Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

napalm. Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46609

de gonosz!;)

Előzmény: t.lantos (46606)
t.lantos Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46608

e85 :)

 

Előzmény: tarno (46607)
tarno Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46607

Hali !

 

 

Valami égésjavító . Esetleg spuri ,vagy denaturáltszesz úgy 2-3dl . Stp ,Winnys adalék .

Előzmény: napalm. (46605)
t.lantos Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46606

Benzincso a motorterben lehuz, AC pumpa rele megkeres, rovidre zar, gyujtas, es szepen kipumpalja :)

Előzmény: napalm. (46605)
napalm. Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46605

hi!

ignisből ki tudom szippantani a benzint?

jó háromnegyedig volt a tank, rátankoltam (mindig ugyanazon a kúton tankolon, szfvári metro kút), aztán hazafele elkezdett rendetlenkedni, szaggatni a kocsi.

a kocsiban ugyanaz a gyertya van szalonállapot óta, jelenleg 124.000 kilométerrel.

na mondom a gyertya elkezdett rendetlenkedni (olvastam itt hogy valamelyik car társnak ugyan ezt csinálta).

autószerelő havernak telefon, mondom mi van, kellene bele egy új gyertya szett.

meg is történt a csere, nem a gyári irridium hanem egy felennyiba kerülő bosch gyertya volt a csere alany. (hirtelen nem tudtam 25 papírt leakasztani).

de tényleg ráfért már a csere, a 4 gyertyából kettőnek már égési nyomok voltak a porcelánon (barnás folt).

na jövök hazafele, szaggatás ismét előjön....hirtelen eldobja a fordulatot.

üresben pörgetve szintén.

vagy járassam ki belőle ezt a benzint?!! grrr....

menni megy, csak időnként darabosan....

t.lantos Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46604

Ha vegre lesz 1 perc idom, felhivlak, meg megvan a szamod.

 

ON: talaltam az archivumban

 

1 ignis feliratot (uj, gyari)

1 ignis hatso S logot (uj, gyari, elvileg kettot, de most csak 1-et latok :)

1 (asszem) ignis elso S logot (uj, gyari, de a ragasztoja kakukk).

Előzmény: KaCsa.Ignis (46600)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46603

Hali.

 

Elvileg bírnia kéne, de nem csak a foncsor a kérdés, hanem a komplett vezetékezés, ill. kapcsolót is relézni kell hozzá.

 

Én használtam télen 100/80-at, a 100/100 sztem már kicsit sok :)

Műnyag a foncsor, ezt ne feledjük el, igaz szép nagy méretű.

 

 

Vegyél inkább bele osram nightbraker +90-et, az is közel hasonló fényt rak a kocsi elé, kevesebbet, de nem sokkal.

Ill. amit én nagyon szeretek, főként télen az a philips nightguide. Rossz időben sokkal jobb, mint bármi más. Igaz, nem olcsó, viszont ködben nagyságrenddel jobb, mint bármi más...

 

 

üdv

Előzmény: F&H (46601)
ugyörgy Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46602

köszi, kicsit messze lakunk :(

nagyjából elképzelem a működést, sőt azon fundálok, hogy a köszönő gombot a kapcsolókarba kellene applikálni, mint a GM tempomatoknál. TZL márkatársunk épített is egy tempomatot ezzel a megoldással

üdv. gy.

Előzmény: KaCsa.Ignis (46600)
F&H Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46601

Szia KaCsa. Köszi, hogy a barátomnak kicserélted az ablaktörlő automatát. Kérdésem lenne, szerinted ignis fényszórója /tükrét/  károsítaná a 100/100W-os izzó? Index vezérlőd mennyit kóstál? Köszi. IMRUS.

Előzmény: KaCsa.Ignis (46600)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.11.09 0 0 46600

Szia ugyörgy!  :)

 

Igen, természetesen ott is működne, miért is ne.

 

Én mindig használom, sőt a biztonságiövet is, indulás elött mindig bekötöm magam. Két nagy gyerek van (21 és 16 évesek), nem kockáztathatok.

 

Ha kíváncsi vagy rá, meg is nézheted működés közben.

 

Üdv.: KaCsa

Előzmény: ugyörgy (46599)
ugyörgy Creative Commons License 2010.11.08 0 0 46599

Szia KaCsa !

Gratulálok !

Tisztelem, akik értenek ilyen dolgokhoz.

Jól érzem, hogy ez a kütyü akár egy WagonR-ben is működne ??

(Csodálkozva látom, hogy mások is használják az indexkapcsolót, pl. sávváltáskor ;) )

 

üdv.gy.

Előzmény: KaCsa.Ignis (46588)
merijo1 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 46598

Köszönöm a segitséget,és az infot.

Előzmény: kyg (46595)
tarno Creative Commons License 2010.11.08 0 0 46597

Hali!

 

Egész pontosan 68,6 kW

Előzmény: corp (46596)
corp Creative Commons License 2010.11.08 0 0 46596

Hány kw-os az 1.3as Ignis?

kyg Creative Commons License 2010.11.08 0 0 46595

Szia.

 

 

Ngk IFR6J11 

 

Aproneten hirdetik 15e. a 4db.

Ennél olcsóban  szerintem nem találsz.

Előzmény: merijo1 (46593)
basaja Creative Commons License 2010.11.07 0 0 46594

Ismét nagyot alkotott a mester!Gratula,igazán hasznos az új "kütyü" is!!:)))

Előzmény: KaCsa.Ignis (46588)
merijo1 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 46593

szép napot

Egy kis segitséget szeretnék kérni.

Vettem a neten a gépbe 4Db.BRISK Premium LOR14LGS gyertyát.

Csakhogy berakáskor kiderült hogy ez a gyertya nem fér be a helyére.Hagyományos gyertyakulcs való rá.Ennél ide kisebb való.

Kérném a segitségeteket hogy milyen gyertyát lehet beletenni,mi a száma.hogy keressem.Ha esetleg valaki tud valami olcso beszerzési helyet,és megosztaná azt megköszönném.Lehetöleg netes beszerzésre gondolok.Ha valakit érdekelnek ezek a gyertyák szivesen megszabadulnák tölük mivel számomra hasznélhatatlanok.Segitséget elöre is köszönöm.

SzaboZE Creative Commons License 2010.11.06 0 0 46591

A waeco valami 10 körül volt utoljára én a conrad üzletében csíptem meg egyet 3e ft-ért gari nélkül. Ha jól tudom kifutó darab volt, lehet hogy már nem elérhető a termék.

Azon viszont nincs "kösz" opció. Van valami értelmetlen opciója, hogy záráskor villantja az indexeket, dehát melyik központi zár nem csinálja ezt alapból? Bátran ajánlom KaCsa fejlesztését, igényesen megtervezett darab.

Előzmény: t.lantos (46589)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.11.06 0 0 46590

Szia t.lantos! :)

 

Szó sincs tizensokezerről, mondjuk legyen a fele. Hogy minek a fele? Mondjuk tíznek a fele.

 

Beszélgessünk egy kicsit telefonon,úgy is már rég beszéltünk! Remélem megvan még a számom?

 

Ha nincs, szólj!

Előzmény: t.lantos (46589)
t.lantos Creative Commons License 2010.11.06 0 0 46589

Azt a menku sok drotot hova kell kotni?

(No meg mibe kerul? Regi vagyam egy ilyen, de valahogy tizensokezret nincs kedvem adni erte, amennyibe a waeco kerul).

Előzmény: KaCsa.Ignis (46588)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.11.06 0 0 46588

Szép, napsütéses jó reggelt Mindenkinek! :)

 

 

 

Nem sokat írogattam mostanában, de mentségemre legyen, ismét csináltam egy "kütyüt".

 

 

Ez a kütyü nem más, mint egy KOMFORT IRÁNYJELZŐ ELEKTRONIKA, természetesen IGNIS-be.

 

Bár, akár univerzális is lehet, tehát bármilyen más, nem CAN bus-os autóba is berakható, szerintem.

 

Akik látogatják az IGNISKLUB-os oldalt is, ottmár láthatták.

 

 

De most itt is látható már:

 

 

Itt még a tervezés kezdetén ...

 

 

 

Itt már az alkatrészek is be vannak ültetve ...

 

 

 

Itt meg már be is van dobozolva az komfort irányjelző elektronika...

 

 

A komfort irányjelző elektronika működése a következő:

 

- A gyári bajuszkapcsoló enyhe felfelé tolására, billentésére, majd elengedésére a jobb oldali irányjelző lámpák hármat villannak. Ez elegendő egy sávváltásra.

 

- A gyári bajuszkapcsoló enyhe lefelé tolására, billentésére majd elengedésére a bal oldali irányjelző lámpák hármat villannak. Ez elegendő egy sávváltásra.

 

- "Megköszönő gomb" lehetősége, melynek beépítése után, ennek pillanatnyi megnyomására mindkét oldali irányjelzők villanak hármat. Ezelött ha meg akartam köszönni pl. hogy kiengedtek, a vészjelző kapcsolót be kellett nyomni, megvárni ammeddig villog, majd ismét megnyomni, hogy abbahagyja a villogást. Ez ma már a múlté. Egy pici, a megnyomásakor záró nyomógombot beépítesz ahova jól kézre esik és ezt egy pillanatra meg kell nyomni, mire az irányjelzők hármat villannak.

 

- "Vészjelző kapcsoló" lehetősége, ennek a kapcsolónak a bekapcsolásával mindkét oldali irányjelzők villognak egyészen a kapcsoló kikapcsolásáig. Olyan a hatása, mint a gyári vészjelzőkapcsoló bekapcsolásának.

 

 

Még egy kép a bedobozolás után.

 

Egy hete vígan tesz dolgát a helyén. A doboz akkora, hogy a kormányoszlop mellett a kormányoszlopot takaró műanyag borításban vígan elfér.

 

Röviden ennyi a történet ...

 

 

Üdv.: KaCsa

csabi37 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 46587

Akkor csak jól írtam! :-)

Előzmény: tarno (46584)
Endiman Creative Commons License 2010.11.05 0 0 46586

Sziasztok!

 

Tudnék itt venni valakitől Ignisbe peremes csomagtértálcát?

Online nem akarok venni postaköltség miatt.

pinter.endre1980@gmail.com

 

köszönöm

zsO_oCaa Creative Commons License 2010.11.05 0 0 46585

hello köszönöm szépen szóval akkor vehetek szinte bármilyen nagyságút persze ép ész keretein belül azt eddig is gondoltam hogy nem csak az ah a fontos egy akkumulátornál

 

amúgy az ignis balos vagy jobbos? bocsánat de elfelejtettem

tarno Creative Commons License 2010.11.04 0 0 46584
 Hali !

 

Egy kis olvasnivaló : 

        </p>

Gyakran ismételt kérdések

 

Ha olyan kérdése van, ami itt nem szerepel, akkor kérdezzen... forex @ forex.huMi az Ah ..?Kapacitás, azaz amperóra. Ezt még mindenki tudja. Azt már kevesebben, hogy mit jelent az Ah érték után zárójelben szereplő szám.Pl. 55Ah (20h). Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor kapacitása 55Ah a 20 órás teszt szerint.Ez azt jelenti, hogy az odaírt Ah érték 1/20-ad résznyi áramával terhelhető pontosan 20 órán keresztül, és ekkor csökken a feszöltsége 10,5 V-ra.Konkrétan: Az 55Ah (20h) akkumulátort, pontosan 20 órán keresztül lehet (55/20=) 2,75 Amperrel terhelni és akkor csökken a feszültsége 10,5 Voltra.Nem jelenti tehát azt, hogy az akkut 1 órán keresztül lehet 55Amperrel terhelni, mint ahogy azt sem, hogy 1 amperes terhelést 55 órán keresztül bírná.Az indítóakkumulátorok kapacitását szinte mindig a 20h tesztben adják meg, míg a ciklikus akkukat inkább az 5h kapacitásukkal jellemzik.Az autómban gyárilag 55Ah-ás akkumulátor volt... Mekkorát vegyek bele...?Az első beépítésű akkumulátorok általában a lehető legkisebbek (legolcsóbbak) és az a céljuk, hogy a garanciaidő végéig kihúzzák valahogy. Sok esetben azonban mégis 3-4 évig működnek, ennek az-az oka, hogy az új autó töltési és indítási rendszere szinte tökéletes. Emiatt az akku üzemi körülményei is ideálisak. Általános irányelvként azt javasoljuk, hogy csere esetén a lehető LEGNAGYOBB akkumulátor válasszuk, ami befér a gyári helyre. Ezáltal sokkal biztosabbá válik az indítás és az autó sokkal hosszabb ideig indítóképes marad még ha nem is járunk az autóval. A legtöbb estben az autót úgy alakítják ki, hogy abba nagyobb akku belefér, mint az eredeti.A generátor fel tudja majd tölteni ezt a nagyobb akkut?Természetesen fel. A generátor ugyanis nem "tudja" mit tölt. Éppen úgy feltölti a teherautó akkumulátort, mint a 45Ah kis akkut. A nagyobb akkumulátor alkalmazásának csak előnye van.Akkumulátor vásárlásakor mik a legfontosabb szempontok?- Elsődleges a hely az autóban, illetve a polaritás. Elvégre az új akkunak a régi helyére kell beférnie.- Indítóáram. Ez a legfontosabb, hiszen az akkut elsősorban indításra fogjuk használni. Vigyázni kell azonban, mert jelenleg 4 féle szabványban adhatják meg ezt az értéket (DIN, SAE, EN, IEC), ezért összehasonlításkor erre figyelni kell...- Kapacitás. Általában mindenki ezt figyeli, mert ez van a legnagyobb betűvel az akkumulátoron. Valójában csak akkor van szerepe, ha az autó álló motornál látja el a fogyasztókat. Általában azért összefügg az indítóárammal, azaz általában a nagyobb kapacitású akkunak nagyobb az indítóárama. (NEM MINDIG! )-Garancia: A garancia egy kereskedelmi fogás, nem műszaki paraméter.Szükséges-e az autó átvizsgálása új akku beszerelésekor?Mindenképpen ajánlott. Ugyanis az akkumulátor sokszor nem magától megy tönkre, hanem a tönkremenetelt megelőzi az autó töltő vagy indítórendszerének meghibásodása. Ilyen esetekben kell az autót is javítani, mert ellenkező esetben az új akku is hamar tönkremehet.Mit kell az autón mérni?Érdemes megmérni az indítómotor áramfelvételét, mert ha ez túlságosan nagy, akkor az akku igénybevétele is nagyobb, azaz hamar tönkremehet.Nagyon fontos, hogy megmérjük a töltőfeszültséget, mert ha nincs elegendő töltés, akkor az autó mindig bizonytalanul indul, és az akku is szép lassan tönkremegy (leszulfátosodik).Röviden: Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton, fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül) 13,6 V – 14,4 V között kell lennie.Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását. (Azt az áramot, ami akkor folyik, ha a motor nem jár, és autót bezárjuk. Elvileg ilyenkor semmilyen fogyasztó nem megy, de gyakorlatban ilyenkor is folyik némi áram. Pl. a műszerfalban elhelyezett órához, riasztóhoz vagy egyéb álló fogyasztókhoz. Az ilyenkor mért fogyasztáson (és persze az akku kapacitásán) múlik az, hogy az autó mennyi ideig marad indításképes ha nem használjuk. Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14,4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátorban az elektrolit pezsegni kezd. A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az-az akku, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni") hagyjuk. Ha egy ilyen akkumulátor dugóját kicsavarjuk, akkor a dugók felületén sötétszürke iszaplerakódást láthatunk.Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13,6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet. Az akku belső ellenállása megnő, kapacitása csökken..Biztos jó az autóm, mert betettem egy másik akkumulátort és azzal semmi problémám nincs.Nem így van. Sokszor előfordul, hogy az autóban nincs elegendő töltőfeszültség, emiatt az akku rendszeresen alultöltődik és veszít a kapacitásából. A végén már pl. csak 10 Ah-ás. Nem csoda hát, hogy már nem képes beindítani a motort. Ha ilyenkor kicseréljük egy újra, akkor egy darabig valóban problémamentes lesz az indítás, de az új akku is hamarosan az elődje sorsára jut.Biztos jó a töltés az autómban, mert a töltésjelző lámpa sose világít.A töltésjelző lámpa csak a generátor gerjesztését mutatja, aminek alig van valami köze az akkumulátoron levő töltéshez. Attól, hogy a töltésellenőrző lámpa nem világít, még könnyen lehet akár alul - akár túltöltés.Mi az a zselés akkumulátor?Valóban léteznek zselés (gel töltésű) akkumulátorok, de ezeket autóban indításra még senki se használta. A zselés akkumulátorok elsősorban ciklikus felhasználásra (kimerítem - feltöltöm) valók. Motorok indítására csak többé - kevésbé alkalmasak.Más kérdés, hogy a köznyelvben (meg a hozzá nem értő kereskedőknél is ) zselésnek neveznek minden olyan akkut, ami többé kevésbé zárt, és nem kell be folyadékot töltögetni, holott ha megrázzuk akkor halljuk hogy lötyög benne a sav.Mi az a száraz akku?Olyan akkumulátor, ahol a lemezeket elválasztó üvegszövetben van felitatva az elektrolit. Az ilyen akku teljesen zártak, azokból folyadék még akkor se folyik ki, ha megreped a doboz. Ilyen akkumulátorok pl. az Exide STR, EXIDE MAXXIMA, Optima.Mi az a varázsszem, illetve varázsszemes akkumulátor? A varázsszem nem más, mint egy egyszerű sűrűségmérő eszköz. Működése azon alapul, hogy a feltöltött akku savsűrűsége magasabb, ezért a varázsszemben lévő zöld golyó feljön a sav tetejére, emiatt zöld a varázsszem.Ha az akku lemerül, azaz a savsűrűsége csökken, akkor zöld golyó lesüllyed, és már nem látszik, ekkor fekete a varázsszem.Ha túltöltés következtében elektrolit távozik az akkuból, akkor a varázsszem az aljáról visszaverődő fény miatt fehér színű.Röviden: A varázsszem az egyik cella savsűrűségét mutatja.Az hogy a varázsszem zöld, az semmit nem jelent az akku egészére vonatkozóan, mivel attól még a többi cella akár zárlatos is lehet.Olyan akkut keresek, aminek nagy a kapacitása, de kicsi a mérete.Ilyet nem fog találni. Az akku kapacitása ugyanis a benne lévő anyagmennyiségtől függ, ami viszont arányos az akkumulátor tömegével és méreteivel. Biztos lehet benne, hogy egyik 55Ah-ás akkumulátor sem lesz sokkal kisebb a másik 55Ah-s akkumulátornál.Olyan akkut keresek, aminek nagy az indítóárama, de kicsi a mérete.Ilyen már létezik. Az indítóáram ugyanis a lemezek felületével függ össze. Ez pedig a belső kialakítástól függ. Extrém példa az ilyen esetekre a spirálcellás akkumulátor (pl. EXIDE MAXXIMA). Ennek az akkumulátornak a mérete megegyezik bármelyik 55Ah-ás akkuval, de indítóárama sokszorosa annak.

 

 

Előzmény: zsO_oCaa (46580)
yoggi Creative Commons License 2010.11.04 0 0 46583

Adott töltőárammal tölt, a minél nagyobbnál az a kérdés, mennyit tölt bele, sok pici út alatt pl. és mennyit ha valaki állandóan hosszúzik( gyanitom ez a jobb neki) 

Előzmény: csabi37 (46582)
csabi37 Creative Commons License 2010.11.04 0 0 46582

Hidd el nekem, a generátor nem tudja, hogy mit tölt - hány Ah-sat! Csak teszi a dolgát!

44-45 Ah mehet bele, de ennél is fontosabb az indítóáram - az minél nagyobb legyen!

Előzmény: zsO_oCaa (46580)
t.lantos Creative Commons License 2010.11.04 0 0 46581

Kotelezoen az.

 

Előzmény: hunblack (46579)
zsO_oCaa Creative Commons License 2010.11.04 0 0 46580

köszönöm és melyek az ajánlott típusok, vagy hol tudok utána nézni ilyesminek, ennél nagyobbat nem is igen terveztem, nehogy az legyen, hogy nem tudja optimálisan tölteni a kocsi

Előzmény: yoggi (46577)
hunblack Creative Commons License 2010.11.04 0 0 46579
Az Ignis OBD2 -es ugye? Tervezek egy hibakód olvasót venni ezért érdekel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!