Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vwopel Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21822

+ - 20cm

Előzmény: bandika_75 (21820)
octinfo Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21821

Keress vissza DrMinit már többször is leírta és fotókkal is illusztrálta!

Keress DrMinit nick-jére, majd hozzászólásaira és erre a topic-ra.

Ott lesznek.

 

Én is onnan nézegettm már, de még nem vettem rá magam, hogy hozzákezdjek.

Előzmény: bandika_75 (21820)
bandika_75 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21820

Üdv stevie.

 

Esetleg egy O2 1.6MPI -ről is volna képed, hogy merre van a fojtószelep?

 

Vagy valaki más márkatársnak...?

Előzmény: stevie-w (21818)
Zooloo Zolee Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21819

Hűűű, köszönöm szépen a gyors választ!

Akkor meglesem a féklámpát...

Köszönöm a tisztítási útmutatót is!

Amúgy, pl. az esetleges lambdaszonda hibát nem ez a lámpa jelzi?

Előzmény: stevie-w (21818)
stevie-w Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21818

2002-es 1.6-os Octavia, a kilóméter óránál lévő "elektronikus motorvezérlés" visszajelző lámpa állandóan világít. Mi okozhatja a hibát, és hogyan javítható?

 

 

 

A leggyakoribb ok a féklámpa-kapcsoló hibája. Világítanak a féklámpák? Ha nem, akkor a pedál alatti, kb 2-3 ezer forintos kapcsolót kell cserélni.

 

A másik gyakori ok a fojtószelep kezdődő koszolódása, különösen a főleg városban használt autóknál.

 

Kezdetben az enyhén nyugtalan alapjárat utal rá, majd előbb-utóbb kigyullad az EPC lámpa is, mert valamelyik jeladó az üzemi tartományán kívül eső értéket mér. Ez először csak sporadikus (alkalmanként jelentkező) hiba, kb 15 motorindítás után magától eltűnik.

 

A fojtószelep rendszeres (mondjuk évenkénti) tisztítása megelőzi a problémát, második alkalommal már 10 perc alatt megvan :-) 

 

Itt egy fényképes leírás egy másik motorról, ami érzékelteti a művelet nehézségi fokát:

 

http://www.sof.hu/?q=node/9/79

Előzmény: Zooloo Zolee (21817)
Zooloo Zolee Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21817

Sziasztok!

 

2002-es 1.6-os Octavia, a kilóméter óránál lévő "elektronikus motorvezérlés" visszajelző lámpa állandóan világít.

Mi okozhatja a hibát, és hogyan javítható?

Üdv,

BJ Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21816

az m nulláról tutira nem sorolhatott volna ki 130-cal

Előzmény: Törölt nick (21813)
aquilifer Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21815

Csak röviden: a "kiváltáson" van a hangsúly. Úgy szabad, vagy tanácsos :), de mindenképpen úgy szabályos (a lassítósávra) kiváltani, h. előtte meggyőződtünk, h. kiválthatunk egyáltalán. Van más lényeges körülmény is, a sünök ténykedése, ám azt körültekintő vezetés esetén látni lehet/kellett volna. Hagyjuk... Sajnálatos, h. megtörtént

Előzmény: Törölt nick (21814)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21814

Íme a fogalom:

 

Lassítósáv: az úttesten egy másik úttal való kereszteződés (becsatlakozás) előtt a többi forgalmi sávtól útburkolati jellel elválasztott rész, amely az addig igénybevett forgalmi sávból az ott kialakult sebességgel történő kiválásra és további lassításra szolgál.

Előzmény: Törölt nick (21813)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21813

Egyébként meg a lassítósáv (kanyarodósáv) szerintem éppen azt a célt szolgálja, hogy autópálya tempóvel kisorolva ott lehessen lelassítani, mert úgy a biztonságosabb a pályán haladókra nézve. Vagy tévedek?

Ha jól belegondolok, barátunk nem is ment gyorsan. Elvileg 130-al is kisorolhatott volna.

Előzmény: Törölt nick (21812)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21812

Még "szerencse" hogy nem egy kamion akart lekanyarodni éppen. Az emberi felelőtlenség határtalan, ráadásul még máson is verik el a port.

Előzmény: aquilifer (21803)
Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21811

Túrom a net-et alkatrészek után. A legkomolyabb tételnek a légzsák szett tűnik - még bontottan is (bontottat talán ha 1-et találtam).

 

A beszerelés után (2 lufi+új öv az övfeszítővel), az autónak meg kell mondani hogy van két új légzsákja, ugye ? Most gondolom "tud róla", hogy a 2 első eldurrant.

Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21810

Persze, a követési távom nem volt megfelelő- ez nem is kérdés.

 

Csak szerencsésebb lett volna,ha nem a lekanyarodóban vesztegelnek az autók - annak fényében főképp, hogy az útellenőrző srác is minél hamarabb el akart minket "takarítani" az útból, mert ott állni balesetveszélyes - ami teljesen jogos.

 

Tanulni ebből a helyzetből is lehet.

csirke79 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21809

lumpynho: Érdekelne, hogy beszéljünk erről, ugyanis nekem is vannak ilyen "rejtélyes" kattogó hangjaim. Menet közben sűrű, pici, ketyegésnek tűnő zörejt hallok.

A hang hol a bal ajtó felől, hol a műszerfal irányából, hol a középkonzol, hogy a kesztyűtartó irányából jön.

Nem figyeltem, hogy hanyadik sebesség fokozatban tünik el, de nekem is fél-fél percre szokott így "ketyegni".

Engem is érdekelne, hogy mitől van ez. Jelzem, nem az index használata közben észlelem, és nincs benne időzített bomba, stb.

Köszi a válaszokat

Előzmény: lumpynho (21804)
csirke79 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21808

Ja,bocs,rosszul írtam,természetesen Castrol SLX Longlife III. 5W30 olajaim vannak, azaz márcsak voltak,mert mind megitta a gépállat:-))

Előzmény: octinfo (21787)
vwopel Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21807

Megygőződtél rólla ,h mehetsz-e ? Nem , ennyi.

Ettől függetlenűl ,sajnállak de nézd a jó oldalát , h nem lett nagyobb baj.

Ha a rendőr már a kocsisor végén áll és a féklámpát ellenőrzi ............brrrrrrr.

Előzmény: Von Guldi (21799)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21806

Igazából az a gond, hogy arra fognak hivatkozni, ha mégsem értesz egyet, hogy autópályán/autóúton akkor sem úgy kell előzni, hogy 10-20-30 méterre utolérsz valakit, mert akkor is beleállhat a fékbe, ha te előzni akarsz (pl. bemászik elé valami vad)...

 

És hiába a lehajtósáv, lehet torlódás (mert mondjuk sok a lehajtani kívánó autós) és nem tudnak kikanyarodni pl.

Előzmény: Von Guldi (21799)
vwopel Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21805

A kocsid szinét is írd meg legközelebb ;)

 

Az ,,irányjelző kattogást,, a kapcsoló okozza

 

vagy beég vagy :

 

409 válasz | megnéz | könyvjelző 2010.12.04 00:42:11 © (45208)

Ezt az irányjelzőkapcsoló érintkezőinek kopása okozza. Az érintkezőkről lekopó rézpor összekeveredik a kapcsolóban lévő zsirral, ami kis mértékben vezetővé válik. Szét kell szedni a kapcsolót és kitakarítani.

Előzmény: superbfanatic (45191)

Előzmény: lumpynho (21804)
lumpynho Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21804

Bovebben annyit, hogy kb felpercenkent csinalja, de van ugy is hogy egymasutan sokszor, viszont ha felkapcsolok negyesbe utana mar megszunik. Egy hete van meg az auto es eleg bosszanto, hogy ilyen hangokat ad ki es nem tudok rajonni hogy miert :-s

Előzmény: vwopel (21796)
aquilifer Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21803

Ha megengeded, ismeretlenül, de segítőleg...

Az elmondott - nyilván nem teljes körűen ismert - körülmények között előállott szituban a bekövetkezett kárért sztem 100 %ban te vagy/leszel a felelős, s minden egyes % ajándék, ha utóbb mégis v.mi ok folytán osztott-at állapítanak meg. Mintha ezt te is éreznéd, legalábbi szavaidból ezt venni ki. Lényegesebb, s hála Isten nem lett nagyobb baj, ill. személyi sérülés, mely utóbbi abból a szempontból kedvező számodra, h. a történtek nem "mennek át" bűncselekményi alakzatba.

Továbbá, a helyedben nem adnék ki pénzt "jó ügyvédre", egy fillért se, hasznosabb inkább egy kis KRESZ olvasás (sebesség helyes megválasztása, sávváltás, stb.), nem bántásiból... 

Előzmény: Von Guldi (21792)
szirt Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21802

Megfelelően kivilágított autó állhat "forgalmi okból" szerintem a lehajtó sávban.

Ha dugó miatt torlódás van, akkor ugyanez lehet a szituáció.

Előzmény: Törölt nick (21793)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21801

Igen, asszem valami 4.3 litert ír a könyv.

 

Nekem eddig mindig kereken 4 liter ment bele (bár 5 litert veszek, a többi pedig megmarad pótlásnak)

Előzmény: csirke79 (21782)
drMinit Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21800

A motvez kb a jobb ablaktörlő tövénél helyezkedik el.

..elmesésésed szerint, ez a rész nem sérült.

Előzmény: Von Guldi (21792)
Von Guldi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21799

Igen, miközben köztünk tébláboltak, és közölték, hogy követési távolság, nagy nehezen az egyiknek eszébe jutott hogy hátra áll, látsszon is belőlünk valami....

 

Az a baj, hogy bár nem remegett kezem - lábam meg ilyesmi, s első kérdésem volt azokhoz akikbe belementem, hogy mindenki jól van e, a tekintetben nem voltam a helyzet magaslatán, hogy számonkérjem a sündöröket, illetve fényképeket gyártsak a helyzetről, rendszámot írjak fel. Az első fél percben szélnek is eresztették a sort, csak akibe belecsúsztam, tanusíthatja, hogy a lekanyarodóban állította le a sort a sündörautó.

 

Egyébként úgy olvastam, s a útellnőrzős srác is említette, hogy ez bevett szokásuk amúgy. Ettől függetlenül persze jól jött volna az a hiányzó 10 méter, ami hiányzott a köv. távból. E tekintetben f.rok voltam, tény, bár nem vonatoztam a kamion mögött,  csak rosszkor kerültem hozzá közel, mikor egy sima sávváltásra készültem.

Előzmény: norbi.sz_80 (21794)
drMinit Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21798

gyorsan elzavarták a tanukat.....

sampler74 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21797

Sajnálom hogy így jártál :-(

Az ECU a szélvédő alatt középtájon a műanyag takaró all van.

Szerintem annak baja nem eshetett.

Előzmény: Von Guldi (21792)
vwopel Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21796

Bővebben , kérlek bővebben ;)

Előzmény: lumpynho (21795)
lumpynho Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21795

Hello

Nekem nehany napja van egy olyan problemam, hogy az auto bizonyos idokozonkent kattogo hangokat ad ki indokolatlanul. Olyan a hang mint a kanyarjelzo-e vagya veszjelzo-e. Valaki nem tudja hogy miert lehet?

norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21794

Szerintem nem ennyire egyértelmű... kb. 50-50%-nak lehet kihozni.

 

Ugyanis a rend őrei is hibáztak, mivel a lehajtósávban állították le az 5 autóst, így balesetveszélyes helyzetet idéztek elő.

 

Viszont Von Guldi márkatárs is hibázott (ezt ne értsétek félre, nem kötekedésből mondom), mert ha betartja a megfelelő követési távolságot, úgy vált sávot, akkor lett volna ideje fékezni, vagy később besorolni...

 

Tényleg nem kötekedésként mondom, de ilyen helyzetekben is mindkét fél hibáját vizsgálják.

Valószínűleg azért engedték el gyorsan a másik 4 autót, hogy ne tartsák ott őket tovább, ezzel is további balesetveszélyes helyzetet idézve elő. És gondolom próbálták a helyzetet menteni azzal, nehogy újabb autó rohanjon bele Von Guldiékba...

Előzmény: Törölt nick (21793)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.22 0 0 21793

Miért lennnél te a hibás? A balesetveszélyes helyzetet nem te idézted elő. Ezzel az erővel a pálya belső sávjában is állítgathatnának.

A helyedben fogadnék egy jó ügyvédet. Gondolom nem véletlenül engedték el gyorsan a többi autót.

Előzmény: Von Guldi (21792)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!