Keresés

Részletes keresés

Tratos Creative Commons License 2010.09.18 0 0 15
"Svájcban pld. ez simán természetes. "

Vajon azért, mert ők annyira nemzetiek, vagy talán azért mert ők tényleg világszínvonalon termelnek, nem csak mindenféle trükkökkel próbálják nyomatni a hazait?
Z757 Creative Commons License 2010.09.18 0 0 14
A "kínai", már nem pejoratív jelző.
Ahogy már a koreai sem az.

A Siemens Combino, + a francia metrószerelvény bebizonyította, hogy prominens
európai gyártók milyen szemetet tudnak kiokádni magukból.

Addig is: Hajrá magyar busz!
Előzmény: aszora (11)
Qqberci Creative Commons License 2010.09.18 0 0 12
Végre valami igazán jó hír...
Előzmény: Törölt nick (6)
aszora Creative Commons License 2010.09.18 0 0 11
Gondolom a technikai és biztonsági színvonaluk eléri azokét a kínai buszokét, amiket a volán akart beszerezni...
Előzmény: Törölt nick (10)
Zöldár Creative Commons License 2010.09.18 0 0 9
  Van még olyan  ??
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 8

Magyar buszok (szakmai?) topik

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9090032

Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 7
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 6

Igen magyar.

 

Amolyan amerikai Ikarusnak indult valamikor... az egész 1970-re vezethető vissza.

 

A NABI-t az Ikarus alapította 1992-ben, itthon és USAban egyidőben. Itthon kaposvári központtal. Ez volt az ikarus II-es telephely(I Bp, Mátyásföld, III. Szfehérvár. - 92id Fehérvár volt a II.... satöbbi). USA cég az anyavállalat, a hazai a leány.

 

Céljuk kettős volt. Egyrészt az autóbusz forgalmazás. Másrészt:

 

Amerikában van egy olyan törvény, hogy x%-ban kell a terméknek USA alkatrészt, munkaórát, stb tartalmaznia. Ezzel a céggel azt érték el, hogy így tulajdonképen kijátszották ezt a törvényt, mert bejegyzett cég volt amerikában. Kaposváron készítik a váazakat, és USAban végszerelik a buszt.

 

Az egész 1980-ban kezdődött az Ikarus 286-os típussal (ennek alapja a 70-es években bemutatott és mai napig százával futó Ikarus 280). Majd folytatódott az Ikarus 416-tal  436-tal. ( BKVnál uis futó 415 és 435 amerikai piacra szánt változata).. stb. A mai mostani amerikai piacra szánt NABI BRT buszok tulajdonképen a korábbi USA és Kanadai piacra szánt Ikarus buszok utódja.

 

Ikarus 280
http://www.mvkzrt.hu/images/ikarus_280.jpg

Ikarus 286
http://gallery.bustalk.info/albums/userpics/10001/mid_CROWN_Ikarus286DemoAtCollegePtQns112281DNG.jpg

 

Ikarus 416
http://www.busztipusok.hu/416/416-4.jpg

 

Ikarus 436
http://www.busztipusok.hu/416/436-2.jpg

 

NABI BRT

http://www.chaffeeyiu.com/labus/mta-954-728.jpg
http://www.rapidtransit-press.com/apta-nabi03.jpg

 

Az Ikarus (vagyis az állam inkább) 1996-ban eladta a NABI-t. Magyar és amerikai befektetők, magán vállalkozók és dolgozók vásárolták meg. NABi ekkor kivonult az eutópai piacról és az USA piacra koncentrálódott. A NABI hazai termelést befejezte. Innentől NABI Rt. itthon, csak így röviden semmi North American.... stb.

 

2000-ben felvásárolta az európai optare buszgyártó céget. Ezzel vagyis átkeresztelt NABI 700 SE típussal próbált betörni a magyar piacra, de ez dugába dőlt. Alig tucat eladott busz, alig negyed tucat Volánnak és egy közlekedési cégnek (Kaposvár...).

 

2000-es években indult újra a termelés hazánkban, ekkortól már NABI KFT, budapesti központtal. akkortól kezdve megint itthon szerelték bizonyos elkészültségi fokig a buszokat és innen szállítják ki USAba. Compobusok vázát szerelik össze itthon (compobus = erősített műanyag-üvegszálas technikával készül a busz váza, kasztnija... - magyar találmány, volt Ikarusos sikerek egyike).

 

2009-ben megjelennek a Tököli Buszfesztiválon. Akkor már lehetett tudni, hogy valamire készülnek itthon is.

 

Hát erre:

2010 bemutatják az amerikai piacos NABI BRT alapjaira épülő magyar és európai piacra szánt NABI Sirius típusú városi buszt.

 

 

Magyarul ott tartunk, hogy az Ikarus világhírű sikeres termékből készítettek egy mégsikeresebbet az USA piacra, amiből több ezer darabot értékesítettek Amerikában. Ezt dolgozták most át európai /magyarpiacra.

 

NABI BRT
http://www.rapidtransit-press.com/apta-nabi03.jpg

 

NABI Sirius
http://www.nabi.hu/FTP/Nabi_Sirius_TJ_12.jpg

 

Előzmény: lcutti (3)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 5
http://www.nabi.hu/
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 4
Magyar-amerikai, Budapesten és Kaposváron gyártják:-))) világszínvonalon:-)))
Előzmény: lcutti (3)
lcutti Creative Commons License 2010.09.18 0 0 3
Most akkor ez magyar vagy mi?

http://www.nabusind.com/index.asp



Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 2
Kaposváron mutatták be a NABI új buszát
2010. szeptember 17. péntek 15:46:59
CimkékNABI, Városi közlekedés
Legördült a gyártósorról a NABI Kft. új, hazai piacra kifejlesztett autóbusza; a cég saját fejlesztésű, a kaposvári önkormányzat megrendelésére gyártott járművének prototípusát pénteken mutatták be és adták át a somogyi megyeszékhelyen.
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 1
NABI:-))
Előzmény: lcutti (0)
lcutti Creative Commons License 2010.09.18 0 0 0
0busz
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 topiknyitó
Vééégreeee!

„Az a lényeg, hogy olyan közbeszerzések legyenek kiírva, amelyeknek a magyar gyártók is meg tudnak felelni mind a műszaki, mind a technikai paraméterek mentén” – fogalmazott Völlner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.

„Azt hiszem, a NABI cég esete is bizonyítja, hogy világszínvonalú termékek gyártására képes a magyar ipar, és akkor miért ne szülessenek olyan beszerzések, amelyeken ezek a cégek is indulni tudnak” – tette hozzá. A cég a kaposvári önkormányzat megrendelésére gyártotta a járművet. A nettó 49 millió forintba kerülő busz az acélvázas szerkezetnek köszönhetően fokozottan strapabíró. A NABI az alváz kivételével minden mást magyar beszállítóktól vásárolt meg. A kft. jelenleg mintegy négyszáz főnek ad munkát Magyarországon, közülük 209-nek a kaposvári gyárban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!