Ma voltam márkaszervízben futómű ellenőrzésen. Tökéletes minden azt mondták, illetve láttam a saját szememmel is. A módosított beállítások vannak már nálam is, úgyhogy remélem az új gumi nem fog idő előtt elkopni. :)
Egyébként most bizonyosan kiderült, hogy emelt futóműves és a motor alatt vaslemez burkolatom is van. :)
Azt mondta a szerelő - akit egyfolytában szórakoztattam a kérdéseimmel és nagyon segítőkész volt - hogy 125.000 km-hez képest nagyon jó állapotban van odalent mindent. Lengéscsillapítók (ezt is kimérték), fékek, szilentek, kormányösszekötők stb. Úgyhogy talán nem kell még egy darabig költenem a verdára.
"Mivel a kormánygördülési sugár tipikusan -1 ... -3 mm, egy 8 mm-es eltérés az ET-számban garantáltan csúnyán pluszba viszi az értéket."
Jól értem, hogy akkor ez esetben mondjuk az ET47-es felni -2 mm-es értékkel rendelkezik, akkor az ET 54-es - ami szintén gyári méret - +5 mm-es kormánygödülési sugárral rendelkezik?
Lám-lám megint előkerült a jó öreg ET-felni téma.A helyi gumisnál kedvező áron vettem 1garn.Audi A4-re való alufelnit nagyon jó Vredestein téli gumival az O2-re,mondván ez is-az is 5x112,igaz hogy az Audi felni 7x15-ös volt és az ET-je meg39 de úgy gondoltam ez a kis csöppség nem számít.
DE IGEN IS SZÁMÍTOTT!Arról már nem is szólok ,hogy úgy kilógott a kocsi alól,mintha egy 17"-os felni lenne rajta,de a hazáig vezető út is k....va szar volt.Nagyon bizonytalannak éreztem vele az autót pedig 1 nap alatt jó ha 10km-t mentem vele.Másnap visszavittem a gumisnak a kerekeket,aki egy kis szájhúzás kiséretében ugyan,de visszaadta a pénzt.Én meg törtem a fejem ,hogy mi tévő legyek mert alufelnit akartam a kocsira,és mit ad Isten..........találtam az egyik aukciós oldalon 4db 15"-os gyári Skoda Helios-felnit nagyon jó áron nyári gumival,amire azonnal lecsaptam.
Engem is kiokosítottak ET-vel kapcsolatban,hogy aki hülye hozzá az előbb kérdezzen aztán vásároljon!
Tehát, akkor egészséges a dolog akkor nincs különösebb probléma (bár nekem azért az a +12mm elég sok.) nekem tavaj nyáron (2009) volt egy olyan tapasztalatom, hogy 140-es tempó fölött, gyenge fékezéskor rázta az elejét. Erősebb fékezéskor semmit nem tapasztaltam. Lehet, hogy ez volt a ludas? (idén még nem tapasztaltam ilyesmit...)
A múltkor említetted, hogy az ET-be max 5mm lehet az eltérés. Ezt kicsit bővebben is leírhatnád. Okok, következmények viszonylatában. Mint azt említettem nekem is más ET számú és szélesebb felnik vannak az autómon. 6x15 ET47 vs. 7x15 ET35
Ez hosszú lesz :-)
Felnicserénél az az ideális, ha az új felni ET-száma megegyezik a gyári értékkel, a felni esetleges szélesség- és méretváltásától függetlenül.
Az elsődleges szempont a beleér-nem ér bele játék, nem ragoznám. Csak annyit, hogy célszerű teljes terhelésen, alászedett kormánynál, berugózáskor is megnézni...
A cikisebb téma az ún. legördülési sugár. Szokás kormánygördülési sugárnak is nevezni. Ez egy mértani fogalom, mértékegysége a mm, és a futómű geometriájából adódik. Lásd az ábrát:
A modern autóknál (az első generációs Audi 80 óta) ez az érték negatív, tipikusan -1 ... -3 mm.
A negatív legördülési sugár kivédi azt a jelenséget, ami mondjuk a régi Zsigulikon természetes volt: ha a két első fék nem egyformán fog, az autó fékezés közben elhúz.
Ha a legördülési sugár értéke pozitív, az erősebben fékezett kerék kifelé fordul, és az autó letér az egyenes vonalról, ráadásul ez öngerjesztő folyamat, és könnyen farolás lesz a vége. (Filmes autós üldözéseknél tipikusan hülye ET-számú felniket használnak a kaszkadőrök.)
Ha a legördülési értéke sugár negatív, az erősebben fékezett kerék az autó középvonala felé fordul, és egyenesben tartja az autót.
A múltkor említetted, hogy az ET-be max 5mm lehet az eltérés. Ezt kicsit bővebben is leírhatnád. Okok, következmények viszonylatában. Mint azt említettem nekem is más ET számú és szélesebb felnik vannak az autómon. 6x15 ET47 vs. 7x15 ET35
Így, ha jól számolom akkor a belső perem 0,7mm-el van bentebb és a külső meg 24,7mm-en kintebb. Eddig nem vettem észre semmi különös dolgot, leszámítva persze azt, hogy a váltómból fura hangok jönnek ha bemelegszik. De annak nem hiszem, hogy köze lenne a dologhoz.
Én is minden olajcsere alkalmával cserélem a lev.szűrőt, csak én 30ezres periódust szoktam futni. Nekem még nem jelentkezett túlfogyasztás, pedig az elsőt 60 ezernél cseréltem. Ha még emlékszel, akkor én vagyok az aki képes akár 4 literrel is eljárni. :-P
Tegnap is 120xkm-nél tankoltam 53.5 litert, mondjuk ebben volt egy városi hétvége is sok hidegindítással és rövid etapokkal.
Én azt vettem észre, hogy a klíma egy új szűrő behelyezése után (jellemzően áprilisban) szagtalanná válik, aztán szeptember-október tájékán bebüdösödik. Ilyenkor szokott kapni egy olcsót, ami jó tavaszig. (nekem ez a április-október az kb. 1 olajcsere.)
A hírdetésben ott vagy hogy Golf 4-ről van szó. A lényeg, hogy aki akarja, vagy reálisnak találja az árat, gondolkodjon el rajta, ha érdekli.
Mit értesz klímaszűrő alatt?
Üzemanyag szűrőben több ízben találkoztam hogy egy adott gyártó több féle minőséget, különböző árakon kínál. Gondolom akkor ebből is érdemes a drágábbat (jobbat) választani.
Ez a Vaterás Vasco filteres fickó eléggé kellemes árakon adogatja a dolgokat, csak maga a márka (VASCO FILTERS) nekem egy fekete ló. Tud valaki róla valamit?
Én a levegőszűrő esetében be szoktam érni olcsóbb megoldással, pláne téli időszakban. De! Gyakrabban cserélem, mint az elő van írva. (60000 vs. 30000)
Én minden olajcserénél cserélem a légszűrőt is, az olajcsere periódusa pedig nálam 15 ezer km. A Seatnál gyárilag is ennyi, a Scénic-nél 30 ezer lenne, de azon csak kacagni tudok.
A légszűrő az az alkatrész, ami behozza az árát. Egy átlagos magyar utakon 15 ezret futott légszűrő a második 15 ezer kilométer alatt már átlagosan 1-2 deci többletfogyasztást eredményez (úgy értem, 100 km-ként). Számoljunk mondjunk csak 1 decivel, az összesen 15 literre jön ki, mai benzinárakon 5100 ft -- a legdrágább légszűrő áránál is több! Ráadásul a teljesítményen is érződik.
A Seatban ráadásul rászoktam a sportbetétre, amit nem mosogatok, hanem cserélem. Van ugyanis egy jó forrásom, ahonnan 5000 forintért tudom szerezni az originál, gyári olajozású cuccot. A sportbetét egy picit vaddisznó-röfögősebbé teszi a motorhangot, és ez a háromajtós Ibizának pont jól áll :-) A teljesítményen persze sokat nem lehet észrevenni, inkább csak virtuális lóerőket produkál, de ha a sima légszűrőhöz képest ez is hoz 1 deci fogyasztáskülönbséget (amit nem tartok kizártnak), akkor "ingyen" van.
Olajszűrőben szerintem nem érdemes kompromisszumot kötni, és a klíma is meghálálja, ha minőségi szűrőt használsz. Még az is belebüdösödik a szezon végére.
A bebüdösödés nincs összefügésben a szűrő minőségével. A gombák szeretik a meleg, nedves helyeket, és a klímaszűrő (meg az egész klímarendszer) pont ilyen hely.
Megmondom őszintén, én pont a klímaszűrőn szoktam spórolni, abból a legolcsóbbat veszem, ami létezik.
A büdösödés igazi ellenszere a klíma okos használata, ha megállás előtt pár perccel már kikapcsoljuk, csak a levegőt áramoltatjuk a rendszeren. Ez pont annyira ki tudja szárítani a rendszert, hogy a gombák ne érezzék jól magukat.
Én a levegőszűrő esetében be szoktam érni olcsóbb megoldással, pláne téli időszakban. De! Gyakrabban cserélem, mint az elő van írva. (60000 vs. 30000)
Olajszűrőben szerintem nem érdemes kompromisszumot kötni, és a klíma is meghálálja, ha minőségi szűrőt használsz. Még az is belebüdösödik a szezon végére.
A Golfomat eladtam, ami helyett lett az O2. A Golfról megmaradt a 4 db téli kerék (garnitura), 195X65 R15, amin egy teles gumik vannak.
2-n Good Year Ultragrip 7 (8-8,5 mm) 2- n Continental Wintercontact TS 810 (7,5 mm) gumi van szerelve.
Szerintem a márkák és tipusaik magukért beszélnek. Nem kell reklámozni külön. Akik értenek hozzá egy kicsit, tudják, hogy a 15 coll-ban ez a 2 márka volt a csúcs 2009-ben.
Nincsenek szétfékezve,patkázva,sérülve,lyukadva,stb, egész egyszerűen csak kocsicsere volt, és az O2-n van 4 db Michelin Alpin, ezért ezek feleslegessé váltak.
Tudtommal a lyukelszotás tökéletesen stimmel az Octaviákra is.
Az árak feltüntetve. Érden lakom.
Bocsi, hogy ide is kitettem, de gondoltam, hátha valakinek azért ez is egy kis segítség.