Ez a Lágymányosi híd pesti hídfőjénél van? Nekem jó, ha többen eljönnének! Legalább megnézném Megema üléseit is, ha eljön. Mikor, melyik hétvégén? Jobb lenne olyan helyszín, ahol ki lehetne próbálni más autóját is. Autópálya parkoló, valahol az M6-on? Ahol belátható km-en belül vissza lehet jönni. Vagy cserés támadás és megállunk másik pihenőben lehajtó után. Persze ez nem egy családi program! :-)
Na, ja, ezt egészen el is felejtettem, a nagy hidrotőke -csattogós birkózásomban. Igazából azt le sem mertem írni, hogy mintha dinamikusabban menne egy picivel a gép, de az elkövetett dolgokat összeadva, akár reális is lehet. Ja, és a többiekkel is megosztom, hogy egy kicsit magasabb fordulatszámú meghúzatás után a szeleptőke extra csattogás elmúlt, visszaállt a kiindulási állapot. Ezekszerint a hidrotőkébe kerülhetett trutyi. Mindazonáltal amit a hidrotőke működés kapcsán leírtam, fenntartom.
Fogyasztascsokkenesedhez hozzajarul, hogy 5w-s fullszint friss olajad van, fullra pucevalt tiszta olajjaratokkal a motorban.... Kisebb surlodasi ellenallast kell legyoznie a motornak, ez is szamit rleg sokat....:))
Egy hete tisztítottam ki a pillangószelep házát. Ahol záródik a szelep, ott volt lerakódás. Miután kitisztítottam, állítani kellet a gázbowdenen, mert nem zárt teljesen. Egy hete nézem a fogyasztást - megpróbálok szigorúan hasonló körülményeket teremteni - és engem is meglepett, hogy kb. másfél literrel kevesebb a városi étvágy. (12l-ről 10,5 környékén - 3.0V6) Ez persze tartalmaz némi szubjektivitást, hiszen 100%-osan pontos üzem nem érhető el, de ilyen nagyságrendnél a valamekkora fogyasztáscsökkenés biztos. Tehát tapasztalat alapján javaslom mindenkinek a pillangószelepház ellenőrzését és ha kell tisztítását, majd a gázbowden ellenőrzését, állítását. (ez utóbbinál fontos, hogy amikor látható a pillangószelep állása, akkor valaki az autóban nyomja tövig a gázpedált. Ha teljesen kinyit a szelep és teljesen visszazáródik a gázpedál működésre!!!, akkor OK. (ez utóbbit azért írom, mert az egyik calibrámnál volt egy olyan eset, hogy padlógáznál a pillangószelep 2/3 állását lehetett elérni- meg volt nyúlva a bowden. Akitől vettem, teljesítmény megszállott volt, így chipeltette az autót. Viszont 2/3 pillangószelep állásnál az autó 150LE-s teljesítményéből, csak kb. 120LE-t tudott előszedni padlógázon. Úgy adta el, hogy amikor megcsináltatta, nagyon tutti volt a chip és nagyon érezte, de már most semmit nem érez belőle, biztosan megszokta. Mikor elmondtam neki a bowdennyúlást, verte falba a fejét. Tehát érdemes ezeket a dolgokat ellenőrizni, megcsinálni, mert előfordulhat, hogy nagyon komoly eredmények érhetőek el vele.
nekem már az rfn van... igaz elfogadnám a RLZ mocit az kicsit még kevesebbet eszik! :D Én inkább a sporolosabb jobb lábamat használom és csak ritkán nehezedik meg!
Ez RFV motorkód, elvileg ez többet eszik, mint a későbbi két literes gépek. Meg vezetni sem tudok annyira benzin kímélően, az előző autóm is bő literrel többet evett, mint előtte apámnál...
Nekem ilyen ablaknyitós bajom a 91-es Calibrámmal volt. Ott a vezető sínben volt (ahová a a tető becsukódik, a két szélén) két oldalon a működtető bowden és ez volt marhára elkoszosodva. Nézd meg, hogy van-e ilyened és nincs e odakövesedett kosszal körülvéve, mert ha a működtető motor extrém ellenállást talál, akkor a túláram elektronikája(védelme) lekapcsol egy időre.
Esetleg tudsz javasolni bontót ahol beszerezhető az alu kilincs és az elkróm. tükör? Mert ahol eddig kérdeztem, vagy nem is reagáltak, vagy nincs:( köszi
Mindig ilyen étvágyú volt? nekem 3000Km-s átlagom 8.4L/100Km budapest dugó mentesen budaörs meg egy kicsi pálya... múlt nyáron 7.1 volt a német oda vissza átlagom hegyi szerpentinezéssel és 17-180as pályázásal. iidén nem tudom menyi lesz az átlagom full pályával (hosszabb 5. van azóta de most lesz egy box a tetőn!)
Régen jártam erre, szerencsére nem sok gond van a kocsival ('99-es 2.0 benzines coupé). Csak eszik, mint aki éhes. Budapest+autópályázás: 10 liter, Budapest-Bamberg (német pályán kényelmes 160): 9,8 liter, Horvát kiruccanás (ahol kb. az út 80%-ában max. 110-zel mentem) 8,4 liter. Mindegy, ez van, szeretem, csak az zavar, hogy gyakran kell tankolni (tehettek volna bele nagyobb tankot).
Ami bajom most van: A tetőablak nem nyílik ki rendesen. Megnyomom a nyitó gombot, felnyílik kb. 2-3 centit és megáll. Úgy kezdte, hogy először nyílt frankón, majd csak pár centivel kevésbé, mint a teljes nyitás, következő alkalommal még kevésbé és így tovább, 5-6 próbálkozás után eljutottunk odáig, hogy már csak függőlegesen felfelé jár az ablak. Van valakinek ötlete, hogy mi az oka?
Olaj témában: 11 ezer km után cseréltem olajat, még volt barnás beütése, nem volt teljesen fekete. Most Castrol Edge 0W40 ment bele, ezzel elvileg hidegen jobb a kenés és kisebb a fogyasztás is (elég sokat járok vele városban). Még csak 4000 km van ebben az olajban, de majd beszámolok a tapasztalatokról.
Amúgy egy 2001-es 1.8 symbole a járgány. Kellene hátsó díszléc, utasüléshez lehajtható napellenző, a belső levegőbeömlő kütyük vannak eltörve, meg ilyen apróságok.