Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

conan77 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7582

Figyi én a mai napig úgy tudtam, hogy injektoros az összes 1989-utáni Tipó :DD úgyhogy megfogtál ezzel :D

mutatok egy képet ilyen volt az enyém ( nem az én fotóm ez )

 

ez melyik ?

Előzmény: mikey l e d (7581)
mikey l e d Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7581

neked i-volt vagy karbis...márh.írod hidegen dadorászott...hidegen nekem is szokott...csak kicsit....viszont azt nemszereti ha hidegen indulok el vele...melegíteni szoktam 70c-ig másik ami miatt sem szereti ha hidegen indulok el vele és nyomnom kell túl nagy"levegőt" vesz és ránt 1et...az 1etlen baja h.van h."elfelejti"az alapjáratot....és dadogni kezd....olyankor 2000-3000 felpörgetem 5s-re és rendbenvan minden

Előzmény: conan77 (7580)
conan77 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7580

Szia!

 

El lesz víve egy szerelőhöz aki szerelte eddig is ( volt kollégája a bátyámnak az eladó így nincs átba..ás a dologba)

Ja és a kipuff katalizátorral együtt csereérett rajta ( olcsón lesz megvéve mivel van rajta mit javítani)

A Tipóhibákat nagyjából ismerem, mint írtam 5 évig imádtam a kis piros "fotelomat" :D 

Alufelni miatt 2 szer cseréltem lengőkart az 5 év alatt, és nekem a üzemanyagnyílásnál rohadt ki a lemez. a szelepdekni tömítést meg hiába cseréltük ki rajta 3 szor akkor is szar volt :D

nekem pl. hidegen dadogott a motor és hiába cserélgettünk alkatrészeket akkor is :)

mikor eladtam szinte megsirattam. ( most Fiat Lineám van)

Előzmény: mikey l e d (7579)
mikey l e d Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7579

így azt mondanám jeladó hiba...kipuffban...ha jól tudom az 1.4I-seknek a központi injectorhoz 1x a kipuffban levő szonda adja a jelet és a vizhőfokjeladón át vagy h....ha hidegen nincs alapjárat de melegen van lehet az automata szívató részén kellen állítani csak..de ez csak feltevés....öregapám 4T Warszija Golf motoros lévén vízkör fűtéses szivatója van...de állít6tó a szívató mérétke..olyan kis 1x rű csavaral mint az alapjárat...a központi injectornál 1 szép nagy csati megy az alapjárati mocihoz...a karbisnál 2 elektronikus cuccos van...ha van megbít6tó szerelőtök aki ért is a Tipohoz és tényleg tetszik a gép nézessétek meg vele..de jól meg kell nézni mindenhol...rozsdára a hátsó kerékíveknél számít6tok...1 pajszerral rángassátok meg a lengökarokat a gumibakoknál h.nem lóg...olajfojások...hja és persze a hangja...aki vájtfülű annak sokat mond 1 motorhang....ha járna a motorja kinyomott kuplungal is meg kell halgatni a motor hangját....a kinyomócsapágy zörgésre hajlamos...nekem valóban kifogástalanúl működik mióta megvettem...bár tény a legkomolyabb karbi van rajta....

Előzmény: conan77 (7578)
conan77 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7578

Hali!

 

ez amit kinézett bátyám 1,4-es 1991-es de hogy karbis vagy közp.injektoros az passz :)

Nekem volt 5 évig Tipóm 1,4 ie digit 1990-es és annak a légszűrőház közepén lévő nagy csavar alatt volt az injektor vagy karbi már nem is tudom hogy hívjam :D erre rozsdamentes csővel raktam a direktszűrőt :)

Eladótól megtudtam hétvégén, hogy csak hidegen nincs alapjárat de mikor bemelekszik akkor van :)

 

így milyen a gyerek fekvése ??

Előzmény: mikey l e d (7575)
mikey l e d Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7577

érdekes véleményed van...:)))) hátha keményes a lengéscsillapító az nembaj....akkor lesz gáz ha bólintgat fojton...és ez elöl tud leginkább bekövetkezni....a hajtási befojásolás miatt....

Előzmény: netelek001 (7570)
mikey l e d Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7576

az 1ik a befecskendező hibájára utal a másikról fogalmam sincs talán a kipuffban a lambda szonda..én legalábbis nemnagyon tudom értelmezi a piktogrammot...

Előzmény: Zitymo (7569)
mikey l e d Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7575

alapjárati motor....sajnos hibaforrás az 1.4I Tipoknál...mondjuk a jeladó szondákkal is szokott gond lenni....ha hibás jelet adnak....ha nagyon nem jutnátok vele düllőre karbist vegyetek...:))) nekem 21 éve működik kifogástalan....

Előzmény: conan77 (7565)
mikey l e d Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7574

Tomikám...központi vezérlőnél esetleg a fő áramvezetékeinél...kontakthiba....ha menet közben ki-bezáródik...nálam is voltak ilyen gondok de mint kiderült a negatív nevolt tökéletesen testelve...mondjuk kérdés mert azt nem írtad h.csak a bal1 ajtózár hülyéskedik vagy mind a centrálzárságból fakadóan...ha van pót vezérlőmotorod előre cseréld ki és nézd meg mi történik úgy....ha semmi változás vezérlőnél kontakhiba...nálam Unonál is a gyári zár ha kivettem a biztijét majd viszaraktam ugrott 1et az egész alaphelyzetbe...önellenőrzést csinált...

Előzmény: vtomika (7566)
netelek001 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7573

értem nemis vártam tőle sokat, hisz nekem így tetszik ahogy van azért vettem csak furcsa volt nekem, de én élvezem és ez a lényeg
köszönöm a válaszokat!

Zitymo Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7572

Egy Tipo-tól ne várjál olyan lágy uszályos mozgást mint egy 7-es BMW , ezeknek az autóknak kemenyébb a felfügesztésük de szerintem ez a jó bennük .Üdv

Előzmény: netelek001 (7570)
toji76 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7571

milyen az amikor egy tankban ülsz?

 

Előzmény: netelek001 (7570)
netelek001 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7570

sziasztok!

Furcsa kérdésem van. nem tudom nektek milyen érzésetek van menet közben az autóban, de az enyémnek olyan harckocsi filingje van menet közben. Olyan mint ha egy tankban ülnél. nem tudom hogy ilyennek kellene lenni? ültem már más régebbi kocsiban is de az más volt. véleményeteket várom. lehet hogy lengéscsillapitó probléma? mikor megnyomogatom az autot akkor szépen rugozik

Zitymo Creative Commons License 2011.02.05 0 0 7569

Sziasztok. Saját kíváncsiságomból szeretném megkérdezni hogy az 1.4ie Analog műszerfalas (nincs fordulatszámmérő) tipo-ban a kilóméteróra melett fent az a két kis piros kör alakú lámpa az micsoda ?? Előre is köszi

conan77 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 7568

szia !

 

mennyi az ára ? :)  mint írtam lehet ez kell a Tipo alapjárat gondjához.

Előzmény: Pepi 517 (7567)
Pepi 517 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 7567

Sziasztok! ha netán valakit érdekelne Tipo 1.4 1.6,alapjárati motor BOSCH 0 132 008 600,+gyújt elektronika MRC 106 A , rozsoma@freemail.hu  csere-bere.

vtomika Creative Commons License 2011.02.04 0 0 7566

Üdv. Lenne egy kis gondom ujra. A tipomcentrálzárja megbolonult.Menet közben ha kicsi bukkanóra vagy lyukba megyek állandóan ki-be záródik.

Már szétszedtem mindkét ajtót meg a hátsót is,hogy átnézzem de semmi hiba nem látszik.Alapjáraton elindítottam az autót és megrángattam mindent amit lehet de nem csinálja úgy és így azt sem tudom h hol lehet a hiba.Valakinek esetleg valami ötlete??

Előzmény: conan77 (7565)
conan77 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 7565

Sziasztok!

 

bátyám kinézett egy Tipo 1,4-et magának és az eladó szerint nem jó az alapjárat azaz nincs neki

mi lehet a hiba alapjárati motor vagy injektorhiba ?  és mennyibe fájhat egy ilyen hiba kijavítása?

még nem vette meg pont azért kérdezem :D

toji76 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 7564

Ezt az apróságot nem figyeltem. A 14 bar az szinte már túl jó érték. Ahhoz nem szabad hozzányúlni.

Előzmény: csokapityu (7563)
csokapityu Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7563

De mint emlitettem az enyém benzines így a 14bar az jó érték, a kompresszió gyári értéke 9,2:1

a dizel kompresszió viszony 19,2:1 így a sűritési végnyomás is jóval 20bar feletti kell legyen

Előzmény: toji76 (7562)
toji76 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7562

Akkor te most azt mondtad amit én. Tájékoztató adat nem mérik.

 

A sürítési végnyomást viszont igen és ha az 14 bar akkor ott nagy a baj.

Előzmény: csokapityu (7561)
csokapityu Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7561

A kompresszió az egy viszonyszám és állandó érték ha csak nem vettek le a hengerfejsikból akkor változhat

A lökettérfogat+sűritési térfogat/sűritési térfogat hányadosa

a sűritési végnyomás azt jelenti,hogy a sűritési ütem végén mekkora a nyomás a hengerben ez meg ugye függ a motor állapotától,kopottságától(mennyire tömített)

a kompresszió nem függ a motor állapotától

Előzmény: toji76 (7559)
csokapityu Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7560

Bocs,de az enyém 1.4ie és 500Ft-ért mérték meg tavaly

Előzmény: toji76 (7559)
toji76 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7559

A kompresszió az egy tájékoztató adat, azt nem mérik.

Az azt jelenti hogy a motorba beszívott levegőt a dugattyú az eredeti térfogat 26-ot részére nyomja össze.  Tehát ha neked 14 bart mértek az a sűritési végnyomás lesz, ezt méri minden műhely azért gondolom hogy azt a gépet gyűrűzni kéne.

 

Csak az a furcsa hogy jók a zöldkártya paraméterek, meg erő is van benne.  Ha valóban 14 bar a nyomás akkor  az a gép még nyáron sem indulna be, okádná a füstöt, és a velorex is gyorsabb lenne nála. Nem rontották el azt a mérést, és nem 24 bar az véletlenül, akkor hihetőbbek lennének az adatok.

Előzmény: csokapityu (7555)
toji76 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7558

Bármelyik szakműhelyben kb 5-10.000 forint.

 

Én bevittem egy műhelybe, kivették a négy porlasztó csúcsot, mint a kerék légnyomásmérő hasonló műszert belenyomott a lyukba, önindító 5-6 mp-ig és mint a keréknyomás mérőnél megjelent az adat hogy 27,5 bár. Szakember véleménye húú de fa**a. nálunk 6.000 asztalra és viszlát.

Előzmény: BituMan_21 (7557)
BituMan_21 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7557

hol lehet ilyet méretni? és mennyibe kerül?

Előzmény: toji76 (7556)
toji76 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7556

Hát barátom az alig magasabb egy benzinesénél. A dízelnek olyan ( a turbósnak ) 26 körül kellene lennie.

 

Gyári adat

 

gyári új: 26 bár, 22-26 között normális, 18 alatt felújítás szükséges.

 Nekem 27,5 volt nind a négy hengerben vásárláskor.

 

szerintem azt meg kell egy kicsit dolgoztatni szakműhelyben.

 

Egyébként én úgy tudom hogy a sűrítési végnyomás magasabb a kompressziónál egy kicsivel.

 

Nekem jelenleg 26 a kompresszió és 27,5 volt a végnyomás.

Előzmény: csokapityu (7555)
csokapityu Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7555

Mérettem sűritési végnyomást(nem kompreszió!)14bar volt mind a 4 hengerben,inkább szelepszár szimmeringre gyanakszom

Az emissziós értékek teljesen jók,nem is füstől,erő is van a motorban

Most tavasszal 15W-40 et rakok bele kiváncsi vagyok,de szerintem jelentősen nem fog csökkenni az olajfogyi

Mivel évi 6000km-t megyek ezért nem akartam még megbontani a motort,tehát évente 2l olajat kell utána tölteni

Előzmény: TiposTibi (7551)
Pepi 517 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7554

Persze,de ezek kellenek,.

Előzmény: M. Tomi (7541)
TiposTibi Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7553

Újonnan szerintem már nem, használtat lehet de ott is nézni kell hogy jó állapotú legyen, én vettem havertól aki elbontott egy Tipót, aztán vettem egy donort én is meg a saját, így 3 autóból lett belerakva a kéder. Most jó :)

Előzmény: netelek001 (7552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!