Keresés

Részletes keresés

Zoltanuss Creative Commons License 2011.02.13 0 0 8492

 És még tovább : az azbeszt cement (eternit ) cső egy  sima falú cső. Fő tulajdonsága, hogy a vizet nem engedi át - ezért korábban előszertetettel használták vízvezeték nyomó csőként is. Meg tetőfedőanyagként.

 Bevált !

 Ma már azért nem alkalmazzák, mert az azbeszt tiltólistára került.

Veszélyes.

 A bányászatnál, a feldolgozásnál és  néha a beépítésnél is, de ahol ott van, ott már veszélyt nem jelent.

 És mint írtam , a vizet nem engedi át, így a kémény kondenzátumot sem.

Zoltanuss Creative Commons License 2011.02.13 0 0 8491

 Hát nagyon nehéz lesz  !

 

 De miért akarod azt a csövet , ami valószinűleg azbeszt - cement cső , eltávolítani ?

 Ha bélelni akarod,  abba belemegy simán egy még vékonyabb falú acélcső.

A kémény szelvénye lényegesen nem változik.

 Más  : korábban a kéményekre divatos volt azbesztcement csövet (eternit cső) toldásként rakni.

 De ekkor általában a kéményfejbe csak 15 - 20 cm -re tolták le.

 Ha ez a helyzet, elő a kalapács és finoman ki lehet vésni.

 Ha azbeszt van körbe betonozva (aminel a valószinűsége csekély ), azt kéményseprő ipari szerszámokkal ki lehet kotorni, az egy lágy anyag !!

Előzmény: Törölt nick (8487)
kentaura Creative Commons License 2011.02.13 0 0 8489

Azbesztre, vagy eternitcsőre gondoltál?

Előzmény: kentaura (8488)
kentaura Creative Commons License 2011.02.13 0 0 8488

Ha jól értem egy azbeszt cső körbe van betonozva és a betont szeretnéd megtartani körülötte, csak a csövet akarod kivenni?

Előzmény: Törölt nick (8487)
_ahs_ Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8486

Valóban aggódom a válaszfal miatt, épp ezért kell megszüntetni, hogy ne legyen utána semmi gond. Bár tartalék kémény, elvileg nem használjuk, de bármikor adódhat olyan helyzet, amikor nincs mit tenni, mint a kandallóba begyújtani.

Előzmény: nagy ivó (8485)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8485

Igen, leglább annyit mint a béléscső szigetelés vastagsága, vagy, hogy beférjen a gyári szigetelő.

Lehet, hogy a 3-5 mm a hiba egyik okozója

Látom, hogy válaszfal is kerül a kéménynek, ezt is mozgatni fogja, ha a jelenség nem szűnik meg teljesen

Előzmény: _ahs_ (8484)
_ahs_ Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8484

Oldalra is bővítsek neki még? (van kb 3-5 mm a samottcső széle és az elvágott köpeny között). A kéményseprő anno azt javasolta anno, hogy a kerek kőzetgyapot hosszából ne vágjak el, inkább vágjam ki a betonköpeny téglát pont akkorára.

 

Mostani friss képek:

Előzmény: nagy ivó (8482)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8483

Annyi érdekeset leírtál a kményről, én azt hittem ez strangszellőző. De félre a viccel.:

Akkori időkben még a téglának nevezett tárgy tégla volt a maiakkal szemben. Ami meg kémény építésére alkalmas, azt kevesen veszik meg mert drága

Ha még nem építkeztél, és nincs tapasztalatod a fedlap hasznával, újat nem tudnál úgysem mondani, ( szerinted felesleges) akkor ne velem vitatkozz. Ha már építkeztél egyszer, vagy már láttál kéményt, csak nézz fel a tetejére. Engedd meg, hogy ne értsek egyet az írásiddal, de tudod mit, írj a monopolban levő előregyártott kéményt készítőknek,kérdezd meg, hogyfedlap nélküli építésre is van-e rendszergarancia, ha van, akkor rúgják már ki a fejlesztő gárdát, mert a fedlap amit adnak a rendszerhez teljesen feleleges pénzkidobás a tervezéstől kiindulva.

Egyébként csak megsúgom: vízorr szempontjából a legjobbakközé tartozik

" Nízegesdd ezeket a kéményeket is !! "  hiába nízem nem látok fel addig:))

Előzmény: Dunit (8481)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8482

Szigetelés elött a lehető legnagyobbra tágítsd a palást és a béléscső közötti távolságot

A kémény 4 oldalát át szokták merevíteni léccel, deszkával a szarufákhoz, erre teszik a bádogozást, és máris tudja mozgatni a tető, ha mozog

A betonvas a köpenytől kap meleget, ezt kellene megszüntetni.

Előzmény: _ahs_ (8480)
Dunit Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8481

  

Z. ba' átom felhatalmazása alapján :

  

"2. tényleg rossz a fedlap - kicsi a valószinűsége - korábban amikor még beton nem nagyon volt, kémény már akkoriban is volt. A fedlap elsődleges funkciója a kéményfej lezárása  ( a téglák kilazulása  és  a víz   ellen ). "

  a 8449 -ből

 

 Akkor egy kis kémény errózió (nem korróztió ) :

 A kéményt nagyon sok hatás éri. Így belülről a füstgázok, azok lecsapódásából keletkező víz és egyébb anyagok (kátrány, szénsav )

 A kéményfej ezért belülről (is) ázik és kivülről az eső miatt.

 Ha nincs fagyálló téglából építve, szét fagy a kéménytégla, ha nincs monolit fedlappal ( magyarul beton fedlappal) lezárva a fagyhatás még gyorsabb, a téglák nem csak szétfagynak, hanem  lassan kifelé kúsznak. Most hogy van rajta víz orr vagy sem   ezen lehet filozofálni , de objektíve kimutatni  a folyamat gyorssabb voltát lehetetlen.

 Amúgy vannak kémények, amik szintén  le vannak zárva betonfedlappal, amik egyáltalán nem ugranak ki a fal síkjából, mégis elég jól elvannak, ha megfelelő téglából és betonból készül az a kémény. pl az ipari kémények mind így épülnek !!

 Nízegesdd ezeket a kéményeket is !!

Előzmény: nagy ivó (8473)
_ahs_ Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8480

Leszigetelem elölről a maradék rést és meglátjuk.

Ahogy néztem a kémény a függőlegestől nem mozdul el akár tágult, akár nem.

 

A tető kapcsolatot majd lefényképezem, de csak a bádog van odaillesztve, az nem tarthat komolyat. Nyeregtető, a tűzfal fagerendás, könnyűszerkezetes (de még az is félkész).

 

Továbbra is azt mondom ha nincs betonvas nem szabad, hogy táguljon.

Előzmény: nagy ivó (8476)
assy24 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 8479

A huzatot azt sajnos nem tudom befolyásolni, mert fagáz kazánom van, sajnos a tüzifa az nem elég száraz így a kátrány egyik főoka az, remélem a következő fűtési szezonban már ilyn gondom nem lesz.

Előzmény: kod1111 (8478)
kod1111 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8478

A kátrányosodás egy nagyon csúnya, alattomos dolog, mindig felülről jön lefelé, akkor van igazi nagy gond ha már elérte a a szobát is. Kiküszöbölni megfelelő tűzeléssel tudod, több huzatot kell adni, látható lángnál nem szabad lezárni teljesen, csak parázsnál.

http://www.erdkemenysepro.hu/kepek/romos-kemenyek/katranyos

Előzmény: assy24 (8444)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8477

A hő felfelé jobban terjed szerintem, de a hőszigetelésre visszatérve nincs vele baj, ott voltam, amikor be lett építve. (Leier LSK kémény) "

Az tény, hogy a hő felfelé jobban terjed, de ez csak akkor igaz, ha nincs az útjában valami akadály, ami kevésbé vezeti, esetedben ott a repedés, ami a hővezetést kicsit megszakítja

Előzmény: _ahs_ (8475)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8476

Ezekkel akkor talán nincs gond, viszont írtad, hogy lehűlve visszahúzódik a repedés.

A külső palást függőleges vágását próbáld kitágítani a béléscső két oldalánál, minél többet annál jobb, és az egységcsomagban találhtó,  vagy a palást szigeteléséből maradt szigetelővel körbeszigetelni a béléscsőövet.

Utána kikenni a repedést és ráfűteni a kéményre, hátha változik a repedés mérete.

Nem tudom, hogy nyereg, vagy sátortető? a tűzfalak vastagsága? a tető be van-e kötve a tűzfalba?

A kéménypillér statikailag itt a leg gyengébb, mivel csak 3 oldalon van tartása, és mivel nincs födémed esetleg a tető mozgás is szerepet játszhat a repedésben

Előzmény: _ahs_ (8475)
_ahs_ Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8475

"ha jól van szigetelve a béléscső, akkor a meleg nagyobbik részét az alsó elem kapja"

A hő felfelé jobban terjed szerintem, de a hőszigetelésre visszatérve nincs vele baj, ott voltam, amikor be lett építve. (Leier LSK kémény)

 

"A kémény alapja egyben van-e a ház alapjával? esetleg vasalva?" egybenalapozva, vasalva is lett 12-es betonvasak ha jól emlékszem függőlegesen 8db, kengyelnek 8-as betonvas 20 cm-enként.... az aljzatbetonban pedig 4,5mm-es betonháló 150-es osztással.

 

"az alap alatti talaj?"

homokos, agyagos talaj

 

"a födémen átmenő kémény találkozásának a megoldása?"

Még nincs födém készen, fafödémes lesz az épület, egyenlőre csak a gerendák vannak beépítve, a legközelebbi gerenda is 7 cm-re van a betonelem szélétől....

Előzmény: nagy ivó (8469)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8474

Szerintem is. Ha az elejétől visszaolvasod a témát rá fogsz jönni

Előzmény: Dunit (8471)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8473

" Most egy kémény fedlapján, hogy  van vagy nincs vízorr, nem tesz semmit  "

ezt nagyon ne hangoztasd, mert kiderül, hogy nem értesz hozzá.

Akkor szerinted minek a fedlap?  A kéményt nyomni?

Nem azért alkalmazzák, mert szép.

Az esztétikai szerep csk másodlagos.

A fedlapról lefolyó víz ha betalál a fedlap alá, az szerinted hol fog kijönni?

Minden kémény felülről kezd tönkremenni, Talán nem véletlenül

 

 

 

Előzmény: Dunit (8470)
Dunit Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8472

 Tágul az hosszában és oldalirányban is,  sőt egyformán ( % -osan ). Csakhogy  egy kémény hossz lehet akár tiz méter is, az oldalfal meg 0,4 m, azaz a 25 ötöd része része.

Előzmény: _ahs_ (8462)
Dunit Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8471

 Érdekes elmélet ez a vas elvágosdi !!

 

 Hogy is van ??

Előzmény: nagy ivó (8465)
Dunit Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8470

 Azért ezt a vizorrt ne értékeljétek túl.

 

 Főleg ne a kéményeknél.

 

 A vízorrt sok helyen alkalmazzák. Így ablakpárkányoknál falkiugrásoknál és természetesen a kémények felapjánál is.

 De   a vízorrnak elsősorban esztétikai szerepe van. Az ablakpárkányoknák, falkiugrásoknál a lefolyó víz  (ha nincs vízorr) nagyon csúnyán összetudja koszolni a falat, mivel a felgyülemlett por és egyéb szennyeződést szépen rámossa az eső a falra.

 Most egy kémény fedlapján, hogy  van vagy nincs vízorr, nem tesz semmit  - kap az a kéményfal elég csapodó esőt, mi az neki egy kis csurgalék.

 

 A kémény falnak tömör, nagyszilárdságú (fagyálló ) téglából kell lenni és akkor a csapodó eső és a csurgó eső (víz) meg se kottyan neki (e ).

Előzmény: nagy ivó (8457)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8469

" Viszont kicsit tovább gondolva a dolgot " ha jól van szigetelve a béléscső, akkor a meleg nagyobbik részét az alsó elem kapja, mivel ahhoz van közelebb a bekötő elem, ergo az tágul, de továbbmegyek: A kémény alapja egyben van-e a ház alapjával? esetleg vasalva? Ha nincs, mekkora az alap keresztmetszete, milyen az alap alatti talaj? a födémen átmenő kémény találkozásának a megoldása?

Előzmény: _ahs_ (8468)
_ahs_ Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8468

Viszont kicsit tovább gondolva a dolgot a hiba kulcsa szerintem a hőmérséklet-vezetési tényező, ami a vasnál 22,8 (0,00001 m2/s) a betonnál pedig 0,54 (0,00001 m2/s) vagyis a beton jóval lassabban közvetíti az anyag egy pontjában bekövetkezett hőmérsékletváltozást. A T-idomnál betorkolló forró levegő miatti hőmérséklet-változás sokkal messzebbre jut adott idő alatt a vasban, mint a betonban lefelé.

 

Egy kép még lemaradt:


Előzmény: nagy ivó (8465)
_ahs_ Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8467

Gyári fedlap van rajta.

Előzmény: öregfa.. (8466)
öregfa.. Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8466

Milyen fed lap van a kéményen?, gyári, vagy öntött?

Előzmény: _ahs_ (8450)
nagy ivó Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8465

Köszi, rendes vagy ( nem is bírsz) , de mivel a beton tömege a nagyobb, és az adja át a hőt a vasnak, ( nem fordítva)  így hiába vágod el, a hőtágulás megmarad 

Előzmény: csipy31 (8461)
vt75 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8464

"tetősík felett abroncs úgy, hogy kint uannyi legyen mint bent..."

 

= tetősík felett abroncs úgy, hogy kint uannyi legyen mint bent a felső másfél elem elhagyható. Tehát egy 2.5m-s kiállásnál 4 m-s abroncs kell 2 m-rel kilógatva a tetősík fölé...

Előzmény: vt75 (8463)
vt75 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8463

"

Találkoztatok már olyannal, ahol a kivitelezés során merevítés céljából bevasalták, majd cementes anyaggal kiöntötték a könnyűbeton köpenyelemeket?

(a gyártó ha jól tudom csak az utolsó méter(ek)re javasolja csupán)"

 

Erre az indulásnál miért volt egyáltalá szükség?

(gyári anyagot használtatok v csak "öntsünk bele valamit jó lesz az" típusút?)

 

nekem Schiedel UNI-n van, ott a prospiban egyértelműen le volt írva/rajzolva a vasalás: utolsó négy méter összetekerhetős gyári izével (szerintem ezt tőlük külön szettben lehetett megvenni) v tetősík felett abroncs úgy, hogy kint uannyi legyen mint bent...

 

Előzmény: _ahs_ (8450)
_ahs_ Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8462

Eddigi ismereteim szerint ez valóban így van, csak a tapasztalat szerint meg valami csak tágult. A helyzet pedig az, hogy inkább hosszirányban tágult, mintsem oldalirányban.

Ha pedig  azt nézem, hogy egy-egy beton köpenyelemet megemelni is komoly feladat, akkor mivel magyarázható, hogy szinte 2mm-el lebeg a t elágazásnál egy elem,, fölötte és alatt semmi repedés??? A legfelső 7-8 elem azért annyira nem könnyű....

Előzmény: csipy31 (8461)
csipy31 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 8461

Szia

Nem akarlak összezavarni, de a vas meg a beton hőtágulási együtthatója egyforma. 

Előzmény: _ahs_ (8450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!