Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kapiksz Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46528
Yoggi ! Ez nagyon jó ! Pontosan így van. Azt most pontosan nem tudom, hogy életben van-e nálunk az az Uniós elv, hogy nem kötelező a márkaszervízbe vinni gari alatt sem ?!
Előzmény: yoggi (46505)
yoggi Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46527
persze a legegyszerűbb nem ugrik be, sikerült üresbe tenned, az müxik kuplung nélkül, csak újra sebességbe rakni művészet( de nem lehetetlen)
Előzmény: yoggi (46526)
yoggi Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46526
Biztos vagy te ebben, nem lehet hogy valami még plusszban kiakadt vagy megszorult neked?

Amit írsz az a józan paraszti észnek pont ellentmond, alaphelyzetbn ( a bowden feszültségmentes (vagy szakadt) állapotában pont zárt kuplungnak kell lenni, különben az egész haladási fázisban erőt kéne kifejteni a kuplung zárttá tételéhez, ami agyrém.
Előzmény: hunblack (46524)
hunblack Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46525
kinyomott
hunblack Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46524
Kattog...

Egyébként meg egy gond van csupán a kuplung nélküli menettel. Ha elszakad a bowden akkor a kuplung kinyott állapotba kerül. Alapjáraton járattam a motort míg hazahúztak, hogy legyen szervó a kormányon meg a féken.
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46523
Hali

Már hegesztette vki?
Akkor abban nem 85 van az tuti...

Nekem csak Pestet kapja a kocsi, minimális vidék.
Elkezdett kopni nekem is, már szólt a szaki, most lesz cserélve, 65000 van benne, de szakadásig még lenne idő, de inkább csere.

Ha csak város, akkor átlag 80-100 között szakad, ha javították már, akkor abban nem 85 van, az 100.
Akkor kijöhet az az érték, amit Yoggi mondott :)

Kanyarodáskor kattog vagy morog? Mert utóbbinál csak a kis műanyag vacak szórakozik, ha kattog, az pech

hali.
Előzmény: hunblack (46514)
KBK3 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46522
KBK3 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46521
Érdekes felvetés az a bizonyos szűk tartomány, ezért számoltam.
Abból indultam ki, hogy 5.ben 50Km-nél 1500-at forog.
Itt az eredmény:

Nem tudom mit művelt, sikerült-e feltölteni.
Előzmény: kkn (46519)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.27 0 0 46520
Az elindulás a lényeg utána ha van rutin és estleg mikor jo möködik minden akkor probaként kuplung nélkül is meglehet érezni azt a forulatot mikor minden károsodás nélkül be ,vagy ki lehet a váltot huzni így baj esetén nem ér meglepetés.Az valo igaz aki nem érzi a válto és a motor összhangot az könnyen odavághatja .
Előzmény: yoggi (46517)
kkn Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46519
Budapesten is megoldható, nekem a Golf II-ben anno a Nagykörúton ment tönkre a bowden. Szerencsére az Árpád-hd - Üllői szakaszból a Sport utca környékén, így már nem kellett sokat a dugóban szenvedni, de érdekes volt.
Ilyesmi módszerrel jutottam én is ki, és azután haza a 4-esen. De persze csak addig, míg a telephelyig el nem értem, utána bowdenvásárlás.

De az egyik kolléga direkt azt próbálgatja, hogy eltalálja azt a fordulatot, ahol nem kell kuplungolni váltáshoz. Mert minden fokozathoz van egy szűk tartomány, csak nehéz eltalálni.
Előzmény: Törölt nick (46516)
DMA Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46518
Nálam van egy a csomagtartóban (3500Ft), a csere nem különösebben ördöngős...
Előzmény: mullerp (46508)
yoggi Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46517
Nagy valószínűséggel a szinkrongyűrűket hazavágod ezzel sztem.. legalábbis az 1-2 között. Ha ejtené a fordulatszámot rögtön gázelvételnél talán be lehetne kapatni, de sztem ez csak végszükséges megoldás. Inkább olyanra gondolnék hogy krokodil szalag, vagy gyorskötözős rögzítés, valami barkács, ami elfér kis helyen, de hosszabb szakaszon müxik.
Előzmény: Törölt nick (46516)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46516
Érdekes ha nem Bp forgatagban kell menni megoldhato 1 és öninditos indulás alacsony fordulaton kb 2000 körül lehet 2, majd ha szükséges 3 rakni élesben is megy,de a megállás indulás kockázatos ezt egérutakon és olyan helyen ajánlatos ahol elsöbséged van vagy hosszutávu hazatérés.
Előzmény: yoggi (46511)
yoggi Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46515
Szinte minden nap kapok olyan hibabejelentést a munkahelyemen, hogy rossz a monitor, és helyes az ő szempontjukból a dolog, de mégse a monitor a rossz ( az hibátlan) hanem a géppel van gond, de ehhez nekem kell megnézni......
Előzmény: hunblack (46513)
hunblack Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46514
Na megtaláltam a hibát. Bowden nem szakadt el csak a végén a beakasztós szerkezet. Már valaki egyszer meghegesztette csere helyett két ponttal korábban. Egyik helyen ott tört el megint.

hunblack Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46513
Minden reggel hallhattam magam is amikor kikanyarodtam az utcából, hogy kattog gyorsításkor. Egy ideig csak egyesben erősebb gyorsításkor most már kettesben is. Legutóbb a kereskedő szervízében is azt mondták, hogy kezdődő féltengely. Fater aki 40 éve maga javítja az autóit azt mondta féltengely. Aztán elmentem a márkaszervízbe mert nem akartam fatert terhelni ezzel a javítással és ott is azt mondták. Na most csak nem mondott mindenki egymástól függetlenül hülyeséget.
Előzmény: yoggi (46509)
yoggi Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46512
Azok alapján amit itt már leírtál, tegyél hozzá bátran még 100K-t és sok minden reálissá válik( persze a vételár lesz rögtön irreális) de ahogy a nagyok mondják minden mindennel összefügg ;)
Előzmény: hunblack (46510)
yoggi Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46511
Trabant gázbowden szakadást már oldottam meg lukon keresztül a motrotérből madzaggal helyettesítve, 100 km-t lenyomtam vele így, izgi volt de ment, Ignis kuplung? érdekes felvetés, egy jó alternatívát meghallgatnék, ami müködhet is )
Előzmény: mullerp (46508)
hunblack Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46510
2003-as, 2004-es forgalomba helyezés. 87e km (elvileg)
Előzmény: ...:: PEGI ::... (46507)
yoggi Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46509
Csak egy apró megjegyzés, és ez tényleg nem piszkálás, ez így ahogy leírtad, nem márkaszervízes javítás. Bármi gondod van, az autó szavatosságát elvesztetted. Nem gyári alkatrész került bele. Ezért kár elvinni oda, ezt a Józsi bácsi a sarokról is ugyanúgy meg tudja állapítani, és elintézni. A másik, majd a számlát ha megkaptad, akkor derül ki mennyi is az a munkadíj.

Még egy dolgot nem értek, a kattogás ( főleg sebességben, terhelés nélkül pörgetve) mit jelent? Egy féltengelyről kibontva, szétszedve lehet megállapítani hogy jó vagy nem, szerintem, vadiúj autót felmeleve, sebességben megpörgetve a kereket fogsz kattogó hangot hallani.........
Előzmény: hunblack (46506)
mullerp Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46508
Mi a megoldás, ha elszakad a kublungbowden? Autómentő?
...:: PEGI ::... Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46507
Szia hunblack! :-)

Megkérdezhetem mennyi idős az autód?
Hány km van bent?
Előzmény: hunblack (46504)
hunblack Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46506
Saját fülemmel hallottam. Előttem csinálták. Felemelték az egyik oldalt a kocsit. Sebességbe rakta megpörgette, kattogott rendesen. Másik oldalt kevésbé de az is kattogott. Amúgy a vicces az, hogy a unixtól hozzák az alkatrészt ott is. Megnézte az eredeti árát és azt mondta, hogy azt inkább nem ajánlja mert 45+fa / db. Elmondta, hogy a legolcsóbbat nem érdemes megvenni mert akkor 1 év múlva cserélhetem megint. Csak leszereléskor derül ki, hogy 26 vagy 28 fogas ezért elintézte, hogy kihozzák mind a 4 lehetőséget és ami nem kell visszaviszik. Így nem kell otthagyni a kocsit 2 napra. 10e ft munkaköltséget pedig bárki elkérne ezért a melóért.
Előzmény: yoggi (46505)
yoggi Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46505
Még mindig nem érted a lényeget szerintem, válság van, pang a piac, egy márkaszervíz örül, ha betéved egy autós, hiszen ha nem garis az autó, náluk még a szomszéd Mercedes szalon is olcsóbb, tehát ha beviszed, hogy valami van a féltengellyel, rögtön rávágják mindkettő szar, hiszen a következő havi fizetésük múlik rajta, és az is hogy jan. 1.-én be kell-e még menni. Ez persze nem jelenti azt hogy nincs rendes, becsületes márkaszervíz, csak szólj hogyha ilyet találsz( főleg suzuki vonalon), közhírré tesszük a címét.

Keresni kéne egy jó szakit, aki esetleg látott még téged mikor a homokozó szitát használtad kormánynak és az ő szakértelmének, meg a hozzád való lojalitásának eredményét sokkal kevesebb kétkedéssel fogahatod el, az hogy mennyivel lesz soványabb a számla, már csak az átgondolt cselekedetek összeségének eredménye. Esetleg még a számlán felül egy üveg konyak az öregnek is belefér és még mindig marad a zsebedben ;)

Egyébként azt csinálsz amit akarsz, csak arra akarom felhívni a figyelmed, hogy márkaszervíznek azt se hidd el, ha kérdeznek :)
Előzmény: hunblack (46504)
hunblack Creative Commons License 2010.10.26 0 0 46504
Na ma megtörtént... Első Suzukim ami az út mellett hagyott...

Elszakadt a kuplung bowden.

De ez már csak a ráadás. Voltam márkaszervízben előtte 2 órával, megnézték ott előttem és igen, mind a két oldalon szar a féltengely.
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.10.25 0 0 46503

Egy vonóhorog mindig jól jöhet.

 

... akár még vontatásra is jó. ;)

 

... meg még másra is. :))))

Előzmény: napalm. (46502)
napalm. Creative Commons License 2010.10.25 0 0 46502
köszi az ötletet, akkor majd jelzem is beszereléskor hogy hova tegyék.
jövő hét pénteken megyek műttetni.
megérett egy vonóhorogra.
Előzmény: KaCsa.Ignis (46501)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.10.25 0 0 46501

Itt van egy kép, amit akkor készítettem:

 

 

 

 

 

A piros kör, az első fúrás helye, innen én kiszedtem és a zöldel bekarikázott helyre raktam. Nem látszi a képen, de mellette ott van a riasztó piros LED-je is. Így jobban szem elött vannak.

Előzmény: KaCsa.Ignis (46500)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.10.25 0 0 46500

Szia napalm.!

 

Sajnos nincs. Amikor vettem az IGNIS-t kértem egy vonóhorog felszerelést is az alkuban, viszont nem beszéltük meg a visszajelző led helyét. Hiba volt, mert a műszerfal szürke műanyag részét megfúrták és oda rakták. Grrrrrr...

 

Nem tetszett, ezért átraktam a riasztó LED-jével együtt a kormánykerék és a műszerfal közötti fekete műanyag burkolatba, ami a kormányrudat és a gyújtáskapcsolót, valamint a bajuszkapcsolókat takarja.

Előzmény: napalm. (46497)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.10.25 0 0 46499

Még valami:

 

Ha ők az első tulajdonosok, akkor egy kis szerencsével megtalálod a CODE-ot tartalmazó kis papírt a szervizkönyvmellett valahol, van egy kép róla szintén az oldalamon:

 

http://web.kabelnet.hu/kacsa/IGNIS/radio/code1/

 

Ha megvan akkor nem kell a bűvös üveggömböm segítsége sem! ;)

 

Akkor csak be kell ütni a CODE-ot, erről is olvashatsz itt.

 

 

Előzmény: KaCsa.Ignis (46498)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!