Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MBman Creative Commons License 2010.09.02 0 0 11236
48.000 helyett 480.000
Előzmény: MBman (11235)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2010.09.02 0 0 11235

Utánna kell számolni, lehet, hogy megéri.

Vekivel járva (7 liter/100 km) olyan 24 Ft-ba kerül az üzemanyag km-enként. Azt írtad, napi 70-80 km-t mész, ez durván 20.000 km évente. Az üzemanyag költséged 48000 Ft lesz évente. 3 év alatt ~1,5 millió Ft.

Ha ennél kevesebből ki tudsz hozni a 3 év alatt egy autót minden költséget beleértve (vételár, átírás, biztosítás, karbantartás üzemanyag) akkor megéri.

Előzmény: Sada5 (11234)
Sada5 Creative Commons License 2010.09.02 0 0 11234
Sziasztok,

köszönöm a sok infot. Elég sok variációt átszámoltam, de mindig oda jutottam hogy sokkal több lóvét kell kapjak hogy vidékre járjak dolgozni :)) - Hiába majd egy 10es a BKV bérlet, azzal pesten bárhova eljutok 1 órán belül egy hónapig...
Gáz nem játszik a mélygarázs miatt, meg a Vecivel én szeretek nagyobb 12-15 napos túrákat nyomni és kell a hely a csomiban.
Valamint mivel mi is szeretnénk már egy babát, ha én vidéken vagyok az autóval, akkor asszonynak otthon hagynám a Vecit ha bármi probléma van.
Nehéz ügy tényleg, mert ez majd 20,000 km per év csak a melóba járás, amiből ügye csak a 9FT/km amortizációt fizetnek.

Az 1,7 turbo dízel is olyan jó, de turbosat ennyiért szerintem már nem mernék venni.
MBman Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11233

Egy másik autónak azért ára is van, meg egyéb kötelező fizetendők (biztosítás, teljesítményadó, kétévente műszaki vizsga). Plusz a kockázat, hogyha netán meghibásodik.Évi 30 ezer km azért nem kevés, ahhoz egy üzembiztos autó kell, nem pedig egy 15-20 éves tragacs :)

Szóval elég olcsón kell tudni szerezni ahhoz a gázolajat, hogy mégérje.

Előzmény: Nick_X14XE (11230)
MBman Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11232

Isuzuból van szívó és turbós motor, illetve 1,7 és 1,5 változat.

A "B" Corsát csak 1,7-es szívó, 1,5 D és 1,5 TD motorral szerelték. Közülük állítólag az 1,5 TD megy a legjobban.

Előzmény: Sada5 (11224)
mumtaz Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11231
Jajám. És ráadásul nem is kell a legdrágábbat venni.
És így ráadásul benn van az a dolog, hogy nyaralni is el lehet menni némi ócsó üzemanyaggal, és nem kell a lepukkant dízellel tötymörögni, hogy olcsóbb legyen az út.
Előzmény: Nick_X14XE (11230)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11230

Ja lehet. Egy másik autónál min. 70eFt, mire eredetvizsga törzskönyv átírás stb.

Aztán kötelező vezérlés, szíjak, olajak cseréje. A gumi sem lesz egy életbiztosítás egy olcsón árult autón.

És mire elindulsz a gázszett kétszeresét ráköltötted, az árán felül.

Előzmény: Vlad19 (11228)
MBman Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11229

Te alapvetően félreérted a problémát. Ilyen összehasonlításnak nincsen értelme. Ez nem Opel vs. Renault dolog, hanem régi diesel vs. új diesel probléma.

 

A régi, mechanikus adagolós dieselek nem érzékenyek annyira a szar, főleg kénes gázolajra. Az adagloló kenését a gázolaj kéntartalma végzi. A kannás olajban lévő,  apróbb, szilárd szennyeződéseket pedig kiszűri a gázolajszűrőt.

 

A PD motornál szivattyú-fúvóka egység, a Common Rail-es motornál pedig a porlasztók, és a nagynyomású szivattyú is elég érzékeny alkatrészek, ráadásul drágák is. Ezért azokkal nem érdemes kannázni. Kúton is csak a kénmentes, vagy alacsony kéntartalmú gázolajat ajánlott tasnkolni.

 

Gyártótól függetlenül minden motorra igaz, amit írtam, persze a különböző gyártók motorjai nem egyformák, van amelyik motornál ez, van amelyiknél egy másik  alkatrész vagy részegység sikeredett jobban gyengébben.

Előzmény: kiskaldi! (11221)
Vlad19 Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11228
és mondjuk LPG-t a vecibe? :-) Nekem pályán eszik 8 litert a ~190 forintos gázból
Előzmény: Sada5 (11224)
veciv6 Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11227
Az is lehet valami utólagos buherált riasztó féle játszik vele.......
Vilamossági emberkéhez kéne elvinni.....
Előzmény: csikes77 (11222)
veciv6 Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11226

F astra.....

De 1 jobb állapotú 190D-s(2.0) off is megteszi amit még merek ajánlani dizliben....

Előzmény: Sada5 (11224)
AAAAAAAAAAAAAAA
joci-01 Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11225
Nincs külön leeresztő csavar le kell húzni a hűtő aljáról a csövet és levenni a kiegyenlítő tartály fedelet és már jön is víz!
Előzmény: Alkapánó (11223)
Sada5 Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11224
Hali,
az a híres 1,7D Isuzu motor még melyik modelben van? Ez van a pl. a B Corsában is?
Úgy néz ki, hogy vidékre kell járnom (saját pénzből) melózni és lehet nem Vecival autóznék 7L fogyival napi 70-80 km-t.
Ezért kéne valami kis olcsó dízel, amit 2-3 év múva beletolok a Dunába, de addig ki tudom vele autózni az árát. (ha az nem eszik pl csak 6-ot és elileg én is tudok "olcsóbban" szerezni gázolajat).
Alkapánó Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11223
A hűtővizem rozsdás, barna.
Időnként (most nyáron) ezt a porszerű anyagot, kis vízzel együtt ki is fújja a kiegy.tartály szelepe.

Ki szeretném takarítani, átmosni a a hűtőrendszert.
Tudtok-e jó módszert, szert rá?

Egyelőre még a legalsó leeresztő nyílást sem találom a rendszeren.
Vagy elég a hűtő legalsó nagy csövét lehúzni?
csikes77 Creative Commons License 2010.09.01 0 0 11222
Sziasztok!
Ismerősöm vectrája olyat produkál, hogy gyújtás nélkül az összes index világít folyamatosan. Meg néha álló helyzetben bevillog. Ha a gyújtás rajta van tökéletesen működik. Mi lehet a baj ebben kérnék segítséget.
kiskaldi! Creative Commons License 2010.08.31 0 0 11221
Na azért a renyó megán se piskóta...
továbbra is fenn tartom, hogy a renyó dci motorjai magyarországi üzemanyaggal 1 rakás szarok.
a renault senic, megane, thalia, kango, vivaro (meg a vivaro renaultba) mind dci motorosok voltak és a porlasztók cseréje, az alattuk lévő tömítés mellett kifújás majd a porlasztó kiszedése tömítés cseréje szinte rutin már benn. a nagynyomású szivattyú cseréje sem ismeretlen. Van aki a 2éves vivaroval jött, hoyg nem megy és ők tényleg csak kúton tankolnak nem kannáznak és mégis cserélni kellett 1 porlasztót cirka 130ért...
ezek után ne mondja senki, hogy szarok az opelek. van olyan 1.7 b veki amit kannából tankolnak amióta ismerjük a tagot. és a legnagyobb baj, hogy olajcserénél a gázolaj szűrőt is cseréljük

A b veki bütyköléssel nincs bajom. Szeretem csinálni a saját autómat. Legalább nem unatkozok. De 1 iylen sz@rság úgy feltud idegelni. 2 motorom is ez miatt látta kárát. 1x hagytak csak cserben utána ment a következő gazdához... Pedig mindig babusgattam meg vigyáztam rájuk.
Előzmény: veciv6 (11218)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.08.31 0 0 11220
kiszedtem az összes csavart felemeltem szépen és kiszedtem a kézifék kart és behúztama bowdent.
szopjon le a cofle... a németek kitalálták frankón. ott letekerhető az a T alak és így le lehet tolni. meg is csináltatom azt a bowdent kövi cserénél úgy b@szom ki ezt a szart belőle mint a huzat...

Csipázom azt a fórumot :D
Láttalak már arrafelé :P:D
Előzmény: mumtaz (11216)
mumtaz Creative Commons License 2010.08.31 0 0 11219
Én eddig is szerettem az ótómatát. Anyám '88-ban lerakva a jogsit, azután ótómata golfja lett. A jogsivizsga előtt nem vezetett autót soha, ezért amit a vizsgán megtanult 3 hónap alatt, azt nem volt nehéz kiverni a fejéből 1 év alatt, ezért nem tudott váltós autót vezetni és mindig automatája volt, amiket persze én is hajtottam serényen hosszú évek folyamán.

Szóval én ismerem az automatákat és szeretem is, csak nem bíztam bennük. Volt ott Golf, 2 darab Audi, Daihatsu Charade (bizony, fokozatmentes automatában), 626 Mazda, és volt még egy 1981-es (vagy '83-as(?)) nagy cápa 728i bömös.

Mikor B vekit kerestem, nem gondolkodtam automatában, de már bánom. Az utóbbi 12 évben nem ültem hosszabb távon automatában, ezért maradt meg bennem, hogy nagy esély a hibára.
Előzmény: veciv6 (11217)
veciv6 Creative Commons License 2010.08.31 0 0 11218
Akkor cserélj izzót 1 B7-es passatban mondjuk és lehet azt fogod mondani nem is olyan rossz ez a B-s veki bütykölés........ ;-)

A vivarót pedig ne írd le azzal a "trafic" mocival.....már az első évben(2002)-megnyerte a legjobb kishaszon címet.....
Bolyongva a nagyvilágban sokat használva a reptéri transzfer cégeket-többen ezzel a flottával dolgoztak-pl. legutóbbi pesti cégnél ezek a vivárók 7-800k-km-t futottak le 2-3 év alatt,hogy csak a kötelező szervízeknél pihent a kisbusz......
Az más kérdés,hogy valaki megvesz 1 ilyet visszahúzva jó magyar szokás szerint 140k-ra és mikor jönnek a problémák nyavajog-holott,ha tudná hogy közel jár az 1millióhoz.... :-)
Előzmény: kiskaldi! (11214)
veciv6 Creative Commons License 2010.08.31 0 0 11217

Nem is olyan régen mondtam én,hogy nem is olyan rossz az a hycomat....... :-)

Főleg te tudnád megszeretni a b.pösti rengetegben.......

Előzmény: mumtaz (11215)
mumtaz Creative Commons License 2010.08.31 0 0 11216
Azt az első kis fütyit cserélni egy merő szopás. Egyrészt tök jó, hogy ekkora útja lehet a kézifék karnak, hogy agyig lehet(ne) húzni. Elvárnánk, hogy ezt akkor a többi alkatrésze is tudja, csakhogy a kar útjának kb. felétől az a kis pöts bowden már a kasznit vágja, meg saját magát ott, ahol befut az utastérbe.

Mikor én cseréltem, akkor a "kardánbox" hátsó részét csavaroztam ki, hogy egy picit megemelhessem. Akkor már ki lehetett venni a kar csavarjait. Ajánlom előbb ezt a megoldást, de ha nem megy, akkor az egészet ki kell venni.


[Nem annyira off az a fórum. :) ]
Előzmény: kiskaldi! (11214)
AAAAAAAAAAAAAAA
mumtaz Creative Commons License 2010.08.31 0 0 11215
Eljátszadoztam a gondolattal. :)
Előzmény: Vlad19 (11207)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11214
Valaki cserélt már első kézifék bowdent 2.0ás vekin?
elszakadt szombaton megnéztem mondom azt a kis fost kicserélem kajaszünetben ma. meg is vettem. kemény 900ft volt. mondom hú de jó. elkezdtem szenvedni vele nem lehet berakni nem lehet berakni. 1óra szenvedés után idegesen összedobáltam a szerszámokat és tudomásul vettem, hogy ki kell szedni az egész kib.szott ülések közötti konzolt, hogy a szar kézifék kart kiszedjem, hogy átfűzzem rajta a menetes részt és össze rakhassam.

Így üzennék a németeknek, hogy húzzák ki a nyelvüket a franciák seggéből, mert ha valamit ellesnek tőlük abból katasztrófa lesz... XD
A vivaronál is befürdött a szar renault motorral...
Remélem minden mást egyszerűbb szerelni a gépen...


Az üléseken nem működnek a derék támasz tekerőkéi ezeket is meggyógyítom hétvégén. egy OFF fórumban kaptam instrukciókat meg képeket így neki merek esni :D

Sőt akkor már a bal oldali kilincsben kicserélem a rugót, orvosolom a zörgő ajtó borító lemezt és a jobb hátsó ajtónál eltört vezetékeket, mert az a buzi néha nyit néha nem néha zár néha nem. az agyam eldobom ettől a kocsitól. sosem lehet unatkozni mellette...

mire megunom és eladom autót adok el és nem 1 sz@rt xd
veciv6 Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11213
Sajnálattal hallom........ :-(

Elfogynak a v6-ok a csapatból..........
Előzmény: lukhazi (11201)
veciv6 Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11212

Na várjál-várjál.........

Ne szidjuk az offokat sem,mert sok Stella-ba fog kerülni..... ;-)

Előzmény: Nick_X14XE (11209)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11211

Nekem csak a 2. és a 3. van jelenleg.

De apámnak bő 20 év alatt A Corsa, B Corsa, F Astra, Combo, Combo, F Astra, G Astra, G Astra és Vivaro. :)

Előzmény: lukhazi (11210)
lukhazi Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11210
Ez lesz a sorban az 5.
Előzmény: Nick_X14XE (11209)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11209
Legalább Opel, mégse egy taxismerga. :)))
Előzmény: lukhazi (11203)
MBman Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11208
Nincsen értelme átalakítani. Kicsi rá az esély, hogy tökéletes jó, gyári minőség legyen, csak a szenvedés lesz vele.
Előzmény: Vlad19 (11207)
Vlad19 Creative Commons License 2010.08.30 0 0 11207
Ennyire fáj a fogad egy autómata váltós autóra, hogy át akarod alakítani a sárkányod? :)
Előzmény: mumtaz (11205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!