jó háromnegyedig volt a tank, rátankoltam (mindig ugyanazon a kúton tankolon, szfvári metro kút), aztán hazafele elkezdett rendetlenkedni, szaggatni a kocsi.
a kocsiban ugyanaz a gyertya van szalonállapot óta, jelenleg 124.000 kilométerrel.
na mondom a gyertya elkezdett rendetlenkedni (olvastam itt hogy valamelyik car társnak ugyan ezt csinálta).
autószerelő havernak telefon, mondom mi van, kellene bele egy új gyertya szett.
meg is történt a csere, nem a gyári irridium hanem egy felennyiba kerülő bosch gyertya volt a csere alany. (hirtelen nem tudtam 25 papírt leakasztani).
de tényleg ráfért már a csere, a 4 gyertyából kettőnek már égési nyomok voltak a porcelánon (barnás folt).
na jövök hazafele, szaggatás ismét előjön....hirtelen eldobja a fordulatot.
Elvileg bírnia kéne, de nem csak a foncsor a kérdés, hanem a komplett vezetékezés, ill. kapcsolót is relézni kell hozzá.
Én használtam télen 100/80-at, a 100/100 sztem már kicsit sok :)
Műnyag a foncsor, ezt ne feledjük el, igaz szép nagy méretű.
Vegyél inkább bele osram nightbraker +90-et, az is közel hasonló fényt rak a kocsi elé, kevesebbet, de nem sokkal.
Ill. amit én nagyon szeretek, főként télen az a philips nightguide. Rossz időben sokkal jobb, mint bármi más. Igaz, nem olcsó, viszont ködben nagyságrenddel jobb, mint bármi más...
nagyjából elképzelem a működést, sőt azon fundálok, hogy a köszönő gombot a kapcsolókarba kellene applikálni, mint a GM tempomatoknál. TZL márkatársunk épített is egy tempomatot ezzel a megoldással
Vettem a neten a gépbe 4Db.BRISK Premium LOR14LGS gyertyát.
Csakhogy berakáskor kiderült hogy ez a gyertya nem fér be a helyére.Hagyományos gyertyakulcs való rá.Ennél ide kisebb való.
Kérném a segitségeteket hogy milyen gyertyát lehet beletenni,mi a száma.hogy keressem.Ha esetleg valaki tud valami olcso beszerzési helyet,és megosztaná azt megköszönném.Lehetöleg netes beszerzésre gondolok.Ha valakit érdekelnek ezek a gyertyák szivesen megszabadulnák tölük mivel számomra hasznélhatatlanok.Segitséget elöre is köszönöm.
A waeco valami 10 körül volt utoljára én a conrad üzletében csíptem meg egyet 3e ft-ért gari nélkül. Ha jól tudom kifutó darab volt, lehet hogy már nem elérhető a termék.
Azon viszont nincs "kösz" opció. Van valami értelmetlen opciója, hogy záráskor villantja az indexeket, dehát melyik központi zár nem csinálja ezt alapból? Bátran ajánlom KaCsa fejlesztését, igényesen megtervezett darab.
Nem sokat írogattam mostanában, de mentségemre legyen, ismét csináltam egy "kütyüt".
Ez a kütyü nem más, mint egy KOMFORT IRÁNYJELZŐ ELEKTRONIKA, természetesen IGNIS-be.
Bár, akár univerzális is lehet, tehát bármilyen más, nem CAN bus-os autóba is berakható, szerintem.
Akik látogatják az IGNISKLUB-os oldalt is, ottmár láthatták.
De most itt is látható már:
Itt még a tervezés kezdetén ...
Itt már az alkatrészek is be vannak ültetve ...
Itt meg már be is van dobozolva az komfort irányjelző elektronika...
A komfort irányjelző elektronika működése a következő:
- A gyári bajuszkapcsoló enyhe felfelé tolására, billentésére, majd elengedésére a jobb oldali irányjelző lámpák hármat villannak. Ez elegendő egy sávváltásra.
- A gyári bajuszkapcsoló enyhe lefelé tolására, billentésére majd elengedésére a bal oldali irányjelző lámpák hármat villannak. Ez elegendő egy sávváltásra.
- "Megköszönő gomb" lehetősége, melynek beépítése után, ennek pillanatnyi megnyomására mindkét oldali irányjelzők villanak hármat. Ezelött ha meg akartam köszönni pl. hogy kiengedtek, a vészjelző kapcsolót be kellett nyomni, megvárni ammeddig villog, majd ismét megnyomni, hogy abbahagyja a villogást. Ez ma már a múlté. Egy pici, a megnyomásakor záró nyomógombot beépítesz ahova jól kézre esik és ezt egy pillanatra meg kell nyomni, mire az irányjelzők hármat villannak.
- "Vészjelző kapcsoló" lehetősége, ennek a kapcsolónak a bekapcsolásával mindkét oldali irányjelzők villognak egyészen a kapcsoló kikapcsolásáig. Olyan a hatása, mint a gyári vészjelzőkapcsoló bekapcsolásának.
Még egy kép a bedobozolás után.
Egy hete vígan tesz dolgát a helyén. A doboz akkora, hogy a kormányoszlop mellett a kormányoszlopot takaró műanyag borításban vígan elfér.
hello köszönöm szépen szóval akkor vehetek szinte bármilyen nagyságút persze ép ész keretein belül azt eddig is gondoltam hogy nem csak az ah a fontos egy akkumulátornál
amúgy az ignis balos vagy jobbos? bocsánat de elfelejtettem
Ha olyan kérdése van, ami itt nem szerepel, akkor kérdezzen... forex @ forex.huMi az Ah ..?Kapacitás, azaz amperóra. Ezt még mindenki tudja. Azt már kevesebben, hogy mit jelent az Ah érték után zárójelben szereplő szám.Pl. 55Ah (20h). Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor kapacitása 55Ah a 20 órás teszt szerint.Ez azt jelenti, hogy az odaírt Ah érték 1/20-ad résznyi áramával terhelhető pontosan 20 órán keresztül, és ekkor csökken a feszöltsége 10,5 V-ra.Konkrétan: Az 55Ah (20h) akkumulátort, pontosan 20 órán keresztül lehet (55/20=) 2,75 Amperrel terhelni és akkor csökken a feszültsége 10,5 Voltra.Nem jelenti tehát azt, hogy az akkut 1 órán keresztül lehet 55Amperrel terhelni, mint ahogy azt sem, hogy 1 amperes terhelést 55 órán keresztül bírná.Az indítóakkumulátorok kapacitását szinte mindig a 20h tesztben adják meg, míg a ciklikus akkukat inkább az 5h kapacitásukkal jellemzik.Az autómban gyárilag 55Ah-ás akkumulátor volt... Mekkorát vegyek bele...?Az első beépítésű akkumulátorok általában a lehető legkisebbek (legolcsóbbak) és az a céljuk, hogy a garanciaidő végéig kihúzzák valahogy. Sok esetben azonban mégis 3-4 évig működnek, ennek az-az oka, hogy az új autó töltési és indítási rendszere szinte tökéletes. Emiatt az akku üzemi körülményei is ideálisak. Általános irányelvként azt javasoljuk, hogy csere esetén a lehető LEGNAGYOBB akkumulátor válasszuk, ami befér a gyári helyre. Ezáltal sokkal biztosabbá válik az indítás és az autó sokkal hosszabb ideig indítóképes marad még ha nem is járunk az autóval. A legtöbb estben az autót úgy alakítják ki, hogy abba nagyobb akku belefér, mint az eredeti.A generátor fel tudja majd tölteni ezt a nagyobb akkut?Természetesen fel. A generátor ugyanis nem "tudja" mit tölt. Éppen úgy feltölti a teherautó akkumulátort, mint a 45Ah kis akkut. A nagyobb akkumulátor alkalmazásának csak előnye van.Akkumulátor vásárlásakor mik a legfontosabb szempontok?- Elsődleges a hely az autóban, illetve a polaritás. Elvégre az új akkunak a régi helyére kell beférnie.- Indítóáram. Ez a legfontosabb, hiszen az akkut elsősorban indításra fogjuk használni. Vigyázni kell azonban, mert jelenleg 4 féle szabványban adhatják meg ezt az értéket (DIN, SAE, EN, IEC), ezért összehasonlításkor erre figyelni kell...- Kapacitás. Általában mindenki ezt figyeli, mert ez van a legnagyobb betűvel az akkumulátoron. Valójában csak akkor van szerepe, ha az autó álló motornál látja el a fogyasztókat. Általában azért összefügg az indítóárammal, azaz általában a nagyobb kapacitású akkunak nagyobb az indítóárama. (NEM MINDIG! )-Garancia: A garancia egy kereskedelmi fogás, nem műszaki paraméter.Szükséges-e az autó átvizsgálása új akku beszerelésekor?Mindenképpen ajánlott. Ugyanis az akkumulátor sokszor nem magától megy tönkre, hanem a tönkremenetelt megelőzi az autó töltő vagy indítórendszerének meghibásodása. Ilyen esetekben kell az autót is javítani, mert ellenkező esetben az új akku is hamar tönkremehet.Mit kell az autón mérni?Érdemes megmérni az indítómotor áramfelvételét, mert ha ez túlságosan nagy, akkor az akku igénybevétele is nagyobb, azaz hamar tönkremehet.Nagyon fontos, hogy megmérjük a töltőfeszültséget, mert ha nincs elegendő töltés, akkor az autó mindig bizonytalanul indul, és az akku is szép lassan tönkremegy (leszulfátosodik).Röviden: Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton, fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül) 13,6 V – 14,4 V között kell lennie.Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását. (Azt az áramot, ami akkor folyik, ha a motor nem jár, és autót bezárjuk. Elvileg ilyenkor semmilyen fogyasztó nem megy, de gyakorlatban ilyenkor is folyik némi áram. Pl. a műszerfalban elhelyezett órához, riasztóhoz vagy egyéb álló fogyasztókhoz. Az ilyenkor mért fogyasztáson (és persze az akku kapacitásán) múlik az, hogy az autó mennyi ideig marad indításképes ha nem használjuk. Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14,4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátorban az elektrolit pezsegni kezd. A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az-az akku, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni") hagyjuk. Ha egy ilyen akkumulátor dugóját kicsavarjuk, akkor a dugók felületén sötétszürke iszaplerakódást láthatunk.Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13,6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet. Az akku belső ellenállása megnő, kapacitása csökken..Biztos jó az autóm, mert betettem egy másik akkumulátort és azzal semmi problémám nincs.Nem így van. Sokszor előfordul, hogy az autóban nincs elegendő töltőfeszültség, emiatt az akku rendszeresen alultöltődik és veszít a kapacitásából. A végén már pl. csak 10 Ah-ás. Nem csoda hát, hogy már nem képes beindítani a motort. Ha ilyenkor kicseréljük egy újra, akkor egy darabig valóban problémamentes lesz az indítás, de az új akku is hamarosan az elődje sorsára jut.Biztos jó a töltés az autómban, mert a töltésjelző lámpa sose világít.A töltésjelző lámpa csak a generátor gerjesztését mutatja, aminek alig van valami köze az akkumulátoron levő töltéshez. Attól, hogy a töltésellenőrző lámpa nem világít, még könnyen lehet akár alul - akár túltöltés.Mi az a zselés akkumulátor?Valóban léteznek zselés (gel töltésű) akkumulátorok, de ezeket autóban indításra még senki se használta. A zselés akkumulátorok elsősorban ciklikus felhasználásra (kimerítem - feltöltöm) valók. Motorok indítására csak többé - kevésbé alkalmasak.Más kérdés, hogy a köznyelvben (meg a hozzá nem értő kereskedőknél is ) zselésnek neveznek minden olyan akkut, ami többé kevésbé zárt, és nem kell be folyadékot töltögetni, holott ha megrázzuk akkor halljuk hogy lötyög benne a sav.Mi az a száraz akku?Olyan akkumulátor, ahol a lemezeket elválasztó üvegszövetben van felitatva az elektrolit. Az ilyen akku teljesen zártak, azokból folyadék még akkor se folyik ki, ha megreped a doboz. Ilyen akkumulátorok pl. az Exide STR, EXIDE MAXXIMA, Optima.Mi az a varázsszem, illetve varázsszemes akkumulátor? A varázsszem nem más, mint egy egyszerű sűrűségmérő eszköz. Működése azon alapul, hogy a feltöltött akku savsűrűsége magasabb, ezért a varázsszemben lévő zöld golyó feljön a sav tetejére, emiatt zöld a varázsszem.Ha az akku lemerül, azaz a savsűrűsége csökken, akkor zöld golyó lesüllyed, és már nem látszik, ekkor fekete a varázsszem.Ha túltöltés következtében elektrolit távozik az akkuból, akkor a varázsszem az aljáról visszaverődő fény miatt fehér színű.Röviden: A varázsszem az egyik cella savsűrűségét mutatja.Az hogy a varázsszem zöld, az semmit nem jelent az akku egészére vonatkozóan, mivel attól még a többi cella akár zárlatos is lehet.Olyan akkut keresek, aminek nagy a kapacitása, de kicsi a mérete.Ilyet nem fog találni. Az akku kapacitása ugyanis a benne lévő anyagmennyiségtől függ, ami viszont arányos az akkumulátor tömegével és méreteivel. Biztos lehet benne, hogy egyik 55Ah-ás akkumulátor sem lesz sokkal kisebb a másik 55Ah-s akkumulátornál.Olyan akkut keresek, aminek nagy az indítóárama, de kicsi a mérete.Ilyen már létezik. Az indítóáram ugyanis a lemezek felületével függ össze. Ez pedig a belső kialakítástól függ. Extrém példa az ilyen esetekre a spirálcellás akkumulátor (pl. EXIDE MAXXIMA). Ennek az akkumulátornak a mérete megegyezik bármelyik 55Ah-ás akkuval, de indítóárama sokszorosa annak.
Adott töltőárammal tölt, a minél nagyobbnál az a kérdés, mennyit tölt bele, sok pici út alatt pl. és mennyit ha valaki állandóan hosszúzik( gyanitom ez a jobb neki)
köszönöm és melyek az ajánlott típusok, vagy hol tudok utána nézni ilyesminek, ennél nagyobbat nem is igen terveztem, nehogy az legyen, hogy nem tudja optimálisan tölteni a kocsi