Keresés

Részletes keresés

m61-008 maki Creative Commons License 2010.10.10 0 0 2738

Sziasztok!

 

A Kádár vonat mikor ment utoljára önerejéből?

 

Előre is köszönöm a választ.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.08 0 0 2737
Jó látni, hogy dolgozik ez a BCmot. Amúgy a pécsieknek más felsővezetékes járművük nincsen?
Az oldaláról van képed?
Előzmény: kisloszos (2735)
rg7 Creative Commons License 2010.10.08 0 0 2736
Vigyázat, a környezetében van sok tujcsiorrú is:

http://www.flickr.com/photos/32253634@N05/3984208957/
kisloszos Creative Commons License 2010.10.05 0 0 2735
Ma Pécsen dolgozott volna, ha nem esik:első kép és második kép.
emká48 Creative Commons License 2010.09.29 0 0 2734
 DRÁHA 8/10
Zolcsi67 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 2733
Viszont a 96*** számrendszerbe illeszkedő gyári számokat a felújított csuklós villamosoknak (KCSV7) tudtommal Szécsey István adta, Lovász nem tudott róla – csak tőlem.
Előzmény: k.novotny (2709)
alkotasu Creative Commons License 2010.09.25 0 0 2732
Egy szóval sem mondtam, hogy Te csináltad, mert egyébként is ordított róla, hogy ez valami "hivatalos" táblicsku.
Mitagadás, ennél pontosabbat vártam (tőlük). Gondoltam, taláncsak tudják mijük van...
(Tévedni emberi dolog - mondta a sün, és lemászott a mosókeféről.) :-)
Előzmény: k.novotny (2731)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.25 0 0 2731

Szia!

 

Nem én csináltam a táblázatot, hivatalos MÁV doksiból ollóztam ki

 

Különben mit is vársz tölük???

Előzmény: alkotasu (2727)
etwg Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2730
Ha Google mapson megtaláltad, ott megjelölheted és azonnal megkapod a koordinátákat is!
Előzmény: kisvautas (2729)
kisvautas Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2729
Mint ahogy említettem is, egy katonai gyakorlótéreb áll, tábori konyha volt valaha, csak egy nagyon kicsi- gyufásskatulyányi képet láttam róla- azt is a belsejérol. Annak alapján ugy néz ki hogy még épp, , értheto hogy kintrol senki nem meri lefényképezni- egy motorral arra kozlekedo srác egyszer megtette, .. vártak rá az erdo szélén, pedig csak tisztán érdekességként fotózta ,nem kém és nem is titkosszolgálatos a srác.
Egy szintén ilyen TEV kocsit szintén találtak-valószinuleg ez volt a 3. de mire a veterán kedvelok felkeresték már csak egy romhalmaz maradt belole, ám a sok tormelék kozt találtak néhány fém alkatrészt amit megmentettek és a poprádi vasuthistóriások gyujteményében van...


Még néhány érdekesség az Árpád második meglevo feléhez. valószinuleg néhány éve - amikor még a kutakodást kezdtem utánna- még tényleg magánteruleten állt- a kozvetlen kozelébe uhgyanis keríttés oszlopok maradványi, drótháló darabok, stb hevernek.. ki tudja talán elkoltozott a tulaj és azóta nincs aki orize ?A másik - nagyobb de uresen tátongó rész szemmel láthatólag egy olyan teuruleten áll ami "csak " az erdoé.A térképen megpróbáltam bejelolni a roncsok helyét, most még azt kell pontosíttanom merre ment az ottani erdei vasut és ha a roncsok helye a hajdani erdei vasutvonal kozelébe van, akkor talán megtudjuk azt is saccolni mikor vihették azokat oda ugyanis az erdei vasut megszuntetésének és felszámolásának dátumja ismert..
Egyébként mindkét roncs felfedezheto a google maps muholdról készult felvételein... sajnos jómagam nemvagyok olyannyir felszerelve hogy pontos GPS koordinátákkal tudnék szolgállni.
Előzmény: alkotasu (2728)
alkotasu Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2728
A '72-es nyugdíjazás stimmel, mert az általam hivatkozott forrás is azt írta, hogy az új motorkocsik megérkezése után a forgalomban csak elvétve vettek részt, és '72 dec. 27-én selejtezték.
De milyen állapotban van a motorkocsi? Van esetleg róla kép? Van remény a helyreállítására, vagy nagyon lepusztult?
Előzmény: kisvautas (2707)
alkotasu Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2727
Szia Karesz!
A táblázatban szerintem a 6. sorszámnál egy kis baki van: az a két motorkocsi BVhMot volt.
Üdv: alkotasu
Előzmény: k.novotny (2726)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2726

Szia Gyuri!

 

Pontosan igy van ahogy irod

 

Ha megfigyeled barátunk álltal betett rajzot, akkor a rajz 87-ben készült, ekkor még Ganz-Mávag név volt, 88-ban jött Hunslet

 

Azt is lehet látni, hogy a gyár rajzszám szerint gyártott, és az alvázszám utólag lett beirva (feltételezem az átvételkor a MÁV-osok irták be)

 

 

 

 

 

 

 

Ugyanakkor itt van a MÁV által kiadott hivatalos beszerzések táblázatának egy részlete

 

A BDV-k nél azt irja, hogy 1988-1990 között, és a barátunk is megerősitett ebben, hogy három részletben lettek beszerezve (illetve leszállitva)

 

001-002-es lett 1988 ban gyártva, és a hatósági vizsgájuk 88.03.29, illetve 88.08.10

 

003-012 köztiek 89-es gyártásúak, a mütanrendőrik sorrendben

 

89.12.21 a 3-4-esnek

90.01.26 a 5-6-nak

90.02.28 az 7-8-nak

90.03.14 a 9-10-nek

90.03.12 a 11

90.05.12 a 12-nek,

 

003-tól már Hunslet a gyár, tehát a gyári tábla is korábban már leöntött maradékból származik

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: RhB (2725)
RhB Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2725
Mintha Attila mesélte volna, hogy amikor kitalálták, hogy legyen gyári számuk, akkor összeadták az összes addig gyártott járművet, és plusz egyel indították a dolgot - innen jön ez a 96xxx gyári szám.
Előzmény: k.novotny (2722)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2724

Igen ez szép, különösen tetszik az Istvántelken barkácsolt alváz tábla:-))))

 

 

Előzmény: Domi-V63-138 (2723)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2723
Csakhogy lásd mikre alapozom az írásom:

1, BDVmot 012 mozdonytáblája
2, BDVmot 012 alvázszáma (a lentebb említett helyen található)
3, BDVmot 012 eredeti(!) alvázkimérő lapja.



Előzmény: k.novotny (2722)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2722

Valóban igazad van, hogy amikor a Ganz nevet változtatott, pontosabban Ganz-Hunslet lett, onnantól kezdve adtak neki gyári számokat, sőt táblával is ellátták a járműveket, elnézést, ezt igy ilyen formában elbaltáztam.

 

 

Sajnos beleestem egy időzóna zavarba pontosabban mivel konkrét tudom, hogy Villányiék 1990-es években elkezdték kreálni a gyáriszámokat, csak azt nem tudtam, hogy nem a későbbieket, hanem a a névváltozás elöttieket csinálták.

 

Bocs... de egy levélváltással megoldodott a félreértésem.

 

Előzmény: k.novotny (2721)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2721

Talán maradjunk abban, hogy jó magam is kreáltam bele egy párat.

 

Azért a gyártások megvannak, a sorrendbe rakással van gyakorlatilag a probléma.

 

Vannak olyan évek például a 20-as évekbeli világválság amikor a Ganz összesen csak 300 járművet gyártott egy évben, egy példa (csak szemléltető példának hozom fel)

 

Tehát egy péda: 1928 28001-28300, innentől kezdve üresen marad 29001-ig a gyáriszám tartomány mert azt nem tehetem 28301-re ha 1928-ban nem lett gyártva több jármű, tehát kénytelen vagyok 29001 adni neki

 

Tehát vannak olyan évek a gyártástól függően, hogy rengeteg lyuk van, és vannak olyan évek amikor pedig elcsúszás van

 

Sajnos azt sem csinálhatom meg, hogy hat számjegyűre átirom a gyáriszám tartományt, habár lehetséges lehetne, de értelmetlen lenne, hiszen a Ganz összeségében 70-75000 járművet gyártott, tehát elméletileg beleférne bőven az öt számjegybe. habár igy is belefér, de ilyen áron

 

 

 

 

Előzmény: Domi-V63-138 (2720)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2720
Továbbra is önmagaddal ellentmondásban vagy.
Nem egyszerű. Akkor viszont csak a "kezdethez" van rögzítve a "gyártásév".
Valamint ez még nem magyarázza meg a "2." sz. kérdésemet, főleg annak tükrében h ezeket a számokt 199x ben "kreálták" szerinted.
Előzmény: k.novotny (2719)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2719

A válaszom nagyon egyszerű:-))

 

Mint irtam az adatbázis, gyári szám tartománya 5 számjegyből áll. (nálam is) Sajnos amikor elkezdték gyártási sorrendbe rakni a dolgokat, a következő probléma merült fel.

 

Az 50-es évek elejétől a Ganz több járművet gyártott egy évben mint ezer 1000 db. A Ganz gyártott a motorkocsik, motorvonatok, személykocsikon kivűl teherkocsikat is

 

Ha figyelembe veszük például azt 52999- után más 53000 jön akkor függetlenül attől, hogy 1952-ben gyártották a járművet gyáriszámilag átcsúszik az 53000-be, na most a következő évben a szintén 1000 jármű feletti gyártás tovább csúsztatja ezen számozásokat, Sajnos a végeredmény nálad is látható, azaz ennyire elcsúszott a gyáriszám tartomány

Előzmény: Domi-V63-138 (2718)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 2718

Most akkor min vitatkozunk?
Te azt írtad itt, hogy:

2709
"Ezért az öt számjegyből azt találták ki, (azért 5 számjegy mert az adatbázisuk gyári szám listája annyiból áll), hogy az első két számjegy lesz a gyártáséve, és a maradék 3 számmal pedig a gyártási sorrendet..."

 

"Úgy, hogy ezek a számok amit beirtál, ugynevezett kreált számok, és nem hivatalos gyári számok"

 

 

Akkor

1, miért 96xxx az összes szám?

2, miért találom meg ezeket a számokat mind a vonatokon, mind a gyártási doksikban?

 

Ezekre válaszolj légyszives.


Előzmény: k.novotny (2717)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2717

Továbbá a BDV-k megrendelése 3 lépcsőben történt. Villányi bácsi miért adott volna neki össze vissza számokat?

 

Villányi Bácsi nem adott nekik összevissza számokat

 

mert 96399 gyári szám után a 96400-as jön amely nem a MÁV-nak hanem a Malayziai Vasútnak a C 8101 pályaszámú 1000 mm-es nyomtávú motorkocsi ersztése került gyártásra C8136 pályaszámig, majd tovább annak a mellékkocsijai

 

96054-től szintén a Maláj vasútnak lettek gyártva motorkocsik 96065-ig

 

96066 görögögnek csak egy sima kocsiszekrény, majd 067-től az SZD-nek lettek lettek gyártva 226-ig, majd Maláj Vasút, hagy ne irjam le az egész gyártási sorrendet

 

 


Előzmény: Domi-V63-138 (2715)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2716

Kár volt ennyit irnod:-)))

 

Nekem mind megvannak a hatósági, fővizsga dámummal együtt:-))))

Előzmény: Domi-V63-138 (2715)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2715
Figyu én Istvántelken dolgozom. Csak a BDV ben vagyok otthon.
De abban otthon vagyok!


2698
"...illetve megrendelés száma alapján végezte...."
Ebben annyi igazság van, hogy a gyári szám kiosztása az élő szerződések szerint előre megtörtént. Ezért van az hogy a BVh gyáriszáma kisebb a BV-nél (ellentétben a te logikáddal)

96384 BVhmot 200
96385 BVhmot 201
96386 Bmxt 200
96387 Bmxt 201
96388 BVmot 001
96389 BVmot 002
96390 BVmot 003
96391 Bmxtz 001
96392 Bmxtz 002
96393 Bmxtz 003
96394 Bmxz 000
96395 Bmxz 001
96396 Bmxz 002
96397 Amxz 000
96398 Amxz 001
96399 Amxz 002

Továbbá a BDV-k megrendelése 3 lépcsőben történt. Villányi bácsi miért adott volna neki össze vissza számokat?

96046 BDVmot 001
96047 BDVmot 002
96048 Bmxt 001
96049 Bmxt 002
96050 Bmx 000
96051 Bmx 001
96052 Bmx 002
96053 Bmx 003

96259 BDVmot 003
96260 BDVmot 004
96261 BDVmot 005
96262 BDVmot 006
96263 BDVmot 007
96264 BDVmot 008
96265 BDVmot 009
96266 BDVmot 010
96267 BDVmot 011
96268 BDVmot 012
96269 Bmxt 003
96270 Bmxt 004
96271 Bmxt 005
96272 Bmxt 006
96273 Bmxt 007
96274 Bmxt 008
96275 Bmxt 009
96276 Bmxt 010
96277 Bmxt 011
96278 Bmxt 012
96279 Bmx 004
96280 Bmx 005
96281 Bmx 006
96282 Bmx 007
96283 Bmx 008
96284 Bmx 009
96285 Bmx 010
96286 Bmx 011
96287 Bmx 012
96288 Bmx 013
96289 Bmx 014
96290 Bmx 015
96291 Bmx 016
96292 Bmx 017
96293 Bmx 018
96294 Bmx 019
96295 Bmx 020
96296 Bmx 021
96297 Bmx 022
96298 Bmx 023

96299 BDVmot 013
96300 BDVmot 014
96301 BDVmot 015
96302 BDVmot 016
96303 BDVmot 017
96304 BDVmot 018
96305 BDVmot 019
96306 BDVmot 020
96307 Bmxt 013
96308 Bmxt 014
96309 Bmxt 015
96310 Bmxt 016
96311 Bmxt 017
96312 Bmxt 018
96313 Bmxt 019
96314 Bmxt 020
96315 Bmx 024
96316 Bmx 025
96317 Bmx 026
96318 Bmx 027
96319 Bmx 028
96320 Bmx 029
96321 Bmx 030
96322 Bmx 031
96323 Bmx 032
96324 Bmx 033
96325 Bmx 034
96326 Bmx 035
96327 Amx 000
96328 Amx 001
96329 Amx 002
96330 Amx 003
Előzmény: k.novotny (2714)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2714

Barátom

 

1970-1971-1972-ben is gyártott a Ganz kocsikat MD szerelvényekhez példának okáért, mond meg nekem

 

az 27-05 020 gyári számát

 

vagy a 20-05 052-ét

 

 

Előzmény: Domi-V63-138 (2713)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2713

Továbbra is tévedésben vagy (nem jelenik meg a képem a gépeden?).


"Villányi György idősebb Lovász, és ha jól tudom Keller Úr a 90-es évek derekán úgy döntöttek, hogy..."

 

Akkor miért vannak az alábbi számok a vonatokon, valamint a "mozdonytáblájukon", továbbá a gyártási dokumentációkban, amik BDV esetén min 5-6-7 évvel korábbiak.

 

"Sajnos van egy kis baki az egészében. Mégpedig, hogy 1896-ban is gyártott a Ganz járműveket, ezáltal ha az előbbit vesszük alapul akkor 96046-os kocsi van még egy igaz 100 évvel korábban, azaz a két azonos szám üti egymást."

 

Ha jobban megfigyeled az általam leírt számokat akkor mindegyik 96-al kezdődik.

A logikádban a buktató, hogy a BDVmot 001 pl 1987 karácsonyára már kész volt, De ekkor még a BV motorkocsiról még nem is álmodtak.

 

"De meggyözödhetsz róla, ha a kocsikon megtalálod az általad ide irt számokat (segitek a kocsi alá kell bújni, és az alvázon kéne keresned)"

 

Ne segíts!  Én minden nap ezekkel a járművekkel dolgozom, úgyhogy tudom hogy nem kell alámászni és valós számokról van szó.

Előzmény: k.novotny (2709)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2712

Szia Sanyi, olvasom és válaszolok is

Előzmény: wrn30601 (2711)
wrn30601 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2711
A freemail-os már vissza is jött.
Előzmény: wrn30601 (2710)
wrn30601 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2710
Karesz, írtam Neked egy emailt. Két címem is van, de nem tudom, hogy "élnek-e" még.
Előzmény: k.novotny (2709)
k.novotny Creative Commons License 2010.09.23 0 0 2709

 

 

Villányi György idősebb Lovász, és ha jól tudom Keller Úr a 90-es évek derekán úgy döntöttek, hogy valamilyen képpen rendbe kéne rakni a Ganz gyár adatait. Ezért az öt számjegyből azt találták ki, (azért 5 számjegy mert az adatbázisuk gyári szám listája annyiból áll), hogy az első két számjegy lesz a gyártáséve, és a maradék 3 számmal pedig a gyártási sorrendet szerette volna beazonositani. Ezt irtad most le.

 

Sajnos van egy kis baki az egészében. Mégpedig, hogy 1896-ban is gyártott a Ganz járműveket, ezáltal ha az előbbit vesszük alapul akkor 96046-os kocsi van még egy igaz 100 évvel korábban, azaz a két azonos szám üti egymást.

 

Úgy, hogy ezek a számok amit beirtál, ugynevezett kreált számok, és nem hivatalos gyári számok

 

De meggyözödhetsz róla, ha a kocsikon megtalálod az általad ide irt számokat (segitek a kocsi alá kell bújni, és az alvázon kéne keresned)

 

Tovább megyek, Dunakeszi gyártású Bhv... stb személykocsiknak sincs gyári számuk, evvel szemben van a győri, és az idegen gyártású (lengyel német) kocsiknak

Előzmény: Domi-V63-138 (2708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!