Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zolska Creative Commons License 2010.09.25 0 0 9783

Üdv fórumozók!

 

Új szerzemény:D

 

 

D 469

Gyufa 1973 Creative Commons License 2010.09.25 0 0 9782
Ha nem haragszotok, én is hozzászólnék a kompresszoros témához. Személyes tapasztalatom alapján, a legnagyobb teljesítményű a képen lévők közül a jobboldalon lévő egyhengeres. Az Ikarusz buszokat az utolsó időkben már csak ezzel szerelték. A régebbieken a bal oldalon lévő kéthengeresek voltak. Az egyhengeresek sokkal gyorsabban termelték a levegőt, viszont iszonyatos teljesítményigényük volt, ha egy kicsit kopott volt a szíjtárcsák oldala, már visított is a hajtás, hiába volt feszes a szíj. Otthonra kompresszorhoz szerintem jobb a kéthengeres, mert az egyhengerest csak egy komoly háromfázisú motor bírja elhajtani.
Előzmény: patopal (9777)
patopal Creative Commons License 2010.09.25 0 0 9781
Köszönöm, akkor a kéthengerest használom fel.
UPIUPI Creative Commons License 2010.09.25 0 0 9780

Üdv Patopal!!

Csatlakoznék az előttem szólókhoz, némi kiegészítéssel. Az adott m3/óra teljesítményt csak egy bizonyos nyomáson és fordulatszámon teljesíti a kompresszor.

Minden bizonnyal gyorsabban termel egy kéthengeres kopmresszor, ha ugyanazt a nyomást kell ugyanazon tartályon, ugyanazzal a meghajtó motorral és áttétellel elérni mint egy egyhengeressel. De a kéthengeres kompresszor jobban  fogja a motort, nem biztos hogy az bírja ugyanazt a nyomást előállítani. Ilyenkor az ember fordulatszám csökkentő-nyomaték növelő áttételt alkamaz. Bizonyos esetben annyira le kell csökkenteni a fordulatszámot, hogy elveszik a kéthengeres előny.

 

Személyes tapasztalat: kéthengeres Csepel kompresszor 2.2kW-os 3 fázisú villanymotor     1-1 áttétellel 4.5-5 bar nyomást bírt előállítani, utánna egyszerűen megállt. A villanymotorra a vízszivattyú ékszíjtárcsáját raktam fel, most már a 12 bar sem probléma, de maradtam a 8-9 bar között.

Még egy kis adalék: a kompresszor igényli a külső hűtést, különben gsorsan felszalad 100 C fok fölé a hengerfej hőmérséklete, ami élettartam szempontjából nem jó. A teherautókban, buszokban általában a ventillátor nyom rá levegőt. Olajat is többet kell beleönteni, mert itt nincs a motorból jövő olajspricc.

Egyébként jó barkácsolást!

Előzmény: patopal (9777)
frundsberg Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9779
A kéthengeres egészen biztosan gyorsabban fog termelni.
Előzmény: patopal (9777)
csepelesgyu Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9778
nekem a bal szélső van a csepimen és hamarabb termeli fel a levegőt mint ha 1hengeres kompri volna rajta vasárnap megnézem mert megyek beteszem az adagolót+AZ ÚJ PORLASZTÓCSÚCSOKAT aztán rotyantok az őninditón és mán ketyeg is
Előzmény: patopal (9777)
patopal Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9777
Köszönöm, sajnos nem sokat mond nekem ez az adat, de ha szabad annyit off-olnom, hogy az alábbi 3 kompresszorból melyik lehet a legnagyobb teljesítményű?? Kompresszort építenék ott meg csak a m3/perc a mérvadó.
Gondolom a teherautókat az ittlévők jól ismerik talán azt is tudják melyik mibe való.

A bal szélső Csepel lehet, viszont nincs adattáblája, így nem tudom a teljesítményét
Középső DDR gyártmány 8m3/ó a tábla szerint
Jobb szélső magyar termék de nem ír teljesítmény az adattábla, ez talán Ikarus buszé lehetett.



Előzmény: dutrancs (9766)
Pikta Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9776
Csak a kezelési van meg angolul 2 részben.
Egyik csak szöveges a másik csak képeket, metszeti rajzokat tartalmaz. (A magyarban ez a 2 egy könyvben van)
A kiadási éve nem tudom de már meg vannak sárgulva 1956-os könyvtári leltárbejegyzés van a magyar kezelésiben.
Előzmény: 208D (9772)
Mwin Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9775
Mire vagy kíváncsi?
Szakmai angolban tudok segíteni, napi szinten ezt csinálom.
Előzmény: 208D (9774)
208D Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9774
De jó lenne egy ilyen angol nyelvű kezelési, játszva lehetne gyakorolni az angol nyelvet.
Előzmény: Mwin (9773)
Mwin Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9773
Miért ne lenne, Indonéziába pl mentek KD szettben 450-esek, ott meg nem a német a hivatalos nyelv:-)
Előzmény: 208D (9772)
208D Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9772

Autógyári kiadás az angol?

Német nyelvű alkatrész jegyzéket már láttam, de létezett angol is?

Előzmény: Pikta (9761)
endrebá Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9771
..meg bizony... mindjárt írok egy levélkét is...
Előzmény: sneci (9770)
sneci Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9770
OFF
Akkor megbeszéltük.
Előzmény: endrebá (9769)
endrebá Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9769
...naaagy kár...
Kedves idevalósiak, egyik falumbéli traktoros ajánlott fel egy jó állapotú hosszkardánt egy pár műszakiképes 8,25- ös külsőgumiért...
Egyezkedjünk Karival....
Előzmény: kari42 (9767)
kari42 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9768
Salynos.
kari42 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9767
Köszi,de sajnos én nemtudok mit kezdeni a kardánnal.Nekem csak motorjaim vannak,ifám,meg roburbuszom van.A három gumi egyforma.
Előzmény: endrebá (9764)
dutrancs Creative Commons License 2010.09.24 0 0 9766
Csak annyit tudok neked írni,hogy egy IKARUS 260-260-as buszra szerelt kompresszornak 2400 ford/ percnél 44mp alatt kell a 40 l.-es tartályt 0-ról 10 bárra felküzdeni.Akkor kifogástalan a műszaki állapota.6 bár-ról-8 bar-ra pedig 9,5 mp alatt.Hogy létezik-e ilyen azt nem tudom ,de ezt követelték meg tőlük.
Előzmény: patopal (9753)
endrebá Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9765
...persze ne legyen KETTŐ pár közöttük...
Előzmény: endrebá (9764)
endrebá Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9764
Csepel hátsó hosszúkardánt tudnék érte adni... ha legalább egy pár van közöttük... a külsők kellenének...
Előzmény: kari42 (9763)
kari42 Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9763

Sziasztok.Van három 8-25X20 as gumim Gazdi felniken.Nagyon jó állapotban.Ha esetleg valakit érdekel,az írjon.

akkorismindegy Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9762

Azt megköszönném,főleg az érdekelne amiben a betegszállitó van.....

Pdf-ben is jó,vagy ami kisebb terjedelmü.Ha lehet magyar változatban.

a cimem: szemermetlen@citromail.hu

 

Köszönöm

 

Attila

Előzmény: Pikta (9761)
Pikta Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9761
Tisztelt akkorismindegy és mindenki!

Ha valakit érdekel el tudom küldeni ezt a 2 könyvet jpg. vagy pdf. formátumban:
(Van angol nyelven is, de még nem digitális formában)

Üdv Pikta
Előzmény: akkorismindegy (9755)
208D Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9760
Hirtelen csak 3 név ugrott be, de mindenkitől elnézést kérek akit kihagytam, természetesen mindenkit szeretettel várunk, várnak.
Előzmény: 208D (9759)
208D Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9759
 

Kedves Frudsberg, BobekTlf, Bocsinka!

 

Ezt a meghívót kaptam kb. egy hete:

 

Szeretnének " Csepel Auto" csapatot is indítani, ezért kérlek Titeket gyertek minél nagyobb számban.

 

 

Az ÁTI-Sziget Kft. nevében szeretettel meghívjuk Önt, munkatársait és családtagjait a

 

IV. ÁTI-SZIGET SPORTNAPRA

 

 

Időpont: 2010. október 10.

 

Helyszín: ÁTI-Sziget Ipari Park, Szigetszentmiklós

 

Rendezvényünk az időjárástól független, mert a futóverseny kivételével minden programot a 64-es számú felújított csarnokban és az 59-es épületben lévő jármű múzeumban tartunk meg.

 

Célunk, hogy mindenki részt vehessen az őt érdeklő eseményen, ezért például a futásnál közös csapatokat is szervezünk, tehát nem lehet akadály az, ha valahonnan csak egy-két fő szeretne futni, vagy a hatfős csapatlétszámnál többen jelentkeznek. Ugyancsak felhívjuk a figyelmet arra, hogy a korábban még csak spontán szerveződött Ipari Park Sétakör idén hivatalosan is szerepel programunkban, így tovább bővülnek az aktív részvétel lehetőségei.

 

A részletes programot, versenykiírásokat, jelentkezési lapokat és a helyszín megközelítését mellékeljük.

 

Várjuk minden sportot kedvelő, kikapcsolódni, szórakozni vágyó partnerünket!

 

Mwin Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9758
Hahó,
12 Csepel henger... AN-2, 512-XXX?
Előzmény: pléhúsz (9757)
pléhúsz Creative Commons License 2010.09.23 0 0 9757
 

A műsor 2010. szept. 25.-én Szigethalom Hunyadi út 8.

 III. P-20-as Pannónia és III. Dutra traktor találkozó.

 

 8.00 Traktor szentelés

 8.30 Traktoros felvonulás Szigethalmon

 9.30 Traktor pulling kicsit másként

11.00 Dutra Baráti Kör tagsági kiosztó

11.30 Dutrás díjak

12.00 Ebéd, közben legendák beszámolója

13.00 Motor szentelés

13.30 Motoros felvonulás

14.00 Veterán motor gyorsulás

16.00 Pannóniás díjak

17.00 12 csepel hengerrel a Nagy-Dunán

18.00 Konyec

patopal Creative Commons License 2010.09.22 0 0 9756
Ez jó volt! :)
Előzmény: frundsberg (9754)
akkorismindegy Creative Commons License 2010.09.22 0 0 9755

Tiszteletem Mindenkinek!

 

Egy nagy segítséget szeretnék kérni.

Kellene minden amit lehet tudni a Csepel B350-es és Rába sebesültszállítokról.Rábának még a típusát sem tudom.De egyéb sebesültszállító is szóba jöhet ezeken kívül.

Minden segítséget megköszönnék,mivel suliba kell ezt leadni.....

Kérem,ha valaki tud,akkor a privát címemre küldje:

szemermetlen@citromail.hu

 

 

Köszönöm előre is a segítséget!

 

Attila

frundsberg Creative Commons License 2010.09.22 0 0 9754
Ejj ráérünk arra még! :)
Előzmény: patopal (9753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!