Sziasztok, Budapesten hol tudok venni a hétvégén üléshuzatot ami nem tul csilicsáré, mondjuk sima fekete, tehát valami izléses. 5 ajtósba kellene, első-hátsó 1/3 2/3 arányba osztva, fejtámla meg lehet fel sem lesz rakva. Nem baj ha olcsó jeligére a kiadóba.
Nekünk 60 valamennyi van benne,csak hát a kipuff meg alapjárati rövid távnak köszönhető leginkább....
Szerintem májusban éves szervizen csávó elátkozta a kocsit:D...mikor jövünk el mondja,hogy volt lent szerelőknél,látta meg mondták is,hogy ilyen jó állapotú 7 éves Kalost,de nem hogy Kalost,Daewoo-t/Chevroletet nem látott...erre nyáron lambda szonda,nyár végén kezdte az alapjáratot,kipufogó meg kb 2,5 hete ilyen...
Valószínűleg ugyan az mint a miénkkel...miénk is 2003-as 8V csak 4 ajtós...
Motorcsekk alat sárga visszajelzőre gondolsz?Ha igen,akkor vagy az EGR mint írtad,vagy a lambdaszonda (nekünk pechünkre mérés nélkül ez volt a baja).
Az alapjárat nekünk is váltó állástól függetlenül eleinte hol 400 volt,hol 2,2-2400,a lényeg,hogy többnyire vagy igen koszos az alapjárati,vagy úton van a halál fele,és azt fogja csinálni mint nekünk,h "érzéketlen" lesz,és indításnál nem ad gázt,ha elkapja a hév,akkor feltolja 1500-ra a fordulatot...
A csekknél a szondára tippelnek mondjuk legtöbben(szerelők),de azt mondják érdemes ráméretni...nekünk 13e. volt a szonda/Bosch/,szervízben meg úgy kezdték,h 45-50e. + javítási költésg...
Alapjáratot meg viszont érdemesebb tényleg beméretni,bár ismerősnek 4-en könyököltek a kocsin és dörzsölték a fejüket,hogy "WTF?" a baja......
Szervízben ez nem tudom mit kér,én ezt is szint 13.-ért láttam....
Am típushiba náluk még,h hátsó dob előtt közvetlenül a hegesztés mint a szita olyan lyukakra megy szét....kicsit több mint 7,5 év alatt most másodjára megy szét....semmi extra 2000-es fordulatról durrog mint 1 rallyautó,amúgy egészen el lenne,ha lenne alapjárata...
Ezt már így külön mindnekinek,kis "érdekesség":
-azt mondják egy akkumlátor 4-5 évet bír,de ekkora már nagyon jól bírta...
Mint említettem túl van már a miénk 7,5 évén,s mai napon lett kicserélve a GYÁRI akksi benne,mert ugye alapjárat nélkül ha nem lett gáz adva leállt,és már 2. indítózáskor nem bírt az önindító 1-et fordulni....
Két Kérdésem lenne. Remélem, hogy csak nálam jelentkezik ilyen.
Autóm egy 1.4 8v 2003-as 5 ajtós Kalos. Idén márciusban vettem és nagyon büszke vagyok rá.
1: A fordulatszám tartósan 2000 fölött van üresben még akkor is ha meleg a motor. Rövid távokon használom az autót ami március óta van nálam.
Néha sebességben is fölöslegesen pörög a motor. Ez a jelenség hol megszünik, hol előjön! Mi a csuda baja lehet.
2: Eddig semmi gond nem volt leszámítva egy motorcsekket a műszerfalon. A gép kiírta, hogy EGR szelep. Megnéztük apóssal aki autószerelő és semmi letapadás nem volt látható. Jel kiütve aztán 20 km múlva ismét előjött a jel. Azóta már 2000 km-t gurultam és semmi gyanús leszámítva a fordulatszámot.
Ez a gond a fordulatszámmal pár hete létezik a hibajelzés viszont már nyár eleje óta.
Én arra tippeltem,h game over az alapjáratinak....lamda sz. most lett cserélve benne,mert kb 4 hónapig visszajelzővel volt járva,meg kezdett egyre többet hamizni....ha ez lenne,akkor visszajelző égne sztem...
Szasztok kartácsak!A segítségetek kérem:nem szól a duda, a bizti jó, a duda új, a kormánykapcsoló jó, a dudánál a csatlakozóban semmi villanyt nem mérek, még mi lehet szerintetek a hiba? Köszi előtre is a választ !
Szeretnék segítséget kérni légzsák ügyben. Van egy 2003-as Kalos SX 16V autóm, amiben van vezető- és utasoldali légzsák is. Kérdésem az lenne, hogy az utasoldali légzsákot valamilyen módon ki tudom kapcsolni? Esetleg ki tudom kapcsoltatni, van ilyesmire lehetőség? Bébi elhelyezés szempontjából lenne fontos, az anyósülésre szeretnénk majd tenni a második gyerkőcöt, de ugye azt csak kikapcsolt légzsák esetén lehet megtenni. Ezért lenne fontos a dolog.
bizony az ujat is el lehet baxni ha tulfeszitik a vezérmüszijat , vizpumpát.
az én szerelőmnek akire iesmit bizok van is spec feszitésmérője.
amugy 1 vizpumpának ki kell birnia 2 vezérmüszijat.kb 150ekm-t sőt 1 kuplungnak is kompletten ha csaknem barommód használják.az előző céges opel combosba is akkorra kopott el az egész szerkezetestül, pedig mi sokat használjuk megyés székhelyen a kocsit és sokat is inditózunk.5-20 perc menet 1 hibaelháritás,és ez igy napjába többször.
De akkor a kicserélt újnak is odabax ha túlfeszitik a szijat,vagy nem?Én ezért baromságnak tartom a vizpumpa cseréjét,akár 120e-nél is.Apám renaultjába cserélték kemény huf-okért de én nem látok a régin semmi hibát!
Nekünk 60 vmennyi van benne,de kuplung és társai baja nem volt.....
Tavaly halózott be lamda szonda,meg alapjárata szívózik tavaly óta....
Jelen baja indításkor nem ad gázt(fél perc után beáll kb. 800-ra),hátsó dob "előtti" hegesztés kilyukadt,és szépen durrog ilyen 3000-es fordulatról lefelé..ill bal hátsó lengéscsillapítón kopácsol enyhén a burok...
A magasság állító alatt van a kis tartórekesz. Ha kinyitod és megfogod, lefelé meghúzod, akkor kipattan az a műanyag takarófedél. De ne a fiókot fogd hanem a "belsejét"! Utána már hozzáférsz hátulról a magasságállítóhoz, ami valszeg előre felé ki tud jönni.
Következő dolgokhoz szeretnék tanácsot kapni:1,2-es Kalosom elérte a bűvös 60 000 km-t ilyenkor cserélni kell a vezérműszíjat de a vízpumpát is cserélni kell?Nem elég azt csak 120 000-nél?
A másik dolog, hogy a drága kocsimba 32 000nél szétrobbant a kuplung 45 000nél lefogazott a váltóban az ötödik sebesség kiváncsi lennék, hogy más is járt-e így vagy csak az én autóm lett ilyen "remekül" megépítve?Előző kocsim Skoda Favorit abban 125 000 kmnél kopott el a kuplung a váltónak meg nem volt semmi gondja...
Kis segítség kellene:egy ideje kontakt hibás a fényszóró magasság állító világítása.Hogyan tudom én azt könnyedén megszerelni.A hasznos segítséget előre is köszönöm.
Kérdés:-egy ideje nincs alapjárat,indításkor gáz adás nélkül le fullad egyből,valaki ötlet,hogy mi a baja?
*Nem rég lett megtakarítva az alapjárati motor,utána 2 napig kb jó volt,még magas is volt az alapjárat,aztán gondolt egyet s ilyeneket csinál....Jó így vidéken el megy,de ha netán megyünk valamerre(heti 2-3 alkalom),ahol lámpák vannak,elég kacagós tartani a gázpedált,hogy ne áljon le.
A katalizátor gyilkolása a hirtelen (főleg téli első indításkor) magas hőmérsékletű kipufogógáz! Na most mint tudjuk hideg indításkor az EGR szelep kipufogó gázt vezet a beszíváshoz, így a katalizátorhoz sem jut egyből forró gáz. Pl.: 2004 végén kiadott Matiz II.-nél (ekkor váltotta le az I szériát) hidegben gond volt az első indításnál. A motor elindult majd meg is állt. A második indításnál már minden jó volt. A probléma abból adódott, hogy nem volt késleltetve a katalizátor hőmérsékletének mérése, és indítás után még nagyon hideg volt. Második indításnál már az első indításból adódó meleg gáz annyira megmelegítette a katalizátort, hogy már nem állította le a motort. Ezt később az ECU szoftverfrissítésénél megoldották, ha jól emléxem 1 percig nem figyel a katalizátorra. Én indításkor várok 30 másodpercet, ez nem sok, és ha ez kell a motor boldogságának (gyári leírás miatt), akkor legyen. Egyébként ezeket az autókat sima (nem adalékolt) 95-ös benzinre lőtték be, ami azt jelenti, hogy a kutak között is lehet különbség, és sokban befolyásolja a motort, nem rángat, nem koszosodik az EGR szelep annyira, stb... Erre példa, hogy a 95 benzin oktánszáma +- tűréshatár miatt lehet 92 is, amit az ECU tolerál, de mehet a teljesítmény rovására, míg a 98-as meg 95-ös oktánszámú, és ezért lehet érezhetően jobb a kocsi!