Már megbocsáss, de ahol ilyet igérnek, azt a helyet a lehető legtávolabb kerüld el!
Egy normális beszerelés (riasztó+motortérzár) beszerelése szvsz egy napnál kezdődik. Sajnos ha nem engedik meg, hogy sátrat verj az udvarban, akkor ott kell hagyni a kocsit.
A legfontosabb:
Minden topiclakónak nagyon kellemes karácsonyi ünnepet és boldog új évet kívánok!
Vásároltam egy 2006-os Renault Laguna-t, ezt szeretném megvédeni. :)
Olvasgatom a topikot, addig is:
- gyári immo
- CASCO
- jelenleg éjjel nappal őrzött, zárt garázsban áll, kivéve ha elmegyek valahova [ez a jövőben változni fog, ezért kellene védelem]
Ahogy olvastam, ezt a tipust annyira nem lopják [erre rácáfolt stevie_w esete... :(] illetve alkatrésznek sem viszik, mivel sokat hoznak be külföldről. Bár az enyém facelift utáni, ami ritkább... [ezért az UV-n egyelőre nem feltétlen gondolkodom]
Amit szeretnék: valami értelmes védelem, az ésszerűség keretein belűl. Pl valami extra immo, de az jó lenne, ha a kártyán kivűl nem kéne még valami extra kütyü az inditáshoz. Szóval valami rejtett kapcsoló vagy olyan immo, aminek a transzpoderét rá lehet aplikálni a kártyára.
Persze a biztonság minden előtt: ha ez nem megoldható, jó a sima immo valamilyen bizbasszal.
[pl. Rhino 3000-et néztem]
Illetve ahogy olvastam, motortérzár kellene még az immo-hoz.
Illetve drMinit-től kérdezem, hogy megvárható nála egy immo + motorzár beszerelés?
Vagy ez ilyen "otthagyom, értemegyek" idejű dolog?
Igen, 1% nagyságrendje, 0,3% ... 3% tartomány. Nemrég olvastam valahol egy típusokra lebontott statisztikát, ami feltűnt, hogy a BMW jól áll(t), kisebb valószínűséggel mint a legtöbb márkát.
Nem tudja valaki, hol lehet olvasni ilyen statisztikákat? Típusra, helyre,időre lebontva.
""...nagyságrendileg 1% esélye van arra, hogy 1 év alatt ellopják. Tehát ha 5 évvel számolunk, akkor 5% esélye a lopásnak...""
"Jujj. Tehát akkor 100 év alatt 100%?"
:-))) Természetesen nem.
Ha nem csalnak matematikai ismereteim, akkor 100 év alatt 1-1/e valószínűséggel (kb. 63.2%) lesz ellopva az autó.
Viszont kis valószínűségeknél az exponenciális görbét nyugodtan helyettesíthetjük a kezdőmeredségévle, tehát 5 év alatt kb. 5% lesz a lopás valószínűsége. Pontos értéke 1-e-(5/100), azaz három tizedesre: 4.877%.
Így már megfelel tanár úr? Vagy kapok még egy mentő kérdést a kettesért?
(Vagy olyan drága volt, hogy azonnal töröltem a gondolatot. A nagyon drága nálam kt_2006 által említett ár tízszerese. 25e-30e-ért szerintem nem lehet egy autót fóliáztatni. Vagy olyan minőségben, hogy azt senki nem válalja be. A jó fólia nem olcsó. Feltenni nem pár perc. És a jó szakember sem olcsó.)
Nagyon olcsónak találom az áraidat. Vagy Te tudsz nagyon olcsó helyeket, vagy én nagyon nem tudok. Vagy egészen más minőségi kategóriákban gondolkozunk.
Fóliázásra én egy nagyságrenddel magasabb árakat kaptam, amikor konkrétumokról lett szó.
A defentlockot mindenütt 50eFt-ért látom. (Van ahol már ez is akció az 55e helyett.)
Ettől függetlenül, amit írsz azzal egyetértek, az a védelem, amit leírsz, egy átlagautónak bőven elég, a tolvajok 99%-a nem fog ezeken az akadályokon átmenni, hanem keres egy másik fiestát, van elég védtelen ugyanabban a parkolóban. És ha az átlag 1% lopási arányt századára csökkentettük, akkor már megtettük, amit kellett, mert arra már nem érdemes költeni (a CASCO-n felül), hogy a 0.01% valószínűséget lecsökkentsük 0.005%-ra rengeteg pénzért és kényelmetlenséggel.
Még két gondolat:
Az autók egy részét nem úgy viszik el, hogy a tulajdonos közben alszik, hanem különböző trükkökkel. Legkeményebb trükk persze a piros lámpánál tulaj kihúzása az autóból, de színlelet karamboltól, a bajba jutott lányig mindenféle módszert kitalálnak. Ha valaki nagyon félti az autóját, akkor ne csak az éjszakai álarcostól féltse, hanem a trükkös tolvajtól, kulcslopótól, sőt a rablótól. A titkos kapcsoló részben erre is jó, de még valami azért kell.
A másik amire érdemes odafigyelni azok a szervizek, különösen a márkaszerrvizek. Nem egy és nem két banda lebukott már, akik a szervízből kaptak infot, de akár kulcsot is. (Nekem csak a pórkerekemet lopták ki a győri Ford szervizben.) Szóval a szervizekkel vigyázni kell, mindig legyen még egy védelmi vonal, ne adjuk ki az autónkat teljesen a szerviznek. (Pl. titkos kapcsolót, OBD megszakítást olyan állásban hagyni, hogy észre se vegyék a szervizben, kormányzárat, váltózár kulcsát nem odaadni, stb.)
Az egy másik kérdés, hogy mennyire jól véd, mennyivel jobban és mennyivel rosszabbul, mint más eszközök, más beszerelők által ajánlott rendszerek.
Az egy harmadik kérdés, hogy ár/védelem arányban hol áll a Pajzs, szemben ezzel vagy azzal a rendszerrel.
Az meg egy negyedik, hogy mennyi macera van a céggel, mennyi macera, mennyi kellemetlenség van utána a rendszerrel.
Szerény véleményem szerint a Pajzs előnye, hogy véd, sőt nem is rosszul véd. A Pajzs előnye, hogy elviszi az ember az autóját a reklám hatására és nem kell neki válogatnia az eszközök között, hanem készen kap egy komplett rendszert, nem kell gondolkodnia, nem kell utánnanézni semminek.
A többi versenyszámban már gyengén muzsikálnak. Szerintem védelem/árban sokkal jobbat ki lehet hozni, mint az ő ajánlataik. Szerintem aki gondolkodik egy kicsit, elbeszélget sokat látott beszerelelőkkel, az jobb hatásfokú rendszert tud összeállítani, mint a Pajzs. Ismerőseim tapasztalata alapján a Pajzzsal sok az üzemeltetési, ügyfélkezelési gond. Nem véletlen, hogy a Pajzs feltűnően érzékeny téma, az átlagember nem úgy reagál rá, mint egy márkára, hanem rögtön csípőből, érzelemtől fűtött ámokfutásba kezd még a legszíelídebb fórumozó is.
Azért is írtam apró betűvel a fenti bekezdést, mert nem szeretném, ha megint flame lángolna fel P. ügyben. (Persze, ha a "P" nem Pajzsot jelent, hanem egy másik "p" betűs szót, akkor rajta, lángoljunk, de az off....)
Ezesetben a Cerberos -t is érdemes megnézni. A váltózár a motortérben, van motortérzár, mindez kényelmesen kezelhető módon egy teljesen biztonságos titkosított RFID kártyával nyitható, gyújtásra magától zár.
Nem tudod úgy felejteni mint a klasszikus váltózárat, nincs szétfúrva a kárpit stb. és a védtelen utastér felöl nem támadható a váltózár rész.
A Pajzsnál gondoltam a GPS-es verzióra, de annyira már nem akartam eltúlozni. Viszont ez a kapcsolós dolog érdekes lehet, csak abban már elég sok kényelmetlenséget látok. No meg nem is tudom, ki szerelné be. Bár a márkaszervizben utána kérdezek, vállalnák-e. Elvégre a DefendLockot és a Ford riasztót a márkaszerviz szerelte be.
Casco önrésznek 10%, 50000 Ft-ot választottam. Mivel harmadik autóm, 0-ról indultam, majdnem 100000 Ft az éves díja.
Viszont gondolom később olvastad, hogy ezzel a védelemmel nem feltétlenül az autómat akarom védeni, hanem magamat. Mádsik autómat sokkal jobban féltem, a Fiestát annyira különlegesnek sem tartom, mégis ebbe tettem bele, mert ezzel járok olyan helyre, ahol esélyes lopásra.
Hiányolom a GSM/GPS, de legalább a rádiós pagert. Ha ennyire félted az autódat, érdemes erre pár tízezer forintot költeni, mert nyugodtabb az ember, ha kapcsolata van az autójával, tudja, hogy (még) nem lopták el. Nem mellesleg mindenféle kényelmi szolgáltatásokat is lehetővé tesz. (Pl. távolról beriasztani, hátha elfelejtetted.)
Hiányolok valamiféle (olcsó!) de rendkívül egyedi dolgot, amibe a profi tolvajoknak beletörik a profi esze. Egy egyedi helyre tett 100Ft-os kapcsoló sokszor jobban véd, mint egy több tízezerforintos csoda.
De nem túlzás ez egy cascos Fiestának? Számoljunk! Mennyi a Casco önrésze? Mondjuk 500e. Azon kívül a biztosító 500-zal alulértékeli az autót. Tehát ha ellopják van 1M veszteséged. Egy (nem védett!) Ford Fiestának nagyságrendileg 1% esélye van arra, hogy 1 év alatt ellopják. Tehát ha 5 évvel számolunk, akkor 5% esélye a lopásnak. Tehát várható értékben 1M*5%=50eFt-ot veszítesz, ha nem véded ilyen kifinommult, sokfedelű módszerekkel. Ha ráköltesz 200eFt-t a védelemre, akkor ugyan lecsökkentheted az ellopási esélyeket 5*0.1%=0.5%-ra, azaz várható értékben 5000Ft-ot veszítesz. És mennyit költöttél a védelemre? A Vémár 187eFt, ha jól látom. A defendlokra számolok egy 20-st, a körbefóliázás legalább egy 100-as, tehát minimum 300e-t elköltöttél már az autóra, azért hogy egy kisvalószínűségű 1000e-t elkerülj.
Szóval szerintem ilyen drága védelem, csak akkor éri meg, ha az autó Neked többet jelent, mint amennyit ér. Sokan vagyunk ezzel így, de tudjuk, hogy nem az anyagi, hanem a szubjektív optimumot választjuk.
Eddig én sem ismertem, csak így utólag belegondolva egy záras vasrúdért egy picit sokallom az 50 ezret, de talán működni fog. Mondjuk az elfelejtettem írni, hogy mindenhol kértem, hogy ne matricázzák fel az autómat, hogy mi van benne. Egyedül a Ford riasztó és a biztonsági fólia címkéje látható az oldalablakokon.
Ha ezek ennyire magasak, még fogóval is le lehet szedni. Így nekem sem tűnnek annyira erősnek. Nekem az egyik noname - a kocsigumitól vettem, ha jól emlékszem, a másdik pedig gyári Ford. Ez utóbbi valóban különleges, még volt, hogy a saját kulcsát is alig tudtam rátenni, mert az is pontosan egy helyen passzol csak, ráadásul nagyon stabilan kell befelé nyomni, hogy tekerni lehessen.
Köszönöm, akkor talán nem döntöttem rosszul. Egyébként a felszerelés az autó árának negyedébe került, de az az igazság, hogy nem feltétlenül az autót akarom védeni vele, ha az értékét nézem. Ugyanis sűrűn járok Sopronból Budapestre és Bécsbe és a hazajutásom fontosabb, ráadásul a munkámhoz szükségem van az autóra. Ergo még egy párszázezret érő autóba is beszereltetnék ilyen védelmet. Többet bukok, ha nincs autóm.
Mondjuk megjegyzem, van még két másik is ezen kívül, de az egyik épp váltóhibás, a másikat pedig nem használom munkára, csak jó időben, "ünnepi" autóként használom.
Kerékőrből szerintem a MUTEKI japán márkájuak jók. Ultrakönnyűek és tulajdonképpen kerékcsavarként árulják őket de mindegyik csavar kerékőr.
Hát, szerintem ezeket elég könnyű leszedni. Az ultra könnyűség meg persze előny a rugózatlan tömeg csökkentése miatt, de az átlag személyautón a kerekenként 10-12 deka súlycsökkentés nemigen vehető észre.
Ebayen van többféle is belőle. Kb 20 ezer körül van szállítással.
Ez nem éppen olcsó. Más minőségi termékek 5 és 10 ezer között vannak boltból.