Köszi! Akkor a következő - már nem ilyen hülye - kérdésem, hogy ez mennyibe van a 2 ajtózárral együtt újonnan és bontottan? Nincs-e valakinek "raktáron"?
Igen, így van. Legalábbis nekem nem szokta nyáron, csak amikor már hűvösebbek vannak. De mint mondtam, már régóta így van és nincs semmi kihatása a működésre.
Lehet, hogy a folytószelep miatt van, ahogy valaki itt írta, de én nem hinném,.. inkább valami olyanra gondolok, hogy hidegben a váltóolaj sűrűbb és elindulásnál valami koppan a váltóban.
Szerintem ez a szokásos tipushiba lehet.Amikor megvettem és először csinálta nekem én se tudtam és senki nem jött rá.Végre Szlovákiában elmondták a titkot.Fojtószelepet ki kell tisztitani és utána számitógépes beállitás.Néhány 10ezer kmenként előjön a hiba ha elpiszkolódik.
Hogy mi lehet, azt én sem tudommde nekem is csinálja amióta megvettem (4 éve). Főleg télen, vagyis már most is, amikor hidegebbek a reggelek. De csak az első 100 métereren hallani 1-2 koppanást.
Talán a váltóban lehet valami... a fene tudja... de különösebben nem foglalkozom vele.
Van egy furcsa dolog, reggel ha elindulok akkor gázadásra illetve gázelvételre jobb elölről fémes koppanó hangot hallani, de ha bemelegszik az autó akkor a hang eltűnik. Ha rendesen kihűlt állás után ugyanez a szituáció. Vajon mi lehet az? Furcsa hogy elmúlik melegen?
üdv lenne egy kérdésem az hogy az ablaktörlő üzemelésekor a biztosíték táblában pattog valami mint az indexnél-ez normális vagy valami bibi az okozója?
Megint sziasztok! Tegnap elvittem a kocsit egy szervízbe (mindig oda vittem, és jól meg is csinálták). Ma beszéltem a szerelővel, akinek szintén csinálta folyamatosan a hibát (pl: a piroslámpához közeledve lassított, és leállt a motor). Azt mondta nem tudja mi lehet a baj, alkatrészcserével próbálgatni meg nem akarja. Állítólag ha nagyon felpörgette a motort, akkor utána nem csinálta egy ideig...
Szóval hozhatom el a kocsit úgy, hogy nem lett jó. :(
Kérlek, ha tudtok segíteni, akkor segítsetek, mert idén már olyan sokat beleöltem a kocsiba, de így nem tudom használni. Kisebb-nagyobb megszakításokkal már 6 hónapja kísért ez a hiba.
A kocsi egy '96-os 1.3 Lxi, nem Mpi-s, 151.000 km-rel.
Eddig meg lettek csinálva: hengerfej felújítva, új gyújtótrafó, új aksi, új hőfokjeladók, új hűtő és hőgomba, új feszültségszabályzó, új benzinszűrő, új főtengelyjeladó, új levegőszűrő, új főfékhenger, új kipufogódob és leömlő, motorvezérlő elektronika állítólag jó, gyertyakábelek kimérve állítólag jók. Nem "okosba" szerzett benzinnel megy, adalékanyagokat is szokott kapni ha jókedvemben talál. Garázsban áll. Idén kapott új rádiót és hangszórópárt, egy garnitúra felnire szerelt nyári gumit (korábban csak téli volt). Annyira szeretem, de kezdem magam tehetetlennek érezni, mert már jónéhány szerelőt megjártunk, és semmi...
Kedves Fórumozók! Figyeljetek az 5 ajtó átvezető gumiharangjánál a vezetékekre, különösen akkor ha a gumiharang már szakadt. Nálam eléggé töredezett volt és mikor szétszedtem kiderült hogy a benne futó drótok szigetelése már sok helyen repedt, (pl.: a féklámpa nem világított már középen) Remélem hasznos volt az infó. 2000, 1,3
1999-2003 között gyártották az 1.4MPi motorokat,ezek OHV skoda motorok
nekem ilyen van Octaviában (2000.10.)
ezekben már hidrotőkék vannak,de ugyanúgy kihúzhatóak és bele lehet tenni a sima tőkéket,amik a 105-120-125-130-135-136-favorit-felicia motorokban használtak
annyi a trükk,hogy a felicia 4+4 lökőrúddal kell összetenni és ugyanúgy működik,sőt üzembiztosabb
Ki kell kapnod a műszerfalat, a műszeregység hátulján tudod cserélni az izzókat, sima 1,2 W-os kell neked, talán kék színű a foglalata, a 2W-os meg a zöld. Sok autósboltban kapható bele. A légbefúvóknál ki tudod pattintani a borítást, alatta 1 csavar, a konzol közepén ahol a vészvillogó meg a többi kütyü gombjai vannak- ott a két szélső műanyagot kell lipattintani, alattuk is 1-1 csavar, ahol van a tompított fényt és a helyzetjelzőt kapcsolod ott felette van 1 kivehető műanyag lapocska, kipattintod, ott is találsz csavart még, aztán kösd ki a motortérben a kilométer-óra spirált a váltóból, csak 1 kis csavar fogja 1 lemezkével, utána meghúzod felfelé és ki is jön, egyben meg is lesheted a váltó olaj szinted :D. ezek után húzd magad felé a műszerfalat és kicsit mozdísd felfelé, mert műanyag fülek rögzítik a többi műanyaghoz, amiket hamar le lehet törni. ezek után már láthatod a műszer hátulját, ha így se férsz hozzá akkor a műszer tetején eloldod a két rögzítőt, aztán meghúzod óvatosan felfelé és ki tudod venni csak a műszert, meg persze kösd le akkor róla a csatikat ha kiveszed. A foglalatot el kell forgatni és és már ki is jön az égő. Visszaszerelés fordított sorrendben. Remélem segítettem.
Szia ! Ha volt 120-asod és azt állítottad magadnak, akkor ezen se fogsz meglepődni, ha leveszed a szelepfedelet ugyanaz a kép fogad majd, annyi hogyha 136M-es 68 lovas a blokkod akkor a szívót 0,25-re állítsd, a kipufogót 0,2-re, de az se nagy gond ha a szívót is 0,2-re állítod.
üdv mindenki kérdésem lenne hogy a műszerfalban nem világít a tompított visszajelző fénye,ennek cseréj mennyire bonyolult és mien féle fajta izzó kell hozzá? Válaszokat köszönöm előre!
Nagyon szépen köszönöm!!!!!!! Így már tisztán látok. Ezek szerint, nekem volt igazam, mikor először mondtam neki hogy állítani kéne. Már kezdtem ...érezni magam hogy én vagyok a .....! A felicia előtt egy 87-s 120L -s szekerem volt. Direkt ezért vettem olyan autót, amiben szinte majdnem ugyan olyan a blokk. Azt mondjuk én szervizeltem mindig, s soha sem volt vele semmi baj!! Még egyszer köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Egy 2000-s évjáratú Felicia 1.3 Mpi 68L-s, s elég csörgős. Vezérműlánc is cserélve lett. A szerelő azt mondta, hogy mivel MPI motorral van szerelve, nem kell szelephézagot állítani. Olvastam pár oldalt, s elvileg nem Hydrotőkés. Az Mpi felirat, csak az Injektor miatt van rajta. A motorblokk egy 136m AMH. Hydrotőkés vagy nem?
Hali! úgy fogjál hozzá ahogy a szerviz leírásban van tehát a motort a hengerfejnél fogva felkötöd ehhez kell egy háromágú tartó ami a két lengéscsillapítón és a motorháztető rögzítőjén támaszkodik a közepéhez kötöd a motort. utána lehet ékszíj, stb... A rögzítésnek állíthatónak kell lenni mert amikor rakod vissza azzal tudod beigazítani a helyére! Ha minden igaz akkor lehet javító garnitúrát is kapni nem kell az egészet cserélni. Érdemes először szétszedni és csak utána rendelni cuccot! Csapágyat bárhol kapsz a rugó meg a szimering a kényes. Ja és lehet hogy a tengelyt is a lapátok miatt cserélni kell!? De mindenképp szedd szét mielőtt bármit veszel!
kicsi azur üdv. legjobban akkor jársz,ha maradsz az 1.6 -os motornál , akitől veszed mondjon olcsó,jó mestert ,betenni amotort. igy v.szeg nem mer átcseszni. 1.6-nál nincs gond amotor cserénél ,pár óra alatt kész van-mivel miden gyárilag kapcsolódik egymáshoz. /nem kell gányolgatni:vagdosni ,heggeszteni,csatlakozókat,csereberélni. legközelebbi viszgáig 1.6 motorral eljárkálhatsz,esedékes v.ra , viszont legyen meg minden papír. ez negyedannyi procedura ,pénz,stb.