Egy 2000 -es évjáratú Golf IV -em van, 1.4 -es benzines motorral.
Néha-néha leáll, amikor hármasból másodikba váltok. Leesik a fordulatszám, és leáll a motor. Valamikor ezt csak 1 hónapban egyszer műveli, de volt már olyan is, amikor 1 nap háromszor is leállt.
Természetesen nem ír ki semmilyen hibakódot...
Cseréltünk már gyertyákat, üzemanyagszűrőt, nem szív falsot sehol sem, mechanikai problémája nincs. Villamossági szerelőnél is volt, átnéztek minden vezetéket, ők sem találták meg a hibát. Persze egyik szerelőnél sem állt le a próbautakon.
Az alapjárat jó, egyenletes.
Van valamelyikőtöknek tippje, vagy tapasztalata hasonló problémában?
Mostmár egyre sűrűsödnek a leállások, és elég veszélyesnek érzem néha a kanyarodást, mert olyankor elég gáz, ha lefullad az autó...
Nemrég autópályán mentem, egyszer mintha megtorpant volna az autó, de aztán semmi gond nem volt.
Vedd le a szűrőről az adagoló felé menő 2 csövet és logasd egy edénybe amiben gázolaj van, indítsd be, majd állítsd le és várjál annyit ammenyi után jelentkezni szokott a gond.
Ha így indul, akkor a szűrőnél, illetve attól visszafelé a baj. Megpróbálhatod összekötni a csöveket szűrő nélkül, ha így indul rendesen, akkor a szűrőnél van a gond, jellemzően a müaszelep "O"-gyűrűje szokott átengedni. A magam részéről eldobnám ezt a szűrőt és feltennék egy G2 1,6D sima 2csöves szűrőt, hogy többé ne szopasson az a visszakeringetős basz. A dugulás elég ritka, a csövek átfúvatásával orvosolható.
Az EPC a fojtószeleppel kapcsolatos nyűgök visszajelzője, de világít féklámpa hiba esetén is. A lambdaszondához nincs köze. Ki kell olvasni a hibatárolót, ott írja, hogy miért világít.
1.4 APQ motorba keresek gyári minőségű hidrotőkéket!
Ill. aki szerelt már ilyet, a kettes golf 1.3 tőkéi jók-e a későbbi 1.4 motorba?
Nézegettem webshopokban, de a tőke belseje különbözőnek tünik. Esetleg ha van tapasztalatotok a tőkékkel kapcsolatban, szivesen fogadom. Nekem polo classicom van a fenti motorral, de sajnos úgy csattog mint egy rossz singer..
Volna egy 1.4 16V, IV-es Golfom,MI lehet az oka,ha ez EPC felirat néha megjelenik a műszerfalon,valamikor meg elalszik,néha váltáskor vagy csak úgy magától.Mondtak olyan,h a lambda szondával lehet valami gebasz.( Talán csere?) De biztosra nemtudom!
"szűrő is lett cserélve,viszont majdnem csak félig volt gázolajjal levételkor,ami nem tudom mitől lehet!"
Pedig itt lesz a kutya elásva!!! Vagy dugulás a tankfelől jövő ágban, vagy levegőt szív valamelyik csatlakozásnál, visszakeringetőszelepnél. (üzaszűrő tetején lévő müa szelep)
Adott egy 92-es golf 3 auto 1.4 motorral. 1 honapja magatol megemelkedett a furdolatszamom 1200 néha 1500 is volt. Aztán pár napra rá egyik nap nehezen idult be, elmentem vele kb 30 kmtert, hasonló magasabb fordulatszámon. leparkoltam, másnap inditom az autot, döcög alig akar beindulni, gázt nyomok 2000 2500 fordulatszamra, aztan magatol ezen a skálan pörög a motor (mint ha én nyomnám a gazpedált) , itt mondom nem stimmel valami leallitom. Másodszori inditasra megsem nyekken. ezutan 2 napra rá egyek délutan beinditom , meignt magatol emelkedik a fordulatszam, hagyom egy kicsit, hatha visszall, de semmi, leallit, ujbol semmi reagalas. EZ van folyamatosan, elindulni nem merek vele hatha elakadok valhol.
valakinek hasonlo probléma volt e, vagy került e ilyen helyzetbe?? elöre is köszi a választ
Szevasztok! Pár hónapja vettem egy 98-as évjáratú vw passat 1.9 tdi-t. Olyan gondom van h reggelente hidegindításkor dadogva indul,de csak teljesen hideg motornál,melegen semmi gond. Izzító gyertyák jók,akksi jo,önindító jó,beépítettem 1 nyomástartó szelepet is az adagoló elé,de az sem segített.Nem kormol és nem nyom szürkés füstöt indításkor,és nem egyenetlen az alapjárat ilyenkor,ugyh sztem porlasztócsúcs sem lehet.Esetleg tudja vki h mitől lehet? Én vagy előtöltés gondra,vagy lelevegősödésre gyanakszom,csak nemtom mi ilyenkor a teendő.Ja és az üzemanyag szűrő is lett cserélve,viszont majdnem csak félig volt gázolajjal levételkor,ami nem tudom mitől lehet! Ha tudtok segítsetek,köszi!