2002-es 1.6-os Octavia, a kilóméter óránál lévő "elektronikus motorvezérlés" visszajelző lámpa állandóan világít. Mi okozhatja a hibát, és hogyan javítható?
A leggyakoribb ok a féklámpa-kapcsoló hibája. Világítanak a féklámpák? Ha nem, akkor a pedál alatti, kb 2-3 ezer forintos kapcsolót kell cserélni.
A másik gyakori ok a fojtószelep kezdődő koszolódása, különösen a főleg városban használt autóknál.
Kezdetben az enyhén nyugtalan alapjárat utal rá, majd előbb-utóbb kigyullad az EPC lámpa is, mert valamelyik jeladó az üzemi tartományán kívül eső értéket mér. Ez először csak sporadikus (alkalmanként jelentkező) hiba, kb 15 motorindítás után magától eltűnik.
A fojtószelep rendszeres (mondjuk évenkénti) tisztítása megelőzi a problémát, második alkalommal már 10 perc alatt megvan :-)
Itt egy fényképes leírás egy másik motorról, ami érzékelteti a művelet nehézségi fokát:
Csak röviden: a "kiváltáson" van a hangsúly. Úgy szabad, vagy tanácsos :), de mindenképpen úgy szabályos (a lassítósávra) kiváltani, h. előtte meggyőződtünk, h. kiválthatunk egyáltalán. Van más lényeges körülmény is, a sünök ténykedése, ám azt körültekintő vezetés esetén látni lehet/kellett volna. Hagyjuk... Sajnálatos, h. megtörtént
Lassítósáv: az úttesten egy másik úttal való kereszteződés (becsatlakozás) előtt a többi forgalmi sávtól útburkolati jellel elválasztott rész, amely az addig igénybevett forgalmi sávból az ott kialakult sebességgel történő kiválásra és további lassításra szolgál.
Egyébként meg a lassítósáv (kanyarodósáv) szerintem éppen azt a célt szolgálja, hogy autópálya tempóvel kisorolva ott lehessen lelassítani, mert úgy a biztonságosabb a pályán haladókra nézve. Vagy tévedek?
Ha jól belegondolok, barátunk nem is ment gyorsan. Elvileg 130-al is kisorolhatott volna.
Túrom a net-et alkatrészek után. A legkomolyabb tételnek a légzsák szett tűnik - még bontottan is (bontottat talán ha 1-et találtam).
A beszerelés után (2 lufi+új öv az övfeszítővel), az autónak meg kell mondani hogy van két új légzsákja, ugye ? Most gondolom "tud róla", hogy a 2 első eldurrant.
Persze, a követési távom nem volt megfelelő- ez nem is kérdés.
Csak szerencsésebb lett volna,ha nem a lekanyarodóban vesztegelnek az autók - annak fényében főképp, hogy az útellenőrző srác is minél hamarabb el akart minket "takarítani" az útból, mert ott állni balesetveszélyes - ami teljesen jogos.
lumpynho: Érdekelne, hogy beszéljünk erről, ugyanis nekem is vannak ilyen "rejtélyes" kattogó hangjaim. Menet közben sűrű, pici, ketyegésnek tűnő zörejt hallok.
A hang hol a bal ajtó felől, hol a műszerfal irányából, hol a középkonzol, hogy a kesztyűtartó irányából jön.
Nem figyeltem, hogy hanyadik sebesség fokozatban tünik el, de nekem is fél-fél percre szokott így "ketyegni".
Engem is érdekelne, hogy mitől van ez. Jelzem, nem az index használata közben észlelem, és nincs benne időzített bomba, stb.
Igazából az a gond, hogy arra fognak hivatkozni, ha mégsem értesz egyet, hogy autópályán/autóúton akkor sem úgy kell előzni, hogy 10-20-30 méterre utolérsz valakit, mert akkor is beleállhat a fékbe, ha te előzni akarsz (pl. bemászik elé valami vad)...
És hiába a lehajtósáv, lehet torlódás (mert mondjuk sok a lehajtani kívánó autós) és nem tudnak kikanyarodni pl.
Ezt az irányjelzőkapcsoló érintkezőinek kopása okozza. Az érintkezőkről lekopó rézpor összekeveredik a kapcsolóban lévő zsirral, ami kis mértékben vezetővé válik. Szét kell szedni a kapcsolót és kitakarítani.
Bovebben annyit, hogy kb felpercenkent csinalja, de van ugy is hogy egymasutan sokszor, viszont ha felkapcsolok negyesbe utana mar megszunik. Egy hete van meg az auto es eleg bosszanto, hogy ilyen hangokat ad ki es nem tudok rajonni hogy miert :-s
Az elmondott - nyilván nem teljes körűen ismert - körülmények között előállott szituban a bekövetkezett kárért sztem 100 %ban te vagy/leszel a felelős, s minden egyes % ajándék, ha utóbb mégis v.mi ok folytán osztott-at állapítanak meg. Mintha ezt te is éreznéd, legalábbi szavaidból ezt venni ki. Lényegesebb, s hála Isten nem lett nagyobb baj, ill. személyi sérülés, mely utóbbi abból a szempontból kedvező számodra, h. a történtek nem "mennek át" bűncselekményi alakzatba.
Továbbá, a helyedben nem adnék ki pénzt "jó ügyvédre", egy fillért se, hasznosabb inkább egy kis KRESZ olvasás (sebesség helyes megválasztása, sávváltás, stb.), nem bántásiból...
Igen, miközben köztünk tébláboltak, és közölték, hogy követési távolság, nagy nehezen az egyiknek eszébe jutott hogy hátra áll, látsszon is belőlünk valami....
Az a baj, hogy bár nem remegett kezem - lábam meg ilyesmi, s első kérdésem volt azokhoz akikbe belementem, hogy mindenki jól van e, a tekintetben nem voltam a helyzet magaslatán, hogy számonkérjem a sündöröket, illetve fényképeket gyártsak a helyzetről, rendszámot írjak fel. Az első fél percben szélnek is eresztették a sort, csak akibe belecsúsztam, tanusíthatja, hogy a lekanyarodóban állította le a sort a sündörautó.
Egyébként úgy olvastam, s a útellnőrzős srác is említette, hogy ez bevett szokásuk amúgy. Ettől függetlenül persze jól jött volna az a hiányzó 10 méter, ami hiányzott a köv. távból. E tekintetben f.rok voltam, tény, bár nem vonatoztam a kamion mögött, csak rosszkor kerültem hozzá közel, mikor egy sima sávváltásra készültem.
Nekem nehany napja van egy olyan problemam, hogy az auto bizonyos idokozonkent kattogo hangokat ad ki indokolatlanul. Olyan a hang mint a kanyarjelzo-e vagya veszjelzo-e. Valaki nem tudja hogy miert lehet?
Szerintem nem ennyire egyértelmű... kb. 50-50%-nak lehet kihozni.
Ugyanis a rend őrei is hibáztak, mivel a lehajtósávban állították le az 5 autóst, így balesetveszélyes helyzetet idéztek elő.
Viszont Von Guldi márkatárs is hibázott (ezt ne értsétek félre, nem kötekedésből mondom), mert ha betartja a megfelelő követési távolságot, úgy vált sávot, akkor lett volna ideje fékezni, vagy később besorolni...
Tényleg nem kötekedésként mondom, de ilyen helyzetekben is mindkét fél hibáját vizsgálják.
Valószínűleg azért engedték el gyorsan a másik 4 autót, hogy ne tartsák ott őket tovább, ezzel is további balesetveszélyes helyzetet idézve elő. És gondolom próbálták a helyzetet menteni azzal, nehogy újabb autó rohanjon bele Von Guldiékba...