Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

no_holy_shit Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16135
"Nagy slunggal nekiálltam, hogy kipuceválom, de miután láttam, hogy a teljes hűtővizet is le kell engedni, elment a kedvem, kicsit kevesebb időt szántam volna rá. :("

az schwung lesz, mint a lendulet nemetul

mjet pandanal (ua a motor mint a 1.3 cdti) emelon latod csak az egr-t. (motor es a tuzfal kozott, feltengely es az onindito felett, szivosor alatt(szivosor 3cm-re a tuzfaltol)) benyulsz vakon a csavarokhoz es kicsavarod oket. majd bilincsek le es folyik a nyakadba a fagyallo. Ha ez mind megvan, akkor mar csak ki kell talani, hogy hogyan lehet ki tetrisezni az agr szelepet a tuzfal es az onindito ill. feltengely kozott...
Előzmény: balazsh (16100)
no_holy_shit Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16134

409 kolleganak egy bojler futoszal van egy rozsdamentes tartalyba eszkabalva es az van a santanajaban
Előzmény: vwopel (16128)
botsinkai Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16133
Új 300e körül.
Használt kb 50e-tól, de most drágább, szezonja van. Opelhez 2 plusz cső kell (Eberspächer). Beépítés 20-50e.
Előzmény: Z12XEP (16131)
takacstamas Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16132
sziasztok
kiolvasták a hibakódot (z13dt) de okosabb nem lettem

P0683
a gép szerint "izzítási idő vezérlés értéken kívül"
a net szerint "Izzítógyertya vezérlőegység és PCM közötti kommunikációs kör"

van esetleg valakinek tapasztalata erről a hibáról?
Z12XEP Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16131

Sziasztok!

 

Nem elektromos állófűtést mennyiért lehet beszerezni+beépítettni/új,használt,bontott vagy mitudomén/ benzines c corsába?Köszi.

vwopel Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16130
A melegítőben van :-)
Az a lényeg ,h ne forrjon fel
A melegített víz áramlik felfele melegítve a motort még ha nincs is meg a normális körforgás
Ha a hengerfej-fűtőtest körbe van beszerelve (dízelnél előny) akkor a hf melegszik frankón és könnyebben indul
Előzmény: Nick_X14XE (16129)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16129

Ok és hol van a hőmérő általában?

Ha a termosztáton "kívül", akkor hiába melegítem a kinti vizet, a motor ugyanúgy fázik (bár a sofőr szép vízhőfok értéket lát).

 

Ha belül, akkor a termosztát nyitási hőmérsékletéig szintén nem történik semmi, de legalább a user sincs átverve a helytelen értékkel.

Előzmény: vwopel (16128)
vwopel Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16128
""De kérdéses hogy mennyire hatásos a hűtőt fűteni, mikor a motort kéne elsősorban.""

A vizet kell melegíteni csak az a baj ,h ,,útban van,, a termosztát :-)

A vízkörbe kell beszerelni alsó pontra és csak szabályzóst mert különben felforr.
Lényegében 1 bojler cekász 1 fémházban 1 hőfokszabályzóval .

Én már ,,kísérleteztem,, termo kábellel is nem nagy eredménnyel.
A vízcsőre kell feltekerni (nem jár bontással) és fűt
Előzmény: Nick_X14XE (16127)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16127

"Én a műanyag pattintható betétről kértem képet"

Ok, este lekattintom. :)

 

"De kérdéses hogy mennyire hatásos a hűtőt fűteni, mikor a motort kéne elsősorban."
Passz, szerelő urak esetleg? Érdemes ilyesmiben gondolkozni?

Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16122)
Zotya_1.3CDTI 2005 Bp Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16126
Igen a cél kettős: gyorsabban felmelegedjen a motor, és ne károsodjon a szükségesnél jobban.
Kipróbálom úgy, hogy az intercoolert és a levegő beömlőt szabadon hagyom, a többi részt takarom a lökhárítón, + alul a kipufogóig.

Terv szerint nyáron az elejét szabaddá teszem, az alja marad a sár, por miatt.
Előzmény: -AtiZafi- (16125)
-AtiZafi- Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16125
Most a gyorsabb melegedésről, vagy a motort érő káros hatásokról beszélünk?
Kit érdekel a hatásfok, ha megfagyok benne. pont ezért nem fűt >>>> mert túl jó a hatásfok.
Ha már hatásfokról beszélünk. mi van nyáron mikor 50 fok van az aszfalt felett, és a hatásfokot a klímával tovább rontod. nehogy már pont most számítson!
A lámpa mögött nem forró levegőt szív, legfeljebb 5 fokkal többet mint kint van. Az még átmegy az intercooler-en is.
A nyári meleget pedig sehogy sem érheti el.
Az 1,7 DTI szerelték intercooler nélkül is. Nyáron beszívja az 50 fokot amit a turbó tovább melegít legalább 70 fokra. Ha akarnék sem tudnék ilyen forrót szivatni vele már ilyenkor sem, nem még a nagy mínuszokban
tehát az intercooler-t is kivehetném télen.
A túl hideg levegő épp olyan "hő"terhelés mint a túl meleg
A dízel pont a hideg levegő miatt jár csúnyán télen.

Azért azt is megemlíthetjük, hogy nem is egy konstrukcióról beszélünk :-)
no_holy_shit Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16124

"Anno a lada samara-n volt a légszűrő előtt egy termosztát ami egy irányváltó csappangyűt vezérelt. hideg időben a kipufogócsonkról szívta a levegőt a motor."

 

kozponti befecskendezeses benzines autokban mai napig van. (ezekben azert csinaljak, hogy ne csapodjon ki a benzin szivosorban). hengerenkenti, kozvetlen befecsiseknel es dizeleknek felesleges

 

Előzmény: -AtiZafi- (16119)
Zotya_1.3CDTI 2005 Bp Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16123
"én a légszűrőház és a lökhárító mögötti beszívó műanyag cső összekötő gégecsövet szoktam kivenni. (kb 15 cm hosszú), így a motortérből szívja a levegőt"

Nem tartom jó megoldásnak, mert minél melegebb levegőt szív a motor, annál rosszabb a hatásfoka. Az egyébként is meleg motor hőterhelését tovább növeli. Lehet ezért érzed úgy hogy előbb melegszik. (Ha rövid utakon mész akkor érthető)

A jó megoldás az lenne ha a motorteret elszigetelnénk, és a motorba hidegebb, oxigénben dúsabb levegőt vezetnénk.

Szerintem.
Előzmény: -AtiZafi- (16119)
Zotya_1.3CDTI 2005 Bp Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16122
Én a műanyag pattintható betétről kértem képet, ezt a bedugós fűtést ismerem. :)

Egyébként van az ötödéért is a vaterán:
Állófűtés

De kérdéses hogy mennyire hatásos a hűtőt fűteni, mikor a motort kéne elsősorban.
Vagy ennek hatására kinyit a termosztát és fűti a belső hűtőkört is?
Nemtom.
Előzmény: Nick_X14XE (16121)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16121

"Tudnál képet felrakni a szóban forgó betétről?"

 

A Totalcar-on volt egy cikk ilyesmiről.

Azt nem találom hirtelen, de ittvan ez:

http://duett.hu/motorfutes.php

 

Tehát 50 rugó egy ilyen, kicsit sokallom, de a feléért már vinném is.

Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16117)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16120

"Azért ilyen, mert érdemes nyáron kiszedni?"

 

Nem tudom, én kiszedtem. :)

Előzmény: Törölt nick (16112)
-AtiZafi- Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16119
Szerintem is megvalósítható, és teljesen jó ötlet a motor burkolása.
Én is küzdöm a problémával, ha nem lenne ülésfűtésem már belefagytam volna.
Az 1,7 DTI üzem-meleg állapotból, alapjárat mellett képes hűlni, ha fűtök. Egyszerűen annyi hő sem termelődik, hogy fűtsön

én a légszűrőház és a lökhárító mögötti beszívó műanyag cső összekötő gégecsövet szoktam kivenni. (kb 15 cm hosszú), így a motortérből szívja a levegőt

Anno a lada samara-n volt a légszűrő előtt egy termosztát ami egy irányváltó csappangyűt vezérelt. hideg időben a kipufogócsonkról szívta a levegőt a motor.

Majd egyszer újból feltalálják, úgy mint a láncos vezérlést. "ez már láncos" szokták mondani. Mint ha 25 évvel ezelőtt nem csak láncos, és fogaskerekes vezérlések lettek volna

Visszatérve a fűtéshez.
Az oroszok a hűtő takarását már 50 éve is alkalmazták, csak azok még nem voltak automaták. Aztán ezt is technikai újdonságként fedezik fel újból és újból.
Azt sem értem miért nem oldják már meg a klímával való fűtést egy autóban. csak a két kört kellene felcserélni, és fél perc alatt forró levegőt fújna. Ami egyébként házban lévő klímáknál teljesen kezd általános lenni. Lehet hogy létezik, csak én nem tudok róla?
Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16118)
Zotya_1.3CDTI 2005 Bp Creative Commons License 2010.10.19 0 0 16118
409, Balazsh köszi a megerősítést!

Ezeket miért hagyták el a mai autókból? Filléres dolgok és egyszerűek is.

Na mindegy, megépítem a teljes takarást már csak kíváncsiságból is, és beszámolok a tapasztalatokról.
Előzmény: 409 (16116)
Zotya_1.3CDTI 2005 Bp Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16117
Az enyémen nincs betét, vagy nem tudok róla, pedig pár nap híján 2006-os az autó.
Ráncok sincsenek rajta. :)

A merülőforraló nekem nem jó mert ritkán indulok konnektor mellől.

Tudnál képet felrakni a szóban forgó betétről? Hátha másnak is hasznos.

Köszi!
z.
Előzmény: Nick_X14XE (16110)
409 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16116

"A belépő nyílásokról azt hallottam, hogy van olyan új autó(BMW?), aminek direkt zsalus zárható(automata) megoldással érik el ugyanezt."

Nem új dolog ez, már 92-ben is ilyen volt a VW T4.
Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16109)
balazsh Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16115
Régen a Volgánál az utastérből lehetett vezérelni egy karral. :)

Az EGR-re nincs senkinek ötlete?
Előzmény: Törölt nick (16114)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16114
Az ilyen luxus autókban, érzékelők szabályozzák.
Autópályás gyors haladásnál, ahol elég menetszelet kap alulról is, ott automatán bezár, így jobb a fogyasztás az áramvonalasítás miatt.
De ez nem fix megoldás, hanem a számítógép vezérli.
Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16109)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16113
Kereső:

"Fék, gáz benyom, majd gyújtást ráadod.
Figyeled a kis ikont mennyiszer villan fel. Közte szünetekkel.
Egy 4 jegyű kódot kapsz.

Ha 10-et villog, az a 0.
Kapsz valami ilyesmit: 0342, stb.

Erre is rá tudsz keresni, hogy milyen hibakód.

Remélem jól írtam."

(Köszönet "Törölt nick" nevű fórumtársnak!)
Előzmény: ocskos012 (16111)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16112
Most hogy mondod, nekem is ilyen van.
Azért ilyen, mert érdemes nyáron kiszedni?

Ha ez igaz...
Előzmény: Nick_X14XE (16110)
ocskos012 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16111
oké köszi? hibakódot hogy kell olvasni??
Előzmény: TRAU666 (16105)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16110
A ráncfelvarrott változaton gyárilag el van takarva az alsó rács jórésze egy kipattintható betéttel. Jó hogy eszembejuttattad, vissza kell raknom valamikor. :)
Létezik a hütökörbe tehetö merülöforraló szerü eszköz, az is érdekes lehet. A motor kopása szempontjából is.
Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16108)
Zotya_1.3CDTI 2005 Bp Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16109
Igen létezik műanyagból, lehet vásárolni. Nem is olyan vészes az ára, de szeretek barkácsolni és alu lemezből még stabilabb is lenne.
Úgy gondolom hogy a kipufogónál hagynék rést, vagy addig borítanám csak. Meg pár nagyobb furat gondoskodna az esetleg odakerülő folyadékok szabad kifolyásáról.

A belépő nyílásokról azt hallottam, hogy van olyan új autó(BMW?), aminek direkt zsalus zárható(automata) megoldással érik el ugyanezt. Meg valahogy a józan ész is azt mondatja velem hogy nem hülyeség a teljes takarás.

Ja klímával űzöm a párát, nélküle tényleg halál lenne.

Rider autótól kértem árajánlatot:

Köszönjük érdeklődését!

Opel Corsa C típusú gépkocsihoz a kért termék bruttó ára:

- Motorvédő burkolat 10 200 Ft/db

Opel Corsa C-hez az alábbi termékeinket ajánlhatom még:

- Méretpontos,peremes,csúszásgátló betéttel ellátott csomagtértálca 8 000 Ft/db
- Ajtóvédő díszléc 9 750 Ft/4db-os garn.
- Típusba gyártott kartámasz 14 000 Ft/db
- Típusba gyártott csúsztatható kartámasz 15 300 Ft/db
- Kerékjárati dobbetét, első 2 500 Ft/db
- Típusazonos alumínium küszöbvédő 14 000 Ft/garn.
- Légterelő oldalablakra, első 7 200 Ft/pár
- Légterelő oldalablakra, hátsó 5 000 Ft/pár
- Légterelő oldalablakra, 3 ajtós 8 200 Ft/pár
- Légterelő szárny 27 500 Ft/db
- Lökhárító sarokvédő díszléc 3 125 Ft/4db-os garn.
- Fényszóró szemöldök 5 000 Ft/pár
- Fényszóró maszk 9 400 Ft/pár
- Tároló polc kalaptartó alá 11 875 Ft/db
- Univerzális sárfogó 3 125 Ft/pár

Légterelő spoilereink kétkomponensű szórógittel alapozva, fényezésre előkészített állapotban vannak.Felszereléséhez szükséges egységcsomagot mellékeljük.
A fenti árak bruttó, Áfá-s kiskereskedelmi árak!
Előzmény: Törölt nick (16107)
Zotya_1.3CDTI 2005 Bp Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16108
A levegő azért bejut akkor is, max. a motorháztető behorpad a nagy vákuum miatt. :D

De tényleg ki lehetne vágni ott is egy részt a takarásból, hogy ne legyen gond.

1
Előzmény: TRAU666 (16106)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16107
Ha jól tudom, létezik gyári alsó motortér takaró burkolat.
Ott ki vannak hagyva azok a helyek, ahol nékülözhetetlen a légáramlás.

A többihez nem tudok érdemben hozzászólni, de ha jól hallottam a mai motorok ezt a régi trükköt (levegőbelépő nyílások eltakarása)nem szeretik.
Majd megmondják mások.

Ha van klíma, használd azt a pára ellen.
Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16104)
TRAU666 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 16106
nem fönt szívja be a motor a levegőt? (embléma mögött) ha azt eltakarod akkor nem fog "fuldoklani"?:D
Előzmény: Zotya_1.3CDTI 2005 Bp (16104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!