Gyertyák rendben. Hengerenkénti befecskendezés. Ha üresben adom, akkor emlékeim szerint pörög a motor, elmúlt a remegés, de lassú volt a kocsi, ahogy írtam 5-10 mp-ig. De ezt újra kipróbálom, kiderül.
Én tényleg nem tudom, hogy van ez az egész... de a legrosszab ilyenkor a tanácstalanság!
És sajnos soha nem kapok senkitől megnyugtató választ, hogy most akkor lehet-e a csere, vagy sem.
Az se lenne gond, ha nem lehet megcsinálni így, vagy nem passzol a két motor, csak valaki mondjon már valami biztosat, kérem.
Szerintem a két motor ugyanaz. Ugyanaz a gyártó, ugyanaz a típus, évjárat... mi kell még ilyenkor? Minek nézzek még utána, mielőtt megvenném?
Úgy hallottam, hogy külföldön vannak helyek, ahol már nincs is motorszám, csak motorkód, hisz kód alapján minden motor ugyanolyan... ez igaz?
Mert akkor egyszerű lenne a helyzetem, mert a kód stimmel...
Azt el tudom képzelni, hogy a Skoda gyár egy két apró változtatást tett a motorhoz tartozó alkatrészek csatlakozásán (pl.: váltó felfüggesztés, motor tartó blokk rögzítése, esetleg önindító elhelyezkedése... hisz pont ezt kérdeztem a legelején), de maga a motor az VW, azon nem tudnak változtatni, nem?
Szerintem vedd fel valamilyen módon a Skodával a kapcsolatot és kérdezz rá. Nem hiszem, hogy két kocsiban teljesen azonos motor lenne, a számánál biztos különbözik és ott, ahogy a vonalkód kibukik, ha nem ugyanabba a kocsiba készült. Szóval nem sok jóval kecsegtetlek... Ha valahogy eltér, akkor írtam: nemzeti közlekedési hatóság, engedélyeztetés. Ebbe nem szoktak belemenni, vagy igen körülményes. Ahogy írtam: először Skoda, írásos igazolás. Ha nem tudnak adni, akkor bukó. Vagy komoly procedúra.
Hali! Csak az 1.6-os motort vették a vw-tól az 1.9D-t nem ismerem. Viszont azt nem írtad hogy milyen feliciád van! Nem tudom mit mondanak arra az okmányirodában, hogy egy vw motort akarsz bele rakni egy skodába biztos, hogy elhiszik NEKED hogy eredetileg is ilyen volt benne? Szerintem a skodáék azért valahogy megkülönböztették a két motort egymástól! Pont azért hogy ne lehessen csereberélni őket.
Nem vw motor van a feliciámba is? Vagy ennyire butus lennék?
AEE motorkódú, és ilyen van úgytudom egyes poloba, golf III-asba, octáviába, seat cordobába... vagy nem???
Lassan nem is tudom mi legyen, mert mindíg mást hallok!
Úgyanaz a motorkód, típus, gyártó, benzines, 1.6-os, stb... akkor az most nem típusazonos???
Nekem a blokkom jukadt ki csak, az elektronikámat át lehet tenni, nem?
Nem értek hozzá, de lassan az az érzésem, hogy más sem nagyon...
Úgy tudom kellene egy eredetigazolás (pl: forgalmi, amibe volt előtte az új motor), egy adásvételi, és irány a Felügyelet, ahol megállapítják, hogy típusazonos.
Aztán irány az Okmányiroda, ahol valóban kb 12e.-ért átírják a forgalmit, mivel a műszakim még nem járt le.
Kérem segítsetek, hogy most akkor ez így működne-e, mert nem szeretném kidobni sem a pénzt feleslegesen, sem az autót, mert nagyon kellene még nekünk.
Hali! Szerintem ki kellene szedni a gyertyákat az nagyon sok dolgot elárul. Ahogy írtad ez egy mpi feli? ott szokott a sortrafó szarakodni ahogy írták párás idő-hajszárepedés az izolációban és áthúz aztán nem akar menni mert nem tudja a kicsi szikra elrobbantani a dúsított keveréket induláskor. Ha ez a gond még úgy tudod azonosítani hogy próbáld egész lassan adni a gázt üresben ha így pörög akkor valószínűleg a gyújtás hiba. Ha központis akkor csere: rotor, elosztó fedél, gyújtókábel (az újnál mérni ellenállást a két vége között!!!)
Hibakód kiolvasás volt korábban, ezért lett valami szenzor cserélve, illetve utána a lambda-szonda is. Pillangószelep nem mocskos. Az injektor-tisztító viszont jó ötletnek tűnik... Köszönöm.
Egy pillangó szelep tisztítást majd alaphelyzetbe állítást javaslok elsőre, meg mellé öntsél be egy injektor tisztítót a benzinbe és menj vele vagy 50-100 km-t. A beállításnál egy hibakód kiolvasás lehet, hogy megmutatja a bibit...
Ez egy kicsit hosszú lesz, de most már kezd elegem lenni a problémából. A lényeg: indulás után egy kicsivel, ha megállok egy lámpánál a fordulatszám elkezd ingadozni, aztán vagy eközben, vagy az ingadozás után ugye zöldre vált a lámpa és a kocsi gyenge. Értsétek úgy, hogy hiába nyomom a gázt, csak lassan megy előre a kocsi, 5-10 mp után elkapja és semmi hiba a továbbiakban. Ezt majd minden úton eljátssza, mindig egyszer. Hőfokkal nem függ össze. A következők már cserélve lettek: motorblokk (egyik előző gazda jól használta...), lambda-szonda, map-szenzor, hőgomba, termosztát, generátor; gyertyák és hengerek rendben, érintkezési hibára már nem igazán gyanakszom. Beszéltem más Feliciással, ő is mondta, hogy nála is jelentkezik a hiba, főleg párás időben, tehát nem mindennapos. Blokkcsere előtt a map-szenzor és a lambda-szonda cseréje egész jól megoldotta a dolgot, akkor is remegett, ingadozott, de nem volt erőtlen a motor, viszont most a csere után megint komolyabban jelentkezik. Karburátorra gyanakszom, de ha van valakinek valami épkézláb ötlete, azt szívesen látom. Köszönöm.
Lehet, hogy hülye ötlet, de először is hengerfej, vagyis olyasmik a tünetek, mint mikor víz jut a motortérbe... Aztán, amire még gondolni tudok, az karburátor, bár nem értek igazán hozzá, így most lehet, hogy hülyeséget írtam.
Most volt motorcserém, így tudom mi a helyzet. Típusazonos motornál (tehát kor, teljesítmény, típus, plusz környezetvédelmileg nem lehet rosszabb besorolású) csere után irány az nkh egyik vizsgabázisa, jó eséllyel nem szenvednek eredetiségvizsgával, mert ugye van számlád és adásvételid (ha szenvednek, akkor irány egy komolyabb bázis, mint a Mozaik utca, velem is ez lett, ahol kiderül, hogy mégsem kell ellenőrizni az eredetet ilyen papírokkal), kiállítanak egy műszaki adatlapot 1770 Ft-ért, aztán irány okmányiroda és új forgalmi és törzskönyv (kettő együtt jelenleg 12 e Ft). Nkh-val beszéltem, elmondták, hogy ha nem típusazonos, akkor külön engedélyeztetési eljárás -, elmondásuk szerint itt nem igazán szoktak átengedni átépített gépeket -, ha mégis összejön, akkor műszaki és okmányiroda. Szóval jól gondold meg mibe kezdesz ;)
Mos már ok, tényleg csak szét volt ugorva mindkettő, megcsináltam a kilincset is a vezető ajtón, kaptam a kocsival egy kb 30000 értékű rádiót úgyhogy gondolkodom a gyári hangszórók cseréjén. Jövőhéten egy olajcsere meg egy első fék és rendben is van a gép. Köszi mindenkinek aki írt ötletet
Hali! Szerintem a felfüggesztések nem is hasonlítanak egymáshoz! A fő kérdés hogy hol akarod használni? Ha a réten meg a a határban akkor a pénztárcádtól függ hogy mennyire éri meg. Ha közúton, akkor hatósági engedélyek után kéne először utána érdeklődni. Ha jól tudom nem engedélyeznek TÍPUS IDEGEN fődarabot cserélni. Márpedig a póló motor nem skoda. Még egy dolog nem elég a motor, kell hozzá a vezérlő elektronika kábelekkel együtt. Természetesen ha zseni autóvillamossági szerelő vagy ez nem gond, úgy bocs hogy ezt megemlítettem. A motorcserét be kell jelenteni és bevezetik a számát a forgalmiba de tőlem kérték a származási okmányt is azon szerepelni kellett a motor típusának is. Igaz ez még a 105s nél volt de megnézték hogy a másik is 105s ös skoda motor-e! Akkor az ügyintéző mondta is hogy ha 120l el motort akarok bele akkor hatósági műszaki és típus módosítás kell. Ha ezt észreveszik műszakin akkor elbúcsúzhatsz az autódtól, mivel most minden műszakinál csinálnak eredet vizsgát is. Ha nincs szerencséd és tudtodon kívül lopott valamelyik alkatrész, akkor úgy járhatsz mint itt az a két szerelő akit "vasba verve" vittek el a rendőrök.
Ferrodo vagy valami más ismertebb márka a jó választás. A féktárcsára "igénytelen" az a autó, a fékbetétnél azért ajánlatos jobb minőségűt venni, mert az olcsóbbaknál előfordulhat, hogy egy idő után vísítani fog fékezésnél.
Szia! Ne értsd félre a kérdést, nem hülyének nézlek vele, de nyitva vannak azok a szellőzők? Az enyémben amikor megvettem szét volt ugorva a vezető oldali szellőzőben a nyitó/záró rész, és ezért mindig zárva volt, akárhová is tekertem.
Úgy csináltam meg, hogy kivettem az adott szellőző szellőzőrácsát (a középső részén fent és lent 1-1 kis kidudorodás van rajta, azon forog balra/jobbra. De vigyázz, mert egy kis gumialátét is van ott, ami miatt nem fordul el a beállított pozíciójából, szóval azt ne hagyd el.). Ezután látni fogod, hogy zárva van-e, illetve hogy szét van-e ugorva. Ha szét van ugorva, akkor sincs baj, csak össze kell pattintani két kis "prücköt", ha látni fogod, akkor egyértelmű lesz, hogy miket (feltéve, hogy nincsenek eltörve).
Szia! Ha megy az utastér szellőztetése (hűtés/fűtés) amikor hallod a ciripelést, akkor a szellőztető ventillátor tengelyét kell megkenni kicsit. Nekem is csinálta, mikor megvettem a kocsit. Hozzáférni a motortérből tudsz:
1. Felnyitod a motorháztetőt.
2. Csipkebokor vessző :)
3. Leveszed a levegőbeömlő tetejét (a motorháztetőn van a szellőzőnyílás a szélvédő előtt nem sokkal, az alatt van, egy ovális fekete rácsos műanyag.). Le kell pattintgatni az oldalán lévő "gyors zárakat".
4. kb. látni fogod a ventit és a tengelyét. Én nem szedtem szét jobban, hanem így tettem oda 1-2 csepp olajat, maximumra állítva fúvattam kicsit a ventit, az olaj bedolgozta magát, és hipp-hopp megszűnt a ciripelés. :)
5. visszapakolod a dolgokat (ugyanezek a lépések visszafelé :) ).