Keresés

Részletes keresés

YCbCr Creative Commons License 2011.01.24 0 0 3228

Alapjában véve mi szeretne ez lenni?

Nyíltvonali ipvg-kiágazás? A sorompók az állomásra visszajelentettek-e vagy sem? (Az előjelzőzés itt érdekes lesz, ha nem.)

 

Azt egyébként mi szabja meg, hogy adott útátjárónál úá-t ellenőrző fedező jelzőt (vörös-fehét árboc), vagy csak ellenőrző jelzőt (felváltva villogó fehér fények) alkalmazzanak?

Előzmény: mark_015 (3225)
YCbCr Creative Commons License 2011.01.24 0 0 3227

Hát, az ugyebár nincs deklarálva, hogy a főlejzővel egyesített fény tolatásjelző "szabad a tolatás" jelzési képe biztosítottsághoz van-e kötve. Lehet ugyanúgy nem biztosított is, mint ahogy biztosított, az árbocszínezés ugyanaz...

Előzmény: G. Zoli (3226)
G. Zoli Creative Commons License 2011.01.23 0 0 3226

Nem tudom volt-e már róla szó, de Szombathely is megér egy misét:

Főjelzővel egyesített tolatásjelzőkhöz mechanikus bizber és természetesen nem biztosított tolatóvágányútak tartoznak, a fehér fény jóformán csak dísznek van ott.

 

mark_015 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 3225

Egy olyan kérdésem lenne hogy ez így mennyire álja meg a helyét a valóságban?

Ha pedig nem,milyen jelzőt és hova rakjak le...Válaszokat köszönöm!

anemo Creative Commons License 2011.01.13 0 0 3224

Nagyon tetszik!

Előzmény: Törölt nick (3223)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.05 0 0 3223

Azonos menetirányok Kelenföld és Fc között.

 

Link

Svrend Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3222

És olyan is van,hogy nincs utána főjelző:

 

 

 

Svrend Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3221

Vagy Székesfehérvárott is, annyi különbséggel, hogy a főjelző mögé tették a nem biztosított tolatásjelzőket

 

 

 

Van olyan ami előtte és olyan ami utána:

 

 

Előzmény: fszt. (3215)
Svrend Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3220

 

Polgárdi-Ipartelep bejárata

miszka92 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3219

Köszönöm a gyors válaszod!

Előzmény: Törölt nick (3218)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3218

Lentiszombathely előtt van kb 700-800 méterre Lenti felé.Egyébként 1,5 éve nem volt jó,pár napja csinálták csak meg!:)

Előzmény: miszka92 (3217)
miszka92 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3217

Na látom arrafelé is van hó bőven itt is (zalalövő) van, na de a lényegre térek, melyik állomáshoz/megállóhoz van közel ez az előjelző?

Előzmény: Törölt nick (3216)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3216

 MERÁFI ellenörzőjelző,mely egy volt honvédségi rakodó kiágazását fedezi.( 23-as vonal) :)

fszt. Creative Commons License 2010.12.01 0 0 3215

Vagy Székesfehérvárott is, annyi különbséggel, hogy a főjelző mögé tették a nem biztosított tolatásjelzőket.

Előzmény: anemo (3214)
anemo Creative Commons License 2010.11.22 0 0 3214

Az berakott fotón miért van két külön jelző egyébként? Miért nem kötötték be a tolatásjelző fehér fényét a főjelző kiegészítő fényébe?

 

Nézd meg a Délit. Nem biztosított tolatásjelzők, a tárolón nem a kij jelző mellett van, hanem közvetlenül előtte alacsony árbocon.

 

Múltkor volt róla szó a bizber topikban, hogy van D55-ös tjvel egyesített főjelző a Soroksári úton, ahol ugye nem biztosított a tolatás.

Előzmény: Törölt nick (3208)
Tamasch Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3213

Legyen inkább balra...

:(

Előzmény: Tamasch (3212)
Tamasch Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3212

Miskolc (mint állatorvosi lovarda)

 

 

Jobbra az átszelési váltó mellett biztosított tolatás jelző(k).

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3211

Világos, köszi!

Előzmény: Törölt nick (3210)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3210

"Tehát ha egy ilyen egyesített jelzőn lát a vezér egy fehér fényt, akkor nem tudhatja, hogy biztosított jelzésképet lát-e, vagy nem."

 

Nem bizony, pedig nem lenne hátrányos, ha tudná.

 

"Az berakott fotón miért van két külön jelző egyébként? Miért nem kötötték be a tolatásjelző fehér fényét a főjelző kiegészítő fényébe?"

 

Mert nálunk a D55 alapból nem tudja a tolatási fehéret az egyesített jelzőn. Amúgy meg, ha belekötnék ott az állomáson bele kéne nyúlni a hívó fényáramkörtől kezdve minden szarba. Nem olyan egyszerű. Sokkal egyszerűbb volt egy nem biztosított tolatásjelzőt mellérakni, mert arra van kész egységkapcsolás.

 

"Jó, nyilván ez nem ilyen egyszerű, de nem is hinném, hogy nagy átalakítások kellettek volna hozzá."

 

Azt csak hiszed. A meglévő berendezésekbe a legnehezebb áramköröket módosítani. Kezdve azzal, hogy nehéz engedélyeztetni az áramköri módosításokat. Egy újonan épülő berendezésnél nincs ilyen gond, mert ott mindent bele lehet tervezni előre.

Előzmény: Törölt nick (3208)
czzf50 Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3209

Persze.  D55 van, tehát nincs tolatóvágányút, a főjelzőre nem teheted ki a tolatási jelzést, viszont a vágánynak kettős funkciója volt, kellett mindkét jelző.

Előzmény: Zsivany (3202)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3208

Aham. Tehát ha egy ilyen egyesített jelzőn lát a vezér egy fehér fényt, akkor nem tudhatja, hogy biztosított jelzésképet lát-e, vagy nem. Igaz, ez nem feltétlenül pótolhatatlan infó, de szerintem kár elvenni tőle.

 

Az berakott fotón miért van két külön jelző egyébként? Miért nem kötötték be a tolatásjelző fehér fényét a főjelző kiegészítő fényébe? Jó, nyilván ez nem ilyen egyszerű, de nem is hinném, hogy nagy átalakítások kellettek volna hozzá.

Előzmény: Törölt nick (3207)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3207

"Tehát az ilyen főjelző biztosított jelző, és ezt a tényt a tolatásjelzővel való egyesítettsége sem befolyásolhatja!"

 

A főjelző biztosított marad, csak a tolatási mozgás számára kivezérelt fehér jelzés az már nem feltétlen biztosított...

 

"Az egyesített jelzőn a kék sáv nincs megszakítva..."

 

Jól is nézne ki, ha a rézsutos kéket megszakítanák...

 

Amúgy pedig nem a lényeges pontot idéztél be. Ezt kellett volna:

"4.2.2. A tolatásjelzővel egyesített fény főjelzők a tolatási mozgások szabályozása szempontjából lehetnek biztosítottak vagy nem biztosítottak."

Előzmény: Áthaladójelző (3206)
Áthaladójelző Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3206

 

Kár ezt a vitát újra kezdeni.

 

1.3.11. Valamennyi más fény és alak főjelző árboca vörös-fehér sávozású. A vörös-fehér sávozású jelzőárboc azt jelzi, hogy a főjelző mellett a vonattal csak akkor szabad elhaladni, ha

- a főjelzőn továbbhaladást engedélyező jelzés jelenik meg,

- a továbbhaladásra Hívójelzéssel, élőszóban, vagy Írásbeli rendelkezéssel engedélyt adnak.

 

A nem biztosított bejárati jelzők árbocán a vörös sávok közepét fehér sáv szakítja meg. A nem biztosított fény és alak térközjelzők árbocán a vörös sávokat fehér sáv nem szakítja meg.

 

1.3.12. A tolatásjelzővel egyesített fény főjelző árboca vörös-fehér sávozású és a fehér sávot középen rézsútos irányú keskeny kék sáv szakítja meg. Az ilyen jelzőárboc azt jelzi, hogy a jelző vörös fénye a vonatokra és a tolatási mozgásokra egyaránt érvényes.

 

Tehát az ilyen főjelző biztosított jelző, és ezt a tényt a tolatásjelzővel való egyesítettsége sem befolyásolhatja! És nem mellesleg:

 

1.3.15. A biztosított tolatásjelzők árboca kék-fehér sávozású. A nem biztosított tolatásjelzők és a gurításjelzők árbocán a kék sávok közepét fehér sáv szakítja meg. A kék-fehér sávos árbocú jelző a közlekedő vonatokra nem érvényes.

 

Az egyesített jelzőn a kék sáv nincs megszakítva...

Előzmény: Törölt nick (3205)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3205

"az egyesített jelző viszont mindkét értelemben biztosított kellene, hogy legyen"

 

Miért is?

Előzmény: Törölt nick (3203)
Slijepac Most Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3204

Így igaz. Ezért is helytelen a szombathelyi gyakorlat.

 

Szerintem az elhelyezés nem gond, alakjelzőknél is így lenne. Végülis mindkét jelző a pálya jobb oldalán van, a szabadlátás nem korlátozott. Régen jónéhány más állomás fővágánya mellett is volt tolatásjelző, persze még az alakjelzős korban, hasonló módon elhelyezve. Ennek analógiájaként az egymás mögött elhelyezett karos főjelző és tolatásjelző a németeknél még ma is gyakori.

Előzmény: Törölt nick (3203)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3203

Érdekes szitu. Csak egy ötlet, persze lehet, hogy hülyeség: azért nem főjelzővel egyesített tolatásjelzőt alkalmaztak (kék csíkkal a jellegtáblán), mert a főjelző biztosított jelző, a tolatásjelző pedig nem, az egyesített jelző viszont mindkét értelemben biztosított kellene, hogy legyen. De majd jönnek hozzáértőbbek is. :-)

Előzmény: Zsivany (3202)
Zsivany Creative Commons License 2010.11.21 0 0 3202

Ez szabályos? (Alsóőrs)

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 3201

Üdv!

Kérhetnék a régi 2 lámpasoros térközjelzőről jellegrajzot meg néhány képet? Modellezéshez lenne rá szükségem. 

Üdv Gábor

fszt. Creative Commons License 2010.10.12 0 0 3200
Szerencsére nem az Állomási Végrehajtási Utasítást kell ismernie mindenkinek, hanem a Közlekedési Határozmányok, valamint a Menetrendi Segédkönyv segít eligazodni a jelzők rengetegében.
Előzmény: 95 55 2241 177-1 (3026)
anemo Creative Commons License 2010.10.10 0 0 3199
Nem tudom.
Előzmény: nazareth (3198)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!