Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44212

Mert a széria motorok esetében áremelkedést, ezáltal kereslet csökkenést okozhatott volna. Így meg, aki rászánja a pénzt, azt csinál vele, amit úri gusztusa diktál. :-)))

Előzmény: Joejoe1974 (44210)
Tóni bácsi Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44211

Hát, ha rá mernék ülni a barátom 1100-as Drag Starjára, valszeg én sem csak 40-nel mennék!!! :-))))))

Előzmény: sandor1027 (44208)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44210

Még annyit hozzátennék mielőtt hátsón billent valaki az OFFolásért hogy ezt a dolgot (módszert,elvet) a Yamahán kívül nem használta egyik más gyár sem! De utólagos tuningnál komoly hatása miatt szinte mindig alkalmazott dolog. Furcsa hogy egy biztosan működő ,és jótékony hatású megoldás miért nem lett alkalmazva a mindennapi közlekedési eszközöknél.

Előzmény: Joejoe1974 (44209)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44209

Igazán nincs mit!

A téma zárásaként itt egy nem túl jól sikerült rajz,amin kivehető a rendszer működése.

 

http://www.geocities.co.jp/MotorCity/5167/yeis.jpg

Előzmény: sandor1027 (44207)
sandor1027 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44208

Előttem jársz vagy három évvel!

Én ilyen „fiatalon”, azért még mindig késztetést érzek arra, hogy megnyergeljek néha egy -egy izmosabb paripát is.

Előzmény: Tóni bácsi (44206)
sandor1027 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44207

Köszi!

Ismét gyarapodtak ismereteim!

Előzmény: Joejoe1974 (44205)
Tóni bácsi Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44206

Lehet, ha most lennék ifjú titán, engem is elkapna a lelkesedés, de így 65.-ik évesen már untig elég az a tempó, amire a gyári Babettám képes. :-)))

 

 

Előzmény: sandor1027 (44202)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44205

Hogy a történet kerek legyen,leírom a jelenséget a gyakorlatban is.Fogtam egy kisméretű energiaitalos palackot (Max a neve),a kupakját átfúrtam.Egy bicikligumiszelepet dugtam át a lyukon,és mindkét oldalt gumibelsőből vágott lyukas koronggal tömítettem le.A csavarral jól összehúztam.A robogó benzincsapjának a vákumcsonkja (ami nyitja a benzincsapot és a  karbi vákumcsonkja közé egy akváriumi Y elosztóval készítettem egy leágazást.Ide kötöttem be a palackot.A hatása úgy érződött hogy a palack áltál megszüntetett túldúsulás hiányában egyenletesebb lett az alapjárat,ezért emelkedett az alapjárati fordulatszám.Ezt visszább véve,alapjáratról a terhelésre váltás jelentősen javult,jobban gyorsult.A fogyasztás is némileg csökkent.Csendben gurulva gázt adva,majd egy idő után a gázt elvéve lehetett hallani a palack "huppogását" az ülés alatt.Ilyen dobot készen is lehet kapni,10ezer forint körüli áron.Bocs az OFF témáért,de ha már doppler akkor érdemes volt ezt megemlíteni.

Előzmény: Joejoe1974 (44204)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44204

szia!

Nos,némi humornak szántam de valójában az a helyzet hogy a doppler effektus (hatás)megnevezést használják a gázban levő mozgási (hanghullám) visszaverődésre is.Nem tudom mennyire vagy képben a modernebb felépítésű motorok technikájában,de van egy alkatrész amit doppler dobnak is neveznek (a vákumdob,reed dob elnevezésen túl).Ez egy kisméretű tartály aminek egy csőcsatlakozója van.Tulajdonképp ez az eszköz egy üreges rezonátor,amit annak idején a japánok (a Yamaha) kísérletezett ki és használt a kétüteműiben YEIS néven.Maga a név Yamaha Energia Indukciós System-et (rendszert) jelent.Arról van szó hogy a membrános kétütemű motorokban a membrán nyitásakor keletkező gázmozgás ami a főfúvókából a benzint is kiszívja,a membrán zárásakor még mozgásba levő,de a membránlemezeken megtorpanó és visszaverődő gázokat a karbi irányába löki.Itt áthaladva a főfúvóka felett tovább dúsul,majd a levegőszűrőn ismét visszaverődve a főfúvóka felett áthaladva tovább dúsulva jut vissza a membránig ahol a következő szívásütemnél bekerül a hengerbe (forgattyúsházba).Ez a jelenség túlfogyasztást,és egyenetlen motorüzemet okoz.Hirtelen gázadáskor megtorpan a motor.A japánok a YEIS rendszert a membrán és a karbi közé helyezték.Ez a szívócsővön levő csonkra húzott csődarab,és a tank alatt elhelyezett rugalmas műanyag tartályból áll.Minden szívási ütem végén a membránról visszaverődő gáz nem a karbi fele indul el,hanem a tartály felszippantja,és a következő szívási ütemnél kiengedi.Mivel a gáz először onnan távozik,így nem tud tuldúsulni a keverék,jobban harap a motor.

Előzmény: sandor1027 (44193)
53zsiga Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44203

Összel volt a börzén 7000 ért azt mondta a manus, hogy gyári. Kinézetre az is volt csak azt nem tudom, hogy hol készült.

Előzmény: Törölt nick (44198)
sandor1027 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44202

Szia!

Én is úgy szeretem, a Babettát, ahogy megteremtették!

A fiatalok meg, hagy próbálkozzanak!

Előzmény: Tóni bácsi (44199)
sandor1027 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44201
Előzmény: Törölt nick (44198)
Tóni bácsi Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44200

Kukkants be lécci a postaládádba! :-)

Előzmény: Törölt nick (44198)
Tóni bácsi Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44199

Ezeket én már nagyon régen is olvasgattam, azért nem is érdekel.

 

Ugyanis látható, hogy a rezó csak egy igen szűk fordulatszám tartományban fejti ki a hatását. A többi fordulatszámon meg nem hogy javítana, de inkább ront. Csak azokat érinti, akiket az érdekel, hogy mekkora max sebivel tudják megkergetni a Babettájukat.

Én egy másik kategória vagyok! :-)))

Előzmény: sandor1027 (44197)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44198

Alakul a dolog,már csak egy Babettához méretezett rezondobot kéne felderiteni.Nálam a mühelyben nem lenne gond elkésziteni.

sandor1027 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44197

Ollóztam egy cikket a REZÓ-ról, egy Simsonos oldalról.

 

„Az elv szerint a rezonátordob öt fő részből áll. Az első szakasz a könyökcső. A

második szakasz az ún. diffúzor, amely a kiáramló gázokra nyitott csővégként hat.

A hirtelen térfogat növekedés a henger felé szívóhullámként hat, vagyis a gáz

elkezdi kiszívni maga után a még hengerben lévő maradékot, gyorsul a gázcsere

folyamata. Ennek során sajnos a friss keverék egy része is kiszívódik a hengerből

a kipufogóba. Innen a gáz a rezó "hasába" kerül. Itt nem csinál semmi extrát, csak

tovább hűl. Innen a kúpos csővégbe, az ún. konfúzorba jut a gáz. A konfúzor

feladata, hogy a kipufogógázt a lehető legkisebb energiaveszteséggel a henger

kipufogónyílása felé vezesse vissza. Gyakorlatilag a gáz visszapattan róla a

henger felé. Ezt a visszafelé ható gázhullámot úgy kell időzíteni, hogy a

hengerben a kipufogónyílás még nyitva legyen, de a felömlők már zárva, vagyis itt

jön képbe a HANGOLÁS!

Ha ez a hangolás jó, vagyis a gázok pontosan akkor verődnek

vissza, amikor a kipufogónyílás még épp nyitva van, akkor a diffúzor által

kiszívott keveréket ez a nyomáshullám visszakényszeríti a hengerbe. Több friss

keverék több munkát képes végezni! Ez a többlet akár 30-40%-os javulást is

jelenthet, de csak egy adott fordulatszámon, és közvetlen környékén! A dobot a

végcső és a hangtompító zárja le, amelyeknek fontos feladata fenntartani a

légkörinél nagyobb nyomást a dobban. Ez segíti a visszaáramlást, és megakadályozza

az örvénylést a dobban. (Ezért nem jó, ha bazinagy átmérőjű lukat kókányolunk a

hangtompítóra, vagy egyenesen a végcsövet nagyobbítjuk!) A rezót a tervezéskor a

henger, a kipufogónyílás, és a dugattyú pontos adatainak felhasználásával egy

tetszőlegesen meghatározott fordulatszámra hangolják. Pl. lehet olyan méretezésű

dobot készíteni, amelyben 6000-es fordulatszámon keletkezik a megfelelő visszalökő

hullám, és ilyen fordulaton tolja vissza a legtöbb keveréket a hengerbe. Ezt a

szelvények, a dob darabjainak pontos méretezésével és összeillesztésével érik el,

ezért ez hangsúlyozottan NAGYON FONTOS!”

vandoor63 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44196

Köszi, te tényleg egy elég alapos ember vagy!

 

Van, aki alapos, van aki kalapos.

Én egyik se. :))

Előzmény: Törölt nick (44188)
Tóni bácsi Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44195

Nem tudom konkrétan mire gondolsz, de a magam részéről annyit mondhatok, hogy nekem a gyári kipuff megfelel a 210-esemen. :) A gyári állapothoz képest mindössze annyi a változás, hogy a könyökcsövet lerövidítettem annyira, hogy csak éppen meg lehessen rögzíteni a dobban. Ez végsebességben kb. 5 km/ó plusszot jelent. Akkor

tudnák igazán különbséget tenni, ha pl. rápróbálnák egy spéci méretezett rezót, de azt hiszem erre a közeljövőben nem fog sor kerülni. :-)

Előzmény: Törölt nick (44192)
vandoor63 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44194

Jólvan, nem akartam okoskodni. :)

 

Csak ahogy az elmúlt hónapokban túrtam a netet hirdetések után, több 206-ost is láttam 28as-szerű dobbal és 207-es szerű dobbal is.

És, hogy te is arra gyanakodtál most, hogy talán nem is 28, hanem 206 az a dob, azért gondoltam hogy akkor viszont hát annak ugyanolyannak kell lenni. :)

 

Ennyit az időjárásról.

Előzmény: miko? (44181)
sandor1027 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44193

Szia Joejoe!

Ugye, a (doppler!) jelzőt csak a humor kedvéért szúrtad be?

Előzmény: Joejoe1974 (44191)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44192

Köszi,ezt tudom de arra lennék kiváncsi,hogy a Baetta kipufogó kialakitásról van e valakinek tapasztalata?

Előzmény: Joejoe1974 (44191)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44191

A kipufogó a kétütemű motor lelke.Egy jó dob akár 25%-alnövelheti ,egy rossz pedig akár 50-75%-al is csökkentheti a teljesítményt.Ez azért van mert a kipufogónyilás nyitásakor távozó elégett gázok okozta mozgási energia "kihúzza" a hengerből a még bent levő el nem égett gázokat is.A jól méretezett hosszaságú kipufogódobban a dob végén visszaverődő gázok lökéshulláma (doppler!) visszatolja a hengerbe a még el nem égett gázokat,ezáltal növeli a henger töltését.A túl hosszú vagy hiányzó dob esetén a visszaverődő gázok mozgási energiája nem képes visszatolni a friss gázokat,a túl rövid esetén pedig a már elégett gázok is visszakerülnek és ott teljesítménycsökkenést okoznak.Dobhiány vagy lyukas könyök esetén pedig a beáramló "hideg" levegő hirtelen lehűti a dugattyú felett keletkező égési hőenergia által felforrósodott gyűrűket és azok eltörnek.Ugyanis az égési hő nagy részét a gyűrűk vezeti ki a hengerfalra és onnan jut a bordákra.

Előzmény: Törölt nick (44189)
53zsiga Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44190

Írtam mailt mert nem mennek fel a hsz ek.

Előzmény: Törölt nick (44189)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44189

Ha valakinekkell azbesztzsinór,nekem van annyi,hogy az én életemben nem fog elfogyni,ha kell valakinek adok 1 métert.Kiváncsi lennék,a kipufogó dob mennyire hat a teljesitményre.Én egyszer egy robogóra alkottam egy dobot.Jó hangja volt,könnyebben is lehetett szerelni de a motor alig mászott vele pedig a gyári dobbal nagyon ment igy vissza kellett tenni az eredetit.

Előzmény: Törölt nick (44188)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.14 0 0 44188

http://www.jawamoped.hu/szereles/b28kipufogo.htm

 

Nem is kellett sokat keresni. Most látom csak, milyen alapos munkát végeztem a fényképezésnél...

Előzmény: Törölt nick (44187)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.14 0 0 44187

26=206

Előzmény: Törölt nick (44186)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.14 0 0 44186

Azért mert egy honlapot írogatok, még a témában jócskán hibázhatok.

 

Nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy az összes 206-os az újabb kipufogóvéggel jött ki, de 99%-ig igen. A kúpos vég a 28-as ismertetőjele volt. Az, hogy a két típus kipufogóját ki lehet cserélni egymással (ami egy ismerősöm szerint nem megy zökkenőmentesen), még nem jelenti azt, hogy azt arra gyártották.

 

Nekem némi pénzem benne fekszik egy kipufogódob krómozásban, amiről nem is feltételeztem hogy 26-osé. Aztán miko?-val szerelgetve döbbentünk rá, hogy bizony hosszabb a 28-as dobjánál. Itt a fórumon egy fotón be is mutattam, emlékeim szerint a honlapomon is szerepelt egy felvételen a két dob. Nem is a hossz az igazán jelentős, hanem a dobban lévő lemez helye és egy tömítő perem teljesen különbözővé varázsolja a dobokat. Normálisan nem lehet felscserélni a 28-as dobot az újabb végre, illetve az újabb dobokat a kúpos végre.

 

Most kissé fáradt vagyok előkeresni, ha érdekel a téma, holnap kutatok kicsit benne.

Előzmény: vandoor63 (44180)
Polúxx210 Creative Commons License 2011.02.14 0 0 44185

na bazz ezt jól meg fogalmaztam, nem iszok több sört:)

 

Előzmény: Polúxx210 (44184)
Polúxx210 Creative Commons License 2011.02.14 0 0 44184

Ha a 28-as teljes hosszát (a kúppal egyűt)oda mérjük egy kiskerekű babettáéhoz*

Előzmény: Polúxx210 (44183)
Polúxx210 Creative Commons License 2011.02.14 0 0 44183

Ha a 28-as teljes hosszát (a kúppal egyűt),akkor az a 206o,207-es és a 210-es dobjának hosszával egyezik meg, minimális +- eltéréssel, gondolom meg volt határozva, hogy mekkora lehet a kipufogó rendszer teljes hossza!  Nem?

Előzmény: Polúxx210 (44182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!