Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
A szervizek olyan olajat forgalmaznak amit a legolcsóbban kapnak meg az importőrtől, és jó drágán el lehet adni. A shell jó olaj , de a donax tx csak dextron III minősítésű ami európai automataváltóba kitűnő. Japán váltóba mint ahogy a szervízfüzet is írja JWS 3309 mínősítésű kell. Erre figyeljünk oda volvósok. A szervíz megveszi az 1 hordó olajat és minden autóba azt önti, nem foglalkozik a gyári előírással. Sajnos már én is tapasztaltam, fogalma sem volt a szerelőnek a gyári előírásról.A JWS 3309 specifikáció a japán gyártmányú autók automata váltóihoz használható, amelyek jellemzően magasabb fokú rezonanciagátló képességű ATF-et igényelnek mint európai társaik amibe a Dextron III minősítésű való.
Nem véletlenül kérdeztem az olajszűrőt. A gyárak általában élettartam olajat tesznek a váltóba, amit elméletileg nem is kellene lecserélni. A probléma nem is az olajjal van hanem az olajszűrővel. Idővel a kopó alkatrészek forgácsai finom olajsárrá változnak ami eltömíti az olajszűrőt.Ennek következtében csökken az olajnyomás ami a lamellák fokozott kopásával jár, és az olajszivattyú is tönkre megy . Ezért kell olajat cserélni a váltóba olajszűrővel együtt. Minden automata váltóban van olajszűrő.
Na itt van a kutya elásva. Ugyanis a volvo váltót szét kell szedni, hogy ki lehessen cserélni benne a szűrőt. A márkaszervízek meg echte nem szedik szét, mert nem értenek hozzá. Na ilyenkor mi van ? Az ügyfél át van b@szva......
1. Természetesen a gyári specifikációkban Castrol olajat találsz, mint ajánlást, mert akkoriban a VOLVO a Castrol-lal volt leszerződve globálisan, mindenre. Idő közben a VOLVO velük (v.sz. üzleti és nem minőségi okok miatt) szerződést bontott, és egy rövid Mobil1-es kitérő után jelenleg a Shell-lel van szerződésben, tehát jelenleg a Shell olajokat kapjuk a szervizekben (5 éve járok szakszervizbe, mindhárom érát átéltem). Szerintem nincs jelentősége, én laikusként azt gondolom, hogy mindegyik említett cég nagy, jó nevű, nem ma kezdték, én mindhárom cég termékeiben megbíztam / megbízok. A Shell-ben is. Végül is a forma 1-ben is ott sündötögnek, csak tudnak valamit... ;)
2. Megnéztem a Shell LubeMatch programját, és láss csodát, a Shell Donax TX olajat ajánlja a VOLVO XC90-embe (2006 utáni, 136 kWh).
Elég meggyőzőek a leírások (OK, marketing, de nem tűnik gagyinak). Ha nehézgépjárművekhez lett kifejlesztve, és buszokba, kamionokba, teherautókba is jó, akkor szerintem az XC90 automata váltójában jelentkező terheléssel is meg kell, hogy bírkózzon (a következő 60.000 km-en biztos)... :)))
3. Arra emlékszem, hogy én is olvastam netes fórumokon a szűrőcseréről, rákérdeztem, de ha jól emlékszem azt a választ kaptam, hogy az én váltómba már nincs szűrő. Nem is szerepel a számlán. Ha lenne benne, biztosan kicserélték volna, mert kértem, és mert fizetek mindent, mint a katonatiszt...
Köszi a segítséget. A shellnél ilyen olajat nem találtam csak TA és TM jelzésűt ,ami nem jó a volvóba. Közben megnéztem a gyári adatok között a váltó specifikus olajat, és a castrol Transmax-e való hozzá, ez rendelkezik JWS 3309 szabvánnyal.
Ó, pedig az az izgi, ha nagy tempónál tekered hirtelen alá, ha az oldalra dobós pad nem működik Göteborgban, akkor ott is így borítják meg a vasakat... :)))) Bocsi, hülye kérdés volt...
A differenciál zár tudomásom szerint pont összezárja a kerekeket terepen, hogy ha az egyik elpörögne, de a másik tapad, akkor mindkettő lassan forogjon, ne legyen elpörgő kerék.
Elég ijesztőnek hangzik, amit leírsz, különösen, ha tényleg berázza az elejét.
Sajnos nem vagyok hozzáértő, így én csak azt tudom javasolni, hogy vidd el még egy másik szakszervizbe is bevizsgálásra. Az nem fáj annyira, hátha találkoztak már ilyennel... Ezt elég könnyen ki is lehet próbálni, akár telepen belül is...
Nagyobb tempónál még nem sikerült teljesen alátekerni a kormányt :)
Egészen berázkódik az eleje és nem szép hangok jönnek....
Egyszer Korfun béreltem egy suzuki jimmyt , az fix négykerekes, annál a kocsinál volt hasonló élmény a kanyarodás.
Pontosan olyan, mintha nem működne a diffi, mindkét kerék ( az elsők) ugyanakkora utat akarnak megtenni, kicsit nyikorognak a gumik, és egéászen berázza az elejét.
Nem kötözködésből, de kicsit ki tudnád még fejteni, hogy pontosan mit tapasztalsz teljesen alátekert kormánynál? Előre vagy hátramenetben, elindulásnál vagy menet közben? Mit értesz az alatt, hogy "mint ha ki akarna törni a kerék"? Mit tapasztalsz, mit hallasz, mit érzel?
Visszaolvasgattam a fórumot , de nem találtam megoldást a problémámra.
Egy 2005-ös D5- öm van a 185 pacisból, 6 gangos.
Pontosan egy évvel ezelőtt vettem a kocsit 116.000. km-rel " az óra szerint"
Miután magyar forgalombahelyezésű a kocsi, a szervizekben le tudtam ellenőrizni, hogy akár még valós adat lehet ez.
A kérdésem a következő.
Mikor megvettem a kocsit, utána jelentkezett a probléma, hogy teljesen alátekert kormányállásnál, mintha diffizár lenne rajta, olyan, mintha ki akarna törni a kerék.
Ivanicsékhoz elvittem itt Budán, csináltak egy futóműállítást, egész jó lett, de nem lett tökéletes.
A téli-nyári kerék átszerelésekor ismét csináltattam egy futóműállítást, de a napokban megint jelentkezett a probléma.
Megnézettem már maszek szerelővel is a futóművet, de mindenki azt mondja, hogy az alkatrészek ( lengőkarok, gömbcsuklók, stb ) minden teljesen jó.
Lassan már alig merek kiállni a garázsból, mert iszonyú érzés, ahogy " röcög" alattam a kocsi.
Épp azért vettem XC 90-t, mert gondoltam a magyar utakra egy ilyen brutál futómű kell - nem számítva azt, hogy az öt gyerekkel amúgy egy kisbusz kéne-
A fogyasztás egyébként 10-11 l között van computer szerint, ehhez illik hozzáadni plusz egy litert. ( Ennyit csalnak a kutak és az elektronika :)
Minden ötletet szívesen veszek, akár egy profi szerelő címét is ! Köszönettel előre is : tinto
Örülök, hogy a kézikönyv kérdése megoldódott... :)
Kérj meg valakit, hogy üljön be, és mossa le az ablakot. Ha xenon lámpáitok vannak (lehet, hogy a halogén lámpásokon is így van?!), akkor egy gyufásskatulyánál valamivel kisebb, a lökhárító színével megegyező kis dekli kiemelkedik a lámpa előtt a lökhárítóból, és az alatta lévő fényszóró mosó berendezés működésbe lép... Param! :)
Külön köszönöm a leírást, ezt itt a gépen jó lesz bármikor olvasgatni.
Közben az egyik apróhírdetési oldalon épp árultak egy gyári magyarnyelvű kézikönyvet, azt meg én megvásároltam :)
A tippeket megfontolásra átadom a "rokonságnak", sajnos személy szerint nem én használom a Volvot, de legalább a családban van :) Sajnos a találkozó így elég nehézkessé válik.
Az autó amúgy szerencsére magyarul kommunikál, sötétszürke színü, utólagos Navngo navigáció van benne, belűl full bőr, telefon, napfénytető van benne.
Amit furcsálok, hogy fényszorómosó nincs benne, vagy legalábbis szerintem csak a helyen van meg a lökhárítón.
Nagy szeretettel köszöntünk itt, köszönöm, hogy bejelentkeztél! :)
Én is egy 2007-es XC90 D5 boldog tulajdonosa vagyok! A Tiedben van navigáció? Milyen felszereltségű, milyen színű (ha Németországi, akkor ugye 95%, hogy fekete... ;) ).
Sajnos magyar nyelvű kézikönyvről a neten nem tudok, csak angol nyelvűről, amit itt találsz meg:
A magyar nyelvű kezelési útmutatót szakszervizben tudod megvásárolni, sajnos ha jól emlékszem, olyan 15e Ft körüli áron. Scannelt változatról sem tudok... :(
Azt gondolom, hogy érdemes megvenni, mert nem csak kezelési dolgok, hanem hasznos tippek is vannak benne, én elég sokat forgatom...
Az autót is meg lehet tanítani magyarul, de ez is csak szakszervizben megy, és mivel Göteborgban valakinek elgurult a gyógyszere, ezért sajnos eme műveletért olyan 30-32e Ft-ot kérnek (és ezt az árat Göteborgban szabták meg, nem itthoni lehúzás... :( ).
Amit nagyon ajánlok, és én újra belekérném / megvenném (ha még nincs benne a Tiedben), az :
- az állófűtés programja, amivel két előre beállított időpontra fel tudja fűteni a motort és az utasteret is, továbbá kézzel is be tudod kapcsolni a kis fűtő kályhát bármikor (!). Ez a kis kályhácska benne van a Tiedben is (D5-höz jár), 6 fok alatt kapcsol be automatikusan, de a program nélkül nem tudod szabályozni, hogy mikor kapcsoljon be. Én télen-nyáron, mindig használom, mert ha hamarabb melegszik fel a motor, ergo kevésbé kopik, és hamarabb tudod terhelni... Sajnos olyan 100e Ft-ba fáj a kis szoftver, csak szakszervizben tudod beletetetni... Ugye nem kell mondanom, hogy mennyire jó dolog télen egy felfűtött, üzemkész autóba beülni (ha tudod, hogy kb. mikor fogsz elindulni vele)...
- HA van navigációd, akkor hozzá lehet kötni egy tolatókamerát is: elég drága (emlékeim szerint olyan 200e), de elképesztően jó dolog! A lökhárítót is látod, remekül lehet centizni hátrafelé, azonkívül mindent látsz hátrafelé...
Ami még erősen, csak sajnos nem publikusan ajánlott, az 60-70e km környékén az automata váltóban az olajcsere!!! Olyan 25-30e Ft, de jelentősen meghosszabbítja az automata váltó élettartamát!
Hirtelen ennyi. Kívánok sor örömet, sok-sok balesetmentes km-t!
Örülök, ha írsz, kérdezz bátran, és szerintem érdemes kicsit visszaolvasnod is...
Szívesen össze is futok Veled, lehet, Mások is kaphatóak lennének egy kis minitalira, ha gondolod...
Köszönöm a tippet, Kedves bojsziwww, de én eddig csak a 4 DVD-s változatot láttam, ami a 2006-os, és korábbi modellekhez jó. 2007-től egy darab dupla rétegű DVD-n van az infó, ez az MMM+ rendszer, ezt én még nem láttam...
Alapvetően igazad van. Vannak szoftverek, amik igazán pofátlanul drágán ad a VOLVO. Nyilván mindenben van emberi munka, de akkor is. Én pl. a navi frissítéssel vagyok most nagyon meglőve. Nem tudtam volna megvenni anno, de az előző Tulaj belevette: majd 600e Ft volt. Most 2 évre az adatbázis frissítésért 94e Ft-ot kérnek! Ez 1-1 dupla rétegű DVD. Külföldi fórumokon is megy az anyázás, jóval tehetősebb országokban is szívják a fogukat... Ez nekem sem fér bele... A térkép részletes, de sosem friss. Legalább 1 év késés van benne, de inkább 1,5-2... :(
De minden relatív. Amikor hallok a germán autók árazásáról, na az az, ami igazán elképeszt... A TC cikkből: 320 dízel coupé bömös közepesen felszerelve 17 misi? Ááááá...
A gumikon én nem spórolok, abból mindig a lehető legjobbat veszem: ADAC és ÖAMTC tesztek. De szerintem lehetőleg ismert nagy márkát próbálj venni. Én nem hallottam erről az amcsi márkáról.
A belső bringaszállító egyszerű, csak egyszer kell összerakni, utána könnyű használni, és a kiszedés után szerintem már nem kell újra szétszedni, nem foglal sok helyet. Lehet, hogy a bicikli kormányát is le kell engedni viszont, ha az első kerék kiszedése után is túl magas a bicikli eleje a kormánynál... Amúgy jó.
Sziasztok, DSTC hiba egy párezer forintos szoftverfrissítéssel elmúlt! Valami ismert hiba volt. Nem sajnálom rá, de érdekes, hogy a Volvónak mennyi bevétele van a szoftverekből. Horribilis árakat mondanak pl. egy kijelző nyelv-váltásra. Pótkerekem gyárilag nincs, ez valami opció, felülről le van csavarozva a helye. A belső és a liftes bringaszállító tetszik, jövő szezonra utánanézek. Hallott valaki Cooper márkájú amerikai téligumiról? Esetleg ár/érték viszonyról? complacent