Yoggi ! Ez nagyon jó ! Pontosan így van. Azt most pontosan nem tudom, hogy életben van-e nálunk az az Uniós elv, hogy nem kötelező a márkaszervízbe vinni gari alatt sem ?!
Biztos vagy te ebben, nem lehet hogy valami még plusszban kiakadt vagy megszorult neked?
Amit írsz az a józan paraszti észnek pont ellentmond, alaphelyzetbn ( a bowden feszültségmentes (vagy szakadt) állapotában pont zárt kuplungnak kell lenni, különben az egész haladási fázisban erőt kéne kifejteni a kuplung zárttá tételéhez, ami agyrém.
Egyébként meg egy gond van csupán a kuplung nélküli menettel. Ha elszakad a bowden akkor a kuplung kinyott állapotba kerül. Alapjáraton járattam a motort míg hazahúztak, hogy legyen szervó a kormányon meg a féken.
Már hegesztette vki? Akkor abban nem 85 van az tuti...
Nekem csak Pestet kapja a kocsi, minimális vidék. Elkezdett kopni nekem is, már szólt a szaki, most lesz cserélve, 65000 van benne, de szakadásig még lenne idő, de inkább csere.
Ha csak város, akkor átlag 80-100 között szakad, ha javították már, akkor abban nem 85 van, az 100. Akkor kijöhet az az érték, amit Yoggi mondott :)
Kanyarodáskor kattog vagy morog? Mert utóbbinál csak a kis műanyag vacak szórakozik, ha kattog, az pech
Az elindulás a lényeg utána ha van rutin és estleg mikor jo möködik minden akkor probaként kuplung nélkül is meglehet érezni azt a forulatot mikor minden károsodás nélkül be ,vagy ki lehet a váltot huzni így baj esetén nem ér meglepetés.Az valo igaz aki nem érzi a válto és a motor összhangot az könnyen odavághatja .
Budapesten is megoldható, nekem a Golf II-ben anno a Nagykörúton ment tönkre a bowden. Szerencsére az Árpád-hd - Üllői szakaszból a Sport utca környékén, így már nem kellett sokat a dugóban szenvedni, de érdekes volt. Ilyesmi módszerrel jutottam én is ki, és azután haza a 4-esen. De persze csak addig, míg a telephelyig el nem értem, utána bowdenvásárlás.
De az egyik kolléga direkt azt próbálgatja, hogy eltalálja azt a fordulatot, ahol nem kell kuplungolni váltáshoz. Mert minden fokozathoz van egy szűk tartomány, csak nehéz eltalálni.
Nagy valószínűséggel a szinkrongyűrűket hazavágod ezzel sztem.. legalábbis az 1-2 között. Ha ejtené a fordulatszámot rögtön gázelvételnél talán be lehetne kapatni, de sztem ez csak végszükséges megoldás. Inkább olyanra gondolnék hogy krokodil szalag, vagy gyorskötözős rögzítés, valami barkács, ami elfér kis helyen, de hosszabb szakaszon müxik.
Érdekes ha nem Bp forgatagban kell menni megoldhato 1 és öninditos indulás alacsony fordulaton kb 2000 körül lehet 2, majd ha szükséges 3 rakni élesben is megy,de a megállás indulás kockázatos ezt egérutakon és olyan helyen ajánlatos ahol elsöbséged van vagy hosszutávu hazatérés.
Szinte minden nap kapok olyan hibabejelentést a munkahelyemen, hogy rossz a monitor, és helyes az ő szempontjukból a dolog, de mégse a monitor a rossz ( az hibátlan) hanem a géppel van gond, de ehhez nekem kell megnézni......
Na megtaláltam a hibát. Bowden nem szakadt el csak a végén a beakasztós szerkezet. Már valaki egyszer meghegesztette csere helyett két ponttal korábban. Egyik helyen ott tört el megint.
Minden reggel hallhattam magam is amikor kikanyarodtam az utcából, hogy kattog gyorsításkor. Egy ideig csak egyesben erősebb gyorsításkor most már kettesben is. Legutóbb a kereskedő szervízében is azt mondták, hogy kezdődő féltengely. Fater aki 40 éve maga javítja az autóit azt mondta féltengely. Aztán elmentem a márkaszervízbe mert nem akartam fatert terhelni ezzel a javítással és ott is azt mondták. Na most csak nem mondott mindenki egymástól függetlenül hülyeséget.
Azok alapján amit itt már leírtál, tegyél hozzá bátran még 100K-t és sok minden reálissá válik( persze a vételár lesz rögtön irreális) de ahogy a nagyok mondják minden mindennel összefügg ;)
Trabant gázbowden szakadást már oldottam meg lukon keresztül a motrotérből madzaggal helyettesítve, 100 km-t lenyomtam vele így, izgi volt de ment, Ignis kuplung? érdekes felvetés, egy jó alternatívát meghallgatnék, ami müködhet is )
Csak egy apró megjegyzés, és ez tényleg nem piszkálás, ez így ahogy leírtad, nem márkaszervízes javítás. Bármi gondod van, az autó szavatosságát elvesztetted. Nem gyári alkatrész került bele. Ezért kár elvinni oda, ezt a Józsi bácsi a sarokról is ugyanúgy meg tudja állapítani, és elintézni. A másik, majd a számlát ha megkaptad, akkor derül ki mennyi is az a munkadíj.
Még egy dolgot nem értek, a kattogás ( főleg sebességben, terhelés nélkül pörgetve) mit jelent? Egy féltengelyről kibontva, szétszedve lehet megállapítani hogy jó vagy nem, szerintem, vadiúj autót felmeleve, sebességben megpörgetve a kereket fogsz kattogó hangot hallani.........
Saját fülemmel hallottam. Előttem csinálták. Felemelték az egyik oldalt a kocsit. Sebességbe rakta megpörgette, kattogott rendesen. Másik oldalt kevésbé de az is kattogott. Amúgy a vicces az, hogy a unixtól hozzák az alkatrészt ott is. Megnézte az eredeti árát és azt mondta, hogy azt inkább nem ajánlja mert 45+fa / db. Elmondta, hogy a legolcsóbbat nem érdemes megvenni mert akkor 1 év múlva cserélhetem megint. Csak leszereléskor derül ki, hogy 26 vagy 28 fogas ezért elintézte, hogy kihozzák mind a 4 lehetőséget és ami nem kell visszaviszik. Így nem kell otthagyni a kocsit 2 napra. 10e ft munkaköltséget pedig bárki elkérne ezért a melóért.
Még mindig nem érted a lényeget szerintem, válság van, pang a piac, egy márkaszervíz örül, ha betéved egy autós, hiszen ha nem garis az autó, náluk még a szomszéd Mercedes szalon is olcsóbb, tehát ha beviszed, hogy valami van a féltengellyel, rögtön rávágják mindkettő szar, hiszen a következő havi fizetésük múlik rajta, és az is hogy jan. 1.-én be kell-e még menni. Ez persze nem jelenti azt hogy nincs rendes, becsületes márkaszervíz, csak szólj hogyha ilyet találsz( főleg suzuki vonalon), közhírré tesszük a címét.
Keresni kéne egy jó szakit, aki esetleg látott még téged mikor a homokozó szitát használtad kormánynak és az ő szakértelmének, meg a hozzád való lojalitásának eredményét sokkal kevesebb kétkedéssel fogahatod el, az hogy mennyivel lesz soványabb a számla, már csak az átgondolt cselekedetek összeségének eredménye. Esetleg még a számlán felül egy üveg konyak az öregnek is belefér és még mindig marad a zsebedben ;)
Egyébként azt csinálsz amit akarsz, csak arra akarom felhívni a figyelmed, hogy márkaszervíznek azt se hidd el, ha kérdeznek :)
A piros kör, az első fúrás helye, innen én kiszedtem és a zöldel bekarikázott helyre raktam. Nem látszi a képen, de mellette ott van a riasztó piros LED-je is. Így jobban szem elött vannak.
Sajnos nincs. Amikor vettem az IGNIS-t kértem egy vonóhorog felszerelést is az alkuban, viszont nem beszéltük meg a visszajelző led helyét. Hiba volt, mert a műszerfal szürke műanyag részét megfúrták és oda rakták. Grrrrrr...
Nem tetszett, ezért átraktam a riasztó LED-jével együtt a kormánykerék és a műszerfal közötti fekete műanyag burkolatba, ami a kormányrudat és a gyújtáskapcsolót, valamint a bajuszkapcsolókat takarja.
Ha ők az első tulajdonosok, akkor egy kis szerencsével megtalálod a CODE-ot tartalmazó kis papírt a szervizkönyvmellett valahol, van egy kép róla szintén az oldalamon: