Keresés

Részletes keresés

gyuri62 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15414

:))

Előzmény: Coppi kópé (15413)
Coppi kópé Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15413

 

Ja azt majd elfelejtettem, hogy itt a fórumon erősek a meridások is:))

gyuri62 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15412

:DDDDD

 

Most akartam beírni, hogy a csapatban van egy sporttárs aki ilyet hajt szorgalmasan, és amiért ilyen szorgalmas, megvárjuk mindig (még ha közben meg is fagyunk kicsit:)

Előzmény: Coppi kópé (15410)
fdoki Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15411

OK,köszi -de asszem(legalább is eddig azzal áltattam magamat,h) ezt kb.vágom,ugyanis

van/használok o.úti-,crosser-,hegyi- és túrabringát is. Bár én inkább(könnyű) terep képes országúti-jellegű kerékpárnak tartottam a crossert(a sajátomat is),de a leírásod logikus,asszem nem nekem van igazam ezügyileg.

De végül is annyi haszna talán lehet az eddigi agyviharzásnak,h aki ilyesmi bringákat szándékszik,venni kicsit tisztábban lát ezügyben...

Előzmény: halaloszto (15406)
Coppi kópé Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15410

 

Nekem van egy ilyenem, tudom javasolni. Téli gépnek használom, nagyon szeretem, a váz erős megbízható darab. Ugyan már átépítettem outinak, de soha egy percre sem bántam meg, hogy megvettem. A meridások lógó nyelvel szokták kergetni:)

Előzmény: MrTeddy (15408)
perselus Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15409

Ebben az esetben vehetsz újat is. A beszélgetésen kívül a portás nevenapján egy üveg bor vagy valami, és jó eséllyel a te bringád is megmarad. Én a (trek-et venném).

Előzmény: bejanni (15382)
MrTeddy Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15408

 

én hosszas gondolkodás után rájöttem, hogy fittnes bicó kell nekem! :D

ez talán a legújabb és ebből adódóan a leghomályosabb kategória még a tömegek szemében.

főleg 2-3 órás edzésekre aszfaltra kell, ami néha átcsap túrázós, kirándulgatós üzemmódba ilyenkor elkerülhetetlen egy kis földút.

nálam 3 dolog szól az outi ellen:

1. az ár, a belépő szintű, már érdemes megvenni új kategória is drága... (pl. merida road race 880)

2. nekem túl vékony a kerék

3. kényelmetlen koskormány néha bevállalok 4-5-6 órás utakat is és itt már fáj tőle a hátam, vállam bár az amúgy is gagyi egy régi sérülés miatt :D

 

a trekking ellen meg ezek a kizáró okaim :D

1. a teleszkóp, a valóban használhatók közel vannak a 6 számjegyhez, de mivel 95%-ban aszfalton megyek, és csak elvesz a teljesítményből, nekem felesleges meg amúgy is neheziti a bicót.

2. a váza is nehéz, geometriája sem a legjobb...

3. a kerekei is vastagabbak és durva mintájúak aszfaltra

 

viszont a fitness bicókat pont az én igényeimre találták ki

2 típus van a célkeresztben Merida speeder T1 majdnem vettem egyet használtban, csak nem volt jó a méret! pedig 56-os volt ami elvileg a méretem, de túl magas volt a felsőcső... de már nem is bánom mert volt alkalmam kipróbálni egy ismerősöm Neuzer Courier DT-jét, ami ugyan egy kategóriával lejjebb van minőségben, de árban is csak a fele... és érzésre meg qrva jóóó!!!

uh valószínű a tavasszal beújjítok egy ilyet, tudom vannak gyenge minőségű cuccok rajta, meg át kell nézni a gyári összeszerelést, és az első villára sem igazán lehet sárhányót tenni, de az most sincs :D ha majd kell cserélni valamit, akkor majd veszek rá olyat, ami nekem megfelel, ennyi pénzért (72) nekem megéri! 1-2 dolgot cserélve egy patantpedállal nagyon jó bicóvá válik!

 

- egyenes kormány, ami magasabban van mint a kos, így kényelmesebb a deréknak, nyaknak és egy túra alkalmával sem csak az első gumit meg előtte pár métert látok a tájból :D lehet azért nézelődni, de mégsem olyan huszáros pózban mint egy trekkingen, átmenet a kettő között, nekem pont jó.

- országútihoz hasonló vázgeometria, minden "felesleges" kiegészítőtől mentes.

- nekem ideális 50/34-es első hajtómű! az outinál a 39/25-ös max felső áttétel nekem tarthatatlan egy hosszú húzós emelkedőn, csak kiállva bírom, de ez az én hibám :D ennél viszont 34/28-ra jön ki, amivel a világ végére felmegyek ülve, az 50/11 is jobb nekem mint az 53/11 mert jobban pörget.

- országúti méretű, de 28 mm széles gumi nekem pont ideális kompromisszum a kényelem és a teljesítmény kapcsán. Ez a méret majdnem slickbe nem sokkal lassabb mint az outi, de sokkal sokkal gyorsabb mint a terkking vastagabb mintásabb gumijai, amiket általában nem is lehet megfújni ment ezt.

- patentpedál viszont a világ legnagyobb találmánya!!! más kategória...

 

szóval csak fitness bicó! lehetőleg ez mivel olcsó! majdnem olyan gyors, mint egy outi, viszont sokkal kényelmesebb és nem annyira kötött a felhasználási területe.

 

halaloszto Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15407

jaja. 

 

siman kategoriakba lehet sorolni a velemenyt irokat. 

 

1. aki most vette egy honapja, nagy a lelkesedes, baromira tetszik neki, minden lehetoseget megragad hogy ezt ki is nyilvanitsa. igazi hosszutavu (pl tartossagi) tapasztalata nincs a cuccal.

 

2. mokas kissrac, ami barmivel amit megtudott venni jatekdownhillezik, es tonkreteszi mert nem arra valo.

 

3. szomoru csalodott, aki az 1.-hez hasonloan keresi hol fejezheti ki csalodottsagat.

 

es csak ezutan jonnek a normalis kategoriak, akikrol kiderul hogy hobbiversenyzo/kozlekedo/kirandulo/profiversenyzo/turazo, es igazi hasznalati tapasztalat alapjan irnak.

 

vajk

Előzmény: prs (15397)
halaloszto Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15406

a crossnak meg trekkingnek nevezett bringak sokkal kozelebb allnak az mtb-khez, mint az outikhoz. 

 

montis valtok, fekek, agyak, kormany. a vazi is inkabb egy nagy montivaz mint egy outivaz. szinte az egyetlen ami az outihoz hasonlo, az a kerek atmeroje.

 

vajk

Előzmény: fdoki (15405)
fdoki Creative Commons License 2011.01.18 0 0 15405

OK,olvasgatok,kupálódni sose szégyen és sose késő.

De légyszí' tudasd velem,h milyen sületlenségek összehordásától kellene tartózkodnom?

Előzmény: henngergely (15404)
henngergely Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15404

Ne haragudj, de szerintem még olvasgass egy kicsit, mielőtt további sületlenségeket hordasz össze.

Előzmény: fdoki (15402)
kivi Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15403

Így stimmel, de előbb nem ezt írtad. :-)

Előzmény: fdoki (15401)
fdoki Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15402

...és persze nem gondolom,h a ciklocross műfajban a közkeletű "cross" v. "crosser" névvel illetett alfajú bringákat hajtják  ;-)

Előzmény: kivi (15391)
fdoki Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15401

szóval fájt...  :-))

Félreértettél: a ciklocross műfaj és bringái eredeznek a MTB éránál korábbról. Maga a mostani cross (talán a crossover kifejezésből?) bringa alfaj valóban viszonylag újkeletű,de az ötlet -fenntartom- ha jól tévedek valóban onnan ered,h országúti képességű bringák off-road körülmények használ6óak legyenek.

Előzmény: kivi (15391)
kivi Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15400

Az ilyen véleményezős oldalakat igen komoly fenntartásokkal kell kezelni. A véleményezők túlnyomó része nem ért a kerékpárhoz olyan szinten, hogy a véleményüket vásárlásdöntő szempontként használd. Legtöbbször a nem normális használat, vagy a karbantartás elmulasztása miatt jönnek elő a hibák, amiket persze ők a kerékpárnak rónak fel.

Előzmény: holhen (15395)
holhen Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15399

Akkor inkább jobban járok, ha felírom őket, megnézem az üzletben mindegyiket, és majd utána döntök. És majd körülnézek használtan is :)

Frajti Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15398

Vettem újonnan is gépet és használtan is. Utóbbi lényegesen olcsóbb volt előbbinél, még úgy is, hogy utóbbi a jobb. Még használtan is... szerintem megéri nézelődni, annyira nem tudnak átverni, azért, ha én nőként bevállaltam (akkor, amikor még annyira nem értettem hozzá), akkor nem lehet nagy ügy. :)

Előzmény: holhen (15396)
prs Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15397

Ne a testbike.ot tekintsd már szentírásnak.

 

Gumija minden bringának szar, ha ugratok vele folyton, meg blokkolok a kerékkel.

A Caprine Tournál írja a gyerek, hogy bírja a lépcsőzést meg az ugratást. Meg hogy varacskosdisznóként használja. És hogy ajánlja: "depressziósoknak szerelmi bánat kezelésére a jános hegyen, és aki nem félti az életét annak bármire." Csodálkozol, hogy aztán leszarozza a gumit?

 

A többiek azt mondták, kopik a hátsó. Szerintem az is a blokkolástól. Első fékkel kell egyébként fékezni.

 

Tanulj meg olvasni a sorok között, és azokra a véleményekre adj, amelyek megérdemlik.

 

Különben meg majd veszel rá jó kis defekttűrő túragumit, ne aggódj.

Előzmény: holhen (15395)
holhen Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15396

Frajti:

Nem tudom. Félek a használtaktól. Túl laikus vagyok, félek hogy átvágnának vele. Veszek egy hiperszupernek beállított használt kerót aztán fél év múlva selejtezhetem le. Az újjal azért talán annyira nem tudnak csőbe húzni.

A másik két emberkének pedig köszi a tájékoztatást meg a keró történelmet :)

Előzmény: Frajti (15394)
holhen Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15395

A Skarpea Life-ok közül a Basic-re volt vélemény, ott jókat írtak róla. A többiről nincs vélemény.

A Caprine Tour-ok közül a Cross-ra volt vélemény, de azt lehúzták. A másikra nincs vélemény.

Caprine Voyage-ok közül a Plusról volt vélemény, elfogadható kritikával. A másikra nincs vélemény.

Azok közül, amit eddig mondtál, szinte mindegyiknek a gumiját kifogásolják. Állítólag hamar defektes lesz.

Előzmény: prs (15393)
Frajti Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15394

Azért én bedobnám a használt vonalat is, hátha. Ár/érték arányban jobban jönnél ki.

Előzmény: holhen (15392)
prs Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15393

Skarpea Life?

Caprine Tour/Voyage?

Előzmény: holhen (15392)
holhen Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15392

Hmm... még mindig nem igazán tudom eldönteni, hogy melyik kellene. Ha crosst vennék akkor persze vennék rá kiegészítőt is ez nem nagy gond :) A kerókat megnézegettem, de még mindig nem tudok dönteni xd Valszeg fej vagy írással fogok dönteni :P

A Gepidát testbike-on eléggé lehúzták :S A másik kettőről ott nincs vélemény. Majd megnézem üzletben.

 

Előzmény: prs (15389)
kivi Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15391

Jajj. :-)))

 

A crossnak semmi köze a ciklokrosszhoz. És főleg nem a montik előtt keletkezett. A cross egy átmenetet képez a 26-os  MTB-ok és a nagykerekű (28") túra/városi bringák között. Viszonylag új kategória, 8-10 éve jelent meg. Olyanoknak való, akiknek nincs szükségük egy MTB extrém terepjáróképességére, de egy városi bringánál azért terepesebbet akarnak. A cross kerekei nagyok, de a gumik nem csak aszfaltra jók. A váltó és fékrendszer az MTB-okról jön, az áttételek viszont nagyobbak, így haladósabb a bringa.

Előzmény: fdoki (15390)
fdoki Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15390

"Ez pl. ordas nagy baromság." :-DDD  

A cross v. crosser elnevezés tudomásom szerint a ciklo-cross elnevezésből,maga a kerékpár pedig a montik elterjedése előtti időkben keletkezett,ma is elterjedten űzött sportágból: mikor is kissé átalakított országúti bringákat kezdtek gyűrni(ill. gyakran vállon cipelni)az eredendően nem azoknak való út/terepviszonyok között. Tehát sztem a cross bringa közelebb áll az országútihoz,mint az MTB-hoz: mondjuk könnyű terepre képes,de szilárd burkolatú utakon is 6ékonyan használ6ó gép. A trekking 28"-as kerekeivel és kialakításával/felszereltségével,a városi bringákhoz hasonló üléspozícióval sztem inkább azokhoz áll közelebb mint a montikhoz -bár mind2 "elemzett" bicaj-fajta a rugózott/csillapított első villákat (már amelyiket azzal szerelik) a hegyi-bringáktól "leste el". Csak halkan jegyzem meg,h agyváltó persze tud alkalmas lenni nemcsak városi bringákhoz(az én városban használt crosser bringámon Sh.Nexus7 van,de "városi" áttételekkel),hanem off-road üzemmódhoz is(Shimano Alfine, Rohloff),de az bizony már jóval magasabb kategóriába emeli a gépet:az említett árszintet bőven megduplázza...

 

Előzmény: prs (15389)
prs Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15389

1. A trekkingnek más a vázgeometriája is (a crossnak jobban lejt a felsőcsöve), kényelmesebb, mivel - mint a neve is mutatja - túrázásra való. Meg talán a crossnak alacsonyabbak az áttételei (de lehet, hogy most hülyeséget írok).

Igen, a felszereltség egy része a különbségnek, de csak egy része. A két kategória helyenként valóban összemosódik. (Bár nemcsak ez a kettő.)

 

A cross egy nagykerekű, vékonyabb, de bütykösebb gumijú, aszfalton is menetképes MTB. Egyfajta hibrid az MTB és a trekking között. Inkább sporteszköz.

A trekking 28"-as kerekű, nem bütykös gumis, kényelemre, hosszú távra, és inkább aszfaltra való bringa, gyárilag sárhányóval és világítással. A vázon sok rögzítési lehetőséggel, sárhányónak, túracsomagtartónak.

 

A boltban érdekeseket mondanak. "a citytrekking a hagyományos városi kerékpár, ami aszfaltra nem kifejezetten való." Ez pl. ordas nagy baromság. Egy igazi városi kerékpár 28-as (hogy jobban haladj), felegyenesedett üléspozicióval (hogyan jobban láss), agyváltóval, sima gumival (mert leginkább aszfalton mész úgyis), teljes city felszereltséggel (sárhányó, láncvédő, világítás)

 

 

2. Inkább a trekking. Bár vehetsz crosst is, csak vegyél rá sárhányót meg világítást.

 

3. Gepida Alboin 200? Kross Trans Pacific? Hercules Trekking 21?

Előzmény: holhen (15385)
holhen Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15388

XD Na igen, nem tudok írni. XD

Na de értetted, hogy mi a lényeg, és köszi :)

Természetesen a városi kerók még mindig aszfaltra valók :)

Friczy Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15387

városi kerékpár, ami aszfaltra nem kifejezetten való.

 

Ezek szerint a városban nem aszfalt van. Ismét tanultam valamit.

 

Ezen kategóriák közt valóban nem éles a határvonal, általában a cross bringáknak kissé (de tényleg minimálisan) sportosabb vázgeometriájuk van, mint  a trekkingeknek (nem annyira egyenesen ülsz a nyeregben), ez esetben tényleg kicsit gyorsabban haladhatsz vele. De nagy különbségek nincsenek, a felszereléstől eltekintve. A city egyébként tényleg inkább városi, nem hosszabb távra tervezték.

Előzmény: holhen (15385)
holhen Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15386

Bocsánat, az előbb rosszul fogalmaztam. A trekking és cross közötti felszereltségbeni különbséget úgy értem, hogy a crosson tudtommal nincs pl sárvédő, csomagtartó és lámpa, de ezek utólag pótolhatók.

holhen Creative Commons License 2011.01.17 0 0 15385

Sziasztok!

Három kérdésem lenne hozzátok:

1. mi a különbség a trekking és a cross kerékpárok között? Csak a felszereltség lenne a különbség vagy más is? A neten itt-ott talált leírások alapján úgy vettem ki, hogy talán a cross jobban bírja a strapát aszfalton is és terepen is, illetve hogy gyorsabb a trekkingnél. A boltban viszont azt mondták, hogy külön trekking és cross kerékpár kategória nincs, szerintük csak olyan van, hogy crosstrekking egyben, és eközött meg a városi, általuk citytrekkingnek nevezett kerékpárok között van csak különbség, mégpedig az, hogy a citytrekking a hagyományos városi kerékpár, ami aszfaltra nem kifejezetten való.

2. én suliba járáshoz is szeretném használni (persze két jó kis Abus lakat társaságában :) ), illetve időnként könnyebb terepezésre (pl alföldi kék végigjárása tervben van). Melyik kategóriájú kerékpár való nekem igazán?

3. jó lenne, ha ajánlanátok egyet, ami újonnan kb 100 ezres kategória. Én a Schwinn Csepel Elite-jét néztem elsősorban. Ezzel kapcsolatban tapasztalat?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!