Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Hát hallod nekem már a tököm kivan ezzel a tetű d-..-ggel:@ ezek szerint folymatosan hazudik,minden amit ráulnak olyan mint a másik,de mégis kicsit más....
UNICAL FOKOLUS 20 kazánom van.Kettő keringtető szivattyu van a rendszerben.Egy a puffer előtt a radiátoroktol visszatérő "hideg" vizet nyomja.A másik a kazán elé a "hideg víznek" van a "Visszafolyó"-ra kötve.
ESBE VTC511 vagy Laddomat vagy LTC100. Így keresd, az egyik drágább mint a másik. De éppen most linkelt be egy kolléga egy állítólag olcsó cuccot. Lásd 15217-es hozzászólás.
Nagyon köszsönöm a válaszod!Bevallom a VTC rövidítésben nem vagyok biztos az egy ESBE tipus rövidítése? Rakok fel pár képet a bekötésröl.Kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá.Egyébként borzasztóan kátrányosodik is,de ezt a fának tudtam be.
Ha megy a szivattyú ez az ág zárva van. Áramszünet esetén a víz ezen az ágon akadálytalanul képes gravitációban elindulni. Ezt egy un. nyelves (tányéros) visszacsapó biztosítja.
Mivel magadnak állíthatod, jobb is mint az esbe (akár).
FIGYELEM!
Az ESBE beépítése után vagy szünetmentes áramforrás ÉS gravitációs elkerülő ág beépítése kell!! Vagy ha vékonycsöves a rendszer (nem tud kényszer gravitációban menni) akkor termikus elfolyó hűtőspirállal (az elkerülő ág helyett) is KELL a rendszerbe.
Amikor kötötték megkérdeztem a szerelőket,hogy nem kellene-e bele termosztatikus szelep(itt olvastam róla) azt mondták teljesen felesleges
Na ezek a "csőszerelő" kategória. Nagyívben kerülendők.
Mivel nincs benne VTC ezért a rendszered csak szakaszosan fog tudni menni, főleg szivattyús üzemben. Ahogy írod, azonnal hideg viet nyom a kazánra visszahütve, és a termosztát azonnal le is tilt. Így az életbe soha nem fogja rendesen felfűteni a puffert, vagy csak atomtöltettel.
Ha az esbe rajta van, akkor lehet a kazán után a csövön akármi szépen fel fog fűteni bármit (nekem is a kilépőn van egy 150 literes HMV és az 1 köbös pufi). A pufi tetejéből meg ki van véve a lakás felé a fűtés.
Tehát keress egy normális FŰTÉS szerelőt és a szakszer (olvass vissza) atmos féle kazánbekötést csináltasd meg velük. Valszeg nem fog sokba kerülni, mert csak VTC és némi cső fog kellenei.
"28 Watt-os terhelésnél (Wilo RS 25/4) 1-es fokozatban a szivattyú üzemideje 2 óra 11 perc."
Ez igaz, ddee... ha a betanított családtag befűt, és gyorsabban akarja a meleget( megforgatni a radiátorba) és úgy hagyja 3-as ban , akkor már biz a 48 W a fogyi.
Írtam már egyszer ide a problémámmal,de sajnos nem jött helyre a dolog.Kérdésem az lenne,hogy szerintetek hová kell kötni a kazán kilépőjét?Nem értek hozzá,de szerintem nálam valahogyan nem jól kötöttek valamit...A kazán kilépő csövébe kötöttek be egy 300L HMV tartályt(cső kígyós) és egy 500L Puffer tartályt.Egy csőre van kötve mind a kettő.Lehet rosszul gondolom,de nem tudom,hogy ilyenkor nem a radiátorok felé menő csőbe kellene bekötni a meleg vizet és utánna a puffert?Mivel a puffer egyik felső csonkjába kötöttek be szinte lehetetlenség felfűteni a rendszert(ár azon gondolkodom,hogy vissza térek a gázhoz).A puffer felfűtése 2-2,5 óra és akkor is ha sikerül felnyomni 45C-ra a vizet benne visszahül 35C-ra fél óra alatt.Tettem egy csőtermosztátot a kazán kilépőjére és ha mondjuk be állítom 40C-ra megy egy fél percet és kikapcsol,mert megy rá a hideg víz.Féltem a kazánomat is,mivel lemez(Unical:Fokulus 20),hogy tönkre teszi a 20-22 C-os hőmérséklet különbség.Amikor kötötték megkérdeztem a szerelőket,hogy nem kellene-e bele termosztatikus szelep(itt olvastam róla) azt mondták teljesen felesleges.Szerintetek az megoldás lehet a problémámra(vagy teljesen rosszul gondolom),hogy először a radiátor felé kellene engedni a kazánbol jövő melegvizet és csak utánna a pufferbe? Abban reménykedem,hogy akkor a lakásban is végre hamarabb lenne meleg és nem hülne ki olyan könnyen a gyárilag szigetelt puffer sem,de lehet rosszul gondolom.