Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Morkur Creative Commons License 2010.10.14 0 0 2330

Sziasztok!

 

A kezelési könyv azt irja, hogy vezérműszíj csere 6 év, vagy 90000 km. Nos, az enyém decemberben lesz 7 éves, de csak 33000 km. van benne, az tuti! A szíjnak a cseréje valóban indokolt. Azt mondják, hogy álló helyzetben is öregszik a gumi. De ha az üzlet polcán van, mondjuk évekig, az is álló helyzet nem? Nincs ráírva szavatossági idő! Mi erről a véleményetek?

Tavi ember Creative Commons License 2010.09.19 0 0 2329
Sziasztok!

Köszi a válaszokat!! a 15 ezres lambdaszonda azért kicsit megnyugtat...viszont akkor ebből egyből kettő is kell? Azt hiszem felveszem a kapcsolatot a suzuki sumo-val :)
Jazzbasser Creative Commons License 2010.09.19 0 0 2328
E 85 (bioetanol) üzemanyaggal milyen tapasztalataitok vannak?
Én most próbáltam ki először az altómban. Most nagyjából felesben megy benzinnel és E85-tel. Amit rögtön észrevettem, az az volt, hogy nem szeret nagyon pörögni vele (max 4500 rpm, 5000-nél már ordít), viszont alacsonyabb fordulaton jelentős többlet nyomatékot ad a motor. 5.-ben 50-nel nagyon simán megy, gázadásra nem hörög, szépen egyenletesen kihúzza a 140-et.
A hidegindítás (eddig nem volt nagy hideg) teljesen rendben, észrevehető fogyasztás növekmény sincs.
Jazzbasser Creative Commons License 2010.09.19 0 0 2327
Az eredeti lambdaszonda valóban 45-50 ezer körül van, de vannak jó minőségű utángyártott szondák, ami szintén jó hozzá. Pl. az NTK-nak is vannak univerzális 4 vezetékes szondái (2 fűtés szál, 1 GND, 1 jel). Ezeken más a színjelölés mint az eredetin és cstlakozó sincs rajtuk, tehát át kell szerelni a használt szondáról.
Az altóban két lambdaszonda is van, egy a leömlőknél, egy pedig a katalizátorban. Elvileg ugyan olyanok, de más cikkszám szerint vannak nyilvántartva, mivel a kivezetéseik nem egyforma hosszúak.
Előzmény: Tavi ember (2323)
Jazzbasser Creative Commons License 2010.09.19 0 0 2326
Hali!

Szerintem cseréltess váltóolajat, ha a váltóból jön a zaj. Nálam csendesebb és könnyebb működésű lett az olajcserét követően (9000 Ft volt és csak 15 percig tartott) Ha csak 50-60 között vinnyog, akkor az szerintem valami rezonáns jellegű hang. Az Altó (gyári !) kerékcsapágyai egyébként elég tartósak, az elsők ugyanolyanok mint a WR+ ban és az Ignis-ben.
Ha kerékcsapágy hibád lenne, akkor olyan kávédaráló jellegű hangot hallatna, már egész lassú tempónál is. Nekem már volt egy bal első cserém, 100.000 km körül.
6000 Ft volt a csapágy, 12.000 Ft a munkadíj és 4.000 Ft a futóműbeállítás, 2 óra munkaidővel.
Előzmény: indakacsa (2319)
Kiamy Creative Commons License 2010.09.19 0 0 2325
Ja, a lényeg lemaradt! A lambdaszonda ára: 15625 ft.
Előzmény: Kiamy (2324)
Kiamy Creative Commons License 2010.09.19 0 0 2324

Szia!

 

Itt ennyiért láttam!

 

http://sumosuzuki.hu/productSearch

Előzmény: Tavi ember (2323)
Tavi ember Creative Commons License 2010.09.17 0 0 2323
Sziasztok fórumozók!

Most fogom a 2004-es Altómat 90.000-res szervízbe vinni, nem tudjátok véletlenül kb mire kell számítani (olajcsre, izzócsere stb ) mennyibe fog kábé kerülni az, ha nem találnak semmi nagyobb problémát?

Illetve egy nagyobb problémám azért akad.
A műszerfalon kigyulladt egy hibajelző lámpácska amit a szakszervízben lambdaszonda cserével oldottak volna meg, 50.000 Ft-ért. Én azt mondtam hogy most nem kérem a cserét és elvittem egy nem márkaszervízbe, ott azt mondták hogy a szondának semmi baja, de azt nem tudja, hogy miért ég a lámpácska a műszerfalon...és vigyem el egy elektronikával foglakozó szerelőhöz....

Én nem értek túl sokat a lambdaszondákhoz, de az biztos hogy az alapjárat sima, és a fogyasztással is minden redben. Elviszem még az elektronikáshoz aztán ha ott rendben van akkor mehet a 90 ezresre...

Kérdés: egy alto lambdaszonda tényleg 50.000-be kerül??

Üdv!

(jelentkezem ha az elektrós is megnézte a kocsi:)
indakacsa Creative Commons License 2010.09.02 0 0 2322
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata GMB márkájú vezérműszíj feszítő csapággyal?

Ki milyen márkájú csapágyat rakott az altoba?

Köszi a választ!
ladanyi.sz Creative Commons License 2010.09.01 0 0 2321
Hali!

Köszi a választ.
Én pedig a motorféknél nem hallok semmi olyan zajt, ami máskor nem lenne hallható.
Előzmény: Kiamy (2320)
Kiamy Creative Commons License 2010.09.01 0 0 2320

Hello!

 

Nekem még nem jelentkezett a váltóval ilyen jellegü gondom, legfeljebb a 2. fokozat motorfék üzemben hangosabb a többinél, de nem zavaró. Gyorsításnál nem hallok ilyen hangot. Valószinű a többiek sem, mert nem reagált senki. Én is csak azért, nehogy azt hidd, hogy nem nézünk be a fórumra!

Előzmény: indakacsa (2319)
indakacsa Creative Commons License 2010.08.27 0 0 2319
Sziasztok!

Kicsivel több, mint 2 éve van egy 2004-es GL Altom, ami eddig különösebb hiba nélkül minden alkalommal elvitt "A"-ból "B"-be. Kedvelem a kis járgányt és szeretném megtartani jelenlegi állapotában még sokáig, de nem vagyok nagy autóbütykölős "guru" ezért néhány apró kérdéssel fordulnék felétek.

Volt már valakinek problémája a váltóval? Nem kifejezetten a váltások pontosságára, vagy esetleg fokozatok "kiesésére" kell itt gondolni, hanem furcsa, első hallásra rendellenes, vinnyogó hangra, ami a gyorsítással egyenes arányban változik. KB 50-60 km/h környékén kezd igazán hallhatóvá válni.
Egyik autószerelő ismerősöm először a fékekre tippelt, azt kijavítva, a kerékcsapágyakra (ami egyébként szar, de állítólag nem annyira vészes) és végül a váltóra gyanakodott, pontosabban a váltó difi részére (talán egy csapágy).

Ha tudtok, légyszi segítsetek ebben!
Jazzbasser Creative Commons License 2010.08.17 0 0 2318
Nekem a 10 w40-es Castrol Magnatec vált be legjobban. Ezt használom a WR+ ban és az Alto-ban is.
Itt nézd meg...
Előzmény: 2.3 Omega (2301)
Jazzbasser Creative Commons License 2010.08.17 0 0 2317
Sziasztok!

E hónap végén műszakira kell vinnem a kocsimat, de van egy nagy gondom...
A legutóbbi kiolvasáskor (vezérműszij csere, 117.000km-nél) lambdaszonda hibát diagnosztizáltak, kiégett a fűtőszál.
Csere ügyében több cégnél is érdeklődtem, 12.000 - 47.000 Ft-os ajánlatokat kaptam a z új alkatrészre, bővebb információt senki nem adott. Tudja esetleg valaki hogy melyik cégnél, melyik tipust érdemes (szabad) megvenni a 2004.-es 1.1 glx altóhoz?
Viper2 Creative Commons License 2010.08.12 0 0 2316

Második tapasztalat:

 

Eltelt ismét 632,9 km és elfogyott kb. 30L üzemanyag, amiből immáron 30% azaz 10L E85 volt.

Az eredmény: kb. 4,75L/100km

Ami egy kicsit több, mint az első körben (4,6L/100km), de az eltérést inkább a vezetési "stílusomnak" volt köszönhető, amúgy ez az idei 2. legjobb eredményem, adott szakaszon.

Egyelőre a kicsi-kocsi jól viseli az alkoholt, talán egy picivel lomhább, mint régebben, de ez lehet, hogy csak érzéki csalódás...

 

A folytatásban emeltem a tétet és most már 50-50% az arány!

 

 

Előzmény: Viper2 (2309)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2010.08.11 0 0 2315

Sziasztok, szép napot mindenkinek!

 

Ne tudom, hogy hallottátok-e, vagy láttátok-e?

 

 

 

 

 

 

Én ott leszek szeptember 18.-án, gyere te is ha tudsz és nevezz az autóddal a www.azert-is-suzuki.hu oldalon!

Kiamy Creative Commons License 2010.08.04 0 0 2314
Biztos igaz, akkor lehetünk majd okosak, ha idő múltával elegenő tapasztalat gyűlik össze! Addig minden csak vélemény és feltételes módban értendő!
Előzmény: Viper2 (2313)
Viper2 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 2313

Igen, ez az általános tévhit. Több vegyész ismerősömmel is beszéltem ez ügyben és mindegyikük azt mondta, hogy azok a gumi és egyéb alkatrészek, amikkel érintkezik az "alkohol"  simán bírják a strapát.

Ugyanis mivel bírják a benzin, olaj és egyéb anyagok hosszú távú hatását, az E85 nem jelent gondot, főleg mivel ez ugye alkohol-benzin keverék.

 

Nem azt állítom, hogy ez az olaj-lobbi riogatás, de ...

Előzmény: Kiamy (2312)
Kiamy Creative Commons License 2010.08.02 0 0 2312
Az eőbbiek betetőzése, hogy arról olvasni:  kikezdi (oldja) az üzemanyag ellátó rendszer gumi alkatrészeit. Nem véletlenül változtatják meg, a gyárilag E-85-el üzemelő autók szóban forgó alkatrészeit!
Előzmény: Viper2 (2311)
Viper2 Creative Commons License 2010.07.29 0 0 2311

Osztom a véleményedet és kétségeidet a "környezet-kímélés" ügyében...

Egyelőre csak játéknak tekintem ezt a kísérletet, majd kiderül, hogy milyen eredménnyel zárul a dolog, legalább is a fogyasztás tekitetében.

 

Előzmény: Tibor78 (2310)
Tibor78 Creative Commons License 2010.07.29 0 0 2310

Kiváncsi vagyok a továbbiakra, mert eddig csak olyat lehetett olvasni "szakvélemény" gyanánt, hogy az E-85-től megnő a fogyasztás. De egyenleget nem vont senki, hogy az olcsóbb üzemanyag összességében kíméli-e a zsebet, vagy pedig amit nyerünk a réven, elveszítjük a vámon, tehát haszna pusztán annyi, hogy teszünk valamit a környezet védelméért.

Bár, az utóbbit is megkérdőjelezik, mivel növelni kell a mezőgazdasági területeket annak a növénynek a termesztéséért, amiből csinálják és ezt a területet az erdők kiirtása révén nyerik, mely köztudottan a Föld oxigéntermelője. Akkor most hogy is van ez?

Lehet, hogy maradinak tünök, de én mindig azt az elvet vallottam, (LPG-vel kapcsolatban is) hogy a motort a mérnökök egy bizonyos üzemanyagra fejlesztették ki, jelen esetben benzinre.

Előzmény: Viper2 (2309)
Viper2 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 2309

Első tapasztalatok:

 

Kb. 2 hete tankoltam benzin mellé 5L E85-t, az eredmény 650,3km azaz kb. 4,6 L/100km lett. Semmilyen átalaktást nem eszközöltem, csupán egy univerzális üzemanyagszűrőt tettem be. A lényeg, hogy az idei legjobb fogyasztásom 4,8L/100km volt. Az útvonal ugyanaz és a vezetési stílus is hasonló volt, tehát ilyen ki mennyiségű E85 nem befolyásolja sem a teljesítményt, sem a fogyasztást...

Most emeltem az adagot 10L-re, majd írok a fejleményekről!

 

U.i.: A legutóbbi tankolásnál, normál 95-el 5,12L/100km volt...

Tibor78 Creative Commons License 2010.07.24 0 0 2308
Nem tudom, hogy az Alto hogy tolerálná az E-85-öt, mert az enyémbe egyszer próbaképpen tankoltam prémium üzemanyagot és minden baja lett tőle. Szerencsére csak 10 litert, de állandóan lefulladt, pörgött az alapjárat, mind a fene, alig vártam, hogy kifogyjon. Utána visszatérve a sima 95-höz újra a régi lett. Azóta kételkedve fogadok minden beavatkozást.
Előzmény: Viper2 (2307)
Viper2 Creative Commons License 2010.07.22 0 0 2307

Sziasztok!

 

Van valakinek ötlete, tapasztalata, véleménye E85-átalakítás témakörében?

Mostanában foglalkoztat a téma és már olvastam, hallottam ezt azt, de például Alto-s átalakításról még nem...

 

 

 

 

Tarjáni Creative Commons License 2010.07.17 0 0 2306
Olyannyira, hogy már kapható is!
http://www.suzuki.hu/pages/display/auto
Előzmény: Endiman (2305)
Endiman Creative Commons License 2010.07.14 0 0 2305

Sziasztok!

 

Tegnap láttam traileren két új suzuki altót ezek szerint nálunk us kapható lesz?  Szerintem sokkal szebb mint a Splash.

LM75 Creative Commons License 2010.07.11 0 0 2304
Szia gsxrroli!

3E Ft-ért van bontott indexkapcsolóm,1700 a postaköltség. Pécsen van,sok más Alto cuccom van még potom pénzért. Tel.30/9477714 LM
Előzmény: gsxrroli (2298)
1/2nótás Creative Commons License 2010.06.19 0 0 2303
üdv! egy 2004es suzuki alto tulajdonosa vagyok.98ezer kilométer óraállásnál tartok.
érdeklődnek nem tudja valaki a jobb oldali féltengely belső fogazatának számát?
üdvözlettel Rácz Gergő
Tarjáni Creative Commons License 2010.06.12 0 0 2302
Márkaszervíz Shell Helix 10W-40-est rak bele, így én is.
8000Ft a 4liter, kicsi marad is belőle.
Előzmény: 2.3 Omega (2301)
2.3 Omega Creative Commons License 2010.06.12 0 0 2301

Sziasztok.

 

Érdeklődnék szuzuki alto-ba gyárilag milyen olaj van pontosan? 4 liter gondolom simán elég bele. Vagy esetleg ti milyen olajat használtok? De a gyári akkor is érdekelne.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!