A MÁV 376, gőzmozdony sorozata a Szegedi Területi Igazgatóságnál
A mozdonyokra a 10 és 12 tonna tengelynyomással bíró mellékvonalakon volt szükség.
Rovancs 1940.V.-én (29 darab) :
Békéscsaba fh. MÁV 376,543 ,549 ,554 ,555 ,559
Kecskemét fh. MÁV 376,143 ,195 ,214 ,217 ,281 ,569 ,570
Kiskunfélegyháza fh. MÁV 376,145 ,495 ,517 ,519 ,579
Szentes fh. MÁV 376,107 ,141 ,185 ,238 ,301
Mezőtúr fh. MÁV 376,106 ,113 ,116 ,142 ,144 ,213
Vésztő fh. MÁV 376,160
Rovancs 1956.II.1.-én (41 darab) :
Baja fh. MÁV 376,191 ,283 ,506 ,524
Kalocsa fh. MÁV 376,317 ,461
Kecskemét fh. MÁV 376,006 ,216 ,250 ,306 ,409 ,543
Kunszentmiklós fh. MÁV 376,120 ,155 ,213 ,220 ,244 ,301
Mezőhegyes fh. MÁV 376,106 ,131 ,167 ,209 ,280 ,294 ,576 ,593 ,612 ,616
Mezőtúr fh. MÁV 376,103 ,107 ,144 ,145 ,146 ,210 ,436
Vésztő fh. MÁV 376,007 ,186 ,238 ,268 ,433 ,1001
Rovancs 1969.XII.31.-én (22 darab) :
Baja fh. MÁV 376,447 ,513 ,524 ,629
Mezőtúr fh. MÁV 376,436 ,450 ,616 ,619 ,622 ,644
Mezőhegyes fh. MÁV 376,593 ,617 ,640
Szeged fh. MÁV 376,613 1969.VIII.1.-én Miskolcról
Vésztő fh. MÁV 376,409 ,433 ,569 ,576 ,612 ,642 ,636 ,637
Néhány mozdony adata:
- MÁV 376,513 1921. Bdp. 4562 gysz. 116/2 jeleg S. 1979.V.2.
- MÁV 376,642 S. 1982.XII.
Az Sarkadi Cukorgyár mozdonya a MÁV 376,630 psz. masina volt, ő életútját MÁV 376,210 pályaszámmal kezdte (1911. Bdp. 2789 gysz. 91/2 jelleg), 1959.VII.22.-én került Mezőtúr fűtőháztól a Landler Jenő Jj.-ba, ahonnan már új pályaszámmal került Sarkadra 1961.IV. hóban. A 80-as évek derekáig dolgozott és helyben vágták széjjel.
A mezőhegyesi MÁV 376,617 psz. gőzmozdony utolsó víznyomás próbája 1965.V.28.-án volt, a mozdony 1968.IX.21.-én állt le és 1971.VI.9.-én selejtezték Rákosrendezőn.
MÁV 376,001-009
síktűzszekrény
telített gőz
kompaud
MÁV 376,101-305
síktűzszekrény
telített gőz
kompaud
MÁV 376,401-483
síktűzszekrény
túlhevített gőz
iker
MÁV 376,484-561
brotán kazán
túlhevített gőz
iker
MÁV 376,562-596
síktűzszekrény
túlhevített gőz
iker
MÁV 376,601-6
síktűzszekrény
túlhevített gőz
iker
Balesetek a Szegedi Területi Igazgatóság baleseteiből, Asztalos Endre, Bárdos Imre és Felek Ferenc gyüjtése
1921.VII.21. Szentes állomáson siklott a 7427/II sz. vonatot továbbító MÁV 376,217 psz. gőzmozdony. A baleset oka pályahiba.
1923.VII.21. Szentes-Orosháza vonalon közlekedő 7427/II sz. vonat fordított állásban közlekedő MÁV 376,217 psz. gőzmozdonya Orosháza bejárati jelzőjénél egy futó és három kapcsolt tengelyével kisiklott.
1923.X.27. Vésztő állomás 4 sz. fűtőházi váltóján aláváltás miatt egy futókerekével kisiklott a MÁV 376,549 psz. gőzmozdony.
1923.X.29. Ismét Vésztő, ugyanaz a váltó és esemény (újra szolgálatban a váltóőr?), de ezuttal a 8327 sz. vonat MÁV 376,531 psz. gőzmozdonya siklott ki egy futókerekével
1924.III.31. Csongrád állomás III. vágányán a 7432 sz. vegyesvonat MÁV 376,281 psz. gőzmozdonyában füstcsőszakadás történt, ami miatt a személyzet leugrott. A mozdony megfutamodva 6 db teherkocsira ütközött, a MÁV Gm 128 288 psz. teherkocsi megsérült.
1941.XI.26.-án 12:10 órakor Makó Újváros állomáson a 8461 sz. vonat tolatása közben a MÁV 376,194 psz. gőzmozdony mögé sorozott MÁV Dn 66 568 psz. kocsi ajtajában állt egy helyi váltóőr. A rögzítetlen vízdaru gémje az ajtóba beakadt és azt behúzva a vasutas dolgozó fejét halálosan összeroncsolta.
1947.II.6. Gara állomáson a 6920 sz. vonatot továbbító MÁV 376,570 psz. gőzmozdony behaladtában a II vágányon 6:35-kor, a felvételi épület előtt kisiklott. A baleset oka pálya felfagyás.
szelvényközben kisiklott.
1953.XI.16. Baja állomáson 11:30-kor a 20 sz. váltón a MÁV 376,283 psz. gőzmozdony 4 tengelyével kisiklott.
1954.VI.16. Mezőhegyes állomáson horzsolódtak a MÁV 376,131 és MÁV 376,612 psz. gőzmozdonyok.
1954.XII.7. Kétegyháza fűtőházában a 8594 sz. vonat MÁV 376,612 psz. gőzmozdonya 19:25-kor a 202 sz. váltón 3 tengelyével kisiklott.
1954.XII.16. Békéscsaba fűtőházában tolató MÁV 376,593 psz. mozdony mögé kapcsolt MÁV Kz 228 090 psz. kocsi 9:00-kor kisiklott.
1954.XII.18. Gyoma állomáson a 8262 sz. vonat MÁV 376,186 psz. gőzmozdonya 20:40-kor a 3 sz. váltót felvágta.
1956.VI.7.-én 15:02 órakor Medgyesegyháza-Bánkút állomások között a 294-298 szelvények között a 8511 sz. vonatot továbbító MÁV 376,176 psz. gőzmozdony halálosan gázolt.
1957.VII.11. Orosháza fűtőház vízdaruját a mezőhegyesi MÁV 376,596 psz. gőzmozdony kidöntötte.
1959.VI.2. Kecskemét Alsó állomás Zománcipari Művek iparvágányának fordító korongján 17:20-kor egy futó és két kapcsolt tengelyével 5 km/h sebesség mellett kisiklott a MÁV 376,1001 psz. gőzmozdony.
1959.XI.13. Hercegszántó állomáson a 6843 sz. vonatot tolató MÁV 376,524 psz. gőzmozdony 16:30-kor a 3 sz. váltón egy tengelyével kisiklott.
1963.III.10. Komádi-Körösszakál között 17:20 órakor a 315 szelvényben a 8295 sz. tehervonatot továbbító MÁV 376,101 psz. gőzmozdony és a mögé besorozott 4 db kocsi kisiklott, mert favágás közben egy fa a pályára dőlt. A favágást a Pft. végezte, a baleset miatt a pályamestert elmarasztalták.
1964.VIII.7. Komádi állomás III vágányáról 16:15 órakor kijáró 8259 sz. tehervonat MÁV 376,617 psz. gőzmozdonyának személyzete nem győződött meg a helyes vágányútról és a Komádi Rostkikészítő Vállalat iparvágányára behaladva álló kocsisorra ütközött.
1966.I.7.-én a 8297 sz. tehervonat, amelynek forduló párja a 8296 sz. Vésztő állomásról a MÁV 376,612 psz. gőzmozdonnyal indult el. A mozdony azonban elromlott és helyette a fűtőház a MÁV 275,103 psz. gőzmozdonyt vezényelte a vonathoz.