Nincs generátor zaj, van amikor csinálja, van, hogy nem. Most cseréltem fejet csinálja. Előzőnél csinálta, de csere elött nem. Most az új megint. De generátor zajom is volt. Meg valami meghatározhatatlan zaj is, azok elmúltak, van más. Elátkozott autó ez ilyen szempontból :D :(
"Talán emlékszel, volt aki autóban is kisérletezett pontosan hangolt dobozt építeni a frontoknak (Karotta - Nissan - Inside), és az volt a végkövetkeztetés, hogy nincs értelme a kompromisszumokat bevállalni, nem lett annyival jobb a hangzás (ha egyáltalán), mint amennyivel komplikáltabb a kivitelezés."
Hát izé, nem egészen. Karotta alapvető paraméterek alapján számolta a kettős basszreflex nyílással ellátott dobozát, de azért annak alapvető hibái voltak. Inkább az derült ki nála, hogy a hangszórókábelnek van saját hangja.
Azt viszont nem hiszem, hogy egy szobai dobozban a hangszórók kevésbé lennének érzékenyek a méretezésre és felépítésre, mert ez azt jelentené, hogy az autóban és a szobában más fizikai törvények működnek....
Köszi a kimerítő választ! A mélyközép hangszórókról vhogy sikerült eltüntetnem ezt a pukkanás hangot kikapcsoláskor. Hogy mivel sikerült kiiktatnom azt nem tudom, túl sok a potméter és kapcsoló ezen a 7utas aktív hangváltón. Viszont a subról még nem sikerült eltüntetnem ezt a jelenséget. :( A aktív váltó bekötése előtt is hallható volt ez a jelenség csak sokkal kisebb volt a hangja, szinte alig észrevehető.
Ki-bekapcsolási pukkanás, durranás probléma általános oka nagyon egyszerűen:
Minden fejegységet, és erősítőt úgy építenek meg, hogy egy úgynevezett némító (mute) áramkört építenek bele. A fejegységek tekintetében ez a vonalkimenet után közvetlenül, míg az erősítők esetében az előerősítőt követően közvetlenül a végfok bemenetére építik. Az áramkör működésének célja, hogy a be és kikapcsolást követően a megfelelő ideig némítsa a kimeneteket. Erre azért van szükség, mert minden elektronikának szüksége van egy bizonyos időre, míg éled, a munkapontok beállnak, illetve a kikapcsolást követően is van egy kisülési fázis, amit nem túl szerencsés, de legalább is elég ijesztő végighallgatni:) Ennek a működési elvnek megfelelően mute áramkörök a bekapcsolást követően késleltetve kapcsolják a kimenetet, míg a kikapcsolást követően azonnal némítják a kimenetet. Általánosságban elmondható, hogy a különböző eszközök némító áramköre önmagukba, illetve adott eszközben pl.erősítő jól működnek, de egy hozzácsatolt másik eszköz kapcsolása felboríthatja a ki-bekapcsolási idő sorrendjét, és ezt lehet hallani a hangszórókból. Természetesen ez így csak a működési elvében és általánosságban igaz, feltételezi, hogy adott készülékek önmagukban jól működnek. Abban az esetben, ha egy készüléket javítanak, és nem az eredeti, vagy azzal egyező alkatrészt építenek bele, akkor az is felboríthatja a némítás idejét, pl. opamp, kondi,stb., de az is pl. ha valamely alkatrész cseréjétől a szerviz nagyvonalúan eltekint egy leégetés után. Ilyen probléma esetén ha lehetőség van rá, akkor célszerű először lokalizálni, hogy mely eszköz okozza a hibát -de ez egy másik történet- és javítani.
s4tch Elementet még nem hallottam, JR6-om volt (2-vel ezelőtti autóba), ha más nem lesz, akkor keresek megint JR6-ot megcsinálom hozzá azt a hangváltót amit használtam hozzá, de ha lenne más is, akkor némi kísérletezgetés belefér, meg eltel azóta 4-5 év, akár lehet is valami jobb cucc 16-ba :-)
Ládám van, kicsi, zárt, gyors, de hogy jó lesz-e ebbe a kaszniba az majd kiderül. Nagyon más a két autó, annó kis 3 ajtós kaszni, most szép nagy kombi.
Rockra nagyon szerettem az Elementet, még jobban a Juniort. Egy gyors mélyládával kiegészítve a négycsatornás erősítő köré nagyon dögös kis hangzást lehet kanyarintani.
Urak! Másik autó állt a házhoz, kellene valamit kezdenem a zenével. Ami megvan fej Kenwood 9080, erősítő mikro JR5.4X, 16-os gyári hely az első ajtókba, ami kellene 16-os szett előre. Zenei stílus leginkább régi rock zene (Dire Straits, Queen, stb..), de néha rádió is. Mik most a favoritok? Esetleg valakinek valami eladó darab?
Köszönöm szépen az észrevételeket és a felajánlást fejegység ügyben. :) Törekedem a legjobbra, amennyire tőlem telik, így nem fogom elkapkodni sem a csipogó beépítést, sem a mélynyomó megvásárlását.
A 9590-es fejegységre pedig vevő lennék. MP3 hiánya nem számít, eddig sem volt szempont :)
fejegységben is kérnék segítséget, amit elvárok tőle, hogy legyen legalább 2 pár 4V-os RCA. USB, BT, stb nem fontos, csak szépen szóljon és megbízható legyen. :)
A gyűjteményemből el lehet vinni egy pár darabot, akár csak próbára is:
Kenwood 7090 18.990 ft, 9090 24.990 ft, 9590 29.990 ft.
Ezek kifejezetten szép, újszerű darabok, a 9090 és a 9590 a maguk idejének két csúcsmodellje voltak, bőven 100 ezer feletti bolti árral. Ennek megfelelően sokat tudnak, de MP3-at például nem. Beépítő keret, kábel, előlaptok, díszkeret mindegyikhez van. Bár nem mai gyerekek, évekig nem voltak használva. A 9590-es éppen szalagkábel-hibás, de ha érdekel, akkor megcsináltatom, és úgy adom oda. A 9590-es előlapja nem makulátlan (a Kenwood felirat elhalványult), de ahhoz még megvan az eredeti doboz is.
Mind a három meg tudja dönteni az előlapját, egy Swiftben ez különösen előnyös, mert a gyári hely alacsonyan van.
1) a mélysugárzó mellett meghallgatás nélkül ne kötelezd el magad! Előbb legyen minden összerakva, és csak utána keress ládát, feltétlenül kipróbálva. Ha főleg hangszeres zenét hallgatsz, ahogy írtad, egy régi Swiftbe jó eséllyel "sok" lesz a 30-as hangszóró, feltétlenül hallgass meg kisebbeket is.
2) a magassugárzók helyét is -- úgy tűnik -- előre eldöntötted. Pedig igazából ott sem úszod meg a kisérletezést. Blue-Tac ragasztóval erősen fel lehet rögzíteni a hangszórót az A-oszlopra, és megkeresni az ideális pozíciót. Vannak hangszórók, amelyek azt szeretik, ha nagyon be vannak forgatva (pl a DLS egyik magasát a gyár maga így ajánlja beszerelni), de van, amelyik úgy szól jobban, ha inkább a szélvédőre merelőgesen áll. Nincs mese, ki kell próbálni.
A TS parameterek dontenek. Olyan pedig nincs, hogy egy hangszoro mindenfele dobozkonstrukcioban jol szolna.
Amit írsz, az leginkább a legalsó oktávok visszaadására vonatkozik, gyakorlatilag a mélyládákra.
Szobai méretű dobozokban a hangszórók sokkal kevésbé érzékenyek a doboz méretezésére vagy felépítésére.
Talán emlékszel, volt aki autóban is kisérletezett pontosan hangolt dobozt építeni a frontoknak (Karotta - Nissan - Inside), és az volt a végkövetkeztetés, hogy nincs értelme a kompromisszumokat bevállalni, nem lett annyival jobb a hangzás (ha egyáltalán), mint amennyivel komplikáltabb a kivitelezés.
Köszönöm szépen. :) Fejegységből ezt néztem ki: KENWOOD KDC-W7541UY Ahogy elnézegettem, ez megfelelne az igényeimnek bőven, vagy ennyiért (50K) van jobb vétel is? (Biztosan:) )
"...A kérdésem, hogy mennyire lenne jó párosítás ez a hangszóró egy u-D Glow 4 csatis erősítővel, és egy element 30-as méllyel (zárt ládában)? Ha a hozzáértők szerint nem jó irányba gondolkodom, akkor szívesen veszem az ötleteket ..."
Nekem ez így teljesen rendben van. Mindegyik komponenst ismerem és kedvelem is. Jó kis boogie-woogie lesz a kocsidban, ráadásul a komolyabb műfajokat sem fogja útálni. Ha passzív marad a rendszer, akkor fejegység tekintetében a Kenwood és Panasonic házatáján érdemes körülnézned. Jó hanguak és áraik sem eltúlzottak. A JVC-t csak azért nem írtam, mert szerintem elképesztően rossz a kezelési komfortjuk. A hagjukkal nincs nagy baj. A Pio kesebb modelljei nem igazán valók hangszeres zenékre, az Alpine drága ezen a tudás szinten, a Clarion pedig elmarad hangban pl a Kenwood-ok mögött. Volna még itt a Sony is, de a mostani modellek tonalitása nekem egyáltalán nem tetszik. Minden másban jók. :)
Szeretnék egy kis segítséget kérni abban, hogy hogyan lépjek tovább a hifi fejlesztésében. Főleg hangszeres zenéket hallgatnék, de néha jó hallgatni valami elektronikus zenét is. Ami eddig van, az egy Massive Audio CK6 CT1-es magasakkal, az ajtók rezgéscsillapítva, masszív, fából készült ajtópanelek pedig a lemezhez csavarozva. Egyelőre egy alsó kategóriás pio fejegységről szól a zene (nem is rosszul, meglepő mélyeket ad), de ezt tervezem cserélni természetesen. A kérdésem, hogy mennyire lenne jó párosítás ez a hangszóró egy u-D Glow 4 csatis erősítővel, és egy element 30-as méllyel (zárt ládában)? Ha a hozzáértők szerint nem jó irányba gondolkodom, akkor szívesen veszem az ötleteket :) És fejegységben is kérnék segítséget, amit elvárok tőle, hogy legyen legalább 2 pár 4V-os RCA. USB, BT, stb nem fontos, csak szépen szóljon és megbízható legyen. :)
Jah, és ez az egész egy 3 ajtós régi swiftben szólna.
A csipogókat az A oszlopba tervezem beépíteni, kb 15 cm magasan, irányban a másik oldal felé nézne, kb. az A és B oszlop közé. Ez így jó elgondolás? :)
Egy kis probléma, amit tegnap előtt el is felejtettem leírni. Kikapcsoláskor "brummant" egyet a mélynyomó. Ez miért lehet? Bekapcsolásnál semmi, szépen teszi a dolgát a rendszer minden eleme, csak kikapcsolásnál brummant egyet a nyomó. Mit lehet ezzel kezdeni?
"A hangfal ne legyen rezonátor, hangszer stb. Mert az önmagában túl jellegzetesen szól, mint egy hangszer. Na már most én a sokszínű, változatos megszólalást kedvelem!"
És azt mivel éred el? Van a talomodban valami extra kvalitás, vagy csak elmélkedsz az audio nirvana-ról? Csupa fül vagyok...
"Van, aki a Zu Druidot vagy a Tone-t színezetlennek tarja? Én még ilyen emberrel nem találkoztam, de érdekelne a randi... :)"
No hát ez az!:) Aki vele lépett frigyre, mert szerelmes lett a hangjába, annak óhatatlanul is ez lesz a viszonyítási alap. Erről nem tehet, mert a homo sapiens sajátossága, hogy állandóan viszonyít. Nyilván ahhoz, amit már jól ismer. Egy szó, mint száz ezeket a "színeket" lehet szeretni, vagy nem, de vannak. Orgánumok, sebességek...stb...stb. Millió jelzőt, metaforát talált ki az emberiség egy-egy hangzás leírására. Nekem már a "színezett" minősítés egyre inkább az idegeimre megy. Korábban a "szinergia" únos-úntalan használata váltott ki hasonlóan vakaródzós tüneteket. :)