Pedig a kódolási utasításokat betartva elméletileg vakon is be lehetne kódolni, hiszen meghatározott menete van, mikor melyik gombot, meddig kell nyomni, minden számhoz egyszer többször kell megnyomni a gombot, így a kódot is be tudod ütni vakon, látni sem kell. Egy próbálkozást megér, és ha nem jön be, még mindig marad kilenc esély, ha jó lesz a kijelző.
Ha se a rádió, se a kijelző nem műx, akkor - természetesen ráadott gyújtás nélkül - szedd ki a kormánytól balra lefelé lévő bizti-táblából a Dome nevezetű biztit és mivel jó eséllyel el van szállva, tegyél a helyére egy újat.
Ez így nem teljesen korrekt úgy tudom, kijelző rádió nélkül is müködik, csak az órát nem tudod állítani nélküle, a többi funkciója( ami a rádió kijelzésen kivül van) müködőképes.
Szia! Én nem aksi csere után jártam igy hanem menet közben elment a kijelzőm. Elmentem egy autórádió szerelőhöz kivette a rádiót és 60000ft-ért megcsinálta .
Elmegy a kijelző hibára az szokott lenni a megoldás, hogy vársz türelemmel és viszajön pár órán belül( legalábbis ez szokott lenni, nekem hála istennek nincs, de mindenki ezt írta le itt) Miértet ne kérdezz, sztem senki nem tudja :))
( esetleg lehet hogy van benne egy nagy pufferkondi/extrakapacitás valahol és amíg az vissza nem töltődik addig ez van)
Új kérdésem lenne. 2004-es Ignisben először cseréltem akkut, de most nem működik a középső kijelző (óra, idő, fogyasztásmérő meg a Blaupunkt rádió sem). Ez utóbbit nem tudom visszakódolni, míg nem látom a számokat!
Az első az ignis váltójáról, illetve környékéről lenne, jelesül az, hogy úgy két-három hete fura hangok jönnek a váltó környékéről. Nem mondom, hogy egyik pillanatról a másikra csinálta, lehet, hogy csak akkor tűnt fel.
Szóval ha picit a kuplungon felejtem a lábam (ill néha magától is) akkor halk, de határozott zúgó hang jön. Én csapágy hangnak mondanám, de a szerelőm szerint, ha kivan a kinyomó csapágy akkor az nem olyan, hogy hol van, hol nincs, hanem ha van, akkor mindig van. Ez viszont csak akkor szól így, ha olyan napja van.
Aztán váltáskor (mikor két sebesség között üresben van) olyan hangja van, mint amikor Trabarna, a lyukas turbós rábát utánozta, ugyanúgy „fütyül”.
Visszaváltásnál meg mint egy lendkerekes autó, mikor épp nagy svunggal felhúzzák.
A legjobb, mikor hidegen kombinálja, pl csapágy hangos lendkerekes autó. Persze a szerelőnél (a lendkerekes kivételével, nem jön ki pedig már háromszor rángattam el egy próbakörre. Szerintem már tiszta hülyének néz. Mi lehet a gáz? Lehet, hogy kuka a váltóm?
A másik, a világítással kapcsolatos. Hogy van ezen megoldva a helyzetjelző?
Konkrétan az volt, hogy még a nyáron, vizsga előtt felrakattam egy vonóhorgot, és most szerettem volna pótkocsit vontatni, viszont a pótkocsin, csak a fele helyzetjelző égett, pedig a szerelőm kocsijához kapcsolva minden rendben volt, mire kiderült amire gondoltam, hogy a futó is a két helyzetjelzőről külön kapja a tápot. (mellesleg így is logikus) Viszont beszerelésnél nekem csak egy oldali helyzet jelzőről vittek áramot, de mivel félúton lett megcsapolva a kábel korbács, nem lehetett tudni, hogy melyikről. Sebaj, megnézzük a vezetéket. Ugyanolyan. Akkor kiszedjük a biztosítékot. Kiszedtük az egyiket, egyik fényszóró elaludt, a másik égett, ahogy minden helyzetjelző is égett. Bizti vissza, kiszedtük a másikat. Egyik fényszóró halványan égett, a másik fényszóró teljes fénnyel, ahogy a helyzetjelzők is. Mindkét biztosítékot kiszedve elaludt minden.
Akkor most hogy van ez, és hogy kell bekötni a futó csatlakozóját? Most ugyan egy átkötéssel megoldottuk ideiglenesen, de nem hiszem, hogy jó ez így.
Sajnos nem, pont a Sport sárvédőtoldatai miatt nem ugyanaz (annyival szélesebb a sima Ignisnél). Párszor beleszaladtam már ebbe, van benne rutin.
A külföldi ebay oldalakon meg ehhez a típushoz leginkább csak szőnyegeket és sportkipufogót hirdetnek...:o( De nézem azokat is folyamatosan.
(Egyébként furcsa, de Sportból több van itthon, mint sima 1.3-ból. Nekem abszolút egyedi, 1.3 háromajtósból épített Sport replika,ami sokszoros szivatás lesz majd egyszer, nade ez a kihívás)
Kell hozzá egy Clarionhoz való kiszedő-szerszám, ezt a készülékkel együtt adják, ha boltban veszed (a rádió csomagolása tartalmazza). Ha nincs, akkor a legtöbb autóvillamosságis műhelyben van. Ezzel tudod kiszedni a beépített készüléket. A vezetékek szétcsatlakoztatása után a beépítő keretet is célszerű kiszedni, az esetlegesen eltérő készülék-rögzítés miatt.
Az autó kábelkötegének a végén 2db 8pólusú Euro-csatlakozó van elméletileg, ennek a bekötése szabványos. E csatlakozó és a rádió között egy rádió-specifikus toldóköteg van, ez szintén jön a gyári csomagolásban, vagy nagyobb elektronikai áruházakban vásárolható.
A beépítő keret szintén a készülékhez tartozik, ezt kell először berakni, csatlakoztatni a vezetékeket, és a helyére tolni a rádiót.
Tényleg nem egy bonyolult művelet, de a felsorolt eszközöknek rendelkezésre kell állniuk, egyéb esetben egy gyakorlottabb segítség, vagy autóvillamosságis a megoldás.
Mindenféle kötözködés nélkül, ha még soha nem csináltál ilyet, akkor inkább bízd szakira, mert könnyen elküldheted a rádiódat az örök vadászmezőkre.
Interneten keresztül meg elég nehéz elmagyarázni mit hogyan-hova, mig a helyszínen ha szerencséd van ez kb 1/2 órás meló, ha nincs, akkor se több pár óránál, csak a szükségs átalakítókat kell beszerezned.