A szabványok másolása nem megengedett, ezért nem tudom azt elküldeni. Javaslom a Magyar Szabványügyi Testület honlapján a webáruházat (https://www.mszt.hu/mszt/portal), ahol meg lehet rendelni.
Köszi, így már vili. Vagyis az általam írt emi engedély nem erről szól, hanem az általános hőszig lapok az msz szerint minősítettek.
Vagyis beépíteni az MSZ 7573 szerint kell/lehet.
Mostmár értem azon kijelentésedet is, hogy a kivitelezési útmutató csak ajánlás. Akkor csak azt nem értem, ez miért nincs deklarálva? Végül is mindegy, nincs jelentősége, csakhát mint látod, (és amiből kiindul e beszélgetés) a gyári ajánlást naon komolyan tudják venni...
Ha esetleg msz7573-at priviben meg tudnád küldeni, akkor megköszönném.
44 HS téglafalba nálam lehet fúrni, semmi gáz vele. Fúrás közben érzed ahogy átszakadnak a téglában a apró lyukak, sűrűn vannak a téglában a lyukak és a tipli kiválóan tart.
A kérdésem nem 100% hőszigetelésről szól, de kapcsolódik hozzá és legutóbb is itt segítettetek nekem többen is.
Szóval a helyzet az, hogy kőzetgyapot szigetelés (kb 7cm) + PTH 38NF tégla lenne az eddigi elképzelés. Korábban a HS téglát hátrányosnak ítélték meg, ha úgyis szigetelve lesz a ház, mivel az anyagszerkezete miatt nehezebb belefúrni, stb..
Erre várnék némi megerősítést vagy cáfolatot, ugyanis minden cm számít és ha HS téglából dolgoznánk, akkor kb 2 cm szigetelést meg tudnánk spórolni. De ha a PTH 38 HS-el több gond lesz a szigetelés felfogatásánál (vagy esetleg később egy falipolc felfúrásánál...) akkor maradnánk a PTH 38 NF-nél..
bamilyen teglanak, habarcsnak, akarminek jobb a paravezetese mint az eps-nek.
csinalnak is belso oldali szigetelest habbol, csak helyszinen fujt pur-bol. nem masert, csak azert, mert a tablas eps-t nem lehet hezagmentesen, legtomoren rakni, es a kozte levo luknak a paraszama 1, ami lenyegesen kisebb mint a teglae.
Még valami: Maguknak a tégláknak a páravezetése nem is annyira szörnyű, még a tömöreknek sem (páraszámuk állítólag kb 6). Ha egy öreg ház fala kizárólag téglákból állna, akkor talán még sima eps-t is lehetne belső hőszigetelésként alkalmazni önmagában, párazárás nélkül, hiszen páraszáma (kb 30) jóval magasabb a tégla páravezetésénél, így teljesül az a feltétel, hogy belülről kifelé egyre jobban páravezetők legyenek a rétegek. DE: A régi házak fala nem csak téglából van. Van ott belső vakolat, külső vakolat, nemesvakolat, sőt, a régi bérházak kis méretű téglákból húzott főfalaiban még belül, a fal belsejében is lehetnek függőleges habarcs-falak a téglák között, amely anyagok viszont tudtommal jóval párazáróbbak a téglánál, ezért a régi fal páravezetése nem azonos a csupasz tégláéval, ezért kell belső hőszigetelésnél jól párazáró hőszigetelő anyagot (pl:xps) vagy párazáró fóliát alkalmazni. Szerintem, de én csak amolyan mekkelek vagyok, nem szakember.
De töltsd le a Winwatt programot, azt valószínűleg nálam sokkal hozzáértőbb emberek csinálták és számomra hihetetlen fal/hőszigetelés kombinációkra is engedélyt adott páratechnikailag (pl B30-as falazaton BELÜL 10 cm sima eps, bármiféle párazárás nélkül = OK)
"A párakoncentrációnak kifelé haladva a rétegrendben GYORSABBAN kell csökkennie, mint a hőmérsékletnek."
Szerintem nem feltétlenül. A grafikonon a két görbe futhat párhuzamosan is, sőt, még közeledhet is egymáshoz. Egy a lényeg: a két vonal keresztezési pontja (a vízkicsapódás helye) NE a falon belülre essen :)
"A belső oldali megoldások, azon alapulnak, hogy a cucc...gyorsan és sok párát tud leadni !!!"
Merre? Amikor a belső hőszigetelő réteg lakás felőli oldala 21 fokos és külső, fal felőli oldala pl 8 fokos, akor a belejutott pára nem a lakás felé fog igyekezni, hanem folyamatosan vándorol a hideg oldal felé (majd ott lehűlve vízzé válik és megkezdi az egész szerkezet eláztatását). A lakótér rendszeres szellőztetésével az egész szerkezet belső, amúgy is száraz felületét pedig hiába próbáljuk szárítgatni, a pára 99%-a már a fal belsejében van és teljes erővel a túlsó/külső oldal felé törekszik. Nem jól gondolom?
Tehát van egy belvárosi volt bérház , magántulajdon.
A padás szerkezete : un. fél nyeregtető (ha jól mondom).
A padlásfödém agyaggal és padlástéglával fedve (valószinű olyan boritott fafödém - majd még feltárjuk ). Tehát az ácsszerkezet : a födémtől kb 10 cm-re jómassziv 20 x20 vizszintes gerendák , ezen oszlopok, felül hasonló szelvényü vizszintes szelemeneknek, amire fekszenek a szarufák, lécezés cserépfedés. Mint írtam fél nyereg, a tűzfal eléggé gyengécske, régi, nagyméretű téglából féltégla vastagság, ami kb. 1,5 méterenként merevítve van, befordított téglákkal.
Ezt a teret építenék be - kb 35 m2 a 2 m feletti rész + az az alatti is vagy 10 m2.
A belmagasságot meghatározná a felső vizszites gerendázat, ami olyan 2,4 magasan van. A probléma ez a födémfeletti vizszintesen kereszbe menő gerendázat - szerencsére csak kettő van. 10 + 20 cm es szelvény az annyi mint 30 cm- Kérdés : ki lehet e váltani csak 2 ajtónál kéne és alul masszív acélszerkezettel összkötni ? (vagy összedölne az egész ? )
A másik . a tüzfalnál, hogy akakitandó ki a légrés és főleg ennek átszellőztetése, azaz honnan jönne az alsó bevezető nyilás ?
Az első, laikus elképzelés szerint csak úgy neki tették volna az ásvanygyapot gipszkaton falat. Mondom ácsi így nemjó, ahogy a Móricka elképzeli.
Vagy lehetne egy megfelelő méretű Ytongfalat belülre falazni ? Végül is a fal az alsó jó vastag, majd az 50 cm -es falra ülne rá.
Jogi probléma nincs, alul felül a tulaj lakik, mondá kár lenne ezt a teret galambtanyának használni. Megy fel közmü és egyéb csonk, megfelelő a lépcső stb.
Jól látod az alapelvet. Azonban még a belülről kifelé emelkedő páraáteresztés sem automatikusan teljesíti a lecsapódásmentességet. A párakoncentrációnak kifelé haladva a rétegrendben GYORSABBAN kell csökkennie, mint a hőmérsékletnek. A csökkenés például önmagában még nem elegendő.
"a külső hőszigetelés nem lehetséges. Ha belső hőszigetelést csinálnánk,"
Szerintem ha belülről nagyon jó (közel tökéletes) a párazárás, akkor nem muszáj szigorúan ragaszkodni ahhoz, hogy a rétegek kifelé azonos, vagy egyre jobb páraáteresztők legyenek, a falban lévő pára egyszer távozik, onnantól kezdve nagy páragond nem lehet (csak kicsi). Mondom: szerintem, mert nem emlékszem olyanra, hogy valaki ebben egyetértett volna velem, habár megcáfolni sem próbálta senki.
Épp a páraproblémák miatt minden olyan anyag, amely nem (szinte) tökéletesen párazáró, az valószínűleg nemigen alkalmas önmagában (párazárás nélkül) belső oldali hőszigetelésre, holott tudtommal létezik olyan gyári termék, amely éppen ezt állítja magáról, holott porózus szerkezetű (nem jut eszembe a neve).
Viszont ha megtudnád, hogy miből van a házad fala, akkor talán kiderülhet az is, hogy pl némlyik xps páraszáma magasabb a falénál. Ebben az esetben szerintem simán felragasztható belülről a falra külön párazárás nélkül is (arra meg a falfűtő panel). A hőtükör sajnos csak akkor működik (tükröz), ha a meleg felőli oldalon van előtte egy kis légrés (min.2-3 mm). Ez a légrés ragasztott rendszernél nemigen megoldható, az öntartó falszerkezet drága/bonyolult, a padlófűtés hőtükör fólia meg túl gyenge gipszkarton megtartásához.
Mindez csak szerintem, de én nem vagyok építőipari szakember.
Kedves cseik! A jelzett termék akusztikai szigetelésre is javasolt. Mivel a hangszigetelési értékek nagyon kedvezőtlenek vakolatlan fal esetében (szigeteletlen és bármilyen szigetelőanyagot is alkalmazva), ezért javasolt ott a vakolt felület.
A megszokott, nem akusztikai homlokzati hőszigetelő lemezünk neve Austrotherm AT-H80. Mivel szabványos termék (MSZ EN 13163) ezért első típusvizsgálatot végzett az ÉMI, M-932/2008 szám alatt. Nem tudom, miben tudnám még kiegészíteni válaszomat, de szívesen megteszem, ha tudom. Üdv Kruchina Sándor
őőő jól értem, hogy amit találtál az a belső lakótér felől EPS réteget ad? mert ha ez így van és jól értem akkor jó hírem van!! nem azt a terméket találtad meg amire céloztam. az egy sima vakolandó falat ad nem kell hálózni sem és nincs benne műanyag sem. olyasmi felületet ad mint egy Y-al kezdődő termékből rakott fal ami fehér.
Kedves cseik! De, komolyan gondoltam, mégha mint mondtam is, nem az én területem, ezért könnyen mondhatok zöldséget. A hazai mentalitás – és itt hangsúlyozottan nem csak a kivitelezőkről beszélek – olyan, hogy szeretjük a korlátokat feszegetni. Ha a gyári minimum 3 mm, akkor lehet, hogy jó lesz 2 mm is, esetleg 1,5. Ha a gyártó magasabbra teszi a határt, akkor ezt azért teheti (például), hogy az ilyen ócsítás esetén is megfelelő legyen a rétegvastagság. De ez csak feltételezés részemről. Azt viszont biztosan állíthatom, hogy a hazai építőanyag gyártók nem a normák emeléséve próbálnak meg hasznot termelni. Sajnos, sokkal gyakoribb az, hogy az árverseny miatt egyre olcsóbb megoldások kerülnek piacra. Kevesebb modifikáló anyagot tartalmazó bitumenes lemez, vagy kisebb szilárdságú homlokzati lemez, stb. És főleg nem a hazai gyártóktól.
és ha ez sem a szóban forgó hőszigetelő lap, akkor légyszíves áruld el nekem a megfelelőségi számát, utána nézek, s ha tévedtem itt revidiálom véleményemet és kijelentésemet.
egy gyors regisztráció után a teljes doksi megnézhető.
a többi meg nekem a "neszesemmifogdmegjól" kategória. bár diplomatikus és kikezdhetetlen :)
Köszönöm! A belső hőszigetelő paneleket én is megtaláltam, csak azt nem tudom, van-e értelme ezt kombinálni falfűtéssel, aholis pl egy ilyen panelre szerelt gipszkarton/rost falfűtő panel adná le a hőt. Ezek a belső hőszigetelő panelek ugyanis EPS belső felületet adnak, amit rendszerint le kell hálózással vakolni. Ha az EPS zsalus rendszereknél "bejön" a falfűtés, akkor itt miért ne.
Kedves cseik! Az A.-nek mint mondtam, nincs homlokzati hőszigetelő rendszere. Az AT-N jelű termékek nem a homlokzati hőszigetelésre alkalmazandók. A homlokzati hőszigetelő lemezek prospektusában egy általános ismertetést adunk ezen termékek alkalmazásáról, de a beépítést mindig a rendszergazda utasításai szerint kell elvégezni. Ennek az az oka, hogy különféle ragasztók, hálók alapozók és vakolatok vannak a piacon, melyek kémiai és fizikai együttdolgozásáról senkinek sincsenek pontos információi. Ezért szükséges egy rendszergazda, aki az általa forgalmazott termékeket ismeri, azok alkalmazását meghatározza, illetve a megfelelő kivitelezés esetén garanciát ad. Üdv Kruchina Sándor
Minden homlokzati szigetelésnél a rendszergazda utasításait kell betartani. Az A. beszállító, a rendszer alkalmazását a rendszergazdák határozzák meg. Ami a konkrét kérdést illeti, véleményem szerint jobb megoldás az egy darabból kivágott sarokelem, de a dupla hálózással is meg lehet oldani a kérdést.
van belső hőszigetelésre megoldás csak nem ilyen barkács problémagerjesztő fajta. 2 termék is van erre a célra ami profi, csak ugye nem írhatom le a nevét mert az reklám. szal gugli a barátod, de mindkettő belső + falazat szal elvisz 10 cm-et a belső térből, könnyen gyorsan házilag megoldható (persze nem olcsó)
Én is austrotherm grafit reflexhez duocontact-ot használtam, mint sk építkezőként mondhatom hogy jó volt vele dolgozni. Vettem korábban egy kicsit olcsóbb noname-et de az sokkal nagyobb volt a szemcse mérte, és számomra nehezebb volt vele dolgozni.
Sziasztok, Régi, bérházi lakást újítanánk fel, és a külső hőszigetelés nem lehetséges. Ha belső hőszigetelést csinálnánk, lehet ezt kombinálni falfűtéssel? Pl a falra lécváz, közé hőszigetelő(gyapot), majd párazáró fólia, hőtükör (esetleg ez a kettő egyben), gipszkarton/gipszrost falfűtő lapok. Működhet ez? Leverjük a meglevő vakolatot, vagy inkább hagyjuk rajta?
"180nm re, támponként beírom az árakat, lehet hogy érdekel valakit: - 180nm 25cm Grafit EPS, 33nm 12cm ExpertFix, 750EFt - 1200db Baumit ragasztótárcsa + Baumit ProContact ragasztó 54 zsák, 248 EFt - Baumit szilikonos világos szín 16vödör, 176Eft - munnkadíj 2500/nm, 550Eft
Mindösszesen: 1 724EFt, azaz átlagosan (lábazatot is számolva) 8260Ft/nm."
Pontosan most nem tudom megnezni, mert ceges cimrol inteztem a rendeleseket, azota meg mar mashol dolgozom. Szamlakhoz pedig most nem tudok hozzaferni...
Egyebkent tuzep.co.hu-rol rendeltem. Ha jol emlekszem azota emeltek 10 v. 015%-ot.