Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22485

üdv,

 

Airbag-ot pontosítva itt van amit keresel http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_247439/Fiat15_gyujtokabel_keszlet

a legolcsóbb és a legjobb. A gyújtáskábel szettet te is ki tudod cserélni, semmi csoda nincs benne, de a belinkelt készlet gyártója munkadíj nélkül kicseréli neked. Az ár számlával és 3 év garanciával.

Előzmény: IceCortez (22479)
DKori Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22484

Azért várjuk meg mit mondanak a többiek (vagy kérdezz meg szerelőt is)...de azt hiszem a kábelszett cseréhez nem kell a gyertyákat újra kivenni.

Előzmény: IceCortez (22483)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22483

Köszönöm a válaszod! :)

Ha a kábelcseréhez nem kell kikapni a gyertyákat akkor lehet hallgatok rád és első körben csak a gyertyákat cseréltetem ki.

 

Lehet a trafóval is van valami, vagy már kezdi a végét járni, mert gyújtásnál olyn furcsa hangja van. Kicsit ciripelő, szerintem az sem a normális hangja :D

Amúgy egy trafónak milyen élettartama van úgy kb?

És honnan lehet tudni hogy már a végét járja?

Előzmény: DKori (22481)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22482

Üdv.

Gyertya kábel szett-

http://www.gyujtokabel.hu/fiat%203.html

Itt is nézhetsz........

Előzmény: IceCortez (22479)
DKori Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22481

(na erre írva válaszolok mind a 3-4 hsz-edre).

 

Valóban jók az infóid...a tapasztalatok alapján a 16 szelepes 1.2 Punto II-nél, finomabb/durvább rángatást (olykor bizonytalanabb alapjáratot, esetleg torpanásokat) általában a gyújtókábel problémája szokott okozni.

 

Mondjuk ha a Te esetedből indulok most ki: ha feltehetően 60.000-nél volt utoljára cserélve a gyertya (ami alapból nem teljesen kerek, mert 40.000-ként kéne cserélni ha csak nincs vele gond...) és most ~116.000 van az autóban (és azt mondod: nem drasztikusak a tünetek csak picit rágnat az autó néha, meg kicsit bizonytalan az alapjárat), akkor simán lehet, hogy a probléma hátterében pusztán az "elhasználódott" gyertya áll. Semmire sem akarlak rábeszélni, de szvsz ha első körben a gyertyákat cserélteted ki azzal ártani nem ártasz/nem vesztesz semmit (hisz úgyis cserések lennének, aztán jó eséllyel 40.000km-ig letudva), aztán meglátjuk. Ha maradnak a tünetek akkor terelődhet a gyanú a kábelszettre (ha meg az is rendben van, akkor a trafóra). Ha jók az infóim akkor a kábleszett cseréhez a gyertyákat nem kell újra kikapni (így elvileg utólag sem drágább munkadíjas a kábelszett-csere, mint ha a gyertyákkal együtt megejted - míg pl.: vízpumpát érdemes a vezérlés-cseréjekor kidobatni, mert akkor hozzá lehet férni). Ez persze csak az én álláspontom...

 

A gyertyákra szerintem nagyon jó árat kaptál (főleg ha tényleg "gyári" FIAT vagy NGK)...a kábel meg...hát passz. Az biztos, hogy ha kábelcserére adod a fejed, érdemes szettet (tehát mind a 4 kábelt) venned, mert kb. egyformán öregednek és akkor jó darabig megint nem lesz vele gond ha kicseréled. Ahogy nézem ezek bolti ára ~14500 Ft-tól (Valeo) kb. 28.000 Ft-ig (Bosch) terjed. Azt, hogy melyik a jó vagy rossz választás nem tudom (majd csak jön 1.2 16v tulaj), erről nincs tapasztalatom...az én Punto II-m 1.2 8v volt és nem volt vele ilyen gondom (csak menetrend-szerinti gyertyacsere volt 40.000km-nél rajta).

Előzmény: IceCortez (22479)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22480

Elvileg ez megoldja a problémát. PuntoClubbon legalábbis ez megoldotta azoknak akiknek ilyen gondjuk volt.

 

Anno a Renaultommal is ez volt hogy ingadozott az alapjárat, gyertyacsere után megszűnt a probléma.

Előzmény: [CSD] (22478)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22479

A gyújtáskábel ami r*hadt drága!!

 

Így fest az árajánlat:


 

Gyújtógyertya 2767 Ft / db.

4db= 11068 Ft Kedvezmény -20% = 8854 Ft (ez a gyári gyertya)

 

Gyújtáskábel 27 910 Ft

Kedvezmény -10% = 25 119 Ft

 

Munkadíj:

Gyújtáskábel csere 2813 Ft

Gyújtógyertya csere 2813 Ft

 

 

 

Utángyártott alkatrészeknél így fest az árajánlat:

 

Gyertya 2767 × 4 = 11068 Ft - 20% kedvezmény: 8854 Ft

Gyújtáskábel 11 733 Ft - 20% kedvezmény: 9386 Ft

 

 

A munkadíj ugyan annyi, a gyertya is annyiba kerül mint a gyári, szóval itt a gyújtáskábel az olcsóbb sokkal. Kérdés hogy az miklyen lehet és hogy spórolhjak-e ilyenen....

Előzmény: TGeRi84 (22475)
[CSD] Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22478

Ha gyertya- és kábelcsere után is ingadozik az alapjárat, akkor mi a következő tétel?

Előzmény: ..::IceCortez::.. (22477)
..::IceCortez::.. Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22477

Nem tudom gyertya mikor volt cserélve. Most 114 ezer van benne, asszem 60 ezer körül volt egy nagyobb szervíz.

 

Az alapjárat kicsit bizonytalan mászkál fel-le, meg ha alapjáraton gurulok akkor is rángat, ugrál, szóval cserés a dolog. De azt hallottam a gyújtókábelekkel vannak gondok általában, ezért gondoltam akkor azt is lecseréltetném és egy darabig nem lesz gond vele (remélem).

Előzmény: DKori (22476)
DKori Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22476

Hello!

 

Elvileg ha "karbantartási tervszerű" gyertyacserét kérsz (értsd: nincs olyan jellegű hibája az autónak, ami alapján gyújtásgondra lehet tippelni - pl.: nem rángat az autó stb. - hanem a szokásos, 40ezer km-enkénti gyertyacsere a kérdés), akkor a kábeleket nem szokás cserélni.

 

Ha jól emlékszek (most nincs előttem Punto II kezelési útmutató...majd a többiek kijavítanak) az 1.2 16v-be az NGK DCPR8 (EKC ha 82 lovas Euro2-es vagy E-N ha 80 lovas Euro3-as) gyertya a gyári ajánlás (és ettől nem is nagyon érdemes eltérni...), ez a gyári beszállító...gyakorlatilag gyáriként is ezeket teszik bele (csak ott NGK felirat helyett FIAT-os felirat van a gyertyákon). Ezek bolti (kedvezmények nélküli) ára olyan 3-3.500 Ft/db körül mozog (FIAT-nál nyilván drágábban kapod meg), ehhez tudsz viszonyítani.

Előzmény: ..::IceCortez::.. (22474)
TGeRi84 Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22475

Na ez durva. Én simán mondjuk max 15k-t tippeltem volna... Melyik része a drága vajon? Maga a gyertya?

Előzmény: ..::IceCortez::.. (22474)
..::IceCortez::.. Creative Commons License 2010.11.27 0 0 22474

Gyertyacserénél kell gyújtáskábelt cserélni?
 
Mert kértem egy árajánlatot Fiatéktól erre és gyári gyertya + gyújtáskábel + munkadíj = 39598 Ft
Ugyanez utángyárott cuccokból 23866 Ft.
 
Szerintetek?

Kido.Resuri Creative Commons License 2010.11.26 0 0 22473

Sziasztok!

 

Szerintetek Fiat Punto 2-refelmegy és elfér a 5x14" ET48 felni? (A gyári ugye 5.5x14" ET35)

Téligumihoz lenne a felni...

atiTDI Creative Commons License 2010.11.25 0 0 22472

Egy csavar sem egyezik.:)

Előzmény: cross_183 (22470)
TGeRi84 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22471

Köszönöm a lambdás válaszokat, megint tanultam valamit! :)

cross_183 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22470

Sziasztok!

 

Valaki meg tudná mondani, hogy 1.2-es 8 szelepes palio, motorikus - futómű alkatrészek szempontjából mennyire csereszabatos punto-bravo stb típusokkal?

köszi

kgb201 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22469

Valami hasonlóra emlékszem én is.

De holnap majd kiderül, mert megy műszaki vizsgára a kocsi, és ilyenkor pontosítani kell a környezetvédelmi besorolást.

Előzmény: IceCortez (22468)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22468

Nekem is 2000-es évjáratú 1.2 16V-s Puntom van, de az enyém még Euro 2-es. Nem tudom ennél mi a helyzet, azt hallottam hogy a 2000-es év végétől vagy 2001-től jött valami újítás. Lehet onanntól már Euro 3-as motorok vannak a Puntokban?

Előzmény: kgb201 (22467)
kgb201 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22467

Igen. Az Euro akárhány teljesítése miatt kell.

Az én 2000-es évjáratú 1,2 16V motorral szeret autómban is 2 van. Legalábbis a szerelő ezt mondta.

 

Katalizátor előtt van egy szabályzószonda, utána pedig monitor (ellenőrző) szonda.

 

Érdekességként egy idézet:

" Érdekességként megemlítjük az újabb, nagy hengerűrtartalmú 12 hengeres V-motorok "lambda szonda ellátottságát".

Itt minden két hengerhez tartozik egy szabályzószonda. Hengersoronként, a katalizátorok végén található egy-egy monitorszonda. Ez mindösszesen nyolc."

 

 

Előzmény: IceCortez (22465)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22466

Nekem is a gomb repült le, nem is egyszer.

És az a durva amikor épp váltassz vissza és lerepül, aztán bumm keresheted a sötétben :D

 

Azért jó ez a váltógomb, mert ha csak egy kis vékony rúd van a kezdebe (egy fakanélnyél) azzal elég nehéz beváltani sebességbe :D

Előzmény: kgb201 (22463)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22465

Valahol azt hallottam hogy az újabb (2001 utáni??) Puntokban már 2 lambda szonda van, az létezik?

Előzmény: kgb201 (22464)
kgb201 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22464

A rövid lényeg, hogy a kipufogógáz összetételét figyeli, és segítségével határozza meg az ECU, a motorba jutó benzin-levegő keveréket.

 

Bővebben pl. az alábbi oldalon olvashatsz:

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2

 

Érdemes végigolvasni.

 

Ami lambda szonda hibája miatt nálunk előfordult:

Punto1: bizonyos fordulatszámtartományban megtorpanás, a nem megfelelő benzin-levegő keverék miatt. Csere után minden oké.

Punto2: mint már írtam 10 l / 100 km-es fogyasztás, már tojással a talpam alatt (kicsit taposva még több 11-12 l). Csere után visszaállt a gyári állapot.

Előzmény: TGeRi84 (22462)
kgb201 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 22463

A rúd marad a helyén, csak a gombot lehet lehúzni.

Ha már nem akarod használni ezt a gombot, akár erőszakosabban is nekieshetsz, egy nagyobb fogóval.

De szerintem, ide-oda mozgatva, picit csavargatva előbb utóbb engednie kell.

 

Előzmény: Neo22 (22461)
TGeRi84 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 22462

(Csak zárójelben: a lambda-szonda mit csinál?)

Neo22 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 22461

Akkor jól értelmezem, hogy a rúddal együtt kihúzható?
Vagy azt mi fogja?

...

Eléggé úgy tűnik, hogy jobb lenne nem háborgatni, de annyira jó lenne lecserélni. :)

Vagy érdemes lehet lefújni vm festékkel? vagy mivel? (a jelenlegi gyári nagyon nem bejövős)

 

Előzmény: kgb201 (22457)
kgb201 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 22460

Nekem is lejön néha. Szar, mikor váltásnál a kezedben marad. :D

Előzmény: IceCortez (22459)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.23 0 0 22459

Nekem egy párszor lejött, sőt volt hogy a hátsó ülésen landolt váltás közben :D :D

Volt már ragasztva az enyém (ahogy láttam), de nekem is meg kellett. Vettem valami brutál erős pillanatragasztót és megragasztottam a váltógombot, de amikor hátramenetbe akartam betenni vettem észre hogy a pöcköt nem tudom felhúzni :D :D Na mondom fasza.... de szerencsére sikerült, de manuálisan működik, ha felhúzom fent marad, szóval kézzel kell lehúzni a kis gyűrűt ami elvileg magától visszaugrik.

Előzmény: kgb201 (22457)
Varshi Creative Commons License 2010.11.23 0 0 22458

> valami használtat keresek, de sajnos ez a méret igen rittka.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9025924

 

Astra001 válasz | megnéz | könyvjelző 2010.11.20 16:52:10 © (21238)

Használt téligumik eladók!

 

175/65R14 Kleber Krisalp3 4db,  60-70% 3500-/db.

Előzmény: IceCortez (22443)
kgb201 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 22457

Mivel nem menetes nem tudod lecsavarni.

A váltórúd vége és váltógomb olyan kialakítású mint a kardántengely hosszirányú mozgását lehetővé tevő fogazott egymásba csúszó részek. Ezért felfelé húzva lehet levenni, de úgy tudom még ragasztva is van, ezért nem adja meg magát könnyen.

Ha felhúzós a hátramenet (multijeti váltóját nem ismerem), akkor új vásárlásánál arra figyelj, hogy az is ilyen legyen.

 

Előzmény: Neo22 (22452)
IceCortez Creative Commons License 2010.11.23 0 0 22456

De ha megnézed a gyári kis füzetben városi fogyasztásra Fiaték is 7-7,5-öt írnak, ami szerintem korrekt. Ha nem Budapesten laknék és 100 méterenként megállni 2 percre, nem kéne hazafelé 2Km-t araszolgatnom, akkor még fel is háborodnék ezen az értéken, de szerintem ez elfogadható. Más városban kevesebbet fogyaszt, volt hogy 6 liter jött ki városi fogyinak, ha normálisan lehet közlekedni.

Előzmény: IceCortez (22455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!