 2011.02.21 -1 0 6953

Amúgy is meg akartam csinálni. Összekötöttem a "kellemest" a "hasznossal" de amúgy egy kuka motort nem nagyon érdemes huzogatni!

Előzmény: Pali 325 tds (6951)
Zoller73 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 6952

Sziasztok!

Tanácsatokat kérem. Szétboritottam a 318 tds-em motorját. Hengerfejgyanús volt.

A szelepek közt a gát nem repedt, de azért a hengerfejet megnyomattatom, meg lesikoltatom.    Aggájom inkább a dugattyúk miatt van. Főleg a 3-4-es hengernél a dugattyútetők külső széle picit  repedtek. Ott repedt ahol az előkamra van.

Segitsen legyen szives, akinek ebben rutinja van, több ilyet látott már. Ez megszokott jelenség?

Cseréljem a dugókat? A blokknak semmi válla, a hónolás is jól látszik.

 

Köszi az infókat előlre is!

 

üdv: Zoller

 

Előzmény: zo525.tds (6950)
Pali 325 tds Creative Commons License 2011.02.20 0 0 6951

Elösször is köszönet Vojno mesternek aki hibamentessé tette a vasamat.

Köszönöm a választ akkor nem vagyunk messze egymástól én Vecsési vagyok és nekem

e-36 325tdsem van M-es optikával ZÖLD KOMBI :)))

Neked muszály volt szétborítani a motort vagy csak a plussz ménes miatt kellett elővigyázatoságból?

 

Előzmény: zo525.tds (6950)
zo525.tds Creative Commons License 2011.02.20 0 0 6950

Szia!

Bp. 18ker. Szívesen segítek. Én mielött felraktam az 530d turbóját meggeneráloztam a gépet, gyűrű komplett vezérlés vízpumpa hengerfej összes csapágy+tömítés tehát minden új rajta a turbót felújjítva vettem nagyon jó áron 120-ért, kell még bontóból az olaj visszavezetéséhez egy másik cső mert ami a tds turbón van az nem fér oda az 530d-jéhez mert hát ugye az jóval nagyobb, amúgy a talpa az ugyan az tehát simán fel lehet csavarozni.

Minden képp olyan turbó kell ami nem elektromosan vezérelt hanem druclabdás, na ezt a drucklabdát ki kell cserélni vákumosra ezt nekem kereszturon csinálta egy nagyon jó szerelő, tehát kell vele pöcsölni de megéri! Ha a 18-ba látsz egy zöld touring tds-t ami megy mint a golyó és nem füstöl na az én vagyok!

Előzmény: Pali 325 tds (6948)
chr_tds Creative Commons License 2011.02.20 0 0 6949

Sziasztok Urak!

 

Kettő kérdésem lenne, hátha tudja valaki a megoldást.

 

1. Hátsó híd szilent cserénél ki kell venni az egész hidat, vagy elég csak az alsó lemezt leszedni és ki lehet piszkálni? Préselve van? (ez a nagy vastag szilent).

 

2. Nincs valakinek polcon egy jó 2.5tds turbója eladó, nem horror áron. Az enyém már félig nyomta az ic-t olajjal.

Pali 325 tds Creative Commons License 2011.02.19 0 0 6948

zo 525tds te Budapesti vagy?

Jó lenne egyszer dumálni érdekelne a kocsid mit hogyan mennyiért csináltál?

Előzmény: zo525.tds (6945)
veteranmercedes.w 115 Creative Commons License 2011.02.19 0 0 6947

veteranmercedes.w 115 Creative Commons License 2011.02.19 0 0 6946

Sziasztok! Itt vannak a képek, az eladó verdámról!!

zo525.tds Creative Commons License 2011.02.19 0 0 6945

Köszi!

Még jól viselkedik a gép, igaz nagyon vigyázok rá hidegen 1200-es fordulat a max, aztán ami kifér a csövön és mindezt füst nélkül!

Előzmény: Vojnó (6941)
mahoni525 Creative Commons License 2011.02.18 0 0 6944

Hello!

 

Pár hónapja én is tagja lettem az 525 TDS-ek csapatának. NAgyon meg vagyok elégedve az autóval. Még Vojnó is azt mondta, hogy jó a gép . Dagadt is a májam.  Mondjuk meg is néztem 15-öt mire megvettem. Eddig csak az e 34-et olvastam, most fedeztem fel, hogy van ez a fórum is.

HA  valakit esetleg érdekel van egy tuning chippem téves rendelés miatt 318 tds-hez. Ebay-ről rendeltem az eladó rosszat küldött. Az eladó szerint 20% teljesítménynövekedést hoz.

HA valakit érdekel ne fogja vissza magát. 25e Ft.

 

 

 

jocika. Creative Commons License 2011.02.18 0 0 6943

Sziasztok S.O.S segítség kellene.94" es 525TDS automatához kellene váltótartó "lemez" bakokkal együtt.Kérném ha lenne valakinek csörgessen meg és visszahívom,mert nem leszek már gép közelben.Előre is köszi.06-70/60-80-787

repepe777 Creative Commons License 2011.02.18 0 0 6942

üdv mindenkinek!

 

esetleg valaki tudja é hogy tds nél e34 a tankban lévő ac pumpát mi vezérli?

mert adok neki áramot a 23as biztiről megy ha elfordítom a kulcsot is nyom de csak kb amíg az izzítás tart utána nem nyom!

vagy elég ennyi neki vagy folyamatosan kellene nyomnia az anyagot?

Vojnó Creative Commons License 2011.02.18 0 0 6941

Meg lehet csak nincs kikábelezve és felprogramozva sem.

Ha találsz donort akkor abból lehet, de ezeknél volt olyan még hogy nincs ülés foglaltság érzékelő hozzá.

Óvintézkedés hogy ne áram alatt csináld, mondjuk a hibatárolás miatt amúgy is csak úgy érdemes.

Neked van a 30d-s turbósod ugye?  :)

Előzmény: zo525.tds (6940)
zo525.tds Creative Commons License 2011.02.18 0 0 6940

Urak!

Anyósülés légzsákját(E34) át lehet szerelni '92 gépbe amibe csak kormány lufi van? Kell valamire figyelni nehogy felfújodjon szerelés közben, ja meg hova kell bekötni?

Aki esetleg csinált már ilyet irjon néhány sort! Köszönöm!

repepe777 Creative Commons License 2011.02.14 0 0 6939

pár kép a sárkányról!

 

esetleg ha valakit érdekel a képeken látható bazi brutál 17 es polír felni 5x120 as 8,5 coll széles et 18 as sehová nem ér bele központosítóval van felrakva mert az agya e 39é.nagyon mutat!

esetleg cserélném őket gyári alukra vagy 16 os bbs ekre mindegy is milyenek re jó legyen a guma rajtuk értékegyeztetéssel.

az enyémeken 235/45/zr17 esek vannak egyszezonosak.!

igazi cult felnik!

érdekelne még gyári magnó is!vagy kp

Előzmény: repepe777 (6938)
repepe777 Creative Commons License 2011.02.14 0 0 6938

szijasztok!

 

 

most frissen regisztrált márkatárs vagyok!e 34 1993 decemberi tdsa(automata)edc-s potis adagolófedeles touring tulaj inmár 5 éve.

nem vagyok egy nagy gépmágus még csak most sikerült regisztrálnom és sok jót olvastam már itt a fórumon.

megkell hogy írjam VONJÓ kolléga hozzászólásai és szakértelme szinte lenyűgöz gratula neki.

szép a piros bömbi megnéztem a képeket.

nagyon bízom benne hogy sikerül majd nekem is sok segítséggel szolgálnia!

 

én is sokat küzdöttem már az adagoló mumussal,de hála istennek sok pénzem még nem vitte el mert nem szórom a pénzt fölöslegesen!

futóművet saját magfam újítottam fel hála istennek hibátlanra sikerült nem lóg nem kopog nem ráz s nem is üt.

rájöttem az évek alatt a kocsinak halála a 17 es kerék óriási gumákkal.

ezentúl csak gyári 15 ös méret!!!!szigorúan.

 

első tünetem nem reagált a kocsi a gázpedálra csak elindult alapjáraton.

diagolás kiirta az előtöltés hibát!irány az adagolós nagy péter veszprémi profi adagolós nem dolgozik drágán!

ezzel az előtöltés szabályzóval volt a gond megjavítota tökéletes lett a kocsi bár továbbra sem jött meg a rejtett lóerő belőle s a fogyi is kicsit sok lett 10 lityi vegyesben.belőtte a fedelet is bár csak 3szorra sikerült mert mindíg elállította magát a kocsi.

2 év kocsikázás s 50 ezer km

 

második tünet olaszból hazafele menetközben leállt a kocsi rájöttem nem kapott anyagot nyomócső lelazít tekertetés gázolaj sehol!

szűrőcsere meg minden.

betette magát szervízüzem(kis felkiáltójel az automatavisszajelzőnél) max 50 el,víz az üzemanyagban lámpa is felvillant.

alapjárat megemelkedett 1500ra és rángatott mint az állat.elindultam vele haza és meglepődtem a kocsi megindult mint a barom.egy pici füst sem gázt alig nyomva 1800nál húzott mint a barom tök jól ment és kevesebbet evett.

itthon kiderítettem a tankomban a szívattyúval volt üzemzavar cseréltem azóta megjavult bár érdekes!

az rendben van hogy a vezérlő csak az izzítás alatt kb 15 mp ig ad neki áramot?utána nem kell nyomnia?

de a kocsi még mindíg nem adja ki igazán az erőt!

az adagolós azt mondja a csúcsok mind jók az adagoló hibátlan hidehgen indul tökéletesen alapjárat fasza hidegindítás után jár picit aztán visszaesik gyönyörű a hangja ha melegen indítom talán visszalevegősödik picit de minden ok vele nem fűstöl.

 

kipufógógáz hátul forró

adgolós azt mondja hogy ez még edc fejes és ez nem kommunikál a vezérlővel bár itt a fórumon azt olvasom hogy a gázpedálállás a potis fej kap egy jelet jeladós csúcs ford jeladó hőjeladó és a vezérlő ad jelet az adagolónak vagy valami ilyesmi de ez most nem kerek nekem.valaki félreinformál s szerintem vonjó kolléga márkatárs ezt igazán jól tudja hogy van ez!

turbónyomás ok majdnem 1 egész bár 1800nál cullercsövek ok!egr ledugózva!ha lehúzom a map szenzor vákumcsövét ifás szívódízel lesz méggyengébb.

de nem jön meg igazán az erő 1800fordulatnál néha inkább csak 3000nél néha ott sem mintha nem kapna eleg anyagot vagy túl sokat nemtudom sokallom a fogyasztást is.adagolós még az automataváltóra gyanakszik bár sztem nincs köze a befecsihez vagy van?

mindkét adagolóállítás után az volt még  atünet hogy ő belőtte jól az alapjáratot meg minden aztán pár nap használat tután mindíg mintha utánállított volna magán a kocsi.lehet a beszívott levegő hőjeladó mert az jó trutyis!vagy a culler olajos mint a barom s nem hűt vissza?

 

várom az ötleteket

 

Előzmény: Vojnó (6930)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!