Az új hidrósokat már gyárilag nem is kell leállítani:-))
Reggel beindítom és este leállítom:-))
Az XA 55 MHS (gcv-160) fűnyíróm volt az első amelyik megszivatott a karbi dugulással.
Kipucoltam a karbit, de nem lett jó.
Szétszedtem atomjaira az egész motort, összeraktam, akkor sem lett jó.
Majdnem vettem rá egy másik hondát, de egy helyi szaki megcsinálta nekem a gépet.
Kipucolta a karbit és neki jó lett:-))
Azóta tudom hogy ha valaki ócsárolja a gcv-t hogy milyen szar mert nincs alapjárat, ingadozik, leáll meg hasonlók, annak csak egy kicsit koszos a karbija.
Hála az égnek,most már 5 darab honda motoros gépnek vagyok a gazdája.Teljesen igazad van,a hondák NAGYON érzékenyek az üzemanyagra,ezért én minden új gépnél avval kezdek,hogy benzincső elvág,500 forintos szűrő betesz.Vadonatújan,mielőtt még el lenne indítva!!!Azóta nincs gond.Cserébe ugyanolyan üzembiztos mint a briggs,csak 3-4-szer több üzemórát tud.Amit nem kell elhinni,az az,hogy erősebb mint a briggs és kevesebbet eszik,mert ez nem igaz,viszont sokkal tartósabb......
Hát hiába beszél neked az ember,hogy ne állítsd le a motort fűgyűjtő ürítéskor........:-))))))))))))))))
Jelentem a gcv 135 jócskán túl van a 600 órán..:-)))))))))))))) Ehhez kellene kettő darab briggs quantum..... Én már tudom.És nem egyszeri tapasztalat,nekem is kétszer-háromszor be kellett b.szni a fejemet,hogy lehajoljak végre......A honda és a briggs nem egy kategória.Persze vannak jó briggs motorok(intek pro,intek I/C,quantum I/C),de ezek nem 40 ezres motorok....... Aki elhiszi az nem hülye,mert a más kárán tanult.......aki meg nem,az majd megtudja...........
A karbi duguláson kívül nincs semmi emrítésre méltó hibája ezeknek a motoroknak.
Nekem 2db gcv-160-as gépnél fordult elő ez a probléma, mind 2 gép a tavaszi indításkor bolondult meg a benne felejtett benzintől.
Egy normális karbi tisztítás után hibátlanul üzemelnek azóta is.
A gcv 190-es hondámat nem bírja a melósom kiütni, rengeteg üzemórával a háta mögött.
Egy komplett berántófedél csere mert szétkopott a rengeteg indítgatástól, egy karbi alapjátrat korrigálás és egy szelephézag állítás volt a szerviz igénye ennek a motornak.
Olvass a honda honlapján , a fórumon a honda cég magyar képviselet válaszol. Volt akinek 2 üzemóra után mindenféle dugulások, fordulatszámingadozás, be nem indulás volt.
Persze mindig az agyontömjénezett GCV 160 volt a hibás darab. 5 oldalon keresztül nyugtatják a csalódott tulajokat. Persze a garis és a gari utáni szervizek sem nagyon tudják a hibákat kaijavítani, hordják szerencsétlen emberek szervízről szervízre.
Briggs Quantum 190ccm 6,5Le motorról mi a vélemény ? Stabil motorként használnám, vízszintes helyzetben, ( nem lenne kenési problémája)
Tudom csak a honda a király, de jó áron van és a 160ccm hondához képest is olcsóbb. Berántózsinór is van rajta , és önindító is , de csak be tudom rántani. Írtak itt kertészek briggs motoros fűnyírókról hogy újszerű állapotban tönkrementek. DE!!!! a Honda motoros gépe még most is jó. Mi volt a probléma? Úgy tudom a henger nicasilos, de hallottam már a vezérműtengely alu csapágyház kopásáról. Olyan mértékben elment a szelephézag hogy nem indult be a motor. ( Újszerű kinézetű volt a motor, egy fűnyíró traktoron volt)
Tegnap a hermesbe kellett mennem rovarírtóért, és megakadt a szemem, ezen a metszőollón.
Márkáját tekintve, G&D, Taiwan-on gyártják, a konkrét hermes boltban ebből a márkából még egy kacor volt kapható, más hermesekben lehet, hogy van többféle olló is.
Az olló 1790.- forintba került, érdekes, hogy bele van "lézergravírozva?" hogy "hermes" :-), szerintem ezért az árért korrekt kis olló, alkalmazottaknak tökéletes, ennél drágább ollót nem is szabad a kezükbe adni :-))
Szerintem egy "memegszállotnak" a munka díj ilyenkor nem is számít, maga a sikerélmény kárpótol mindenért.Ilyenkor nem egy sima karburátor dugulás hiba elhárításáról van szó, hanem egy komoly rejtett hiba megoldásáról. Még egyszer gratula!
köszi! :-) ilyenkor én is megveregetem a vállamat. sokat dolgoztam ugyan ingyen, de akkor is én győztem. :-) arra gondolok, hogy ugyanaz lehetett az oka a szelepfészek kiesésnek, a dugattyú szorulásnak és a hengerfej alatti kifújásnak (ezt nem említettem, de egyértelműen lehetett látni a barna nyomokat), valahogy deformálódhatott a henger öntvénye. de vajon mitől?
végére jártam a lefulladós kapagépnek. a kompresszió volt gyenge, mégpedig a szelepeknél ment el. azt találtam ki, hogy karburátort és kipufogót levettem, hengerfejet is, és gázszivárgásjelző sprével befújkáltam a szelepek szélét, zárt állásban. nagy levegőt vettem, és belefújtam a szívó és a kipufogó lyukba, a szelepek meg elkezdtek szépen habzani. így kiderült, hogy a szívó szelep is áteresztett, pedig nem tűnt lötyögősnek a szára. megmartam, jó lett. a kipufogó is áteresztett, de másképp. ki volt esve a szelepülés, amikor hozták ezt a motort. visszaraktam, körbepontoztam. de mint most kiderült, át lehetett fújni a szelepülés meg a motorblokk között. jól megkalapáltam még körbe az alumíniumot, és jó lett az is. lehet vele kapálni, kipróbáltam.
Van egy eladó ,elcserélhető,AMAL121/5 tipusú karburátor.
Rex Maxi ,kismotor és gépgyár és gépgyáros motoron volt rajta.Robi 151 tipushoz is jó.Nincs szétbarmolva,nagyon megkímélt állapotban van.
Ár???még gondolkozom.
inkább csere pl: 4X10 es traktormintás gumira,párban,használt és használható gumira gondoltam.Illeteve ki mit gondol még érdekel honda f-400-as gépnek az ekéje gerendelyel akkor ráfizetek.Képeket teszek fel.
Nem is kell hogy "fejre" álljon, elég ha egy bizonyos szögnél jobban meg volt döntve, föleg ha a légszürö felé. Sött, ilyenkor csinálhat olyat is hogy be sem indul. Én nem aggodnék tulzottan. Persze mondhatod hogy kibicnek semmi sem drága de velem kétszer is elöfordult hasonlo probléma. Egyszer oldalára dölt a gép és vagy 10 percig nyomta magábol a füstöt. Egyszer pedig egy számomra ismeretlen elöéletü gép füstölt nagyon mikor beinditottam de az is abbahagyta 10-15 perc járatás után. Esetleg nézd meg az olajszintet hogy esetleg nem e folyt el belölle tul sok. Ennyit tudok tanácsolni de nem hiszem hogy baj lenne.